Ooit bedwantsen mee naar huis genomen?
maandag 2 september 2024 om 01:33
Ik was het topic vreemde vakantieverblijven aan het doorlezen en in wat voor viezigheid zijn sommige mensen toch terecht gekomen.
Toen dacht ik, ik hoop maar dat er geen bedwantsen waren.
Hebben jullie wel eens per ongeluk bedwantsen mee naar huis genomen als souvenir? Of in een hotel kamer terecht gekomen met bedwantsen? Wat heb je toen gedaan?
Ik ben ze gelukkig zelf nog nooit tegen gekomen in hotels en hostels waar ik sliep maar ik als ik lees hoe moeilijk je van die krengen af komt als je ze eenmaal hebt ben ik toch altijd een beetje 'bang' dat ik ze een keer aantref of per ongeluk mee naar huis neem.
Toen dacht ik, ik hoop maar dat er geen bedwantsen waren.
Hebben jullie wel eens per ongeluk bedwantsen mee naar huis genomen als souvenir? Of in een hotel kamer terecht gekomen met bedwantsen? Wat heb je toen gedaan?
Ik ben ze gelukkig zelf nog nooit tegen gekomen in hotels en hostels waar ik sliep maar ik als ik lees hoe moeilijk je van die krengen af komt als je ze eenmaal hebt ben ik toch altijd een beetje 'bang' dat ik ze een keer aantref of per ongeluk mee naar huis neem.
maandag 2 september 2024 om 21:41
Ah oke, je woont in Frankrijk. Hier komt het niet echt van de grond met de honden. Gek is dat.Maeliran schreef: ↑02-09-2024 13:50Sorry, ik woon ik Frankrijk dus geen tips voor bedrijven in NL. Hier komt het al aardig op en heeft elke streek wel een bedrijf met hond, het was echt een opluchting dat hij niks gevonden had, toch nog wel ook steeds in paniek bij elk bultje hoor, straks ga ik verhuizen en denk er ook over om eerst een hond te laten komen voordat ik mijn meubels in nieuwe woning zet. Enig nadeel, ik heb bijvoorbeeld een dochter met dwangstoornissen en smetvrees, de hond komt dus overal, springt ook op bedden en bank, snuffelt in alle kasten, en alle vertrekken. dus als je hier niet tegen kan is het wel even een heel moeilijk moment dat je goed moet anticiperen.
Ik kon het pas loslaten toen ik een man sprak die bij een groot bedrijf werkt en die zei: mevrouw, als ze er nu na al die tijd nog zouden zijn zou je ze over de muren zien lopen. En vlak daarna zag ik op AT5 een item over een woonblok in Amsterdam West waar ze al een paar jaar last van bedwantsen hadden en als die mensen s nachts het licht aan deden zagen ze ze overal. Dus toen dacht ik: oke, ze zijn echt weg.
Echt verschrikkelijk voor die mensen, ik heb zo met ze te doen

https://www.at5.nl/artikelen/216004/bew ... n-mijn-bed
woensdag 21 mei 2025 om 07:12
Ik wil hier toch een dringende waarschuwing afgeven om voorzichtig te zijn met het inhuren van speurhonden voor de bestrijding van bedwantsen. Wij zijn voor duizenden euro's het schip ingegaan. Uiteindelijk bleek dat we ze helemaal niet hadden en ook niet hadden gehad. Laat die mensen bewijs leveren dat ze er ook daadwerkelijk zitten. Een goed bedrijf kan dat aantonen. Geloof geen verhalen dat de bedwantsen gaan verhuizen naar andere kamers zodra je gaat zoeken op de plaatsen die de honden aangeven. Die beestjes zoeken gewoon het meest dichtbijzijnde donkere plekje op om zich te verschuilen.
En het belangrijkste: vang er zelf eerst een zodat je zeker weet dat je ze hebt, voordat je iemand laat komen.
En het belangrijkste: vang er zelf eerst een zodat je zeker weet dat je ze hebt, voordat je iemand laat komen.
woensdag 21 mei 2025 om 07:21
Tassen of koffer eerst in de schuur, kleding dat ik aan heb gooi ik alvast in de wasmachine en ga douchen. Dan pak ik de kleding uit de schuur en vul de wasmachine en zet het aan.
Ik reis weining met OV maar de kleding die ik dan heb gedragen doe ik altijd in de wasmachine. Geldt wel voor meer situaties.
Zal vast onder smetvrees vallen maar ik moet geen bedwantsen of wat anders in mijn huis. Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid in best wel ernstige vorm en was daarom nieuw gekochte kleding ook eerst uit omdat ik niet weet wie de kleding ook heeft gepast en mogelijk ook psoriasis heeft of een ander huidprobleem.
Ik reis weining met OV maar de kleding die ik dan heb gedragen doe ik altijd in de wasmachine. Geldt wel voor meer situaties.
Zal vast onder smetvrees vallen maar ik moet geen bedwantsen of wat anders in mijn huis. Ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid in best wel ernstige vorm en was daarom nieuw gekochte kleding ook eerst uit omdat ik niet weet wie de kleding ook heeft gepast en mogelijk ook psoriasis heeft of een ander huidprobleem.
woensdag 21 mei 2025 om 07:42
Ik weet niet hoe oud jouw dochter is maar dan zou ik niets tegen haar zeggen. Stuur dochter een dagje uit logeren of ga buiten de deur iets leuks met haar doen.Maeliran schreef: ↑02-09-2024 13:50Sorry, ik woon ik Frankrijk dus geen tips voor bedrijven in NL. Hier komt het al aardig op en heeft elke streek wel een bedrijf met hond, het was echt een opluchting dat hij niks gevonden had, toch nog wel ook steeds in paniek bij elk bultje hoor, straks ga ik verhuizen en denk er ook over om eerst een hond te laten komen voordat ik mijn meubels in nieuwe woning zet. Enig nadeel, ik heb bijvoorbeeld een dochter met dwangstoornissen en smetvrees, de hond komt dus overal, springt ook op bedden en bank, snuffelt in alle kasten, en alle vertrekken. dus als je hier niet tegen kan is het wel even een heel moeilijk moment dat je goed moet anticiperen.
Laat je innerlijke tokkie stralen (gepikt met toestemming van Explorista)
woensdag 21 mei 2025 om 07:59
Ik heb een ( mogelijk) een familielid meegenomen naar huis maar we kwamen er al achter op weg naar huis. In de auto sprong er een op mijn man...
Boskakkerlakjes zouden het zijn ( maar ik twijfel nu of dat wel was) , zijn klein, komen liefst s'nachts overal vandaag kruipen. Zijn familie van de wantsen, lijken ook heel erg op bedwantsen maar de pootjes zijn net anders... edit: of waren gewoon franse bedwantsen.
Hangen ook graag in je was en je bed. Echt goor.
Waren op een camping in Frankrijk en na paar dagen hadden we door dat ze overal op die camping zaten. Daar al allerlei troep gekocht om ze te weren en naar andere plekken te lokken maar af en aan vonden we er toch weer ergens een.
Maar...ze zijn nooit ons huis in gekomen.
Alles buiten gelaten, omgekleed in de schuur en daarna in de douche.
Alle kleding die we aan hadden in tassen gedaan en zo in de machine gedaan, gewassen op 70 graden met azijn erbij.
Daarna hebben we alles wat gewassen kon worden, te heet gewassen.
Rest is afgenomen met dettol of weggegooid.
Auto hebben we laten reinigen.
We hebben best wat van die beestjes gevonden in tassen met was en spelletjes, sommigen al dood maar ook nog wat levende ettertjes.
Maar we hebben ze nooit meer gezien, gelukkig.
Duurde 4 hele dagen voor al onze spullen waren nagekeken en ontsmet. En heeft ons honderden euro's gekost.
Boskakkerlakjes zouden het zijn ( maar ik twijfel nu of dat wel was) , zijn klein, komen liefst s'nachts overal vandaag kruipen. Zijn familie van de wantsen, lijken ook heel erg op bedwantsen maar de pootjes zijn net anders... edit: of waren gewoon franse bedwantsen.
Hangen ook graag in je was en je bed. Echt goor.

Waren op een camping in Frankrijk en na paar dagen hadden we door dat ze overal op die camping zaten. Daar al allerlei troep gekocht om ze te weren en naar andere plekken te lokken maar af en aan vonden we er toch weer ergens een.
Maar...ze zijn nooit ons huis in gekomen.
Alles buiten gelaten, omgekleed in de schuur en daarna in de douche.
Alle kleding die we aan hadden in tassen gedaan en zo in de machine gedaan, gewassen op 70 graden met azijn erbij.
Daarna hebben we alles wat gewassen kon worden, te heet gewassen.
Rest is afgenomen met dettol of weggegooid.
Auto hebben we laten reinigen.
We hebben best wat van die beestjes gevonden in tassen met was en spelletjes, sommigen al dood maar ook nog wat levende ettertjes.
Maar we hebben ze nooit meer gezien, gelukkig.
Duurde 4 hele dagen voor al onze spullen waren nagekeken en ontsmet. En heeft ons honderden euro's gekost.
missnuada wijzigde dit bericht op 21-05-2025 08:20
4.66% gewijzigd
woensdag 21 mei 2025 om 08:01
woensdag 21 mei 2025 om 08:18
Als je er eentje vind idd, maar ze waren daar echt overal. En ik hoef ze niet in mijn auto en huis.
Ben op vakantie ook meerdere keren gebeten op mijn lijf en in mijn gezicht.
Edit:
Ben me nu aan het afvragen of wel boskakkerlakken waren zoals camping zei.
Want lees dat ze in principe niet bijten.. juk.
woensdag 21 mei 2025 om 08:40
Natuur en zo, er loopt, kruipt en vliegt wat rond. Vliegen, muggen, wespen, horzels, slangen, mieren, torren en blijkbaar ook boskakkerlakken. Van mij hoeft het niet.
Mijn ex was op een werktrip in een hotelbed door 'beestjes' gebeten of geprikt en daar nog jaren last van gehouden.
woensdag 21 mei 2025 om 15:26
Ik kom even uit de meeleesstand omdat het verhaal van Motoni zo herkenbaar is en ik anderen die elke avond uren bezig zijn met zoeken naar bedwantsen en wat het beste te doen graag wil helpen 
Motoni, hier hetzelfde verhaal behalve dat ik anders dan jou op dit moment niet zeker weet of het nou bedwantsen waren, of toch iets anders.
Een hele tijd (maanden) geduldig geprobeerd om een beest te pakken te krijgen.
Toen ik ineens veel meer beten kreeg en geen oog meer dicht deed van de jeuk wilde ik nog maar 1 ding: zo snel mogelijk van die ellende af. De beslissing genomen om te laten checken door honden en na positief resultaat te laten behandelen voor inderdaad een heleboel geld.
Het is echt een mindfuck. Je bent zo bang ze door je hele huis te verspreiden met als gevolg nog meer kosten als je langer wacht. Door de paniek neem je dan toch overhaaste en misschien niet de meest weloverwogen besluiten, achteraf gezien.
Mag ik vragen wat bij jou uiteindelijk de boosdoeners bleken?

Motoni, hier hetzelfde verhaal behalve dat ik anders dan jou op dit moment niet zeker weet of het nou bedwantsen waren, of toch iets anders.
Toen ik ineens veel meer beten kreeg en geen oog meer dicht deed van de jeuk wilde ik nog maar 1 ding: zo snel mogelijk van die ellende af. De beslissing genomen om te laten checken door honden en na positief resultaat te laten behandelen voor inderdaad een heleboel geld.
Het is echt een mindfuck. Je bent zo bang ze door je hele huis te verspreiden met als gevolg nog meer kosten als je langer wacht. Door de paniek neem je dan toch overhaaste en misschien niet de meest weloverwogen besluiten, achteraf gezien.
woensdag 21 mei 2025 om 18:59
Niet meegenomen.. wel door gebeten in een hotel…
Ik dacht dat ik bij toeval 3 muggenbulten op mijn bil had.. mijn schoonmoeder wist me toen te vertellen dat bedwantsen altijd 3 keer bijten.. ontbijt, lunch en avondeten..
Het heeft echt weken geduurd voordat die plekken weg waren.. en het jeukte echt als de pest.. vreselijk..
Ik dacht dat ik bij toeval 3 muggenbulten op mijn bil had.. mijn schoonmoeder wist me toen te vertellen dat bedwantsen altijd 3 keer bijten.. ontbijt, lunch en avondeten..
Het heeft echt weken geduurd voordat die plekken weg waren.. en het jeukte echt als de pest.. vreselijk..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
woensdag 21 mei 2025 om 19:18
Gelukkig niet mee naar huis.
Maar manlief zat helemaal onder de beten. Zat in een stretcher.
Kamer was dubbel geboekt, we kregen een eenpersoonskamer met stretcher.
Die zat er dus vol mee.
Volgende dag konden we gelukkig naar een ander hotel. Beestjes zover we weten niet meegenomen naar huis.
Maar man had daar nog wel een week last van.
Maar manlief zat helemaal onder de beten. Zat in een stretcher.
Kamer was dubbel geboekt, we kregen een eenpersoonskamer met stretcher.
Die zat er dus vol mee.
Volgende dag konden we gelukkig naar een ander hotel. Beestjes zover we weten niet meegenomen naar huis.
Maar man had daar nog wel een week last van.
woensdag 21 mei 2025 om 21:38
Zo herkenbaar jouw verhaal. Inderdaad de angst en blinde paniek dat je er nooit meer afkomt als je te lang wacht. En dan kan je niet meer helder denken..Ariviata schreef: ↑21-05-2025 15:26Ik kom even uit de meeleesstand omdat het verhaal van Motoni zo herkenbaar is en ik anderen die elke avond uren bezig zijn met zoeken naar bedwantsen en wat het beste te doen graag wil helpen
Onze hotelkamer bleek bedwantsen te hebben. We hebben na onze vakantie maatregelen genomen en buiten de koffers uitgepakt en alles heet gewassen. Ik was heel bang dat we ze toch mee naar binnen hadden genomen en wilde zeker weten dat ze weg waren. Toen heb ik binnen een week die honden laten komen, want dan was ik er in ieder geval op tijd bij. De rest van het verhaal ken je: volgens de speurhonden zouden overal in het huis bedwantsen zitten.
Maar we hebben hier nooit ook maar 1 bedwants gezien. Ook na de bestrijding niet. Nergens. En we hadden toch echt wel dode bedwantsen moeten tegenkomen als ze echt overal hadden gezeten.
Vandaar mijn oproep, want toen we een beetje rond gingen bellen bleek dat er veel meer mensen zijn die dit zelfde mee hebben gemaakt na een bezoek van die honden.
Zorg dus dat je éérst een bedwants vangt en dus zeker weet dat je ze hebt! Heel vaak denken mensen dat ze ze hebben en dan is het toch wat anders. Vlooien bijvoorbeeld. Mocht je toch willen bestrijden, laat het bedrijf dan aantonen dat ze er daadwerkelijk zitten. Iedere goede bestrijder kan dat!
woensdag 21 mei 2025 om 22:23
Ik vind die adviezen aan de ene kant goed maar dan denk ik ook wat als je geen schuur of tuin hebt en in een flat woont? Moet je je dan maar op de galerij uitkleden en je spullen daar laten staan? En straks zitten er in je schuur bedwantsen die je misschien een half jaar later alsnog mee naar binnen neemt.
Vraag me af of zo'n spray voor kruipende insecten ook helpt tegen bedwantsen. Dan is het gewoon je koffer en inhoud inspuiten en wachten tot ze dood zijn.
Vraag me af of zo'n spray voor kruipende insecten ook helpt tegen bedwantsen. Dan is het gewoon je koffer en inhoud inspuiten en wachten tot ze dood zijn.
woensdag 21 mei 2025 om 22:37
Mijn zoon was laatst met de studievereniging in het buitenland, in een hostel, en in een van de kamers hadden ze bedwantsen gevonden. Voor de zekerheid heeft hij ook allerlei maatregelen genomen bij thuiskomst, alle bagage buiten gezet, kleding in afgesloten plastic zakken een paar dagen en daarna heet gewassen, dat soort dingen. Hij had het allemaal opgezocht. Nu maar hopen dat er geen verstekelingen mee zijn gekomen en zo wel, het niet overleefd hebben.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 21 mei 2025 om 22:48
Het stomme is, dan denk je dat overkomt je in goedkoop hotel of hostel. Maar wij zaten dus in een 4 sterren hotel. Achteraf gezien lazen we bij de reviews dat er al eerder bedwantsen waren gemeld.
Ik ben nu best een beetje huiverig geworden na deze ervaring. We zijn daarna nog een keer in een hotel geweest en toen had ik mijn koffer dus in het bad staan. Want in een badkamer schijnen ze niet graag te komen. Ik leg mijn kleding echt niet meer in de kast in een hotel!
Ik ben nu best een beetje huiverig geworden na deze ervaring. We zijn daarna nog een keer in een hotel geweest en toen had ik mijn koffer dus in het bad staan. Want in een badkamer schijnen ze niet graag te komen. Ik leg mijn kleding echt niet meer in de kast in een hotel!
woensdag 21 mei 2025 om 22:53
De tegenwoordige milieuvriendelijkere sprays schijnen niet afdoende te helpen tegen bedwantsen. Wat wel helpt is min. 2 weken je spullen invriezen. Maar dan moet je wel een grote vriezen hebben staan waar je koffer in kan. Edit, er zijn ook vrieshuizen waar je je koffer heen kan brengen voor niet te veel geld.Graze schreef: ↑21-05-2025 22:23Ik vind die adviezen aan de ene kant goed maar dan denk ik ook wat als je geen schuur of tuin hebt en in een flat woont? Moet je je dan maar op de galerij uitkleden en je spullen daar laten staan? En straks zitten er in je schuur bedwantsen die je misschien een half jaar later alsnog mee naar binnen neemt.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in