Ben ik te veeleisend? [Lege OP]

26-05-2025 00:29 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-05-2025 13:28
Reden: OP (grotendeels) verwijderd, maatregelen genomen. Met vriendelijke groet, Moderator Viva.
99.93% gewijzigd
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:34
98.78% gewijzigd
.
insecure44 wijzigde dit bericht op 27-05-2025 13:35
99.72% gewijzigd
Oh ja, was maar een geintje en dan moet je daar niet over vallen. In veel grappen zeggen mensen wat ze echt vinden, maar dan op een laffe manier, want het is maar een grapje toch.
pina wijzigde dit bericht op 26-05-2025 13:14
0.56% gewijzigd
Insecure44 schreef:
26-05-2025 12:36
Zijn er hier dan mensen waarvan hun partner na een jaar wist dat jij de ware voor hem was? Mijn vriend praat nooit echt gericht over de toekomst. Hij gebruikt meer het woordje ooit enzo. Soms vind ik dat pijnlijk maar ook hierin geldt, ik wil niet veeleisend zijn.
Dat weet je echt wel. En daar heb je niet eens een jaar voor nodig. De vraag is wat jij en hij ziet als de toekomst. Dat nemen mensen maar van elkaar aan. Maar de ideeën kunnen totaal verschillend zijn. De toekomst kan zijn trouwen, kinderen, altijd samenblijven. Maar het is ook prima om de toekomst te zien als komende zomer zijn we nog samen en gaan we op reis. Jij wilt de toekomst volledig vastleggen. Maar die is onvoorspelbaar. Mensen veranderen nu eenmaal net als tal van gebeurtenissen in je leven die van invloed zijn.

Ik zou kijken wat jij wilt in de toekomst. Wat zie jij voor je? En komt dat plaatje overeen met zijn ideeën? De kans bestaat dat hij echt anders in zaken staat zoals ik het lees.
Insecure44 schreef:
Zijn er hier dan mensen waarvan hun partner na een jaar wist dat jij de ware voor hem was? Mijn vriend praat nooit echt gericht over de toekomst. Hij gebruikt meer het woordje ooit enzo. Soms vind ik dat pijnlijk maar ook hierin geldt, ik wil niet veeleisend zijn.
Het is de som der delen. Er niet concreet over praten, en dan ook geen bed in elkaar willen zetten zijn niet echt tekenen dat hij er hetzelfde in zit als jij. Misschien ziet het het meer als; het is leuk zolang het leuk is. Maar wie weet. Ik ken de man verder niet.
Grappige beledigingen zijn nog steeds beledigingen.

Hoe zie jij de toekomst eigenlijk to? Wat wil je van deze man?
Insecure44 schreef:
26-05-2025 13:02
Hiervoor was ik jarenlang alleen. Het is ook niet dat ik niet alleen kan zijn, kan ik zeker wel. Het is moeilijk uit te leggen. Omdat hij ook na een jaar nog niet helemaal zeker is dat hij samen wil blijven maakt het dat ik maar heel erg mijn best ga doen voor hem.

Ik ben gelukkig en hij is heel lief maar ergens heb ik een apart gevoel. Zoals dat hij het bed in elkaar zetten voor zich uit blijft schuiven. Of dat hij me weleens bekritiseerd waar bijvoorbeeld mijn familie bij is. Ik kan het niet zo goed uitleggen dat gevoel. Het gevoel dat hij zich weleens irriteert aan mij. Me regelmatig napraat en mijn stem dan vervormd tot een naar geluid. Het is allemaal grappig bedoelt van hem maar ik weet het niet.
Ach, wat ontzettend verdrietig dat hij je belachelijk maakt. Dat aparte gevoel dat je beschrijft, wat voel je precies?
Luister naar dat stemmetje van dat aparte gevoel. Het kan best dat iemand wat trager is met aanvoelen dat hij met je verder wil, of op een andere manier een drempel voelt. Maar dat, in combinatie met je belachelijk maken, jou de indruk geven dat je dingen fout doet, eigenlijk dat je fout bent door "veeleisend" te zijn, jou bekritiseren bij anderen... Het klinkt niet liefdevol. En dat is denk ik wat dat aparte gevoel je probeert te zeggen.
Insecure44 schreef:
Hiervoor was ik jarenlang alleen. Het is ook niet dat ik niet alleen kan zijn, kan ik zeker wel. Het is moeilijk uit te leggen. Omdat hij ook na een jaar nog niet helemaal zeker is dat hij samen wil blijven maakt het dat ik maar heel erg mijn best ga doen voor hem.

Ik ben gelukkig en hij is heel lief maar ergens heb ik een apart gevoel. Zoals dat hij het bed in elkaar zetten voor zich uit blijft schuiven. Of dat hij me weleens bekritiseerd waar bijvoorbeeld mijn familie bij is. Ik kan het niet zo goed uitleggen dat gevoel. Het gevoel dat hij zich weleens irriteert aan mij. Me regelmatig napraat en mijn stem dan vervormd tot een naar geluid. Het is allemaal grappig bedoelt van hem maar ik weet het niet.
Ach nee bekritiseren en napraten is niet grappig . Dat is gemeen en niet recht te kletsen .
Als je het gevoel hebt dat je teveel bent voor iemand dan is dat een duidelijk teken dat de relatie niet goed zit. Geloof me, als je jezelf niet kan zijn dan breekt dat je echt op. En verder klinkt hij sowieso niet zo lief.
Ik krijg een beetje het gevoel dat het feit dat hij niet 123 een toekomst met je ziet je grootste zegen gaan zijn in deze relatie.

Nog een jaartje erbij en je bent jezelf helemaal kwijt en dan is het voor hem nog steeds niet goed genoeg.
.
Insecure44 schreef:
Dit is toch precies de angel... Hij gaat niet voor je, geen wonder dat je gaat trekken.
Heb meer zelfrespect en kies voor jezelf, je verdient iemand waarbij het trekken niet hoeft.

Dat voel je aan alles en dan is het hebben van contact, niet meer vanuit een constante behoefte tot bevestiging.
Jeetje na al je reacties te hebben gelezen denk ik alleen maar: wegwezen bij die man. Jij maakt jezelf een slaafje van zijn wensen en behoeften en wil jezelf helemaal vormen naar de persoon die hij zegt te willen/ waarvan jij denkt dat hij die wil. In een goede, stabiele en toekomstbestendige relatie kan je gewoon jezelf zijn. Dan hoef je niet bang te zijn dat iemand bij je weg gaat omdat een van je karaktereigenschappen hem niet aanstaat. In een goede relatie maakt iemand je niet belachelijk en al helemaal niet bij je familie en/of vrienden. In een goede relatie zegt iemand niet dat hij bij je weggaat als je teveel jezelf bent.

Echt joh, je bent beter af zonder hem. Probeer eerst aan jezelf te werken en dan vooral het stukje zelfvertrouwen opbouwen. Hou van jezelf en omarm al je eigenschappen. Als je zelf stevig in je schoenen staat en blij bent met jezelf zal je in de toekomst ook niet zo gemakkelijk in een relatie terechtkomen waarbij de ander ‘macht’ over jou heeft.
Jammer dat de op gewist is
Frankly my dear, I don"t give a damn
Insecure44 schreef:
Nou ja, ik was zon kerel. Vrij stellig dat ik vrijgezel zou blijven tot mijn 30e en dan eens op zoek ging naar een relatie. Ik leerde mijn vrouw kennen, zonder enige relatie intentie. En na een jaar vroeg ik eens of we niet een relatie moesten starten want t leek er allemaal wel erg op. Zij wist het al langer, maar zei het niet in de wetenschap dat het mij mogelijk zou beklemmen. We gaan inmiddels al erg goed voor ruim een decennium zonder tekenen van stoppen. Daarom snapte ik in eerste instantie de beklemmendheid van veel appen.

Maar wat een andere forummer zijn, je moet wel het idee hebben dat de ander bestaat, er is voor je wanneer het nodig is. Verhalen over je dag, op werk, zijn niet nodig. Maar laat hij alles op werk vallen als je aangereden bent? Dat is wel een vraag waar je positief op moet kunnen antwoorden.
En zo lang over het plannen maken voor een bed is ook gek. Dat is 2 uur werk met zijn tweeën en als je weet wanneer het uur U is (bijvoorbeeld over een week of 2) moet je je daartoe kunnen zetten.
Maak anders in gezelschap wat grapjes over dat bed dat hij zou maken. Kijken of hij dat ook geestig vindt. Is maar een geintje toch.
Insecure44 schreef:

Jij vindt het niet grappig en dat zegt genoeg.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven