Tikkie
maandag 26 mei 2025 om 18:45
Hoe snel betalen jullie een Tikkie? En hoe snel stuur je iemand een berichtje of het Tikkie nog betaald wordt?
Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.
Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.
Ik ben gewend dat mensen meestal meteen betalen of tenminste dezelfde dag of de volgende betalen. Meestal heb ik binnen 48 uur alles wel binnen. Zelf doe ik dat ook. Mensen betalen iets voor jou en schieten dat voor of hebben op de en of andere manier geld van jou tegoed, dus vind ik het logisch dat je dat zo snel mogelijk doet.
Nu 'wacht' ik al weer drie dagen. Het blijft in mijn hoofd want als ik dat vergeet, dan komt het mogelijk nooit meer. Is eerder gebeurd. Wanneer ga ik er achteraan, wanneer is het raar om al te herinneren? Ik kom er niet uit.
maandag 26 mei 2025 om 20:14
Maar ik snap iets niet, waaróm zeg je niet tegen deze persoon 'joh, ik vind het heel vervelend gaan dat ik nu op geld moet wachten dat ik je in goed vertrouwen heb voorgeschoten. Ik wil dat je het me vandaag terugbetaalt, dan kan ik het ook loslaten'Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 19:30Dat neem je goed aan.
Dat kan, ooit ineens. Alleen heb ik nú voorgeschoten en wil ik het niet wekenlang in gedachten moeten houden. We leven niet meer in 1980 toch?
En wat maakt het jou dan uit dat deze persoon je moeilijk vindt doen? De meeste mensen vinden dit geen fijn gedrag, dus een blik in de spiegel voor deze persoon is nodig.
maandag 26 mei 2025 om 20:16
Lady*Voldemort schreef: ↑26-05-2025 20:14Dat maakt niet uit. Die lapzwans moet gewoon betalen. Dat mag natuurlijk ook lekker ouderwets via internetbankieren op de laptop als ie dat leuk vindt, maar hij moet wel betalen. En als deze persoon al eerder bewezen heeft daarin niet al te betrouwbaar te zijn moet jij hem (haar) dus niks meer voorschieten.
Ik weet niet of een betaalverzoek ook uit zichzelf een herinnering verstuurt.
maandag 26 mei 2025 om 20:17
Nee hoor, dat moet je zelf actief doen. Dat kan wel via de tikkie-app, maar dat gaat niet automatisch.NomenNesci0 schreef: ↑26-05-2025 20:07Binnen een paar dagen. En tikkies geven zelf ook een reminder als iets na x dagen (een week?) nog niet betaald is. Als het iemand is die op deze manier met je geld omgaat, geen tikkies betaalt en alleen aan overschrijvingen doet, dan zou ik daar aan de voorkant afspraken over maken. Maar mensen die betaalafspraken met mij niet nakomen, krijgen geen 2e kans. Waarom bij jou wel to?
Where is my mind?
maandag 26 mei 2025 om 20:18
Dat weet ik eigenlijk ook niet. Ik betaal altijd meteenSpeculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:16Ik weet niet of een betaalverzoek ook uit zichzelf een herinnering verstuurt.

Maar dat maakt in dit geval ook niet uit want de schuldenaar in kwestie wenst niet te betalen via tikkies of betaalverzoeken. Dus als jouw betaalverzoek uit zichzelf een herinnering verstuurt trekt de schuldenaar zich er alsnog niets van aan.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 20:19
NomenNesci0 schreef: ↑26-05-2025 20:14Maar ik snap iets niet, waaróm zeg je niet tegen deze persoon 'joh, ik vind het heel vervelend gaan dat ik nu op geld moet wachten dat ik je in goed vertrouwen heb voorgeschoten. Ik wil dat je het me vandaag terugbetaalt, dan kan ik het ook loslaten'
En wat maakt het jou dan uit dat deze persoon je moeilijk vindt doen? De meeste mensen vinden dit geen fijn gedrag, dus een blik in de spiegel voor deze persoon is nodig.
Omdat het verzoek nu pas ongeveer 48 uur geleden is verstuurd.
De reactie waarop jij reageert was een reactie op de vraag Wissewis.
maandag 26 mei 2025 om 20:21
Taskmaster schreef: ↑26-05-2025 20:09Ik doe na twee dagen een reminder. Voor inkomende en uitgaande tikkies.
Hoe remind herinner je iemand voor een inkomend tikkie?
TAFKAPML
maandag 26 mei 2025 om 20:22
48 uur geleden en nog niet betaald vind ik wel een reminder waard!Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:19Omdat het verzoek nu pas ongeveer 48 uur geleden is verstuurd.
De reactie waarop jij reageert was een reactie op de vraag Wissewis.
Live Life to the fullest
maandag 26 mei 2025 om 20:23
Zeg vriend, je zou me toch een tikkie sturen voor die boodschapjes die je voor me meegenomen hebt?
Zulke berichten stuur ik mijn zoon met enige regelmaat.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
(Herman Finkers)
(Herman Finkers)
maandag 26 mei 2025 om 20:28
Ik vind 48 uur geleden echt heel snel, maar tikkies zijn pas populair geworden toen ik al even weg was uit Nederland.GeweldigWeer schreef: ↑26-05-2025 20:2248 uur geleden en nog niet betaald vind ik wel een reminder waard!
maandag 26 mei 2025 om 20:31
Oh voor nogsteedsniet-inkomende tikkies. Daar begin ik niet aan.
TAFKAPML
maandag 26 mei 2025 om 20:32
maandag 26 mei 2025 om 20:33
maandag 26 mei 2025 om 20:34
maandag 26 mei 2025 om 20:35
maandag 26 mei 2025 om 20:35
Serieus? Iemand heeft iets voor jou betaald en dan vind je het dus vrij normaal om iemand minimaal 2 dagen op hun geld te laten wachten?
Live Life to the fullest
maandag 26 mei 2025 om 20:37
Als je niet met een grote groep bent kan je het direct bij het betalen splittenSpeculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:35Je gaat eten, dan ga je toch niet eerst allemaal iets overmaken om later dan pas te weten hoeveel het gekost heeft.
maandag 26 mei 2025 om 20:37
Tuurlijk niet. Daarnaast, als jullie met z’n allen afspreken dat 1 iemand afrekent, dan zorg je gewoon dat jouw aandeel zsm wordt terugbetaald.Speculaastaart schreef: ↑26-05-2025 20:35Je gaat eten, dan ga je toch niet eerst allemaal iets overmaken om later dan pas te weten hoeveel het gekost heeft.
Live Life to the fullest
maandag 26 mei 2025 om 20:38
Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Dan had die persoon dat nl ook ter plekke kunnen zeggen en betalen. Ik vind het gewoon aso om iemand zo lang op hun geld te laten wachten.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 26-05-2025 20:39
12.01% gewijzigd
Live Life to the fullest
maandag 26 mei 2025 om 20:39
Ja gebeurt me echt heel vaak. Wij hebben waar ik woon geen tikkie dus je moet cash halen of overmaken.GeweldigWeer schreef: ↑26-05-2025 20:35Serieus? Iemand heeft iets voor jou betaald en dan vind je het dus vrij normaal om iemand minimaal 2 dagen op hun geld te laten wachten?
Vroeger was binnen 2 dagen overmaken ook niet gebruikelijk en tikkie kon ik überhaupt een tijd niet gebruiken.
maandag 26 mei 2025 om 20:39
maandag 26 mei 2025 om 20:40
Als diegene niet snel tikkies betaalt en het is een probleem dan zou ik het echt ter plekke afhandelen.GeweldigWeer schreef: ↑26-05-2025 20:38Daar gaat het hier toch helemaal niet om? Dan had die persoon dat nl ook ter plekke kunnen zeggen en betalen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in