Horroruitjes school, werk of vereniging
zondag 13 april 2025 om 08:57
donderdag 22 mei 2025 om 20:55
InderdaadSpeculaastaart schreef: ↑22-05-2025 19:42Wat een idioten. Hopelijk komt iedereen hier tegen in opstand.
donderdag 22 mei 2025 om 21:51
heeft school geld tekort en willen ze op deze manier bezuinigen?Stormke81 schreef: ↑22-05-2025 18:17Horroruitje wat nog gaat komen. Al is het eerder verdrietig dan horror.
havoklas 4 gaat op excursie. Plannen gemaakt, voorpret je kent het. Na een paar weken krijgen de kinderen die toch de havo niet halen of bewust kiezen voor het mbo te horen dat ze niet mee mogen want ze hebben er toch niets meer aan. En dan ook nog in de volle klas te horen krijgen. Sta je daar als puber. Ik ben geschokt dat het zo werkt. Uiteraard beklag gedaan.![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 23 mei 2025 om 11:15
School is nogal prestige gericht. Heeft grote focus op gymnasium. Andere setting, zelfde school. Informatieavond groep 8. Mijn kind zou vmbo bb met lwoo gaan doen. Had school leerlingen meegenomen naar de infoavond. Hartstikke leuk tot de voorstelronde: allemaal gymnasium of atheneum studenten. Op mijn vraag waar de vmbo ers waren keken ze wat glazig...ooh euh die konden allemaal niet.
Ik vermoed dat school het geld niet uit WIL geven aan deze leerlingen. Gymnasium gaat hier heel vaak op pad en rest van de niveaus gaan per niveau minder.
Het hele beleid stoot mij zo langzamerhand tegen de borst maar de jongste vond dit de beste keuze voor haar. Maar het zijn idd idioten al zijn de meeste docenten wel echt leuk.
vrijdag 23 mei 2025 om 12:21
Doet me denken aan de lagere school. In de zesde klas begon de onderwijzer al heel vroeg met het indelen van de klas; deel MMS, deel ULO en deel huishoudschool. Toen kon hij makkelijk zijn tijd en aandacht verdelen: Ruwweg 70% voor MMS, 25 voor ULO en de overige 5 % voor de huishoudschoolleerlingen. Vraag me nog wel eens af of ik de enige was die zag dat dat niet klopteStormke81 schreef: ↑23-05-2025 11:15School is nogal prestige gericht. Heeft grote focus op gymnasium. Andere setting, zelfde school. Informatieavond groep 8. Mijn kind zou vmbo bb met lwoo gaan doen. Had school leerlingen meegenomen naar de infoavond. Hartstikke leuk tot de voorstelronde: allemaal gymnasium of atheneum studenten. Op mijn vraag waar de vmbo ers waren keken ze wat glazig...ooh euh die konden allemaal niet.
Ik vermoed dat school het geld niet uit WIL geven aan deze leerlingen. Gymnasium gaat hier heel vaak op pad en rest van de niveaus gaan per niveau minder.
Het hele beleid stoot mij zo langzamerhand tegen de borst maar de jongste vond dit de beste keuze voor haar. Maar het zijn idd idioten al zijn de meeste docenten wel echt leuk.
woensdag 28 mei 2025 om 16:38
Dit klinkt echt als mijn oude middelbare school. Vond dat toen zo oneerlijk. Gymnasium ging naar Athene en Rome en wij "vmbo" gingen 2 dagen naar de ardennen Havo ging naar Londen en Parijs.Stormke81 schreef: ↑23-05-2025 11:15School is nogal prestige gericht. Heeft grote focus op gymnasium. Andere setting, zelfde school. Informatieavond groep 8. Mijn kind zou vmbo bb met lwoo gaan doen. Had school leerlingen meegenomen naar de infoavond. Hartstikke leuk tot de voorstelronde: allemaal gymnasium of atheneum studenten. Op mijn vraag waar de vmbo ers waren keken ze wat glazig...ooh euh die konden allemaal niet.
woensdag 28 mei 2025 om 17:07
Bij ons ging het vmbo dan wel naar Barcelona, 5 dagen. Helaas zaten er 3 boefjes bij die zich flink misdragen hebben (maar ook echt flink; kamer slopen, ‘s nachts weg sneaken, drank etc). Met als resultaat dat de hele bups op dag 3 zonder enige verdere toelichting werd gecommandeerd om spullen in te pakken en zo waren we met 3 klassen twee dagen eerder opweg naar huis. We werden allemaal behandeld alsof we ons misdragen hadden, terwijl het drietal de enige reden bleek te zijn dat we eerder teruggingen. Er hing een hele nare sfeer, alle docenten blaften ons af en er werd in 1 x doorgereden, alleen gestopt voor een wc pauze.
Veel ouders hebben daar flinke heisa over gemaakt. We werden sowieso op deze school neergezet als “mavo’ertjes”, ook door docenten, en zo werden we deze reis ook behandeld. Als excuus is er toen een uitje geregeld naar een boomklimpark, maar dat werd gedaan van het budget wat nog over was van de werkweek.
Veel ouders hebben daar flinke heisa over gemaakt. We werden sowieso op deze school neergezet als “mavo’ertjes”, ook door docenten, en zo werden we deze reis ook behandeld. Als excuus is er toen een uitje geregeld naar een boomklimpark, maar dat werd gedaan van het budget wat nog over was van de werkweek.
woensdag 28 mei 2025 om 17:22
en dat gezellig samen in de kantine opeten?WoolOverMyEyes schreef: ↑28-05-2025 17:09Oh wij hadden een feestelijke borrel op het werk, groot aangekondigd met posters.
Het thema was:
‘Breng je eigen eten en drinken’
woensdag 28 mei 2025 om 17:22
Wat is daar horror aan? Is je eigen eten en drinken zo smerig?WoolOverMyEyes schreef: ↑28-05-2025 17:09Oh wij hadden een feestelijke borrel op het werk, groot aangekondigd met posters.
Het thema was:
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 28 mei 2025 om 17:43
Daar kan je best iets leuks van maken.WoolOverMyEyes schreef: ↑28-05-2025 17:09Oh wij hadden een feestelijke borrel op het werk, groot aangekondigd met posters.
Het thema was:
https://www.youtube.com/watch?v=5PTjuCrOyWc
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 28 mei 2025 om 20:31
Oh nee ik las in de OP iets over gierige schoolreisjes en moest meteen aan mijn gulle dikke vette miljardenwinst gevende werkgeverLady*Voldemort schreef: ↑28-05-2025 17:22Wat is daar horror aan? Is je eigen eten en drinken zo smerig?

woensdag 28 mei 2025 om 21:08
Tijdens groep 8 kamp erheen fietsen zwaar op mijn bek gegaan met de fiets dus ik was 1 wandelende schaafwond met een afgebroken voortand. Was reuze gezellig.
Verder even een tvp en meteen voor de rondvraag : welk weekend huurt het forum Preston Palace af voor een forum meet ? Dan regel ik vast oppas.
Verder even een tvp en meteen voor de rondvraag : welk weekend huurt het forum Preston Palace af voor een forum meet ? Dan regel ik vast oppas.
woensdag 28 mei 2025 om 21:20
Dat laatste is lang geleden al gedaanMerkimer schreef: ↑28-05-2025 21:08Tijdens groep 8 kamp erheen fietsen zwaar op mijn bek gegaan met de fiets dus ik was 1 wandelende schaafwond met een afgebroken voortand. Was reuze gezellig.
De realiteit haalt de werkelijkheid in

donderdag 29 mei 2025 om 19:44
Bij mijn kinderen op school was het net andersom. VWO ging naar opgravingen in Xanten of iets anders educatiefs, terwijl VMBO naar een pretpark ging.
"Boring conversation anyway"

donderdag 29 mei 2025 om 22:40
Bij ons (havo/vwo school) ging de eindexamenreis naar Rome en naar Londen. Iedereen kon voor alles inschrijven, geen voorkeursregeling. Alleen zat er wel een max op Rome en er moest geloot worden. Ik vond het wel lullig dat er toen geen voorrangsregeling was voor de gymnasiasten, want die werden er dus wel een paar uitgeloot. Het is wel heel erg van de gelijke kansen voor iedereen, maar dat je dan niet naar die plek kunt waar je al jaren over gelezen en geleerd hebt is toch wel wrang.
vrijdag 30 mei 2025 om 07:05
HAVO/VWO leert toch ook over het Romeinse Rijk bij geschiedenis? Of telt dat niet voor jou?Wombat schreef: ↑29-05-2025 22:40Bij ons (havo/vwo school) ging de eindexamenreis naar Rome en naar Londen. Iedereen kon voor alles inschrijven, geen voorkeursregeling. Alleen zat er wel een max op Rome en er moest geloot worden. Ik vond het wel lullig dat er toen geen voorrangsregeling was voor de gymnasiasten, want die werden er dus wel een paar uitgeloot. Het is wel heel erg van de gelijke kansen voor iedereen, maar dat je dan niet naar die plek kunt waar je al jaren over gelezen en geleerd hebt is toch wel wrang.
vrijdag 30 mei 2025 om 07:45

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in