Hoe moet ik dit zien/opvatten?
woensdag 28 mei 2025 om 10:08
Een naast familielid heeft de gewoonte om eigenlijk nooit in te gaan op wat ik zeg wanneer ik een gesprek begin.
Voorbeeld: ik word mee gevraagd naar een ander familielid en beiden praten de hele tijd geannimeerd met elkaar, gezellig dus, maar zodra ik met dat ene familid een op een ben wordt er steevast, passief agressief, gezwegen. Ik vertel dan iets en wat volgt is doodse stilte. Maakt niet uit welk onderwerp ik aansnij maar andersom wordt er verwacht dat ik interesse toon.
Ik vind dit echt een raar fenomeen en hierdoor heb ik steeds minder het gevoel dat ik zin heb om met dit familielid af te spreken.
Voorbeeld: ik word mee gevraagd naar een ander familielid en beiden praten de hele tijd geannimeerd met elkaar, gezellig dus, maar zodra ik met dat ene familid een op een ben wordt er steevast, passief agressief, gezwegen. Ik vertel dan iets en wat volgt is doodse stilte. Maakt niet uit welk onderwerp ik aansnij maar andersom wordt er verwacht dat ik interesse toon.
Ik vind dit echt een raar fenomeen en hierdoor heb ik steeds minder het gevoel dat ik zin heb om met dit familielid af te spreken.
sandrav wijzigde dit bericht op 28-05-2025 10:22
1.57% gewijzigd
woensdag 28 mei 2025 om 12:49
Maar vraag je dan niet verder dan op dat moment? Dat het voor jou niet leuk is of zinloos is om mee te gaan op deze manier. Ik begrijp niet zo goed dat je dit al een aantal keer laat gebeuren eigenlijk. Maar dat kan. En nu?
.
woensdag 28 mei 2025 om 15:51
Wat een raar mens. Kan het zijn dat ze jaloers is? Omdat je het nu goed hebt en leuke dingen doet. Misschien kan ze dat niet hebben. Maar dan nog, het leven is te kort om dingen te doen die niet leuk zijn. Dus niet meer meegaan en je eigen ding doen.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 30 mei 2025 om 08:41
Dit inderdaad. Ik heb dit zelf niet met familie gehad, maar met een paar 'vriendinnen'.
Zelf ben ik zo dat als iets me meer energie kost dan het me oplevert, dan doe ik het niet (meer). Daar mee ophouden geeft rust.
Vergeet niet TO, jij wilt het ook gezellig hebben, het is ook jouw tijd.
Helemaal gestoord vond ik trouwens dat ze zei 'daar heb je wel gelijk in'. Dus ze ontkent het ook niet eens. Genoeg reden om niet meer te gaan zou ik zeggen. En inderdaad 'Ik heb andere plannen gemaakt', zonder verdere toelichting, is prima, maar je kan ook gewoon benoemen waarom, anders krijg je de volgende x weer een uitnodiging waar je niet op zit te wachten.
Succes!
vrijdag 30 mei 2025 om 09:04
Kan het zijn dat jij in jouw gedrag iets doet waardoor zij dichtklapt? Of waar zij zich aan ergert en ze heeft besloten “als Sandra nu wéér begint over die reis naar Fiji of nieuwe televisie hou ik gewoon maar even mijn mond”.
Vraag jij zelf dingen? En ben je zelf geïnteresseerd?
Misschien allemaal wel hoor. Maar als je graag iets van een band wil, is het ook goed om bij jezelf te rade te gaan.
Als daaruit komt dat jij een fantastisch leuke en geïnteresseerde gesprekspartner bent, dan zou ik ook stoppen met langsgaan.
Vraag jij zelf dingen? En ben je zelf geïnteresseerd?
Misschien allemaal wel hoor. Maar als je graag iets van een band wil, is het ook goed om bij jezelf te rade te gaan.
Als daaruit komt dat jij een fantastisch leuke en geïnteresseerde gesprekspartner bent, dan zou ik ook stoppen met langsgaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in