Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 2145 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 21:53
Nee, niet een links kabinet, wel erg veel doorgedrukte plannen van de linkse partijen. Stikstofregels en de daaruitvoorvloeiende negatieve situaties, zonnepanelen en elektrische auto's voordat het netwerk het aankan. Het willen verbieden van CV ketels terwijl veel woningen helemaal niet geschikt zijn voor een warmtepomp (en het ook klachten regent over die dingen) en het geld er niet is om woningen gelijk op te knappen tot energielabel A. Verder willen ze nog meer asielzoekers, gewoon niet verstandig, geen ruimte, veel onveiligheid, geen handhaving, debiele situaties om escalatie te voorkomen (eigen buslijn ipv straf, uitje naar efteling om steekpartijen te voorkomen etc). Ook bij herhaaldelijk fout gedrag (geslacht laten zien, mensen lastigvallen en bedreigen) word er niks gedaan behalve een ritje terug naar het AZC. Deze standpunten komen van links, niet van rechts. Ik zeg niet dat rechts het goed doet maar zo links, nee zeker niet. Timmermans kan niet wachten om alles binnen te halen, dat laat hij telkens doorschemeren. Echter niet in zijn eigen dorp, voor in plaatsen waar hij nooit komt, dan dan weer wel. Nee. Sorry... We hebben geen volledig links kabinet gehad maar hun invloed is nu al veel te groot.

Jij hebt duidelijk teveel naar Wilders geluisterd. Geen enkele partij wil 'alles binnen halen', dat is de grootst mogelijke onzin. Lees de linkse partijprogramma's er voor het gemak eens een keer op na. GL/PvdA wil ook gewoon grip op migratie, maar willen wel een menswaardige opvang bieden aan mensen die het echt nodig hebben.
Er is nooit echt een links kabinet geweest natuurlijk. En je kunt ook niet stellen dat alles de schuld van links is, dat is kortzichtig.

Maar er zijn de laatste jaren wel degelijk linkse punten als beleid ingevoerd. Bijvoorbeeld diverse punten op klimaat, verhoging minimumloon, de vrije huurmarkt, flexwerk en ZZP'ers, kinderopvang, verhoging van belasting op vermogen, investeringen in OV en meer geld naar onderwijs en zorg. Dat waren niet alleen maar rechtse standpunten maar ook veel linkse standpunten.

Dat het te weinig is geweest voor linkse kiezers dat geloof ik direct, maar om nou te stellen dat er alleen maar puur rechts beleid is gevoerd, dat is ook wat kort door de bocht vind ik.

(En ik bekritiseer die punten niet he? Even voor de duidelijkheid. :) )
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:05
Desinformatie, ok. Dus het probleem met asielzoekers bestaat niet? geen wantoestanden, niets? In Ter Apel, ommaar eens een plaats te noemen, is het allemaal pais en vree en beregezellig? De woningcrisis bestaat niet? Hoe het geregeld is met zonnepanelen en elektrische auto's is heel slim? Bijzonder. Ik vraag me af of jij wel helemaal in de realiteit staat eigenlijk?
Toch is dit allemaal ontstaan onder de rechtse regeringen van de afgelopen jaren.
Huh? Waar staat dat links migratie wil toelaten? SP enzo zitten toch keihard op misstanden bij arbeidsmigratie toch? Volgens mij willen alle partijen grip op migratie, is dat juist iets dat door iedereen gedeeld wordt.
Charlotta schreef:
03-06-2025 22:09
Jij hebt duidelijk teveel naar Wilders geluisterd. Geen enkele partij wil 'alles binnen halen', dat is de grootst mogelijke onzin. Lees de linkse partijprogramma's er voor het gemak eens een keer op na. GL/PvdA wil ook gewoon grip op migratie, maar willen wel een menswaardige opvang bieden aan mensen die het echt nodig hebben.
Klopt en het CDA wil een verbod op c.v. ketels. Dat links en rechts gedoe is niet meer zo makkelijk te duiden.
In de tijd van VVD en PvdA is de studiebeurs afgeschaft mede op initiatief van GL en D66. Zo heeft elke partij wel punten voor elkaar gekregen die achteraf misschien toch niet zo verstandig waren. Dat de VVD dat meer heeft komt natuurlijk omdat ze steeds in de coalitie zaten en dus ook meestemmen met punten van andere coalitiepartijen. Ook als ze daar zelf niet achter staan. Zo werkt dat nu eenmaal binnen een coalitie.
Eigenlijk zou een soort toets, een week of 2 voor de verkiezingen, verplicht moeten zijn. Waarin je (laagdrempelig) getest wordt op je kennis van de verkiezingsprogramma’s. Als antigif tegen desinformatie op YouTube, Facebook, websites en andere social media kanalen. Van links en rechts.

Gewoon eerst verplicht de verkiezingsprogramma’s lezen en in grote lijnen leren.
Steven1980 schreef:
03-06-2025 20:50
Dit vind ik niet een hele eerlijke vergelijking met bijvoorbeeld mensen uit Syrië. Veel Oekraïners werkte hier al als arbeidsmigrant en konden niet terug vanwege de oorlog (en worden dus gerekend als oorlogsvluchteling). Omdat Oekraïners in Nederland recht hebben op opvang en medische zorg komen ook veel arbeidsmigranten uit Spanje (die dus ook niet terug kunnen) naar Nederland. Dat geeft dus een hele hoge arbeidsparticipatie. Het is niet realistisch om van mensen uit een oorlogsgebied of vluchtelingenkamp komen te verwachten dat 80% werkt. Voor Oekraïners geldt dat niet omdat veel daarvan dus nooit in een vluchtelingenkamp hebben gezeten.
Klinkt mooi, is bullshit.

Was een ordinair voorbeeld van racisme.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 21:25
Jemig, het verbaast me een beetje dat links hier ineens zo populair lijkt te zijn. Ik hoor veel lovende woorden over Timmermans en Jetten en ik snap dat niet zo goed.

Willen we echt nog meer asielzoekers en nog minder woningbouw? Want dat is wat bij beide hoog op de agenda staat. Zo veel mogelijk mensen erin en ja, door de stikstofregels moet het bouwen van huizen natuurlijk echt beperkt worden. Verder veel vreemde regels zoals het verbieden van CV ketels. Wie zit hier nou op te wachten?
Waar heb jij dat gelezen?

:facepalm:

David Dunning
Solomio schreef:
03-06-2025 22:26

In de Fabeltjeskrant verwacht ik.
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Charlotta schreef:
03-06-2025 22:09
Nee, hij heeft dit zelf in interviews herhaaldelijk laten doorschemeren. Naar Wilders luister ik niet want die zit wat betreft "buitenlanders" ook met oogkleppen op op een eenrichtingsweg.

Menswaardige opvang voor mensen die het nodig hebben, dat is ook iets dat ik wil. Absoluut. Maar momenteel is het gros dat binnenkomt geen werkelijke vluchteling maar gelukszoekers die zich niet wensen te gedragen. Mensen die zich zo absurd opstellen dat hun psychische gesteldheid in twijfel mag worden getrokken. Daar zou meer grip op moeten komen en dat gebeurd juist niet. Ik vind het niet normaal dat zoveen jonge mannen hun geslachtsdeel aan vrouwen en jonge meisjes laten zien, dat ze continu mensen lastig vallen, geld eisen, stelen etc zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn. Dat steekpartijen moeten worden voorkomen met een dagje uit. Wanneer je mensen binnen haalt binnen een maatshcappij dat moet je er ook op toezien dat zij zich gedragen op een manier die binnen deze maatschappij past. En, wanneer dit niet gebeurd, maatregelen treffen. Harde maatregelen om de veiligheid van mensen te waarborgen. Het stoort mij gewoon dat alles maar lijkt te mogen en dat de bevolking zich steeds onveilig voelt, nee, als je dat zegt ben je racistisch. Is niet leuk.
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:05
Desinformatie, ok. Dus het probleem met asielzoekers bestaat niet? geen wantoestanden, niets? In Ter Apel, ommaar eens een plaats te noemen, is het allemaal pais en vree en beregezellig? De woningcrisis bestaat niet? Hoe het geregeld is met zonnepanelen en elektrische auto's is heel slim? Bijzonder. Ik vraag me af of jij wel helemaal in de realiteit staat eigenlijk?
Maar hoe kan dat allemaal de schuld van links zijn als we al eindeloos lang geen linkse partijen in de regering hebben?

David Dunning
Solomio schreef:

Waarschijnlijk op de Twitter account van Wilders? Want GL/PvdA was het iig niet, die willen meer bouwen: https://groenlinkspvda.nl/standpunten/wonen/
Tavistock schreef:
03-06-2025 22:21
Huh? Waar staat dat links migratie wil toelaten? SP enzo zitten toch keihard op misstanden bij arbeidsmigratie toch? Volgens mij willen alle partijen grip op migratie, is dat juist iets dat door iedereen gedeeld wordt.
Maar de populisten willen alleen maar grip op asielzoekers. Groot verschil.

David Dunning
Solomio schreef:
03-06-2025 22:28
Maar hoe kan dat allemaal de schuld van links zijn als we al eindeloos lang geen linkse partijen in de regering hebben?
Omdat die linkse mensen in de Tweede kamer het de rechtse mensen in de regering zo moeilijk maken dat ze geen rechts beleid meer uit kunnen voeren, snap dat dan. Eigenlijk is de enige oplossing linkse partijen gewoon verbieden!
ikbenhetzozat schreef:
Nee, hij heeft dit zelf in interviews herhaaldelijk laten doorschemeren. Naar Wilders luister ik niet want die zit wat betreft "buitenlanders" ook met oogkleppen op op een eenrichtingsweg.

Menswaardige opvang voor mensen die het nodig hebben, dat is ook iets dat ik wil. Absoluut. Maar momenteel is het gros dat binnenkomt geen werkelijke vluchteling maar gelukszoekers die zich niet wensen te gedragen. Mensen die zich zo absurd opstellen dat hun psychische gesteldheid in twijfel mag worden getrokken. Daar zou meer grip op moeten komen en dat gebeurd juist niet. Ik vind het niet normaal dat zoveen jonge mannen hun geslachtsdeel aan vrouwen en jonge meisjes laten zien, dat ze continu mensen lastig vallen, geld eisen, stelen etc zonder dat daar consequenties aan verbonden zijn. Dat steekpartijen moeten worden voorkomen met een dagje uit. Wanneer je mensen binnen haalt binnen een maatshcappij dat moet je er ook op toezien dat zij zich gedragen op een manier die binnen deze maatschappij past. En, wanneer dit niet gebeurd, maatregelen treffen. Harde maatregelen om de veiligheid van mensen te waarborgen. Het stoort mij gewoon dat alles maar lijkt te mogen en dat de bevolking zich steeds onveilig voelt, nee, als je dat zegt ben je racistisch. Is niet leuk.
Welke partij stem jij dan? Geen PVV dus. Ben heel nieuwsgierig.
Solomio schreef:

Nou kan je wel zo'n denigrerend facepalmpje neerzetten maar jij volgt geen nieuws? Het is jou niet bekend dat door de stikstofregels er veel minder woningen zijn gebouwd en gebouwd zullen gaan worden? Nee? Misschien even google aanslingeren dan.

Wat betreft de asielzoekers, Timmermans heeft herhaaldelijk zelf aangegeven in interviews dat hij van mening is dat er ruimte genoeg is om nog meer mensen op te vangen. kan je ook terugzoeken.
ikbenhetzozat schreef:

Ik vind dat ook niet normaal, maar ff eerlijk: heb je hier cijfers van? Want ik ken dit soort verhalen eerlijk gezegd alleen van de social media van Wilders en consorten en niet uit de echte media of de echte wereld.

En ik heb Timmermans nog nooit 'horen doorschemeren' dat hij de hele wereld lekker binnen wil halen. Ik zou ook niet weten waarom hij (of wie dan ook) dat zou zeggen.
Samar schreef:
03-06-2025 22:31
Welke partij stem jij dan? Geen PVV dus. Ben heel nieuwsgierig.
SP
ikbenhetzozat schreef:

Menswaardige opvang voor mensen die het nodig hebben, dat is ook iets dat ik wil. Absoluut. Maar momenteel is het gros dat binnenkomt geen werkelijke vluchteling maar gelukszoekers die zich niet wensen te gedragen.
Ja, desinformatie dus.

Van:
https://www.coa.nl/nl/lijst/het-waar-da ... lig%20land.

Van het totaal aantal bewoners in de asielopvang komt op dit moment (februari 2024) ongeveer 3% uit een veilig land. D

3%. Dat is niet het gros dus, dat is maar een heel klein deel.

David Dunning
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:32
Nou kan je wel zo'n denigrerend facepalmpje neerzetten maar jij volgt geen nieuws? Het is jou niet bekend dat door de stikstofregels er veel minder woningen zijn gebouwd en gebouwd zullen gaan worden? Nee? Misschien even google aanslingeren dan.

Wat betreft de asielzoekers, Timmermans heeft herhaaldelijk zelf aangegeven in interviews dat hij van mening is dat er ruimte genoeg is om nog meer mensen op te vangen. kan je ook terugzoeken.
Nou kan je wel zo denigrerend reageren, maar jij schrijft onzin hoor, niet ik.

David Dunning
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:33
SP
:rofl:

David Dunning
Solomio schreef:
03-06-2025 22:35
Nou kan je wel zo denigrerend reageren, maar jij schrijft onzin hoor, niet ik.
Onzin? https://www.bouwendnederland.nl/nieuws/ ... ard-dreigt

https://vastgoedactueel.nl/nog-geen-opl ... -stikstof/

maar goed, die mensen zullen ook wel dom zijn he..
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:32

Er wordt inderdaad minder gebouwd door de stikstofregels, maar is dat de schuld van links of van de BBB die koste wat kost de boeren uit de wind wil houden? De oplossing (minder grote boerenbedrijven) ligt al jaren voor de hand maar daar wil de BBB niet aan.. en dus zit Nederland op slot wat betreft bouwen.
ikbenhetzozat schreef:
03-06-2025 22:33
SP
Maar dat is ook links...

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven