Werk & Studie alle pijlers

Ik iets anders, maar wat?

05-06-2025 16:32 27 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit erover te denken om te stoppen met mijn baan bij de zorg, en iets heel anders te doen.

Maar wat…? Ik heb al sinds ik van school ben dezelfde baan, en ik vind het eigenlijk saai worden. Waardoor ik me ga vervelen. Dat geeft steeds minder voldoening.

Maar waar kom ik aan de bak met alleen een diploma doktersassistente? Ik heb nog nooit iets anders gedaan dan dit 🤷🏼‍♀️

Ik snap dat dit de meest random vraag is met een miljoen opties, maar ik zou wel wat inspiratie kunnen gebruiken :)
Als je zou mogen doen wat je wilt, zonder beperkingen zoals niet de juiste diploma's of netwerk.
Wat zou dan je ideale werkdag zijn?
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Hier in dezelfde situatie, ook in de zorg en twijfelend of dit het is voor de rest van mijn werkende leven.
Ik heb via sterkinjewerk een gratis loopbaangesprek gehad.
Pas deze week, dus over de resultaten kan ik nog niet veel zeggen.
Maar het was een fijn gesprek, met wat inzichten en tips waar ik nog niet aan gedacht had. En nu dus ga uitzoeken.

https://www.sterkinjewerk.nl/
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
Doreia* schreef:
05-06-2025 16:44
Als je zou mogen doen wat je wilt, zonder beperkingen zoals niet de juiste diploma's of netwerk.
Wat zou dan je ideale werkdag zijn?
Ik zou iets met mensen willen doen, of met m’n handen bezig willen zijn. Ik ben dol op koken, bakken.
Met taal en schrijven ben ik goed, maar ik ben niet heel goed met getallen. En ik heb het echt nodig om mezelf nuttig te voelen. En het liefste zou ik niet de hele dag achter een bureau zitten.
Iets in de dagbesteding misschien?
I noticed how your people didn't support you. So, I sent you strangers -- The Universe
Bij het COA? Werken met vluchtelingen? Ik ken meerderen die via zijinstroom daar nu werken.
Begeleider in de gehandicaptenzorg?
Dat is natuurlijk wel in de zorg maar heel wat anders dan doktersassistente
Een vriendin van mij is met dat diploma chauffeur geworden op de ambulance. Interne opleiding geloof ik. Is natuurlijk wel nog in de zorg maar wel iets heel anders.
Ik had een keer een sollicitant die doktersassistente was. Het was voor een administratief ondersteunende functie. Maar zij wilde niet achteruit in loon en verdiende best goed. Dat kan dus misschien een struikelblok zijn om rekening mee te houden.
Onze beste secretaresse aller tijden kwam uit de zorg. Wat kon zij aanpakken zeg.
Zij had een no nonsense houding.
-- tijdelijk mottoloos --
Wat ideetjes:
- begeleider sociale werkplaats
- jobcoach
- jeugd en gezinswerker
- jongerencoach
- welzijns medewerker
- kinderopvang medewerker
- technoloog in de medische beeldvorming
- medewerker bij het bevolkingsonderzoek

Zit hier iets tussen wat je aanspreekt? Waarom wel of niet?
Misschien leuk om eens een jobcoach in te schakelen? Die kennen de arbeidsmarkt in jouw regio en kunnen goed oud of the box meedenken maar óók binnen de box, dus wat mogelijkheden zijn waar je zonder heel veel extra opleiding kan instromen.

Misschien kan je werkgever dit bekostigen als je aangeeft dat je onrustig of ongelukkig bent geworden waar je nu zit.
Rij-instructeur!

Werken met mensen ✅️
Soms in andere taal ✅️
Nuttig werk ✅️

Er zijn flinke tekorten dus de omscholing wordt vaak ook betaald door de rijschool waar je aangenomen wordt.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
05-06-2025 19:32
Rij-instructeur!

Werken met mensen ✅️
Soms in andere taal ✅️
Nuttig werk ✅️

Er zijn flinke tekorten dus de omscholing wordt vaak ook betaald door de rijschool waar je aangenomen wordt.
Nog nooit over nagedacht, ga ik doen!
MrsM schreef:
05-06-2025 19:32
Rij-instructeur!

Werken met mensen ✅️
Soms in andere taal ✅️
Nuttig werk ✅️

Nog nooit over nagedacht, ga ik doen!
PaarseGeraniums schreef:
05-06-2025 19:23
Wat ideetjes:
- begeleider sociale werkplaats
- jobcoach
- jeugd en gezinswerker
- jongerencoach
- welzijns medewerker
- kinderopvang medewerker
- technoloog in de medische beeldvorming
- medewerker bij het bevolkingsonderzoek

Zit hier iets tussen wat je aanspreekt? Waarom wel of niet?
Jongeren coach lijkt me leuk, maar volgens mij heb je daar wel een andere achtergrond/opleiding voor nodig.

Medewerker bevolkingsonderzoek ga ik ook eens naar kijken
Groupie schreef:
05-06-2025 17:50
Ik zou iets met mensen willen doen, of met m’n handen bezig willen zijn. Ik ben dol op koken, bakken.
Met taal en schrijven ben ik goed, maar ik ben niet heel goed met getallen. En ik heb het echt nodig om mezelf nuttig te voelen. En het liefste zou ik niet de hele dag achter een bureau zitten.
Nou, een zorgbaan dus….
Groupie schreef:
05-06-2025 20:34
Medewerker bevolkingsonderzoek ga ik ook eens naar kijken

Dat lijkt me geestdodend werk. De hele dag vele malen dezelfde riedel, dezelfde handelingen, contacten van een paar minuten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Groupie schreef:
05-06-2025 17:50

Een dagbesteding zoals Brownies en Downies bijvoorbeeld? Of een ander soort dagbesteding waar je creatief én met mensen bezig kunt zijn?

Je gaat wel flink inleveren op je salaris. Zoveel is wel zeker. Zou dat een probleem zijn?
Hallodaar schreef:
06-06-2025 07:55
Een dagbesteding zoals Brownies en Downies bijvoorbeeld? Of een ander soort dagbesteding waar je creatief én met mensen bezig kunt zijn?

Je gaat wel flink inleveren op je salaris. Zoveel is wel zeker. Zou dat een probleem zijn?
Ja dat is zeker een probleem, ik ben net gescheiden en heb kinderen. Dus dat weegt zeker mee idd :/
En gewoon als doktersassistente maar dan ergens anders dan waar je nu werkt? Als je nu bij een huisarts werkt bijv overstappen naar een ziekenhuis (op de polikliniek), naar de GGD, een AZC?
Coffee is never my cup of tea
Bij de bloedbank
Of bij de Star

https://werkenbij.star-shl.nl/vacatures ... -overzicht
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.google.com/search?q=balieme ... &jbr=sep:0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Douanier.
ollie-ollie schreef:
05-06-2025 19:30
Misschien leuk om eens een jobcoach in te schakelen? Die kennen de arbeidsmarkt in jouw regio en kunnen goed oud of the box meedenken maar óók binnen de box, dus wat mogelijkheden zijn waar je zonder heel veel extra opleiding kan instromen.

Misschien kan je werkgever dit bekostigen als je aangeeft dat je onrustig of ongelukkig bent geworden waar je nu zit.
Ik zou dan eerder voor een loopbaancoach of iets dergelijks gaan. Een jobcoach is meer gericht op mensen met een (arbeids)beperking, ik lees daar niks over.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven