Hoe ermee omgaan

05-06-2025 12:21 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben een paar dagen geleden erachter gekomen dat mijn man dood wou. We hebben altijd een hartstikke leuke relatie gehad. Niet altijd even makkelijk, veel tegenslagen, vooral de laatste 2 jaar(vanwege meerdere miskramen) hij heeft een jaar of 2 geleden contact opgenomen met een vrouw waar hij zijn verhaal bij kwijt kon en hij wou of antidepressiva of iets om zijn leven te beëindigen. Ik ben hier achter gekomen doordat ik mail contact zag met die meid, die vroeg of ze nog gingen afspreken afsluitend met kus. In eerste instantie dacht ik hij gaat vreemd.. maar hij blijft dit ontkennen. En zegt dus dat hij echt alleen maar zijn verhaal kwijt wou en wou weten als hij die pillen aangeboden kreeg of hij echt dood wou.. Ondertussen heeft hij nadat ik hem de mails liet zien (2of 3 stuks) ze direct verwijderd toen ik weg ben gegaan.. dit maakt het zo verdacht voor mij, waarom de mails verwijderen, als je niet bent vreemd gegaan.. Ik trek ons hele leven in twijfel, hij heeft het jaren verzwegen. Hoe kan ik hem vertrouwen dat hij überhaupt nu de waarheid spreekt. Hij heeft met een totaal onbekende het ook over onze relatie gehad, ik vind het echt onbegrijpelijk.. en weet niet hoe ik ermee om moet gaan ben mezelf helemaal aan het gek maken

Liefs.
Heyhallo schreef:
05-06-2025 12:31
Neehoor, daar zitten alleen maar mensen die zeggen hij gaat vreemd.

Ik weet niet hoe ik ermee om moet gaan vandaar
Dan lees je niet goed. Misschien eerst dat nog eens proberen als je serieus genomen wilt worden.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Maar waarom stapt hij naar een wildvreemde als hij antidepressiva ook vanuit de huisarts kan krijgen, ik snap wel dat alarmbellen afgaan.
En heel eerlijk, onze eigen intuitie is relatief vaak gewoon betrouwbaar.

Is er na zijn ontkenning van het vreemdgaan iets in jouw gevoel verandert...of blijft het vreten? If so...vertrouw je onderbuik en probeer dat niet om te denken.
yourlocalhero schreef:
05-06-2025 16:23
Maar waarom stapt hij naar een wildvreemde als hij antidepressiva ook vanuit de huisarts kan krijgen, ik snap wel dat alarmbellen afgaan.

Is er na zijn ontkenning van het vreemdgaan iets in jouw gevoel verandert...of blijft het vreten? If so...vertrouw je onderbuik en probeer dat niet om te denken.
Hier sluit ik mij ook bij aan. Daarbij is zijn verhaal compleet ongeloofwaardig.

Hoe je er mee om moet gaan?
Ik denk dat je vooral zekerheid wilt of wat hij verteld waar is. Tot die tijd, zal het blijven knagen. Ik hoop dat je er achter komt, voor jezelf.
Ik denk toch dat je voor de echte antwoorden bij hem moet zijn...
Als de mails trouwens alleen qua inhoud: hey wanneer zien we elkaar weer? Kus waren, is het al anders wanneer het over zware inhoud ging.
canis-felis schreef:
05-06-2025 16:17
Dan lees je niet goed. Misschien eerst dat nog eens proberen als je serieus genomen wilt worden.
♥️ jij hebt ook een beetje liefde nodig
Heyhallo schreef:
05-06-2025 19:05
Omdat er iemand onzin praat? Oké, stuur dan nog maar een lading :D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Heyhallo schreef:
05-06-2025 12:38
Ken je mij? Omdat de reacties mij niet aanstaan? Waar heb je het over? Ik zoek ERKENNING van mensen die soort gelijk hebben meegemaakt, dus niet mensen die naar aanleiding van mijn verhaal willen beoordelen of mijn man is vreemd gegaan of dat dit verhaal misschien wel echt is. Anyway, geen idee hoe ik het verwijder. Zit niet dagelijks op dit soort forums.
Dit gelieg en verwijderen van mails/apps en gaslighting heb ik zeker meegemaakt en is exact wat je man doet. Alleen jij wil het niet zien. Dat mag.
Elizabeth11 schreef:
05-06-2025 15:52
Ja goed advies hoor! Oogkleppen op blind vertrouwen, alle rode vlaggen negeren en maar doorgaan, nou dan is een tweede topic ook zwaar onnodig lijkt me….
Inderdaad. Ook mannen kunnen gewoon communiceren hoor. Het is geen aparte diersoort. Ze moeten het alleen wel wíllen. Verder: al die dingen die je noemt zijn makkelijk te omzeilen als je vreemd wilt gaan zonder sporen achter te laten.
Je kunt hem nu niet vertrouwen, zo eenvoudig is het. Er is geen reden om hem na al zijn gelieg nu wel op zijn woord te geloven.

Sterkte.
NogsteedsSlekire schreef:
05-06-2025 17:23
Ik denk toch dat je voor de echte antwoorden bij hem moet zijn...
Nee, want hij gaat daar niet eerlijk over zijn. Je moet in zijn telefoon, en zijn hele handel en wandel zijn. Zonder dat hij het weet. Dan krijg je een eerlijk beeld en waarschijnlijk de schok van je leven. Niet chique nee, maar soms moet het dan maar.
yourlocalhero schreef:
05-06-2025 16:23

Omdat die wildvreemde waarschijnlijk ook nog andere zaken in de aanbieding heeft behalve antidepressiva.
misspatrice schreef:
05-06-2025 12:50
Ik heb zelf lang last van psychische klachten gehad. Soms is het makkelijker om met een vreemde te praten omdat je de personen dichtbij je niet wilt kwetsen met je gedachtes / wensen.
Juist.. maar ja, voor de meeste mensen die zo’n verhaal horen is het direct die gaat vreemd :)
Ik ben geen relatie therapeut of psycholoog, advies geven in zo'n geval vind ik erg lastig. Het lijkt mij in ieder geval een vrij normaal gevoel dat je je ontheemd voelt als je ontdekt dat je echtgenoot zijn depressie voor je verborgen heeft gehouden.

Het lijkt mij niet per definitie het einde van je relatie, zeker niet als je partner nu op het punt gekomen is om echt in therapie te gaan, en jij hem daarvoor de ruimte gunt.

Ongeduld kan dat weer verstoren, want therapie is geen snelle oplossing. En veelvuldig verlangen dat er voortgang is zorgt weer voor verbergen omdat je geen teleurstelling wilt geven.

Ik denk dat je het vertrouwen weer krijgt als je merkt dat de ander het overwonnen heeft, zijn diepste punt heeft verlaten en anders reageert. Eerst op de kleine dingen, daarna op de grotere.
Heyhallo schreef:
05-06-2025 19:48
Juist.. maar ja, voor de meeste mensen die zo’n verhaal horen is het direct die gaat vreemd :)
Prima dat jij het anders ziet, maar ik begrijp eigenlijk niet dat dat niet jouw eerste gedachte is. En als het niet zo is, dan mag hij wel wat beter zijn best doen om het tegendeel te bewijzen. Niet mails deleten, nog meer liegen en de aandacht verleggen.

Jij draait het om, jij probeert minder voor de hand liggende verklaringen te zoeken om het te kunnen accepteren.
Heyhallo schreef:
05-06-2025 19:48
Je vergeet voor het gemak even dat hij MAILS GEWIST HEEFT. Dat hoeft toch niet als hij niks te verbergen heeft? Of ben ik nou gek? Vind jij dat niet gek?
pina schreef:
05-06-2025 20:05
Prima dat jij het anders ziet, maar ik begrijp eigenlijk niet dat dat niet jouw eerste gedachte is. En als het niet zo is, dan mag hij wel wat beter zijn best doen om het tegendeel te bewijzen. Niet mails deleten, nog meer liegen en de aandacht verleggen.

Jij draait het om, jij probeert minder voor de hand liggende verklaringen te zoeken om het te kunnen accepteren.
Exact.
Natsuro schreef:
05-06-2025 20:04
Ik ben geen relatie therapeut of psycholoog, advies geven in zo'n geval vind ik erg lastig. Het lijkt mij in ieder geval een vrij normaal gevoel dat je je ontheemd voelt als je ontdekt dat je echtgenoot zijn depressie voor je verborgen heeft gehouden.

Het lijkt mij niet per definitie het einde van je relatie, zeker niet als je partner nu op het punt gekomen is om echt in therapie te gaan, en jij hem daarvoor de ruimte gunt.

Ongeduld kan dat weer verstoren, want therapie is geen snelle oplossing. En veelvuldig verlangen dat er voortgang is zorgt weer voor verbergen omdat je geen teleurstelling wilt geven.

Ik denk dat je het vertrouwen weer krijgt als je merkt dat de ander het overwonnen heeft, zijn diepste punt heeft verlaten en anders reageert. Eerst op de kleine dingen, daarna op de grotere.
Vertrouwen in iemand die lieftven mails delete?
Okee, even alsof ik je partner geloof; ik zou voorstellen om samen in relatietherapie te gaan. En ik zou ook wel echt willen weten hoe hij nu zit in zijn psyche, en erop aandringen dat hij met een professional gaat praten waar ik dan wel openheid over zou willen. (Meegaan is weer een stap te ver, maar ik zou wel kijken of ik verslagen oid in kan zien als die er überhaupt zijn.) Jouw vertrouwen in hem is weg nu, en dat moet herstelt worden. En als hij jullie relatie op waarde schat, staat hij er hetzelfde in als jij. Dat hij dit voor zichzelf gehouden heeft, deze suïcidale gedachten, dat kan ik nog wel geloven want heel vaak hoor je dat mensen een zelfmoord echt niet aan zagen komen. Dus het verbergen van zulke gevoelens is niet zeldzaam. Het illegaal verkrijgen van medicijnen ook niet, been there done that, hoe onverstandig ook, maar het is heel simpel om aan bijvoorbeeld lorazepam, anti-dressiva, ADD/ADHD medicijnen te komen.

Nu, vanuit mijn standpunt.

Ikzelf heb minnaars gehad, ik had een open relatie dus mijn man wist ervan, maar de partners van minnaars wisten van niets. Geen pikante fotos/video's gedeeld met elkaar, contact met elkaar via Kik en geen enkel ander medium, en uitsluitend onder werktijd nooit in de weekenden en nooit tijdens vakanties. Geen social media van elkaar. Afspreken onder werktijd, douchen nadien, geen lichamelijke afdrukken achterlaten.

Kortom, als minnaar zich thuis "normaal" gedroeg, zou zijn partner er nooit achterkomen via telefoon of online activiteiten. En als er geen bewijzen te vinden zijn (dus gesprekken verwijderen aan het eind van iedere werkdag) dan is het zijn woord tegen het jouwe, en kan hij elke smoes verzinnen die hem uitkomt behalve de waarheid spreken namelijk een affaire.

Omdat ik uit ervaring weet hoe "makkelijk" het kan gaan, ben ik niet iemand meer die iemand op zijn blauwe ogen gelooft. Maar als jij liever zijn verhaal gelooft (wat voor mij erg onwaarschijnlijk klinkt eerlijk gezegd) dan is dat jou goede recht natuurlijk. Alleen moet je niet vreemd opkijken dat anderen hier dit verhaal bekijken zoals ik het bekijk. Namelijk dat dit niet klopt. Het is wel een hele originele smoes, dat dan weer wel.
Heyhallo schreef:
05-06-2025 19:05
Vind je dit een normale manier van communiceren, heyhallo? En zou hierin de oorsprong van je relatieprobleem kunnen liggen?
.
Limonina schreef:
05-06-2025 19:39
Omdat die wildvreemde waarschijnlijk ook nog andere zaken in de aanbieding heeft behalve antidepressiva.
en een wildvreemde krijgt kussen in e-mails ? not buying it
Hallo heyhallo,

Niemand op dit forum gaat je verder helpen. Je lijkt aan je reacties een specifiek antwoord te verwachten. Je wilt je kop in het zand steken en een schouderklopje ter bevestiging.

Die ga je hier niet krijgen, dit verhaal van je man is heel vaag en dubieus. ieder heeft zn eigen ervaringen met relaties/bedrog en dubieus gedoe. De een gelooft nog in de goedheid van de mens en de ander niet. Maar de meesten zijn zeker niet naïef.

Je hebt 2 opties;
Omwille het behoud van je gezin, financiën, man maar over je hart strijken en dit gewoon accepteren en het laten gaan. Dus geen topics meer openen en het gewoon vergeten.

Of je gaat dit wel goed uitzoeken, hem dwingen tot antwoorden, met waarschijnlijk een breuk/scheiding tot gevolg en een hoop ellende wat naar boven gaat komen, in het allerergste geval.
Elizabeth11 schreef:
06-06-2025 12:32
Hallo heyhallo,

Niemand op dit forum gaat je verder helpen. Je lijkt aan je reacties een specifiek antwoord te verwachten. Je wilt je kop in het zand steken en een schouderklopje ter bevestiging.

Die ga je hier niet krijgen, dit verhaal van je man is heel vaag en dubieus. ieder heeft zn eigen ervaringen met relaties/bedrog en dubieus gedoe. De een gelooft nog in de goedheid van de mens en de ander niet. Maar de meesten zijn zeker niet naïef.

Je hebt 2 opties;
Omwille het behoud van je gezin, financiën, man maar over je hart strijken en dit gewoon accepteren en het laten gaan. Dus geen topics meer openen en het gewoon vergeten.

Of je gaat dit wel goed uitzoeken, hem dwingen tot antwoorden, met waarschijnlijk een breuk/scheiding tot gevolg en een hoop ellende wat naar boven gaat komen, in het allerergste geval.
Optie 3
je gaat als twee volwassen mensen het gesprek aan, en werkt samen aan je relatie
Ik zou samen in relatie therapie gaan. Succes!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven