Wat ga jij nu stemmen?
dinsdag 3 juni 2025 om 09:41
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
zaterdag 7 juni 2025 om 15:55
Horen wat je wilt horen heet dat.Draaideurforummer schreef: ↑07-06-2025 13:30Wat Wilders natuurlijk heel effectief doet is mensen het gevoel geven dat al hun zorgen en problemen het gevolg zijn van immigratie en asielcrisis.
Daar hoef je niet ontwikkeld voor te zijn.
Je hoeft alleen maar te profiteren van de onwetendheid van de meeste mensen.
Het is nu eenmaal veel simpeler om asielzoekers als crisis te bombarderen dan het te hebben over zeg maar huurbevriezing .
Veel burgers hebben geeneens een mening over het feit dat er een hele departement onder de toenmalige minister Blok is verdwenen. Het enige wat veel mensen misschien weten is dat Minister Blok destijds een multiculturele samenleving als een failed state zag.
Daar komt bij dat als je eenmaal verkiesbaar op de lijst staat van de PVV je het mogelijk hebt dan bij andere politieke partijen.
Bij moeilijk vragen van journalisten hoeven ze alleen maar te zeggen dat je dit mag vragen aan Geert Wilders.
Dat is toch een stuk makkelijker geld verdienen dan bij andere politieke partijen.
De achterban zegt toch wel dat de PVV is tegengewerkt.
Tevens hebben ze de mazzel dat de PvdA geen goede zaken heeft gedaan onder leiding van Diederik Samsom 8 jaar geleden.
Wat wil je nog meer als PVV?
hert wijzigde dit bericht op 07-06-2025 16:19
0.35% gewijzigd
zaterdag 7 juni 2025 om 16:01
Ik denk dat het heel rationeel is. Want die vreemdeling wegzetten als gevaarlijk is zeer effectief.Draaideurforummer schreef: ↑07-06-2025 15:54Dat soort regimes wordt geleid door mensen met een kronkel in hun hoofd. Ik ben bang dat die niet op rationele gronden te begrijpen zijn. En de aanhangers ervan ontwaken pas uit hun roes als het te laat is.
Vergeet ook niet dat regimes die wij als rationeel zien allemaal op de een of andere manier overgingen tot massamoord of genocide. Of anders op zijn minst slavenhandel.
Racisme heeft een wetenschappelijke oorsprong.
Een land als Israel is naast gedeeltelijk religieus ook technologisch en wetenschappelijk geavanceerd. Het is niet voor niets dat de samenwerking met sommige Israelische universiteiten is verbroken.
Het theoretisch fundament voor de oorlog in Joegoslavie werd ook op een universiteit in Belgrado gelegd.
zaterdag 7 juni 2025 om 16:30
Paradise schreef: ↑07-06-2025 16:01Ik denk dat het heel rationeel is. Want die vreemdeling wegzetten als gevaarlijk is zeer effectief.
Vergeet ook niet dat regimes die wij als rationeel zien allemaal op de een of andere manier overgingen tot massamoord of genocide. Of anders op zijn minst slavenhandel.
Racisme heeft een wetenschappelijke oorsprong.
Een land als Israel is naast gedeeltelijk religieus ook technologisch en wetenschappelijk geavanceerd. Het is niet voor niets dat de samenwerking met sommige Israelische universiteiten is verbroken.
Het theoretisch fundament voor de oorlog in Joegoslavie werd ook op een universiteit in Belgrado gelegd.
Een psychopaat kan superintelligent zijn en heel rationeel een plan bedenken. Maar dat plan vloeit wel voort uit de kronkel in zijn hoofd.
Ik maak (terecht of onterecht?) onderscheid tussen architecten van een duivels plan (zoals Hitler en consorten), en situaties die escaleren en van kwaad tot erger gaan (zoals in het Midden Oosten). Wat ze gemeen hebben is dat de humanitaire rampen die ze veroorzaken niet zomaar gebeuren, maar voortvloeien uit de geschiedenis. De tijd moet rijp zijn voor een bepaald gedachtengoed. Het is eng te bedenken dat het menselijk brein blijkbaar zo werkt.
zaterdag 7 juni 2025 om 16:54
Reclame ook.
Het een sluit het ander niet uit.
Als dr Joseph Goebbels nog zou leven dan zou hij het ons kunnen vertellen.
Wat betreft de rascistische uitwerking zou dokter Jozef Mengele van dienst kunnen zijn.
De huidige politiek is mogelijk verantwoordelijk voor de opkomst van de populistische partijen van vandaag.
zaterdag 7 juni 2025 om 17:09
Op deze hele aarde loopt er geen enkele andere diersoort rond die in staat is tot het plegen van gruwelijke wreedheden op andere diersoorten en eigen soorten, als de mens.
En dit is al bijna zo lang als de "beschaving" bestaat.
Niet verwonderlijk om dan in te zien dat wat er nu gebeurd in Nederland, ernstig en zorgelijk is, maar valt in het niet in vergelijking tot bijvoorbeeld de Spaanse Inquisitie, de heksenjachten en de kruistochten.
Op de een of andere manier zijn mensen toch makkelijk beïnvloedbaar onder druk van propaganda en de mening van de massa.
En dit is al bijna zo lang als de "beschaving" bestaat.
Niet verwonderlijk om dan in te zien dat wat er nu gebeurd in Nederland, ernstig en zorgelijk is, maar valt in het niet in vergelijking tot bijvoorbeeld de Spaanse Inquisitie, de heksenjachten en de kruistochten.
Op de een of andere manier zijn mensen toch makkelijk beïnvloedbaar onder druk van propaganda en de mening van de massa.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 17:13
Dat ben ik niet met je eens.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 7 juni 2025 om 17:14
Dan heeft de halve wereldbevolking een kronkel. Of iedereen.Draaideurforummer schreef: ↑07-06-2025 16:30Een psychopaat kan superintelligent zijn en heel rationeel een plan bedenken. Maar dat plan vloeit wel voort uit de kronkel in zijn hoofd.
Ik maak (terecht of onterecht?) onderscheid tussen architecten van een duivels plan (zoals Hitler en consorten), en situaties die escaleren en van kwaad tot erger gaan (zoals in het Midden Oosten). Wat ze gemeen hebben is dat de humanitaire rampen die ze veroorzaken niet zomaar gebeuren, maar voortvloeien uit de geschiedenis. De tijd moet rijp zijn voor een bepaald gedachtengoed. Het is eng te bedenken dat het menselijk brein blijkbaar zo werkt.
Want bijna iedereen is er toe in staat. Is het geen genocide, dan is het wel uitbuiting, dan is het wel de natuur moedwillig naar de klote helpen.
zaterdag 7 juni 2025 om 17:39
Nee? Als in letterlijk niet met me eens of figuurlijk?
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 17:41
Ik denk dat iedereen het in zich heeft inderdaad. Misschien is het alleen een kwestie van geluk dat het bij de meeste mensen binnen de perken blijft.
zaterdag 7 juni 2025 om 17:44
zaterdag 7 juni 2025 om 18:15
Dat zie je bijvoorbeeld ook in het voormalig Oostblok. Juist in Oost Duitsland is de AFD bijvoorbeeld heel groot. Maar sowieso is er hang naar vroegere tijden, ook dat weet Wilders en gebruikt hij tijdens zijn campagne.
zaterdag 7 juni 2025 om 18:23
Ik weet niet of dit al gepost is, maar lees dat als er nu gestemd zou worden er een grote kans is dat de PVV weer de grootste wordt
https://206.wpcdnnode.com/ipsos-publiek ... i-2025.pdf
Maar dan, met wie regeren?
zaterdag 7 juni 2025 om 18:48
De AfD is groot in voormalig Oost, maar jouw link met de vroegere politieke situatie begrijp ik niet.
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
zaterdag 7 juni 2025 om 19:05
Dat wordt de pop corn erbij pakken denk ik.Merel90 schreef: ↑07-06-2025 18:23Ik weet niet of dit al gepost is, maar lees dat als er nu gestemd zou worden er een grote kans is dat de PVV weer de grootste wordt
Pluviofiel
zaterdag 7 juni 2025 om 19:31
Pff, ik snap dat dus echt niet. Wilders roeptoetert een hoop, maar wat hij wil en wat hij zijn kiezers belooft kan hij niet waarmaken. Ligt niet aan hem, maar aan regels en wetten waar Nederland zich aan moet houden. Maar waarom dan toch steeds van alles beloven? En waarom op hem stemmen? Je hebt vrijwel niks aan hem. En dan ook nog zijn 2e Kamerleden die niks uitvoeren en incompetente ministers (Faber....).Merel90 schreef: ↑07-06-2025 18:23Ik weet niet of dit al gepost is, maar lees dat als er nu gestemd zou worden er een grote kans is dat de PVV weer de grootste wordt
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 7 juni 2025 om 19:40
Nana_Mouskouri schreef: ↑07-06-2025 18:48De AfD is groot in voormalig Oost, maar jouw link met de vroegere politieke situatie begrijp ik niet.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het conservatieve gedachtegoed in de Oost Europese landen. En in dat opzicht de vroegere politieke situatie?
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 19:43
Merel90 schreef: ↑07-06-2025 18:23Ik weet niet of dit al gepost is, maar lees dat als er nu gestemd zou worden er een grote kans is dat de PVV weer de grootste wordt
Ja die is idd al voorbij gekomen. Ik had hem ook gepost, samen met een hele optelling... wacht even kijken of ik het kan plakken hier.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/pv ... iept-zich/
Volgens de laatste peiling staat de PVV (ongekend ook echt) nog steeds bovenaan met 30 zetels.
Snel geteld komen de rechtse partijen tezamen uit op 93 zetels. (PVV-VVD-CDA-FvD-JA21-BBB-SGP-CU-NSC)
De linkse partijen op 57 zetels. (GL/PvdA-D66-PvdD-SP-DENK-Volt)
Dan heb ik CDA als rechts meegerekend maar valt eigenlijk onder centrum rechts, en Volt onder links maar is meer centrum links.
Een coalitie zonder PVV is over links eigenlijk niet mogelijk zonder de VVD. Een coalitie over rechts zonder de PVV kan 75 halen met D66 erbij, maar dan krijg je dus alle rechtse partijen in een coalitie wat onwerkbaar is.
Meest voor de hand liggende uitkomst volgende deze peiling is een coalitie met GL/PvdA/VVD/CDA/D66. 79 zetels samen.
Dus GL/PvdA en VVD zullen hoe dan ook met elkaar moeten gaan samenwerken.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zaterdag 7 juni 2025 om 19:46
zaterdag 7 juni 2025 om 19:57
MrsM schreef: ↑07-06-2025 19:43Ja die is idd al voorbij gekomen. Ik had hem ook gepost, samen met een hele optelling... wacht even kijken of ik het kan plakken hier.
https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/pv ... iept-zich/
Volgens de laatste peiling staat de PVV (ongekend ook echt) nog steeds bovenaan met 30 zetels.
Snel geteld komen de rechtse partijen tezamen uit op 93 zetels. (PVV-VVD-CDA-FvD-JA21-BBB-SGP-CU-NSC)
De linkse partijen op 57 zetels. (GL/PvdA-D66-PvdD-SP-DENK-Volt)
Dan heb ik CDA als rechts meegerekend maar valt eigenlijk onder centrum rechts, en Volt onder links maar is meer centrum links.
Een coalitie zonder PVV is over links eigenlijk niet mogelijk zonder de VVD. Een coalitie over rechts zonder de PVV kan 75 halen met D66 erbij, maar dan krijg je dus alle rechtse partijen in een coalitie wat onwerkbaar is.
Meest voor de hand liggende uitkomst volgende deze peiling is een coalitie met GL/PvdA/VVD/CDA/D66. 79 zetels samen.
Dus GL/PvdA en VVD zullen hoe dan ook met elkaar moeten gaan samenwerken.
Ik hoop toch echt van harte dat er nog wat mensen switchen naar de VVD ofzo.. dat de PVV weer de grootste wordt vind ik echt ondenkbaar. Wtf is er mis met de mensen in dit land??
zaterdag 7 juni 2025 om 20:32
Ja dat is ook maar het beste waar je op kunt hopen. Maar 1 troost, ik denk dat alleen de FvD bereid is om samen te werken met de PVV. Ik denk dat geen enkele andere partij zich hier aan wil branden.
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn