Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 1448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
Zou Timmerfrans zich nog wel verkiesbaar stellen? Is inmiddels ook 64, en omdat hij bij een heel groot van de bevolking blijkbaar slecht ligt is het misschien tijd voor een nieuwe lijsttrekker bij GL/PVDA. Ik snap trouwens er niet zoveel van waarom hij tegenwoordig de nieuwe kop van Jut is, maar hadden sommige mensen na Kaag een nieuwe zondebok nodig.
AliM schreef:
07-06-2025 20:41
Zou Timmerfrans zich nog wel verkiesbaar stellen? Is inmiddels ook 64, en omdat hij bij een heel groot van de bevolking blijkbaar slecht ligt is het misschien tijd voor een nieuwe lijsttrekker bij GL/PVDA. Ik snap trouwens er niet zoveel van waarom hij tegenwoordig de nieuwe kop van Jut is, maar hadden sommige mensen na Kaag een nieuwe zondebok nodig.

Ik hoorde hem wel zeggen dat hij het graag wil doen. Ik betwijfel of hij de juiste persoon is. Ik heb geen echt idee wie anders en zit net de kandidatenlijst te bekijken en mijn oog valt op Lisa Westerveld. Zeer betrokken bij het onderwijs, en een jonge frisse kijk kan zeker geen kwaad. Misschien juist wel iets positiefs.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
MrsM schreef:
07-06-2025 20:55
Ik hoorde hem wel zeggen dat hij het graag wil doen. Ik betwijfel of hij de juiste persoon is. Ik heb geen echt idee wie anders en zit net de kandidatenlijst te bekijken en mijn oog valt op Lisa Westerveld. Zeer betrokken bij het onderwijs, en een jonge frisse kijk kan zeker geen kwaad. Misschien juist wel iets positiefs.
Of misschien een Nederlandse Heidi!
MrsM schreef:
Of misschien een Nederlandse Heidi!
MrsM schreef:
Lisa Westerveld is te links en te onervaren. Denk ik.

Maar verder weet ik het ook niet. Kandidatenlijst vind ik verder niet heel erg aansprekend.
Ik krijg nu al banners in beeld van politieke partijen! Stem op ons, word lid etc.
Wel een beetje vroeg hoor. :P
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik word er eerlijk gezegd een beetje moe van dat er in dit topic steeds gezegd wordt dat Timmermans zo slecht ligt bij de kiezers (maar niet bij mij hoor!). We hoeven dat frame van rechts niet steeds te herhalen toch?

Ik stem altijd op Lisa Westerveld maar ik zou haar niet als premier willen. Volgens mij is Timmermans een prima keuze.
Dala schreef:
07-06-2025 14:01
Maar om welke reden willen ze het niet zien? Willen/zien ze het oprecht niet of is het een soort "na mijn de zondvloed" houding... dat men het echt wel snapt maar - zeker op korte termijn - daar voor zichzelf geen voordeel uit kan halen?
Omdat ze zeggen dat de aarde al eeuwenlang verandert met ijstijden en met warmere periodes en dat de mens daar geen invloed op heeft.
Moe word ik er van. Als natuurfotograaf zie ik in 15 jaar dat de insecten enorm te lijden hebben, vooral vlinders, de aantallen, maar ook de diversiteit. Het neemt gewoon af. En kan je je nog herinneren dat je vroeger altijd in de zomer je auto steeds moest schoonmaken door alle geplette vliegen? Als gevolg daarvan nemen de aantallen vogels ook af. Het stort als een kaartenhuis in elkaar straks.
Stressed is just desserts spelled backwards
Overigens zal elke lijsttrekker op links die enige kans maakt op het premierschap door rechts compleet kapot worden gemaakt. Dat zagen we toch ook met Kaag. Enige oplossing is om dan een onbekender persoon lijsttrekker te maken zoals inderdaad Lisa Westerveld of Habtamu de Hoop. Dan heeft de Telegraaf wellicht niet voldoende tijd om dat frame te verspreiden. Maar dan zit je weer met een gebrek aan ervaring wat natuurlijk een groot risico is.

In mijn optiek moet links gewoon z'n eigen koers varen en de meest geschikte en ervaren persoon lijsttrekker maken.
AliM schreef:
07-06-2025 20:41
Ik denk dat hij alleen stemmen trekt van mensen die hem al kenden omdat ze toch al geïnteresseerd waren in PvdA (of GL, of de politiek i.h.a.) en hij qua kennis en politieke ervaring een hele goede keus is. Maar als ik Timmermans hoor, dan komt daar weinig van over, hij klinkt zo verbolgen. En ik zap meestal weg voor hij uitgepraat is. Ik hoop op een lijsttrekker met een beetje meer charisma. Vlotter, hoopvoller, meer bravoure. Liefst iemand van GL.
Van Timmermans krullen m’n tenen in m’n schoenen, mijn stem gaat daar zeker niet naar toe.

Nog een paar maanden om een keus te maken, ik neem er de tijd voor.
Shiva888 schreef:
08-06-2025 14:56
Van Timmermans krullen m’n tenen in m’n schoenen, mijn stem gaat daar zeker niet naar toe.

Nog een paar maanden om een keus te maken, ik neem er de tijd voor.
Gelukkig stem je in NL op een partij en niet op een persoon. Een aversie tegen Timmermans kan dus prima samengaan met een stem op PvdA/GL, tenzij men als kiezer zelf niet volwassen genoeg is om over die aversie heen te stappen.
GriebusDus schreef:
08-06-2025 14:58
Gelukkig stem je in NL op een partij en niet op een persoon. Een aversie tegen Timmermans kan dus prima samengaan met een stem op PvdA/GL, tenzij men als kiezer zelf niet volwassen genoeg is om over die aversie heen te stappen.
Klopt.
Charlotta schreef:
07-06-2025 19:57
Ik hoop toch echt van harte dat er nog wat mensen switchen naar de VVD ofzo.. dat de PVV weer de grootste wordt vind ik echt ondenkbaar. Wtf is er mis met de mensen in dit land??
Dit zijn PVV stemmers denk ik:

https://www.ad.nl/binnenland/boze-burge ... ~a6874f94/

Het wordt steeds enger.
Samar schreef:
08-06-2025 15:06

Het wordt steeds enger.
Tjezus. Ik vind dat echt zorgelijk. Onze problemen liggen echt niet uitsluitend en alleen aan het asielbeleid.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik stem tegen dit rechtse kabinet, ik denk dat ik het vakje van Marjolein Moorman ga inkleuren.
Gelukkig heeft de leiding van de PvdA ingezien dat de kiezers van de PVV en sympathisanten lijsttrekker Frans Timmermans irritant vinden.
Dat is wat de PvdA ook nodig heeft.
De PVV moet het natuurlijk hebben van een vreemdelingen afkeer. De achterban van deze partij heeft namelijk al genoeg aan zichzelf.
Frans Timmermans is de enige die dit soort mensen niet naar de mond praat. Hij is veel beter dan de hele PVV bij elkaar. Wat weten die nou immers af van diplomatieke betrekkingen , rechtsstaat en al dies meer. Thierry Baudet is overigens wel intelligent, maar hij heeft niet zoveel lieve woordjes gezegd over Israël en het (Ashkenazi) joodse volk.
Voor de aanhang van de PVV is dit dan wel weer belangrijk. Dit kun je ook zien aan de laatste Tweede Kamer verkiezingen.
Een alternatief voor de PvdA is het CDA van Henri Bontenbal. Hij is ook een intelligente man.
Wat betreft de VVD kan ik zeggen dat ze teveel slijmen bij de hardwerkende Nederlander en de kiezer in het land.
Kom liever met een eigen verhaal.
Over de PvdA en het CDA heb ik te vertellen dat ik niet op ze ga stemmen, maar ik vind wel dat ze het goed doen.
Om die reden snap ik dat veel kiezers wel op die partijen gaan stemmen. Ik gun ze die stemmen wel.
Samar schreef:
08-06-2025 15:06

Het wordt steeds enger.
Dit kan komen omdat de Duitse politie/marechaussee vluchtelingen bij ons over de grens binnenzet.

Tenminste, dat is wat ik voorbij zag komen op sm.

Ook al is dit totaal niet waar, de ‘goedgelovigen’ trekken ten strijde.

Echt eng dit.
Pieremachochel
KatjaSasja schreef:
08-06-2025 15:15
Ik stem tegen dit rechtse kabinet, ik denk dat ik het vakje van Marjolein Moorman ga inkleuren.
Bij de gemeenteraads verkiezingen in Amsterdam bedoel je?
noglangnietjarig schreef:
08-06-2025 16:14
Dit kan komen omdat de Duitse politie/marechaussee vluchtelingen bij ons over de grens binnenzet.

Tenminste, dat is wat ik voorbij zag komen op sm.

Ook al is dit totaal niet waar, de ‘goedgelovigen’ trekken ten strijde.

Echt eng dit.

Bizarre actie dit. Wat mensen allemaal niet verzinnen.

Moest wel een beetje lachen dat ze een Duits politie busje aanhielden op Duits grondgebied... :hihi:
mrsm wijzigde dit bericht op 08-06-2025 17:12
0.84% gewijzigd
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
GriebusDus schreef:
Met uitzondering van de PVV. Daar is een stem op de PVV eigenlijk hetzelfde als een stem op Wilders.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
tonkje schreef:
08-06-2025 17:03
Met uitzondering van de PVV. Daar is een stem op de PVV eigenlijk hetzelfde als een stem op Wilders.
Ja, wat dat betreft is het wachten op de dag dat Wilders om de één of andere reden niet meer kan werken. Dan stort het hele zooitje als een kaartenhuis in elkaar.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
GriebusDus schreef:
Nee, je stemt op een persoon. Immers als een kamerlid zich niet langer in de partijstandpunten kan vinden, hoeft deze de kamerzetel niet terug te geven aan de partij maar kan zelfstandig verder of zich aansluiten bij een andere partij. Dat staat los van het feit dat je, als je de lijsttrekker van een partij niets vindt, je een stem kunt uitbrengen op een andere kandidaat van dezelfde partij.
MrsM schreef:
08-06-2025 16:24
Bizarre actie dit. Wat mensen allemaal niet verzinnen.

Moest wel een beetje lachen dat ze een Duits politie busje aanhielden op Duits grondgebied... :hihi:
Als ik Duitsland was zou ik de Nederlandse ambassadeur op het matje roepen. Zijn die randdebielen nou helemaal van god los. Die slappe reactie van de NL politie ook. En Wilders, die al X-t dat ie de volgende keer mee gaat doen. Echt het wordt steeds gekker hier.
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Lady*Voldemort schreef:
08-06-2025 17:09
Ja, wat dat betreft is het wachten op de dag dat Wilders om de één of andere reden niet meer kan werken. Dan stort het hele zooitje als een kaartenhuis in elkaar.

Ja dat zou wel lekker wezen!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven