Weet het even niet meer

maandag 9 juni 2025 om 22:31
Hoezo bepaalt HIJ hoe JIJ jouw weekends besteedt?
Hij kan nog vriendelijk verzoeken om niet elk weekend 48u op je kleinkinderen te passen. Maar of je daar naar luistert is toch echt je eigen zaak.
Mag je dan ook nooit tijdens een weekend met een vriendin op stap, want dan belemmer je ook ZIJN weekend met jou?
Hij kan nog vriendelijk verzoeken om niet elk weekend 48u op je kleinkinderen te passen. Maar of je daar naar luistert is toch echt je eigen zaak.
Mag je dan ook nooit tijdens een weekend met een vriendin op stap, want dan belemmer je ook ZIJN weekend met jou?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

maandag 9 juni 2025 om 22:32
Heb ik soms ook moeite mee en dat zeg ik dan ook tegen ze . We zijn wel heel close met elkaar.Nolanollie schreef: ↑09-06-2025 22:19Ah, check. Kijk, dat brengt een heel ander perspectief met zich mee als "Mijn vriend mag mijn kinderen niet en dit is al 10 jaar een probleem voor hem maar nu mis ik mijn kroost"
Dat is dan zeker lastig, ik heb zelf ook een introverte man dus ik weet hoe het soms kan zijn.. Als ik het goed begrijp uiten je kinderen geen dankbaarheid voor wat je voor ze doet en dat stoort hem? Dat kan ik dan ergens wel begrijpen. 5 dagen zelf nog werken en er dan ook voor je kleinkinderen zijn, ik vind het veel, maar als het voor jou werkt. Maar dan helemaal, als moeder van een 1.5 jarige dreumes ben ik al onwijs dankbaar dat we onze kleine bij mijn moeder kunnen brengen en zij werkt niet meer..
En betreft het taalgebruik jegens jou van je kinderen (ik lees dat dit een valpunt is?) , wat vind je daar zelf van?

maandag 9 juni 2025 om 22:35
Nee daar doet die niet moeilijk over als ik iets voor mij zelf wil doen. Hij vindt dat mijn kinderen mij te veel belasten ook soms met hun problemen. En daar heeft die moeite mee. Ik vindt dat die daar deels wel gelijk in hebben want zo heb ik altijd zorgen zeg maar . En kan daar over wakker liggen en daar wil die mij ook voor behoedeWissewis schreef: ↑09-06-2025 22:31Hoezo bepaalt HIJ hoe JIJ jouw weekends besteedt?
maandag 9 juni 2025 om 22:41
Laat me raden ... Hij heeft zelf geen kinderen of een slechte band met zijn eigen kinderen?Hopeloosje schreef: ↑09-06-2025 22:35Nee daar doet die niet moeilijk over als ik iets voor mij zelf wil doen. Hij vindt dat mijn kinderen mij te veel belasten ook soms met hun problemen. En daar heeft die moeite mee. Ik vindt dat die daar deels wel gelijk in hebben want zo heb ik altijd zorgen zeg maar . En kan daar over wakker liggen en daar wil die mij ook voor behoede
Kortom: Man laten zeuren en als hij teveel zeurt kan ie elders gaan zeuren.
Jouw kinderen zitten nu éénmaal eeuwig in je hoofd.
Die krijgt hij er toch écht niet zomaar uit.
Zegt notabene iemand zonder kinderen.
Is dit nu later?

maandag 9 juni 2025 om 22:46
Dat is ook zo en dat wil die ook niet.Wissewis schreef: ↑09-06-2025 22:41Laat me raden ... Hij heeft zelf geen kinderen of een slechte band met zijn eigen kinderen?
Kortom: Man laten zeuren en als hij teveel zeurt kan ie elders gaan zeuren.
Jouw kinderen zitten nu éénmaal eeuwig in je hoofd.
Die krijgt hij er toch écht niet zomaar uit.
Zegt notabene iemand zonder kinderen.

maandag 9 juni 2025 om 22:47
De enige - als ik kinderen en kleinkinderen zou hebben - die daarover beslissen zijn ik én de kinderen.
Niet een man die er pas 10 jaar is.
Hij kan ideeën geven, hij kan vragen of ik af en toe tijd vrijmaak voor hem, maar aan 't eind van de rit beslis ik.
Niet hij.
Daar kan hij dan weer conclusies uittrekken, maar so be it.
Je gaat toch geen kinderen of kleinkinderen dumpen gewoon omdat nieuwe man dat persé wil?
Is dit nu later?
maandag 9 juni 2025 om 22:55
Absoluut eens met Wissewis!
Betreft het taalgebruik, laat me je een voorbeeld uit mijn eigen familie geven. Ik ben inmiddels 31 maar als ik ooit gemeende lelijke woorden naar mijn vader of moeder zou uitspreken zou ik me kunnen bergen. Het zijn nog steeds mijn ouders en ik zal altijd respectvol zijn naar ze. Als jouw 40 jarige pubers die memo niet hebben mee gekregen zou ik dat heel erg duidelijk naar ze uitspreken. Kom, je bent hun moeder, niet hun vriendin die ze kunnen bashen.
Nogmaals snap ik hoe het is om een introverte man te hebben die is gesteld op zijn rust maar anderzijds, wat had hij verwacht. Als je als kinderloze man een relatie aangaat met een vrouw met kinderen dan krijg je drukte in huis... Daar ontkom je niet aan.
Betreft het taalgebruik, laat me je een voorbeeld uit mijn eigen familie geven. Ik ben inmiddels 31 maar als ik ooit gemeende lelijke woorden naar mijn vader of moeder zou uitspreken zou ik me kunnen bergen. Het zijn nog steeds mijn ouders en ik zal altijd respectvol zijn naar ze. Als jouw 40 jarige pubers die memo niet hebben mee gekregen zou ik dat heel erg duidelijk naar ze uitspreken. Kom, je bent hun moeder, niet hun vriendin die ze kunnen bashen.
Nogmaals snap ik hoe het is om een introverte man te hebben die is gesteld op zijn rust maar anderzijds, wat had hij verwacht. Als je als kinderloze man een relatie aangaat met een vrouw met kinderen dan krijg je drukte in huis... Daar ontkom je niet aan.
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
maandag 9 juni 2025 om 23:01
Hij bepaalt of jij je kinderen en kleinkinderen kunt zien. Waarom ga je daarmee akkoord? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen.
Met de familie, kinderen en kleinkinderen een weekendje een weekje weggaan kan dan waarschijnlijk ook niet?
En dat onder het mom van respect. Je kinderen komen bij jou met hun problemen omdat je hun moeder bent en ze je vertrouwen.
Met de familie, kinderen en kleinkinderen een weekendje een weekje weggaan kan dan waarschijnlijk ook niet?
En dat onder het mom van respect. Je kinderen komen bij jou met hun problemen omdat je hun moeder bent en ze je vertrouwen.

maandag 9 juni 2025 om 23:02
Over dumpen heb ik niks gezegt en dat is zeker niet zo.Wissewis schreef: ↑09-06-2025 22:47De enige - als ik kinderen en kleinkinderen zou hebben - die daarover beslissen zijn ik én de kinderen.
Niet een man die er pas 10 jaar is.
Hij kan ideeën geven, hij kan vragen of ik af en toe tijd vrijmaak voor hem, maar aan 't eind van de rit beslis ik.
Niet hij.
Daar kan hij dan weer conclusies uittrekken, maar so be it.
Je gaat toch geen kinderen of kleinkinderen dumpen gewoon omdat nieuwe man dat persé wil?
maandag 9 juni 2025 om 23:03
Ik vind dat jullie beiden een punt hebben. Jij werkt nog 5 dagen per week. Dat is veel! In die dagen pas je ook op of zie je de kinderen en kleinkinderen. Ik begrijp heel goed dat je partner samen met jou het weekend wil besteden. En dat jullie een eigen planning hebben zonder continu rekening te moeten houden met jouw kinderen. Jullie eigen afspraken en tijd samen als stel gaat dan voor.
Jouw kinderen willen uitgaan. Maar die hebben toch ook een partner of schoonouders als oppas? En hoe vaak komt dit voor? Met jonge kinderen kan je helaas niet meer alles doen. Dan moet je je leven aanpassen. Wellicht dat er bij bijzonderheden best mogelijk is dat jij een keer gaat oppassen. Maar niet structureel en alleen als jullie zelf geen plannen hebben. Daar heeft je partner wel een punt.
Jouw kinderen willen uitgaan. Maar die hebben toch ook een partner of schoonouders als oppas? En hoe vaak komt dit voor? Met jonge kinderen kan je helaas niet meer alles doen. Dan moet je je leven aanpassen. Wellicht dat er bij bijzonderheden best mogelijk is dat jij een keer gaat oppassen. Maar niet structureel en alleen als jullie zelf geen plannen hebben. Daar heeft je partner wel een punt.

maandag 9 juni 2025 om 23:05
.pompelmoentje schreef: ↑09-06-2025 23:01Hij bepaalt of jij je kinderen en kleinkinderen kunt zien. Waarom ga je daarmee akkoord? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen.
In de vakantie kan ik zeker wel weekje weg met ze dat is ook geen probleem . Klopt dat ze bij hun moeder komen als er problemen zijn. Maar 3 kan dan wel een teveel worden en als ze nu een luisteren naar de wijze raad van hun moeder, had een hoop gescheeld
maandag 9 juni 2025 om 23:07
Helaas kan niemand je daarvoor behoeden, die zorgen horen erbij.Hopeloosje schreef: ↑09-06-2025 22:35Nee daar doet die niet moeilijk over als ik iets voor mij zelf wil doen. Hij vindt dat mijn kinderen mij te veel belasten ook soms met hun problemen. En daar heeft die moeite mee. Ik vindt dat die daar deels wel gelijk in hebben want zo heb ik altijd zorgen zeg maar . En kan daar over wakker liggen en daar wil die mij ook voor behoede
Maar misschien heeft je vriend in zo verre een punt dat jij je volwassen dochters nooit los hebt kunnen laten, en dat zij andersom nog erg veel op jou leunen. Dat is dan een soort wisselwerking die moeilijk te doorbreken is, omdat jullie allemaal afhankelijk van elkaar zijn op de een of andere manier.
Op zich vind ik het best extreem dat twee veertigers (als ik dat helemaal goed heb begrepen) nog zo’n zwaar beroep doen op hun moeder als het gaat om praktische zaken als oppas. Kunnen ze dat niet anders oplossen? Jij hebt je eigen leven met je vriend, denken zij dan dat alles nog steeds om hen draait? Leuk natuurlijk dat jij je kleinkinderen vaak ziet en dat je graag oppast, maar je mag best zeggen dat het niet altíjd uitkomt. Tenzij je het dolgraag doet natuurlijk. En zo klinkt het ook wel, maar ik proef ook íets verstikkends en afhankelijks in jullie relatie. Volwassen kinderen hoeven niet meer zo volledig op jou te leunen, hè?

maandag 9 juni 2025 om 23:10
Daar heb je een punt loslaten vindt ik heel moeilijk en daar heeft hij ook moeite mee. En oppassen valt wel mee hoor zie ze vaak maar dat is wat andersClaire45 schreef: ↑09-06-2025 23:07Helaas kan niemand je daarvoor behoeden, die zorgen horen erbij.
Maar misschien heeft je vriend in zo verre een punt dat jij je volwassen dochters nooit los hebt kunnen laten, en dat zij andersom nog erg veel op jou leunen. Dat is dan een soort wisselwerking die moeilijk te doorbreken is, omdat jullie allemaal afhankelijk van elkaar zijn op de een of andere manier.
Op zich vind ik het best extreem dat twee veertigers (als ik dat helemaal goed heb begrepen) nog zo’n zwaar beroep doen op hun moeder als het gaat om praktische zaken als oppas. Kunnen ze dat niet anders oplossen? Jij hebt je eigen leven met je vriend, denken zij dan dat alles nog steeds om hen draait? Leuk natuurlijk dat jij je kleinkinderen vaak ziet en dat je graag oppast, maar je mag best zeggen dat het niet altíjd uitkomt. Tenzij je het dolgraag doet natuurlijk. En zo klinkt het ook wel, maar ik proef ook íets verstikkends en afhankelijks in jullie relatie. Volwassen kinderen hoeven niet meer zo volledig op jou te leunen, hè?
maandag 9 juni 2025 om 23:23
Ok. Dus je ziet je volwassen kinderen doordeweeks wanneer je wil. En je kleinkinderen ook, en ook met hem.
Maar hij vindt het niet leuk als je kinderen respectloos tegen je doen of je in het weekend na jouw drukke werkweek willen gebruiken / misbruiken als oppas?
Klinkt alsof jouw kinderen misschien nog heel erg op je hangen, van alles van je willen/eisen en jij niet tegen hen op kan.
Dan heeft hij groot gelijk.
Maar moet zeggen dat je nog steeds heel vaag blijft. Wat zeggen/ vragen je kinderen van jou en wat wil hij precies?
Leuk dat je er bent voor je kinderen maar als ze 40 zijn hoeven ze inderdaad niet meer te pas en te onpas gered te worden door mama. Mama heeft ook een eigen leven en heeft ook een partner. Het klinkt ongezond.
Of ik zie het verkeerd, maar dit is het beeld dat ik nu heb.
Fijn als je eens wat duidelijker uit gaat leggen hoe de situatie nu precies is.
Maar hij vindt het niet leuk als je kinderen respectloos tegen je doen of je in het weekend na jouw drukke werkweek willen gebruiken / misbruiken als oppas?
Klinkt alsof jouw kinderen misschien nog heel erg op je hangen, van alles van je willen/eisen en jij niet tegen hen op kan.
Dan heeft hij groot gelijk.
Maar moet zeggen dat je nog steeds heel vaag blijft. Wat zeggen/ vragen je kinderen van jou en wat wil hij precies?
Leuk dat je er bent voor je kinderen maar als ze 40 zijn hoeven ze inderdaad niet meer te pas en te onpas gered te worden door mama. Mama heeft ook een eigen leven en heeft ook een partner. Het klinkt ongezond.
Of ik zie het verkeerd, maar dit is het beeld dat ik nu heb.
Fijn als je eens wat duidelijker uit gaat leggen hoe de situatie nu precies is.
maandag 9 juni 2025 om 23:27
Zou goed kunnen. Voor mij wel herkenbaar ook.Susan schreef: ↑09-06-2025 22:27Even los van of je vriend wel of niet een punt heeft over respectloos gedrag: uiteindelijk bepaal jij toch wat je wel en niet doet? Ik lees "hij wil niet dat ik oppas" maar je hebt toch je eigen wil en als het erop aankomt heb jij daar toch over te beslissen en niet hij? Hij kan zich eraan storen en misschien heeft hij nog wel gelijk ook, maar het enige wat hij nu bereikt is dat jij je zwaar voor het blok gezet voelt en op het punt staat de hele relatie overboord te gooien. Is dat echt wat hij voor ogen heeft? Of zou hij misschien een stapje terug kunnen doen en jou meer de leiding kunnen geven over hoe je met JOUW kinderen omgaat? Zo te lezen zijn je dochters ruimschoots volwassen vrouwen, hij heeft ze dus niet mee opgevoed en is in hun ogen gewoon de vriend van hun moeder. Ik denk dat hij iets minder bepalend moet zijn hierin. Ook als hij het beste met je voor heeft: dat werkt niet, want jij wil dat heel duidelijk niet, je wil liever zonder hem door dan zo.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
dinsdag 10 juni 2025 om 00:02
Ik heb het idee dat partner ziet dat er al jaren misbruik gemaakt wordt van TO en hij probeert haar een beetje te behoeden omdat ze zelf geen grens durft te stellen.
Voor mij is wederzijds respect belangrijk maar zo te lezen ontbreekt het de kinderen van TO daaraan. Ik zou daar als partner denk ik ook moeite mee hebben als je dit steeds moet zien.
Ik vermoed dat als de kinderen niet voor elk probleem TO zouden lastig vallen, hun eigen problemen zouden oplossen en met respect met anderen om zouden gaan, de vriend van TO hier heel anders in zou staan.
Voor mij is wederzijds respect belangrijk maar zo te lezen ontbreekt het de kinderen van TO daaraan. Ik zou daar als partner denk ik ook moeite mee hebben als je dit steeds moet zien.
Ik vermoed dat als de kinderen niet voor elk probleem TO zouden lastig vallen, hun eigen problemen zouden oplossen en met respect met anderen om zouden gaan, de vriend van TO hier heel anders in zou staan.
dinsdag 10 juni 2025 om 05:34
Dus kleinkinderen gaan nooit te nimmer logeren bij hun oma? Nooit op bezoek bij oma?
Dat vond ik als kind prachtig en ook bij oma zijn horen, maar goed dat is net wat je als grootouder wil. Als partner van zou ik wel grenzen stellen maar mijn partner nooit volledig weigeren om ooit dergelijk bezoek te ontvangen.
De rest van je posts over normen en waarden enzo vind ik te vaag en begrijp ik te weinig van om te oordelen.
Dat vond ik als kind prachtig en ook bij oma zijn horen, maar goed dat is net wat je als grootouder wil. Als partner van zou ik wel grenzen stellen maar mijn partner nooit volledig weigeren om ooit dergelijk bezoek te ontvangen.
De rest van je posts over normen en waarden enzo vind ik te vaag en begrijp ik te weinig van om te oordelen.
dinsdag 10 juni 2025 om 06:58
Oe je kinderen klinken nog erg jong. En zijn 40 en ouder?
Ik ben in de 40, moet er niet aan denken nog zo aan m'n moeder te hangen. Zij en ik hebben onze eigen levens, ik red me helemaal zelf.
Bij problemen heb ik een partner en fijne vriendinnen voor steun.
Niet continu mama.
Dus ik snap je partner wel, het wordt tijd dat je ruim volwassen kinderen, volwassen worden.
Wat een vrijheid en groei gaat dat geven, voor beide partijen.
Komt er gelijk een stuk gelijkwaardigheid terug.
Ik ben in de 40, moet er niet aan denken nog zo aan m'n moeder te hangen. Zij en ik hebben onze eigen levens, ik red me helemaal zelf.
Bij problemen heb ik een partner en fijne vriendinnen voor steun.
Niet continu mama.
Dus ik snap je partner wel, het wordt tijd dat je ruim volwassen kinderen, volwassen worden.
Wat een vrijheid en groei gaat dat geven, voor beide partijen.
Komt er gelijk een stuk gelijkwaardigheid terug.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:17
Nanouk schreef: ↑10-06-2025 00:02Ik heb het idee dat partner ziet dat er al jaren misbruik gemaakt wordt van TO en hij probeert haar een beetje te behoeden omdat ze zelf geen grens durft te stellen.
Dit denk ik ook. Hij ziet waarschijnlijk hoe het daar echt aan toe gaat. En natuurlijk heeft hij een punt dat hij wil dat ze respect voor je tonen, hij geeft om je. Ik snap hem wel.
Het is de vraag of TO het ook zo wil en kan zien. Ergens wel, lees ik in haar reactie, maar het is de vraag of TO voor haarzelf durft op te komen. Vijf dagen werken, door de weeks veel bij de kinderen, weekends regelmatig oppassen, waar blijft de me-time voor TO, en de samentijd voor beiden?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
dinsdag 10 juni 2025 om 07:21
Zou het kunnen dat de relatie tussen je vriend en kinderen scheef is omdat je kinderen hem eigenlijk vanaf het begin al niet moeten (omdat zij het gevoel hebben dat hij jou van hen "afpikt") en omdat je vriend vindt dat de relatie tussen jou en je kinderen wel wat losser kan?
Ik was namelijk ook wel wat verbaasd dat ze al richting 40 gingen. Het las een beetje als twintigers die jong kinderen hebben gekregen en nog niet helemaal aan het volwassen leven zijn begonnen, waardoor jij wat meer doet en ondersteunt. Dat ze niet aardig tegen hem kunnen doen, is op die leeftijd ook een beetje vreemd, is er ooit iets voorgevallen? Het klinkt mij in de oren als een soort moederkloek waarvan vriend, als betrekkelijk nieuwe buitenstaander, meent dat het hier en daar wel wat minder kan. Het is niet gezegd dat dat moet, maar als jij zegt moeite te hebben met loslaten, dan heeft hij misschien ergens wel een beetje een punt. Maar communicatie lijkt me wel iets waar jullie aan kunnen werken op dit vlak, want het leest niet alsof jullie nu van julliezelf of elkaar doorhebben wat er eigenlijk écht speelt.
Ik was namelijk ook wel wat verbaasd dat ze al richting 40 gingen. Het las een beetje als twintigers die jong kinderen hebben gekregen en nog niet helemaal aan het volwassen leven zijn begonnen, waardoor jij wat meer doet en ondersteunt. Dat ze niet aardig tegen hem kunnen doen, is op die leeftijd ook een beetje vreemd, is er ooit iets voorgevallen? Het klinkt mij in de oren als een soort moederkloek waarvan vriend, als betrekkelijk nieuwe buitenstaander, meent dat het hier en daar wel wat minder kan. Het is niet gezegd dat dat moet, maar als jij zegt moeite te hebben met loslaten, dan heeft hij misschien ergens wel een beetje een punt. Maar communicatie lijkt me wel iets waar jullie aan kunnen werken op dit vlak, want het leest niet alsof jullie nu van julliezelf of elkaar doorhebben wat er eigenlijk écht speelt.
dinsdag 10 juni 2025 om 07:36
Je moeder gebruiken als oppas komt vaker voor. In eerste instantie is dat jouw zaak. Ik begrijp hem ook wel als het vaak wordt en ook in de weekenden. Zij moeten voor de weekenden gewoon een oppas regelen.
Ik zou niet willen dat mijn moeder ruzie heeft met haar partner over de oppasbelasting van mijn kind. In de week en weekenden wordt wel veel. Vooral omdat je kinderen weekend willen vieren; iets wat je partner dus ook wil.
Ik begrijp je kinderen wel dat ze weinig langskomen. Zelf vind ik het ook lastig om langs te gaan. Kind aankleden, douchen in de auto. Je bent direct de hele dag bezig terwijl in het weekend ook de boodschappen gedaan worden en in mijn geval ook de was, huishouden. Daar heb ik het met mijn moeder over gehad, Ze begrijpt het wel, maar vind het niet leuk. Mijn moeder was huisvrouw; ik combineer voltijdszorg met een fulltime baan. Alles moet in het weekend.
Nog iets toevoegen. Ik zou echt niet scheiden om deze reden. Je houdt van je man. Straks blijf je alleen achter en gaan je kinderen door met leven. In de weekenden moeten ze gewoon een oppas regelen zoals iedereen dat doet.
Ik zou niet willen dat mijn moeder ruzie heeft met haar partner over de oppasbelasting van mijn kind. In de week en weekenden wordt wel veel. Vooral omdat je kinderen weekend willen vieren; iets wat je partner dus ook wil.
Ik begrijp je kinderen wel dat ze weinig langskomen. Zelf vind ik het ook lastig om langs te gaan. Kind aankleden, douchen in de auto. Je bent direct de hele dag bezig terwijl in het weekend ook de boodschappen gedaan worden en in mijn geval ook de was, huishouden. Daar heb ik het met mijn moeder over gehad, Ze begrijpt het wel, maar vind het niet leuk. Mijn moeder was huisvrouw; ik combineer voltijdszorg met een fulltime baan. Alles moet in het weekend.
Nog iets toevoegen. Ik zou echt niet scheiden om deze reden. Je houdt van je man. Straks blijf je alleen achter en gaan je kinderen door met leven. In de weekenden moeten ze gewoon een oppas regelen zoals iedereen dat doet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in