Whatsapp contacten grijs poppetje
donderdag 12 juni 2025 om 20:10
Hoi,
Ik heb een aantal mensen op de app waar ik al een poos geen profielfoto zie. Ik neem aan dat deze contacten mijn nummer hebben verwijderd of de privacy hebben aangepast. Verwijderen jullie deze contacten of laten jullie ze staan? Het zijn mensen waar ik niet heel vaak contact mee heb verder. Maar wel af en toe nog zie. Ik vind het vreemd staan die grijze poppetjes in mijn lijst en heb de neiging deze personen te verwijderen.
Ik heb een aantal mensen op de app waar ik al een poos geen profielfoto zie. Ik neem aan dat deze contacten mijn nummer hebben verwijderd of de privacy hebben aangepast. Verwijderen jullie deze contacten of laten jullie ze staan? Het zijn mensen waar ik niet heel vaak contact mee heb verder. Maar wel af en toe nog zie. Ik vind het vreemd staan die grijze poppetjes in mijn lijst en heb de neiging deze personen te verwijderen.
donderdag 12 juni 2025 om 20:17
Ik vind dat raar mensen zonder profielfoto op Whatsapp, voorheen hadden ze deze wel altijd wat mij doet vermoeden dat ze of mijn nummer hebben verwijderd of de instellingen zo hebben staan dat ik het niet kan zien. Ik zou ze dan uit mijn contacten lijst verwijderen en niet alleen de chat.
donderdag 12 juni 2025 om 20:36
Is een instelling vermoedelijk idd, maar vast niet eens bewust. Ik zag bij mijn beste vriendin laatst ineens ook geen profielfoto meer en zij had bij haar profielfoto de instelling op 'alleen contacten' staan in plaats van 'iedereen' terwijl ik wel gewoon in haar contactlijst sta. Maar goed, zag 'm wel weer toen ze de instelling op 'iedereen' gezet had.chessnut schreef: ↑12-06-2025 20:17Ik vind dat raar mensen zonder profielfoto op Whatsapp, voorheen hadden ze deze wel altijd wat mij doet vermoeden dat ze of mijn nummer hebben verwijderd of de instellingen zo hebben staan dat ik het niet kan zien. Ik zou ze dan uit mijn contacten lijst verwijderen en niet alleen de chat.
Gewoon _melon met login problemen
donderdag 12 juni 2025 om 20:36
Soms is het ook gewoon een foutje in whatsapp en zijn de foto's er weer na een herstart.
Sommige mensen op forums hebben ook grijze poppetjes.
Sommige mensen op forums hebben ook grijze poppetjes.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
donderdag 12 juni 2025 om 23:06
Ik zie steeds meer mensen hun profiel foto weghalen, het is qua privacy gewoon vaak fijner als er niet meteen een foto aan hangt. Ik gebruik whatsapp zowel prive als zakelijk en ik vind het dus niet fijn als mijn nummer (zakelijk) doorgegeven wordt en allerlei wildvreemden mij appen en dan ook mijn foto zien.
donderdag 12 juni 2025 om 23:36
Contacten verwijder ik zelden. Chats wel. Grijze poppetjes storen me verder niet. Vind het ook niet raarder dan een profielfoto van een hondje in een mand, kleinkinderen of een bloempot.
Mijn profielfoto is nog steeds de eerste foto die ik nam toen ik whatsapp installeerde. Dat zal ergens rond 2009 geweest zijn? Het is ook een foto van de werkgever waar ik toen zat. Het moge duidelijk zijn dat ik flink ouder ben geworden. Ik let eigenlijk nooit op de profielfoto’s van mensen op whatsapp. Van mij mogen ze het afschaffen. Ik kan gewoon lezen.
Mijn profielfoto is nog steeds de eerste foto die ik nam toen ik whatsapp installeerde. Dat zal ergens rond 2009 geweest zijn? Het is ook een foto van de werkgever waar ik toen zat. Het moge duidelijk zijn dat ik flink ouder ben geworden. Ik let eigenlijk nooit op de profielfoto’s van mensen op whatsapp. Van mij mogen ze het afschaffen. Ik kan gewoon lezen.
vrijdag 13 juni 2025 om 00:22
Je kunt het niet bedenken dat mensen geen foto meer bij hun whatsapp willen? Om allerlei mogelijke redenen? Je betrekt het meteen op jezelf, dat vind ik best opvallend.chessnut schreef: ↑12-06-2025 20:17Ik vind dat raar mensen zonder profielfoto op Whatsapp, voorheen hadden ze deze wel altijd wat mij doet vermoeden dat ze of mijn nummer hebben verwijderd of de instellingen zo hebben staan dat ik het niet kan zien. Ik zou ze dan uit mijn contacten lijst verwijderen en niet alleen de chat.
vrijdag 13 juni 2025 om 00:57
Erg vreemd, want als zij de instelling heeft staan op 'alleen contacten' en jij staat bij haar contacten, dan krijg je gewoon de profielfoto te zien._melon2 schreef: ↑12-06-2025 20:36Is een instelling vermoedelijk idd, maar vast niet eens bewust. Ik zag bij mijn beste vriendin laatst ineens ook geen profielfoto meer en zij had bij haar profielfoto de instelling op 'alleen contacten' staan in plaats van 'iedereen' terwijl ik wel gewoon in haar contactlijst sta. Maar goed, zag 'm wel weer toen ze de instelling op 'iedereen' gezet had.
Ik heb zelf heel bewust de instelling staan op 'mijn contacten, behalve .....'. Want bij mijn contacten staan ook zakelijke contacten van energieleverancier, verzekeraar, Samsung, shops enz. Die hoeven mijn profielfoto echt niet te zien.
vrijdag 13 juni 2025 om 04:35
chessnut schreef: ↑12-06-2025 20:17Ik vind dat raar mensen zonder profielfoto op Whatsapp, voorheen hadden ze deze wel altijd wat mij doet vermoeden dat ze of mijn nummer hebben verwijderd of de instellingen zo hebben staan dat ik het niet kan zien. Ik zou ze dan uit mijn contacten lijst verwijderen en niet alleen de chat.
Dat je daar zo'n last van hebt dat je ze uit je contacten wil halen verwondert me. Maar als jij last hebt van grijze poppetjes in je contacten dan verwijder je ze toch? De meeste mensen doen dat niet, maar jij hoeft niet hetzelfde te doen of te laten.
Geef je trouwens nog een reactie in je topic over je jaloerse vriend? Ben wel benieuwd of jullie er nog over gesproken hebben en of alles bij hetzelfde blijft of jullie iets gaan aanpassen.
vrijdag 13 juni 2025 om 06:29
Het was ook erg vreemd, maar zelfs haar man zag haar profielfoto niet meer haha. Ligt er misschien aan waar ze haar contacten opgeslagen heeft. Misschien een deel SIM, deel telefoon, deel in een bepaald account. Ik kan me bij het opslaan van een nieuw contact ook nooit herinneren waar ik ze nou altijd opsla. Maar het is in ieder geval weer opgelost. Misschien was het ook gewoon een storing.DronkenAardbei schreef: ↑13-06-2025 00:57Erg vreemd, want als zij de instelling heeft staan op 'alleen contacten' en jij staat bij haar contacten, dan krijg je gewoon de profielfoto te zien.
Ik heb zelf heel bewust de instelling staan op 'mijn contacten, behalve .....'. Want bij mijn contacten staan ook zakelijke contacten van energieleverancier, verzekeraar, Samsung, shops enz. Die hoeven mijn profielfoto echt niet te zien.
Gewoon _melon met login problemen
vrijdag 13 juni 2025 om 11:00
Nee, dat geloof ik niet. Misschien dat de wat oudere generatie er niets om geeft, maar verder zie ik Whatsapp toch ook als een sociaal platform en als je niets van jezelf laat zien vind ik dat raar. Betreffende mensen hebben ook altijd een profielfoto gehad en bij de info zie ik ook niets meer staan. Heb ze inmiddels verwijderd.
vrijdag 13 juni 2025 om 11:03
Wat een achterdocht johchessnut schreef: ↑13-06-2025 11:00Nee, dat geloof ik niet. Misschien dat de wat oudere generatie er niets om geeft, maar verder zie ik Whatsapp toch ook als een sociaal platform en als je niets van jezelf laat zien vind ik dat raar. Betreffende mensen hebben ook altijd een profielfoto gehad en bij de info zie ik ook niets meer staan. Heb ze inmiddels verwijderd.
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 13 juni 2025 om 11:26
Dus als je ooit een zichtbare profielfoto had, mag je dat nooit wijzigen? Info èn statusupdate is bij mij ook beperkt tot 'mijn contacten, behalve....'.chessnut schreef: ↑13-06-2025 11:00Nee, dat geloof ik niet. Misschien dat de wat oudere generatie er niets om geeft, maar verder zie ik Whatsapp toch ook als een sociaal platform en als je niets van jezelf laat zien vind ik dat raar. Betreffende mensen hebben ook altijd een profielfoto gehad en bij de info zie ik ook niets meer staan. Heb ze inmiddels verwijderd.
Steeds meer gebruikers zullen dit gaan doen, blijven er bij jou maar weinig contacten over.
vrijdag 13 juni 2025 om 11:39
Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.DronkenAardbei schreef: ↑13-06-2025 11:26Dus als je ooit een zichtbare profielfoto had, mag je dat nooit wijzigen? Info èn statusupdate is bij mij ook beperkt tot 'mijn contacten, behalve....'.
Steeds meer gebruikers zullen dit gaan doen, blijven er bij jou maar weinig contacten over.
vrijdag 13 juni 2025 om 11:56
Het signaal dat ik daarmee afgeef, is dat ik mijn privacy belangrijk vindt. Ik zal ook nooit een profielfoto van mijn kleinkinderen gebruiken en foto's daarvan zal ik ook nooit doorsturen. Dat ook i.v.m. hun privacy en hun veiligheid.chessnut schreef: ↑13-06-2025 11:39Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.
vrijdag 13 juni 2025 om 12:03
chessnut schreef: ↑13-06-2025 11:39Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.
Nou, hoe makkelijk kan het allemaal zijn hè?
Verwijderen dan maar.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 13 juni 2025 om 14:52
Je haalt er een hoop bij.chessnut schreef: ↑13-06-2025 11:39Zulke contacten hoef ik niet in mijn lijst, want dan is er geen wederkerigheid. Merk verder ook helemaal niet dat veel meer mensen dit doen. De mensen waarbij ik geen profielfoto zie zijn echt uitzonderingen. Even geen profielfoto omdat je niet weet wat je er neer moet zetten, oké…maar als het maandenlang voortduurt geef je daarmee een signaal af.
En wederkerigheid, wat een flauwekul. Het is een contact in je telefoon. Soms is het handig om iemands nummer te hebben, daar hoef je toch geen dikke vrienden voor te zijn. Wat maakt het uit dat de overbuurvrouw geen foto heeft, of je kapster? Of een oud-collega. Maar wel handig om dergelijke mensen te kunnen bereiken, indien nodig.
En misschien hebben deze mensen jou uit hun lijst geknikkerd. Wat doet het ertoe? Velen ziet foto zullen ook niet dagelijks aan je denken.
vrijdag 13 juni 2025 om 15:08
pina schreef: ↑13-06-2025 14:52Je haalt er een hoop bij.
En wederkerigheid, wat een flauwekul. Het is een contact in je telefoon. Soms is het handig om iemands nummer te hebben, daar hoef je toch geen dikke vrienden voor te zijn. Wat maakt het uit dat de overbuurvrouw geen foto heeft, of je kapster? Of een oud-collega. Maar wel handig om dergelijke mensen te kunnen bereiken, indien nodig.
En misschien hebben deze mensen jou uit hun lijst geknikkerd. Wat doet het ertoe? Velen ziet foto zullen ook niet dagelijks aan je denken.
Nou, dan is het niet wederkerig dus dan verdien je natuurlijk geen plekje in TO's contactlijst. Zeker niet met die heftige signalen die die mensen afgeven.
vrijdag 13 juni 2025 om 15:11
Dat mag iedereen zelf weten, maar zo een persoon hoeft van mij dan ook niets te zien. En als ik niets een foto van je mag zien, heb je ook niets in mijn lijst te zoeken.DronkenAardbei schreef: ↑13-06-2025 11:56Het signaal dat ik daarmee afgeef, is dat ik mijn privacy belangrijk vindt. Ik zal ook nooit een profielfoto van mijn kleinkinderen gebruiken en foto's daarvan zal ik ook nooit doorsturen. Dat ook i.v.m. hun privacy en hun veiligheid.
vrijdag 13 juni 2025 om 15:14
Je snapt toch wel dat die mensen meer contacten in hun telefoon hebben staan? Misschien zitten daar mensen bij van wie ze niet willen dat ze hun contactfoto zien. Hoezo denk je dat het met jou te maken heeft?
vrijdag 13 juni 2025 om 15:22
vrijdag 13 juni 2025 om 15:37
En toch heb je die mensen die je af en toe spreekt in je contactenlijst. Waarom verwijder je die dan niet als je dit zo’ Vreselijk Probleem vindt?
Je probleem is binnen een paar seconden opgelost.
Opgelucht het weekend in.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 13 juni 2025 om 15:44

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in