Zeur ik?
vrijdag 13 juni 2025 om 08:06
Hallo,
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
Ik ben nu een jaar samen met mijn vriend. Hij is 52 en ik 42. Hij is erg lief voor me. Hij weet nog niet of hij oud wil worden met mij, hij bekijkt zijn leven met de dag/ week.
Nu heeft hij over vier weken vakantie en zouden we samen weggaan maar er is nog niets geboekt en ook weet hij nog niet precies wanneer hij vrij neemt. Hij kan over een tijdsbestek van 3 weken 2 weken vrijnemen. Ik moet het ook op m'n werk laten weten. Ben eigenlijk al te laat. Ook al hebben wij een flexibel team.
Maar punt is dat hij het bespreken maar voor zich uit blijft stellen. Paar dagen terug vroeg ik een beetje door van wanneer gaan we een beetje boeken en toen raakte hij geïrriteerd en zei dat ik liep te pushen. Maar het gesprek ging nog geen vijf minuten over de vakantie. Hij is altijd druk en veel werkstress en hij ziet het vakantie boeken als een taak.
Maar ik kijk er naar uit om er samen voor te gaan zitten.
Mij gaat het gevoel bekruipen dat hij misschien toch niet meer wil.
Hij houdt zoiezo niet van vragen, meer dan twee keer iets vragen kapt hij af. Ik weet dat hij het heel vaak druk heeft maar hij is ook best snel geïrriteerd over dingen die ik doe. De kleinste dingen die ik vraag geven hem druk.
Ik ben zelden op vakantie gegaan in mijn leven wegens omstandigheden. Maar is het normaal als het zo moeizaam gaat? Zou het ermee te maken hebben dat hij twijfelt aan de relatie? Omdat hij van de week ook zei dat hij geen totale zekerheid heeft over onze toekomst Omdat hij leeuwen en beren op de weg ziet?
Wijzelf zijn christelijk en willen wachten (dit keer) met seks tot het huwelijk. Ik heb een 17 jarige zoon en nu sinds kort (ze hebben 10 maanden een relatie) mag zijn vriendin nu en dan blijven slapen. Mijn vriend kan dit moeilijk accepteren. Ik vroeg van ben je teleurgesteld in me en hij zei ja een beetje.
Zou dit meespelen met dat hij de vakantie boeken blijft uitstellen? Hij weet niet hoe hij zijn leven voor zich zou moeten zien als we later getrouwd zouden zijn en mijn zoon leeft niet bijbels en heeft soms vervelend taalgebruik. Ik sta daar losser in. Als de vriendin van mijn zoon nooit mag blijven slapen raakt mijn zoon van mij verwijderd.
Ik ben bang dat dit een druppel is bij m'n vriend die de emmer laat overlopen. Hij was al niet helemaal zeker van mij (ook al beaamt hii dat ik hem adoreer en enorm lief voor hem ben maar hij vindt me soms vermoeiend en alles.
Als ik dit zo schrijf ben ik bang dat het voorbij aan het gaan is. Hij irriteert zich zelfs als ik bezorgd om zijn gezondheid ben (flinke hartritme stoornissen heeft hij).
Ik ben ondanks mijn fouten zo goed en lief voor hem geweest. Ik heb ook gezegd dat hij alles voor me is en dat we overal kunnen uitkomen samen omdat ik zoveel van hem hou. Hij heeft een volwassen dochter met problemen die misschien in de toekomst wel weer thuis zou kunnen komen wonen. Al zit ik in een hutje op de hei met mn vriend of zou zn dochter het heel bont maken. I don't care. Mijn liefde voor hem is voor altijd. Maar hij zegt dat hij niet hetzelfde voelt voor mij. Door de leeuwen en beren die bij ziet. En dat doet pijn. Nog 3,5 week tot de vakantie. Denk na dit typen dat het er niet meer van komt.
vrijdag 13 juni 2025 om 19:59
Ik denk dat hoe meer jij je vastklampt, hoe irritanter hij het vindt. Dit kan ik overigens ook nog wel begrijpen ergens , want het klinkt alsof jij je wel heel afhankelijk opstelt. Hij klinkt verder helemaal niet zo aardig en ik vraag me ook af of er eigenlijk sprake is van fysieke aantrekkingskracht, wil hij bijvoorbeeld wel zoenen,knuffelen etc?
vrijdag 13 juni 2025 om 20:02
Nee je zeurt niet.
Stel dat je vriendin dit aan je zou vertellen, wat zou je haar dan adviseren?
Een relatie hoort in beginsel leuk te zijn. Daar krijg je energie van.
Je hoeft niet overal hetzelfde over te denken, maar wel elkaar de ruimte geven. Jij voedt jouw kinderen op zoals jij dat wil. Daar moet hij jou de ruimte geven.
Ik zou zelf initiatief nemen. Boek een vakantie, al is t 3 dagen stedentrip Groningen ofzo. Jij bent niet compleet afhankelijk van hem.
Stel dat je vriendin dit aan je zou vertellen, wat zou je haar dan adviseren?
Een relatie hoort in beginsel leuk te zijn. Daar krijg je energie van.
Je hoeft niet overal hetzelfde over te denken, maar wel elkaar de ruimte geven. Jij voedt jouw kinderen op zoals jij dat wil. Daar moet hij jou de ruimte geven.
Ik zou zelf initiatief nemen. Boek een vakantie, al is t 3 dagen stedentrip Groningen ofzo. Jij bent niet compleet afhankelijk van hem.
vrijdag 13 juni 2025 om 20:36
Religie legt mensen allemaal regels op over hoe iets zou moeten zijn en wat ze moeten doen. Blijkbaar is 'kuisheid' daar eentje van. En ongetwijfeld passen zijn opmerkingen binnen zijn eigen consistente set van regels. "Kijken mag" ofzo. Hypocriet vind ik dat dan weer.
Of het betekent dat hij niet van TO houdt, of eigenlijk op zoek is naar een ander? Mijn invulling is dat hij haar afhankelijkheid wel fijn vindt. En daardoor laat merken dat hij toch echt de baas is "zoals het hoort". "Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk" en dat soort onzin.
Gezien dat TO wel toe laat dat hij de regels voor haar bepaald, de zoon mag van hem niet met vriendin slapen, komt het ook in ieder geval voor een groot gedeelte overheen met haar wereldbeeld lijkt mij. Of kwam, hoop ik.
Of het betekent dat hij niet van TO houdt, of eigenlijk op zoek is naar een ander? Mijn invulling is dat hij haar afhankelijkheid wel fijn vindt. En daardoor laat merken dat hij toch echt de baas is "zoals het hoort". "Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar niet gelijk" en dat soort onzin.
Gezien dat TO wel toe laat dat hij de regels voor haar bepaald, de zoon mag van hem niet met vriendin slapen, komt het ook in ieder geval voor een groot gedeelte overheen met haar wereldbeeld lijkt mij. Of kwam, hoop ik.
vrijdag 13 juni 2025 om 21:27
Ik denk dat je iets heel moeilijks moet doen en dat is onder ogen zien hoe hij werkelijk is. Dat de schellen van je ogen vallen. En dat is moeilijk, dat snap ik. Toch denk ik dat het moeilijker is en wordt om met deze man door te gaan.
Ik zou hulp zoeken om mentaal sterker te worden en om in te zien hoe je lief voor jezelf kan worden. Jij verdient dit.
Ik zou hulp zoeken om mentaal sterker te worden en om in te zien hoe je lief voor jezelf kan worden. Jij verdient dit.

Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
vrijdag 13 juni 2025 om 22:30
Ken je de term "aan het lijntje gehouden geworden" ?
Nee, je zeurt zeker niet. Jij hebt je intenties meer dan duidelijk gemaakt, hadden jullie al seks gehad dan had ik vermoedelijk gezegd dat ie alleen voor de wip bij je is maar nu snap ik hem helemaal niet, alsof hij opzoek is naar een vriendin in plaats van een partner...
Als ik jou had geweest had ik echt even geprobeerd mijn gevoel op pauze te zetten en even kritisch naar alle rode vlaggen gekeken, want het zijn er nogal wat..
Succes!
Nee, je zeurt zeker niet. Jij hebt je intenties meer dan duidelijk gemaakt, hadden jullie al seks gehad dan had ik vermoedelijk gezegd dat ie alleen voor de wip bij je is maar nu snap ik hem helemaal niet, alsof hij opzoek is naar een vriendin in plaats van een partner...
Als ik jou had geweest had ik echt even geprobeerd mijn gevoel op pauze te zetten en even kritisch naar alle rode vlaggen gekeken, want het zijn er nogal wat..
Succes!
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
vrijdag 13 juni 2025 om 22:44
Je zeurt niet. Je trekt aan een dood paard, zo komt het op mij over. Hij wijst af, jij gaat harder werken. Dodelijk patroon, want hij wil jou wat meer “uit de buurt” en jij komt met je harde werken (met jouw liefde en zorgen) alleen maar dichterbij. Wat voor hem waarschijnlijk irritant is.
Ik hoop dat jij stopt met hopen en wachten, en een grens stelt. Dat je “de eer” aan jezelf houdt voordat hij je de bons geeft. Die indruk krijg ik uit je verhaal….
En verder, ik vind het super goed dat je ondanks jouw eigen principes, jouw zoon de ruimte geeft om het op zijn eigen manier te doen!
Ik hoop dat jij stopt met hopen en wachten, en een grens stelt. Dat je “de eer” aan jezelf houdt voordat hij je de bons geeft. Die indruk krijg ik uit je verhaal….
En verder, ik vind het super goed dat je ondanks jouw eigen principes, jouw zoon de ruimte geeft om het op zijn eigen manier te doen!
vrijdag 13 juni 2025 om 23:07
vrijdag 13 juni 2025 om 23:13
blijfgewoonbianca schreef: ↑13-06-2025 19:41Al eens naar laten kijken bij de huisarts ? Ik neem aan dat je geen incontinentie materiaal gebruikt, als je het kunt ruiken. Begin daar eens mee. Nadat je die vent eruit gepl**rd hebt.
Ik heb even dit onderwerp gemist maar incontinentie daar kan je natuurlijk wat aan doen.. idd naar de huisarts ermee Wendy!
vrijdag 13 juni 2025 om 23:27
We zouden apart slapen op vakantie. We zoenden en knuffelen veel, we deden alles qua seks behalve penetratie.
Maar het is over. Hij is langs geweest vanavond en zijn twijfels en problemen die hij heeft en ziet zijn groter dan zijn liefde voor mij. Hij kan het allemaal niet meer overzien.
Hij was er verdrietig over en zei dat ik erg lief was gedurende de relatie en dat hij wist en zag dat ik hem adoreerde. Maar hij voelde altijd nog de druk om mij een apje te doen bijvoorbeeld terwijl hij zo'n druk leven heeft. Terwijl ik allang had losgelaten dat hij weinig apt. Hij zei ook dat dat niet aan hem lag maar aan mij. Hij heeft een heel druk leven en kon soms mij daar niet bij hebben. Hij was nu niet zeker van mij en wist niet of hij dat ooit zou worden. Zijn enige zekerheid was eigenlijk dat hij wat mij aangaat niks zeker wist. Ik weet ook dat ik te aanhankelijk aan hem was, teveel tijd en aandacht vroeg. Ik heb fouten gemaakt.
Het doet pijn, erg pijn. Maar ooit ergens is er een man die mij zal waarderen. Die het leuk vindt om app of bel contact te hebben als we elkaar een paar dagen niet zien. Die het lief van me vindt als ik bezorgd ben om hem. Die wel kan zeggen dat hij niet moet denken aan een leven zonder mij. Een man waarbij ik niet moet smeken om the bare minimum.
Maar het is over. Hij is langs geweest vanavond en zijn twijfels en problemen die hij heeft en ziet zijn groter dan zijn liefde voor mij. Hij kan het allemaal niet meer overzien.
Hij was er verdrietig over en zei dat ik erg lief was gedurende de relatie en dat hij wist en zag dat ik hem adoreerde. Maar hij voelde altijd nog de druk om mij een apje te doen bijvoorbeeld terwijl hij zo'n druk leven heeft. Terwijl ik allang had losgelaten dat hij weinig apt. Hij zei ook dat dat niet aan hem lag maar aan mij. Hij heeft een heel druk leven en kon soms mij daar niet bij hebben. Hij was nu niet zeker van mij en wist niet of hij dat ooit zou worden. Zijn enige zekerheid was eigenlijk dat hij wat mij aangaat niks zeker wist. Ik weet ook dat ik te aanhankelijk aan hem was, teveel tijd en aandacht vroeg. Ik heb fouten gemaakt.
Het doet pijn, erg pijn. Maar ooit ergens is er een man die mij zal waarderen. Die het leuk vindt om app of bel contact te hebben als we elkaar een paar dagen niet zien. Die het lief van me vindt als ik bezorgd ben om hem. Die wel kan zeggen dat hij niet moet denken aan een leven zonder mij. Een man waarbij ik niet moet smeken om the bare minimum.
vrijdag 13 juni 2025 om 23:44
vrijdag 13 juni 2025 om 23:57
Ik denk dat hij ook geen reden kan geven maar dat hij het gewoon niet voelt, dat hij dat wel had gewild maar het is er niet en dan wordt het hem ook niet. Daar verander je niks aan. Dat kan je niet afdwingen door extra lief of extra wat dan ook te zijn, zo werkt het niet. Verdrietig TO maar hij is nu wel eerlijk.
zaterdag 14 juni 2025 om 00:16
Zou het niet per ongeluk omgedraaid zijn? "Het ligt niet aan jou, het ligt aan mij" lijkt me veel logischer, zeker als hij daarna zegt dat hij het gewoon te druk heeft en gewoon niet zeker is van zijn gevoelens.Marianneke schreef: ↑13-06-2025 23:44Zo, lekker dan, jou ook nog eens de schuld geven... niet erg sympathiek
Wel heel rot voor je dat je er zoveel pijn van hebt nu![]()
"Het ligt niet aan mij, het ligt aan jou" lijkt me dan heel raar.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 14 juni 2025 om 07:04
Wendy80 schreef: ↑13-06-2025 23:27Het doet pijn, erg pijn. Maar ooit ergens is er een man die mij zal waarderen. Die het leuk vindt om app of bel contact te hebben als we elkaar een paar dagen niet zien. Die het lief van me vindt als ik bezorgd ben om hem. Die wel kan zeggen dat hij niet moet denken aan een leven zonder mij. Een man waarbij ik niet moet smeken om the bare minimum.
Alleen als jij eerst jezelf gaat waarderen en je angsten aanpakt, anders blijf je op de verkeerde vallen en de verkeerde aantrekken.
Fijn dat die man het nu eindelijk uitgemaakt heeft. Ik snap dat jij je erg verdrietig voelt hierom nu, maar je raakte jezelf steeds meer kwijt in deze relatie en ging je steeds slaafser gedragen, daar word je echt niet gelukkig van (zoals je ook al merkte).
zaterdag 14 juni 2025 om 07:23
Pimpelmeesje87 schreef: ↑14-06-2025 00:03Lieve schat, je bent nooit teveel. Die man was gewoon veel te weinig.
Mooi gezegd. Wat een afschuwelijke man Wendy. Echt, het ligt niet aan jou. Je mag van een geliefde appjes en aandacht verwachten.
Veel sterkte (en please, ga naar je huisarts over dat urineverlies. Er bestaat een simpele ingreep die het probleem op kan lossen, je bent echt te jong om hiermee door te lopen)
zaterdag 14 juni 2025 om 07:41
Hypocriete boel hoor, alles doen behalve penetratie maar wel iets durven zeggen over je zoon.
Good riddens. Eikel zeg.
Hij wist het trouwens al lang, vandaar dat hij het niet over de vakantie wilde hebben. Nu heb jij nog ongeveer 2 tellen om te boeken zelf. Dat van die ingreep voor incontinentie klopt maar er zijn nog wel meer mogelijkheden mocht een operatie je niet aanstaan (uit geloofsovertuiging bijvoorbeeld). Dm maar als je wil.
Good riddens. Eikel zeg.
Hij wist het trouwens al lang, vandaar dat hij het niet over de vakantie wilde hebben. Nu heb jij nog ongeveer 2 tellen om te boeken zelf. Dat van die ingreep voor incontinentie klopt maar er zijn nog wel meer mogelijkheden mocht een operatie je niet aanstaan (uit geloofsovertuiging bijvoorbeeld). Dm maar als je wil.
Lorem Ipsum
zaterdag 14 juni 2025 om 07:46
Ach vrouw, wat verdrietig voor je. Neem je tijd en trakteer jezelf op iets lekkers. Jij verdient dit.
Ik hoop dat je jezelf gauw kunt hervinden. Evt. met hulp om wat steviger in het leven te staan. Wees lief voor jezelf en verwijt jezelf niets.
Ik hoop dat je jezelf gauw kunt hervinden. Evt. met hulp om wat steviger in het leven te staan. Wees lief voor jezelf en verwijt jezelf niets.

Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zaterdag 14 juni 2025 om 08:09
Heel mooi gezegd....Pimpelmeesje87 schreef: ↑14-06-2025 00:03Lieve schat, je bent nooit teveel. Die man was gewoon veel te weinig.

zaterdag 14 juni 2025 om 09:09
Wendy80 schreef: ↑13-06-2025 23:27Het doet pijn, erg pijn. Maar ooit ergens is er een man die mij zal waarderen. Die het leuk vindt om app of bel contact te hebben als we elkaar een paar dagen niet zien. Die het lief van me vindt als ik bezorgd ben om hem. Die wel kan zeggen dat hij niet moet denken aan een leven zonder mij. Een man waarbij ik niet moet smeken om the bare minimum.
Ik snap dat het pijn doet, maar die man heeft je zojuist bevrijd uit deze zeer ongelukkige relatie. De man die jou waardeert om wie je bent, komt pas als je eerst gaat leren om van jezelf te houden en jezelf te waarderen om wie je bent. Zie je het patroon niet in de relaties die je tot nu toe hebt gehad? Denk je echt dat je steeds per ongeluk de verkeerde tegenkomt?
zaterdag 14 juni 2025 om 10:11
Dit is een grote rode vlag! En dat gaat niet minder worden tenzij jij hem daar fors op aanspreekt (eigen ervaring) en er consequenties aan verbindt! Maar dat moet je helemaal niet willen in een relatie van een jaar. Hij klinkt niet als een leuke man maar als een oude viezerik die met twee maten meet; geen seks voorhet huwelijk maar zich wel verlekkeren aan andere vrouwen!Wendy80 schreef: ↑13-06-2025 08:34Ik sta bekend als een zacht iemand, soms misschien zelfs sullig. Maar hij zegt dingen waarin ik mezelf niet ken. Hij vind mij kattig overkomen want ik praat soms zacht en beslist. Herken ik mezelf niet in. Het lijkt wel alsof hij zich stoort aan bepaalde dingen en dat doet wel pijn. Terwijl hij echt wel de leider is in de relatie die aangeeft hoe vaak hij het ergens over wil hebben of hoe vaak hij een vraag beantwoord.
In begin van de relatie zei hij heel.vaak bij series of films van dat is een mooie vrouw, zij is knap enz. Vond ik pijnlijk worden op den duur maar nu maakt hij weer opmerkingen over vrouwen op straat. Zoals dat hij boodschappen ging doen en een vrouw hele grote borsten had en ze wel rugpijn zou kunnen hebben en dat het niet mooi is. Twee dagen later loopt er zo iemand op het strand en weer kijken en een opmerking over die grote borsten. Denk ik wat boeit mij dat nou. De laatste tijd bekijkt hij andere vrouwen steeds vaker. Terwijl wij lekker samen op pad zijn.
Is dit het begin van het einde?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in