Help! Bleekvlek in haar
zaterdag 14 juni 2025 om 16:14
Ik heb een heel verdrietig meisje boven liggen. Ze wilde highlights en haar vriendin heeft het gedaan. Natuurlijk ging het fout. Ze heeft nu een paar bleachvlekken/lokken in haar (licht) bruine haar.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
Wat kunnen we hiertegen doen. Ik ben zelf blond en heb mijn haar nog nooit geverfd dus weet van niets.
Het liefst verven we die paar rare plukken gewoon bruin. Maar kan dat? En moet dat met permanente verf of kan het ook met een soort van kleurspoeling???
Help.
maandag 16 juni 2025 om 13:31
Ik heb zelf wel eens highlights gezet bij een vriendin, we waren een stuk ouder hoor, student. Met zo'n kapje waar je dan steeds een plukje door een gaatje moest trekken. Dat duurde veel langer dan we dachten en we hadden niet genoeg verf/bleek, want ze had heel dik haar. Uiteindelijk dus de bovenkant gedaan en wonder boven wonder pakte het allemaal goed uit. Met terugwerkende kracht snap ik niet dat ze dit heeft gewild.
maandag 16 juni 2025 om 13:49
ik ga zelf ook altijd op zondag naar de kapper (woon in 010, daar is dat niks bijzonders).OlleGrieze schreef: ↑16-06-2025 13:41Kunnen jullie op zondag terecht bij de kapper? In mijn buurt zie ik dat niet.
maandag 16 juni 2025 om 13:51
Ik heb geen hond dus geen idee of 30 keer uitlaten een stempel drukt, maar het gaat meer om het principe dat een kind moet boeten voor een tamelijk onschuldige fout waar ze zelf heel erg van is geschrokken. Qua opvoeding begrijp ik de gedachte erachter niet.Theeleutje schreef: ↑16-06-2025 08:1930 x de hond uitlaten drukt maanden een stempel op je leven????
maandag 16 juni 2025 om 13:53
Hier in het noorden kan ik bij meerdere kappers terecht op zondag.OlleGrieze schreef: ↑16-06-2025 13:41Kunnen jullie op zondag terecht bij de kapper? In mijn buurt zie ik dat niet.
maandag 16 juni 2025 om 13:57
Ik lees het als een (flauw) 'grapje' van TO. Volgens mij heeft ze dit niet tegen kind gezegd. Meer zoals ik over de kat zeg dat hij geen zakgeld meer krijgt na een duur dierenarts consult omdat de kater weer eens rubber ging vreten.
maandag 16 juni 2025 om 13:58
Ik leef geloof ik onder een steenZipporwhill schreef: ↑16-06-2025 13:49ik ga zelf ook altijd op zondag naar de kapper (woon in 010, daar is dat niks bijzonders).

maandag 16 juni 2025 om 14:16
OlleGrieze schreef: ↑16-06-2025 13:57Ik lees het als een (flauw) 'grapje' van TO. Volgens mij heeft ze dit niet tegen kind gezegd. Meer zoals ik over de kat zeg dat hij geen zakgeld meer krijgt na een duur dierenarts consult omdat de kater weer eens rubber ging vreten.

maandag 16 juni 2025 om 14:16
Google zegt dit:OlleGrieze schreef: ↑16-06-2025 13:58Ik leef geloof ik onder een steenMaar betaal je dan ook een 'zondagstarief'?
Ja, het is vaak duurder om op zondag naar de kapper te gaan. Kapperszaken die op zondag geopend zijn, hanteren vaak hogere tarieven, omdat ze te maken hebben met toeslagen voor het werken op een ongebruikelijke dag en extra personeelskosten.
maandag 16 juni 2025 om 14:20
Als het duurder was geweest op zondag had ik wel een dagje gewacht. Ook ik ben op de penning zoals dat heet. Tegelijkertijd had ik mijn kind wel geholpen als ze het echt verschrikkelijk had gevonden en voor schut liep.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 16 juni 2025 om 14:33
Dat lijkt mij ook. Maar logisch : Ik denk niet dat een kapper alleen die gebleekte vlekken in dezelfde kleur als de rest van het haar kan verven. Ik denk ook niet dat een kapper met 1 kleur het hele haar kon verven en dat je dan die gebleekte stukken niet meer zou zien. Het zullen high en lowlights zijn geworden, of zoiets.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
maandag 16 juni 2025 om 15:33
Ja zoiets ja. Het is ook maar een grapje. Die 300 kan ik idd missen anders had ik het natuurlijk niet gedaan. Priijzen hier zijn ongeveer 2x zo hoog als bij jullie. Het is heel mooi geworden en ze was er erg blij mee.noglangnietjarig schreef: ↑15-06-2025 18:51Idd we weten niet hoe erg die vlekken waren, maar ik had me wel ff 30 keer achter mn oor gekrabd.
30 Keer de hond uitlaten?
De komende 30 jaar zeker?!
maandag 16 juni 2025 om 16:32
Fijn dat ze er blij mee is, heeft ze nu de highlights die ze graag wilde?
maandag 16 juni 2025 om 17:49
Super en ontzettend fijn. Het kost wat, maar dan heb je ook iets - in dit geval een blij kind

A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
dinsdag 17 juni 2025 om 01:07
Ah!OlleGrieze schreef: ↑16-06-2025 13:57Ik lees het als een (flauw) 'grapje' van TO. Volgens mij heeft ze dit niet tegen kind gezegd. Meer zoals ik over de kat zeg dat hij geen zakgeld meer krijgt na een duur dierenarts consult omdat de kater weer eens rubber ging vreten.

@TO: fijn dat het mooi is geworden!
dinsdag 17 juni 2025 om 08:41
Het helpt als je niet alle posts zo serieus neemt.
Natuurlijk is de hond (extra) uitlaten niet traumatisch.
dinsdag 17 juni 2025 om 08:51
Niet zo serieus joh.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in