Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 18 juni 2025 om 17:35
Er zijn zelfs al wegen afgesloten. Ik fietste een paar dagen geleden langs één van de hotels voor de gasten en daar kon je al niet meer rijden met de auto. Er gaan gewoon hoofdwegen dicht, dan wel tijdelijk dicht. En dan heb ik het nog niet eens over al die uren die gaan zitten in het organiseren en veilig maken van alles. Daklozen zijn ook al enige tijd uit het gebied geweerd, de gondels uit het reuzenrad in Noordwijk zijn verwijderd omdat Trump daar mogelijk op de boulevard slaapt. En het is niet alleen de top, maar gaan die belangrijke mensen natuurlijk ook met een hele entourage op stap op met jan en alleman te netwerken. En ondertussen is het 30 graden en zal de gewone man ook naar het strand willen.

woensdag 18 juni 2025 om 17:35
Beveiliging en bereikbaarheid lijken me dus juist in zo'n dichtbevolkt gebied extra ingewikkeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 18 juni 2025 om 17:38
woensdag 18 juni 2025 om 17:40
Dat kan ook gewoon. Scheveningen is bereikbaar en in Noordwijk is 1 stukje strand afgezet. En dan hebben we nog een heel stuk meer aan kustgebieden.meisje85 schreef: ↑18-06-2025 17:35Er zijn zelfs al wegen afgesloten. Ik fietste een paar dagen geleden langs één van de hotels voor de gasten en daar kon je al niet meer rijden met de auto. Er gaan gewoon hoofdwegen dicht, dan wel tijdelijk dicht. En dan heb ik het nog niet eens over al die uren die gaan zitten in het organiseren en veilig maken van alles. Daklozen zijn ook al enige tijd uit het gebied geweerd, de gondels uit het reuzenrad in Noordwijk zijn verwijderd omdat Trump daar mogelijk op de boulevard slaapt. En het is niet alleen de top, maar gaan die belangrijke mensen natuurlijk ook met een hele entourage op stap op met jan en alleman te netwerken. En ondertussen is het 30 graden en zal de gewone man ook naar het strand willen.![]()
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 18 juni 2025 om 17:45
Natuurlijk is het even anders. Maar gelukkig duurt het niet lang. Behalve dan de afsluiting van de Johan de Witt.
Waar ik woon kan je die dagen bijna geen kant op wat betreft afsluitingen.
Ik vind het boeiend hoe zoiets gaat.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 18 juni 2025 om 17:46
Het is zeker niet alsof het allemaal net als anders is. Maar het is ook niet het einde van de wereld.
En in de stad op de fiets. Gelukkig blijft het mooi weer

woensdag 18 juni 2025 om 17:48
woensdag 18 juni 2025 om 17:52
Ook op de Fred gaat van alles dicht. En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
We're just two lost souls
woensdag 18 juni 2025 om 17:53
Bovendien gaat het er mij niet om dat IK niet kan shoppen, maar dat die musea en bedrijven er flinke schade aan hebben en niet gecompenseerd worden.
woensdag 18 juni 2025 om 17:54
meisje85 schreef: ↑18-06-2025 17:35Er zijn zelfs al wegen afgesloten. Ik fietste een paar dagen geleden langs één van de hotels voor de gasten en daar kon je al niet meer rijden met de auto. Er gaan gewoon hoofdwegen dicht, dan wel tijdelijk dicht. En dan heb ik het nog niet eens over al die uren die gaan zitten in het organiseren en veilig maken van alles. Daklozen zijn ook al enige tijd uit het gebied geweerd, de gondels uit het reuzenrad in Noordwijk zijn verwijderd omdat Trump daar mogelijk op de boulevard slaapt. En het is niet alleen de top, maar gaan die belangrijke mensen natuurlijk ook met een hele entourage op stap op met jan en alleman te netwerken. En ondertussen is het 30 graden en zal de gewone man ook naar het strand willen.![]()
Die wegen zijn al dicht vanaf half april hoor.
woensdag 18 juni 2025 om 17:55
Joh, wat maakt dat nou uit. De gewone man kan tenminste lekker naar het strand. Niet zo zaniken hoor.Kattentuintje schreef: ↑18-06-2025 17:52Ook op de Fred gaat van alles dicht. En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 18-06-2025 17:59
4.07% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
woensdag 18 juni 2025 om 17:58

Haha hier moet ik even hardop om lachen. Ik zou misschien precies hetzelfde willen doen. Ik rij ook altijd expres naar politiecontroles toe als ze in de appgroep worden genoemd. Gewoon, om te kijken of ze me aanhouden en controleren samen met de leerlingen. Helaas mag ik altijd gewoon doorrijden...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 18 juni 2025 om 17:59
Lady*Voldemort schreef: ↑18-06-2025 17:55Joh, wat maakt dat nou uit. De gewone man kan tenminste lekker naar het strand.
Nou dan ga ik eens een paar dagen vrij nemen denk ik!
Sur mes cahiers d’écolier
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
woensdag 18 juni 2025 om 18:00
Dat is kut jaKattentuintje schreef: ↑18-06-2025 17:52En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
woensdag 18 juni 2025 om 18:11
Nee hoor, vorige week kon je nog gewoon met de auto daarlangs. Ik heb het niet over de Johan de Witt.
Het gaat me om het grotere plaatje, idd de bedrijven die niet open kunnen (ik kan zelf trouwens ook hoogstwaarschijnlijk niet fysiek klanten ontvangen), de dakloze mensen van wie normaal de tenten worden afgepakt en die een boete kunnen krijgen en die nu ineens ergens ondergebracht kunnen worden, de eindeloze inzet van iedereen binnen het veiligheidsdomein ten koste van heel veel ander werk, de enorme risico's die de potentiële XR-demo geeft. Ik kom wel op het strand hoor, als ik dat wil, maar ik vind het in het grotere plaatje tamelijk ontwrichtend. Maar misschien komt het ook doordat ik me in een kring begeef waarbij iedereen al een tijdlang wordt gedwongen hiermee bezig te zijn en iets als 'de hele tijd een id laten zien' zo'n beetje het minste probleem is van alle geschetste probleem- en risicoscenario's die ik inmiddels ken. En dan vind ik het feit dat ik niet fysiek klanten kan ontvangen ook nog niet eens een probleem, eerlijk gezegd.
woensdag 18 juni 2025 om 18:18
woensdag 18 juni 2025 om 18:24
woensdag 18 juni 2025 om 18:27
Ja hoor. Tenminste afgelopen december nog wel. Jongste heeft tig kleine potjes en flesjes en serumpjes enzoHela schreef: ↑18-06-2025 18:24Star, jij als ervaringsdeskundige #dtv
In je handbagage vloeistoffen max. 100ml per verpakking en in een zakje van max. 1 liter. Dat zijn 10 items.
Maar mogen dan kleinere eenheden ook max. 10 of bv. ook 20 van 50ml. max.? Vooropgesteld dat dat ook zou passen![]()
Ik kan het nergens zo expliciet vinden.

woensdag 18 juni 2025 om 18:29
Bedoel je niet Krasnapolsky? Tuschinski is een filmtheater.Lady*Voldemort schreef: ↑18-06-2025 17:29Nou dat. Ik weet nog van een Euro-top (EU rot op) in de jaren negentig. Waren al die hoogwaardigheidsbekleders neergestreken in het Tuschinsky. Prachtig hotel hoor, maar dat is toch geen doen voor al die mensen die daar in de buurt wonen? Ga dan lekker met zijn allen in Motel Akersloot zitten of zo.

Ook een Pluviofiel