Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Er zijn zelfs al wegen afgesloten. Ik fietste een paar dagen geleden langs één van de hotels voor de gasten en daar kon je al niet meer rijden met de auto. Er gaan gewoon hoofdwegen dicht, dan wel tijdelijk dicht. En dan heb ik het nog niet eens over al die uren die gaan zitten in het organiseren en veilig maken van alles. Daklozen zijn ook al enige tijd uit het gebied geweerd, de gondels uit het reuzenrad in Noordwijk zijn verwijderd omdat Trump daar mogelijk op de boulevard slaapt. En het is niet alleen de top, maar gaan die belangrijke mensen natuurlijk ook met een hele entourage op stap op met jan en alleman te netwerken. En ondertussen is het 30 graden en zal de gewone man ook naar het strand willen. :-)
Moiren schreef:
18-06-2025 17:32
Ze doen het natuurlijk om zoveel mogelijk mensen dwars te zitten. Beveiliging en bereikbaarheid is bijzaak.
Beveiliging en bereikbaarheid lijken me dus juist in zo'n dichtbevolkt gebied extra ingewikkeld.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oh en de gewone man kan ook naar het gewone Scheveningse strand want dat blijft gewoon open en bereikbaar
Solomio schreef:
18-06-2025 17:35
Beveiliging en bereikbaarheid lijken me dus juist in zo'n dichtbevolkt gebied extra ingewikkeld.
Misschien werkt er iemand die van een uitdaging houdt.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
meisje85 schreef:
Er zijn zelfs al wegen afgesloten. Ik fietste een paar dagen geleden langs één van de hotels voor de gasten en daar kon je al niet meer rijden met de auto. Er gaan gewoon hoofdwegen dicht, dan wel tijdelijk dicht. En dan heb ik het nog niet eens over al die uren die gaan zitten in het organiseren en veilig maken van alles. Daklozen zijn ook al enige tijd uit het gebied geweerd, de gondels uit het reuzenrad in Noordwijk zijn verwijderd omdat Trump daar mogelijk op de boulevard slaapt. En het is niet alleen de top, maar gaan die belangrijke mensen natuurlijk ook met een hele entourage op stap op met jan en alleman te netwerken. En ondertussen is het 30 graden en zal de gewone man ook naar het strand willen. :-)
Dat kan ook gewoon. Scheveningen is bereikbaar en in Noordwijk is 1 stukje strand afgezet. En dan hebben we nog een heel stuk meer aan kustgebieden.
Ruin it yourself.
Och ja, het valt natuurlijk reuze mee.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Dat weet ik wel, maar met deels afgesloten wegen (ook van buitenaf) en een deels afgesloten gebied in Den Haag, trams en bussen die niet alle haltes aan kunnen doen, is het niet alsof het allemaal net als anders is.
meisje85 schreef:
18-06-2025 17:43
Dat weet ik wel, maar met deels afgesloten wegen (ook van buitenaf) en een deels afgesloten gebied in Den Haag, trams en bussen die niet alle haltes aan kunnen doen, is het niet alsof het allemaal net als anders is.
Natuurlijk is het even anders. Maar gelukkig duurt het niet lang. Behalve dan de afsluiting van de Johan de Witt.
Waar ik woon kan je die dagen bijna geen kant op wat betreft afsluitingen.
Ik vind het boeiend hoe zoiets gaat.
Ruin it yourself.
meisje85 schreef:
18-06-2025 17:43
Het is zeker niet alsof het allemaal net als anders is. Maar het is ook niet het einde van de wereld.
En in de stad op de fiets. Gelukkig blijft het mooi weer :daisy:
Had me echt vet interessant geleken om alleen na tonen ID mijn straat in te komen.
Ik denk dat ik de hele dag heen en weer zou lopen. Kijken of ze er echt altijd om zouden vragen of zouden denken “dat lijpe wijf weer”.
Ruin it yourself.
Hela schreef:
Je kunt "gewoon" shoppen op de Fred en Keizerstraat dacht ik?
De stad blijft ook open.
En ja, de fiets is in 't Haagje altijd al het beste vervoermiddel :)

Ook op de Fred gaat van alles dicht. En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
We're just two lost souls
Hela schreef:
Je kunt "gewoon" shoppen op de Fred en Keizerstraat dacht ik?
De stad blijft ook open.
En ja, de fiets is in 't Haagje altijd al het beste vervoermiddel :)

Bovendien gaat het er mij niet om dat IK niet kan shoppen, maar dat die musea en bedrijven er flinke schade aan hebben en niet gecompenseerd worden.
Dat laatste denk ik :P
meisje85 schreef:

Die wegen zijn al dicht vanaf half april hoor.
Kattentuintje schreef:
18-06-2025 17:52
Ook op de Fred gaat van alles dicht. En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
Joh, wat maakt dat nou uit. De gewone man kan tenminste lekker naar het strand. Niet zo zaniken hoor.
lady*voldemort wijzigde dit bericht op 18-06-2025 17:59
4.07% gewijzigd
'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Moiren schreef:
18-06-2025 17:48
Had me echt vet interessant geleken om alleen na tonen ID mijn straat in te komen.
Ik denk dat ik de hele dag heen en weer zou lopen. Kijken of ze er echt altijd om zouden vragen of zouden denken “dat lijpe wijf weer”.

:HA:

Haha hier moet ik even hardop om lachen. Ik zou misschien precies hetzelfde willen doen. Ik rij ook altijd expres naar politiecontroles toe als ze in de appgroep worden genoemd. Gewoon, om te kijken of ze me aanhouden en controleren samen met de leerlingen. Helaas mag ik altijd gewoon doorrijden...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 17:55
Joh, wat maakt dat nou uit. De gewone man kan tenminste lekker naar het strand.

Nou dan ga ik eens een paar dagen vrij nemen denk ik!
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Kattentuintje schreef:
18-06-2025 17:52
En voor mijn werk is de fiets geen optie. En nee, OV ook niet.
Dat is kut ja
Kattentuintje schreef:
18-06-2025 17:54
Die wegen zijn al dicht vanaf half april hoor.
Nee hoor, vorige week kon je nog gewoon met de auto daarlangs. Ik heb het niet over de Johan de Witt.
Het gaat me om het grotere plaatje, idd de bedrijven die niet open kunnen (ik kan zelf trouwens ook hoogstwaarschijnlijk niet fysiek klanten ontvangen), de dakloze mensen van wie normaal de tenten worden afgepakt en die een boete kunnen krijgen en die nu ineens ergens ondergebracht kunnen worden, de eindeloze inzet van iedereen binnen het veiligheidsdomein ten koste van heel veel ander werk, de enorme risico's die de potentiële XR-demo geeft. Ik kom wel op het strand hoor, als ik dat wil, maar ik vind het in het grotere plaatje tamelijk ontwrichtend. Maar misschien komt het ook doordat ik me in een kring begeef waarbij iedereen al een tijdlang wordt gedwongen hiermee bezig te zijn en iets als 'de hele tijd een id laten zien' zo'n beetje het minste probleem is van alle geschetste probleem- en risicoscenario's die ik inmiddels ken. En dan vind ik het feit dat ik niet fysiek klanten kan ontvangen ook nog niet eens een probleem, eerlijk gezegd.
Moiren schreef:
18-06-2025 17:48
:rofl:
.
star⁴ wijzigde dit bericht op 18-06-2025 18:28
Reden: dubbel
99.34% gewijzigd
En dan iets zeggen over Feow. Mijn god wat een kinderachtig gedoe dit.
Star, jij als ervaringsdeskundige #dtv
In je handbagage vloeistoffen max. 100ml per verpakking en in een zakje van max. 1 liter. Dat zijn 10 items.
Maar mogen dan kleinere eenheden ook max. 10 of bv. ook 20 van 50ml. max.? Vooropgesteld dat dat ook zou passen :P
Ik kan het nergens zo expliciet vinden.
Hela schreef:
18-06-2025 18:24
Star, jij als ervaringsdeskundige #dtv
In je handbagage vloeistoffen max. 100ml per verpakking en in een zakje van max. 1 liter. Dat zijn 10 items.
Maar mogen dan kleinere eenheden ook max. 10 of bv. ook 20 van 50ml. max.? Vooropgesteld dat dat ook zou passen :P
Ik kan het nergens zo expliciet vinden.
Ja hoor. Tenminste afgelopen december nog wel. Jongste heeft tig kleine potjes en flesjes en serumpjes enzo :P
Lady*Voldemort schreef:
18-06-2025 17:29
Nou dat. Ik weet nog van een Euro-top (EU rot op) in de jaren negentig. Waren al die hoogwaardigheidsbekleders neergestreken in het Tuschinsky. Prachtig hotel hoor, maar dat is toch geen doen voor al die mensen die daar in de buurt wonen? Ga dan lekker met zijn allen in Motel Akersloot zitten of zo.
Bedoel je niet Krasnapolsky? Tuschinski is een filmtheater. :D
Ook een Pluviofiel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven