Zwanger worden vanaf zomer 2024

25-07-2024 22:04 797 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wil je schrijven met elkaar over deze periode? Dan adviseer ik om een nieuw topic te openen, bijvoorbeeld: zwanger worden vanaf herfst 2024.

Eerder zag ik alleen een topic over zwanger worden in de zomer voor een 2e/3e/zoveelste kindje dus vandaar nu een apart topic voor iedereen toegankelijk. Zou leuk zijn als “ervaren” en “onervaren” aanstaande moeders met elkaar in contact komen.
NaamLeeftijdRondeKindjeZwangerNODUD
Sinne3311eJa!🤰🏼
Fleecedekentje2951e
Marjaantje38101e6-1
Vakantievrouw30121e
Creating JOY3281eJa!🤰🏼
Miya2911eJa!🤰🏼
Lexie9634111e
SadSloth2641e31-8
Aapje2921eJa!🤰🏼
Lauren893331eJa!🤰🏼22-4
Deurhendel*2631e
Dexie3511e
Knofje3012eJa!🤰🏼
Biciclette3341eJa!🤰🏼
Vlinderstruik2871e
Ise19952811e9-10
Kenij3012e5-10
I2L893511eJa!🤰🏼
DanaJoe723411eJa!🤰🏼

Verzoek aan iedereen: aanpassingen/informatie voor in de tabel graag dikdrukken
vakantievrouw wijzigde dit bericht op 24-07-2025 18:44
80.04% gewijzigd
Even een update

Inmiddels meerdere keren de gynaecoloog moeten bezoeken want m’n HCG zakt niet maar ze kunnen ook de zwangerschap niet lokaliseren (heb ik weer)

Zoals het er nu naar uit ziet heb ik een niet te lokaliseren buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Ik heb de afgelopen dagen allemaal termen voorbij horen komen waar ik nog nooit van had gehoord

Het plan is nu dat ik over 2 dagen weer een echo en bloedonderzoek krijg en de kans bestaat dat ze medicatie moeten geven om de aanmaak van hcg te stoppen, daarna mag je 3 maanden niet zwanger worden.
Het voelt op dit moment zo oneerlijk, ben echt heel verdrietig want ik was eindelijk zo ver en dan wordt er een keiharde pauze knop ingedrukt.
Het kan ook zijn dat het hcg wel gaat dalen en dan mag ik het bij de volgende eisprong weer proberen.
Op dit moment zie ik het niet zo zonnig in, hopelijk komt daar over 2 dagen verandering in
Oh jeetje. Ik wist niet dat dat een ding kon zijn. Laten we hopen dat je de medicatie niet nodig gaat hebben. Ik snap dat je dit allemaal oneerlijk en verdrietig vind, ik zou er het zelfde instaan. Heel veel sterkte!
@Lexie, wat ontzettend naar dat het zo loopt. Een miskraam op zichzelf is al verdrietig genoeg. Ik had me nooit bedacht dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kon gebeuren na een terugplaatsing.
Veel sterkte en knuffels. Ik ga heel hard voor je duimen dat je geen medicatie nodig hebt.

@Creating, hoe voel jij je?

@Marjaantje, volgens mij ga of ben je op vakantie. Veel plezier en ontspanning en daarna hopelijk snel aan het traject beginnen.

Hier voorzichtig goed nieuws. Vanochtend een duidelijk zichtbaar (maar nog geen knal) lijntje op de test.
Een bijzonder “vaderdag” cadeautje dus voor mijn vriend.
We zijn allebei vrij nuchter en echt blij zijn lukt waarschijnlijk pas na een oplopende test en een kloppend hartje.
Maar nu vooral gerustgesteld dat het zwanger worden weer is gelukt.
Ik voel me prima. Pijnlijke borsten en als ik honger heb ben ik misselijk en soms met vlagen ook wat misselijk. Door de klachten durf ik wat te dromen over de toekomst, maar blijf toch nog voorzichtig. Als we komende dinsdag voorbij zijn, zijn we verder dan de vorige keer. Dus duimen.

Wat spannend! @lauren89. Voorzichtig gefeliciteerd!
Wel heb ik trouwens regelmatig menstruatieachtige krampjes in mn baarmoeder. Had ik de vorige keer ook. Als je googled op zwangerschapskwaaltjes, staat dit er niet bij. Maar als je zoekt op de krampen zelf komt er uit normaal; bandenpijn of uitzetten baarmoeder.

Gezien de krampen op en af aanwezig zijn. En niet op 1 vaste plek zitten , ga ik er maar vanuit dat het normaal is. Herkent iemand van de zwangeren dit?
@Lexie, wat naar! Nooit gedacht dat dat mogelijk was bij een terugplaatsing. En logisch dat het heel oneerlijk voelt. Duim dat de hcg toch uit zichzelf daalt. Veel sterkte!

@Lauren, wat goed! Voorzichtig gefeliciteerd! Bijzonder inderdaad op Vaderdag. Kan me voorstellen dat het erg spannend is voor jullie.

@Creating joy, spannende tijd hoor. Maar het klinkt goed! Die krampen heb ik wel vaker over gehoord en inderdaad dat het met het uitzetten van de baarmoeder te maken heeft.

Mijn vakantie is gister begonnen. Lekker twee weken wat anders aan mijn hoofd dan werk en proberen zwanger te worden. Wordt komende week nog wel ongesteld, tenzij deze ronde gelukt is. Hebben wel ons best gedaan maar ik verwacht er niet echt iets van aangezien we dat steeds hebben gedaan en tot nu toe zonder resultaat. Maar je weet maar nooit. En anders inderdaad als we terug zijn het traject in.
@lexie, heel veel sterkte de komende tijd.

@lauren, wat spannend!!!

@creating, heb in het begin inderdaad wel periodes gehad van kramp. Kan me alleen niet meer herinneren of ze op een plek zaten of op meerdere plekken. Het hield in ieder geval niet altijd aan en een warme kruik hielp heel goed. Ik was echt beste vrienden met dat ding de eerste weken.

@Marjaantje, fijne vakantie en hoop dat je er ondanks alles toch van kan genieten.

Hier is sinds afgelopen vrijdag m'n verlof ingegaan. Ergens in de komende 6 weken zal hij z'n intrede doen, of 8 weken als hij besluit te blijven plakken. Voelt nog steeds een beetje surrealistisch dat het er bijna op zit.
@lexie, wat ontzettend heftig! Heel veel sterkte!

@aapje, gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met jou?

@Lauren, wat een mooi nieuws, van harte gefeliciteerd!

@Creating_Joy nog gefeliciteerd! Om je hopelijk een beetje gerust te stellen, in het begin van mijn zwangerschap had ik constant het gevoel alsof mijn menstruatie eraan kwam. Zeurderige krampen, ze kunnen ook heftiger zijn. En hier ligt inmiddels een jongetje van bijna twee maanden in de box. Het hoort inderdaad bij de groei van je baarmoeder, die is nu volop aan het veranderen.

@DanaJoe, fijn hoor verlof, lekker ervan genieten! Spannend hoor.

@Marjaantje, ik hoop ook dat je van je vakantie kunt genieten! Fijne vakantie alvast toegewenst, hopelijk tank je weer wat bij!
Dankjulliewel meiden! Dat stelt heel erg gerust!

@danajoe geniet van je verlof!

@marjaantje geniet van je vakantie! Als alles hier goed gaat krijgen wij ook een vakantiekindje, dus wie weet!
Elke keer als je denkt ik heb m’n portie wel gehad, komt er toch nog weer wat bij..

Het hcg stijgt, helemaal niet goed, dus moet morgen beslissen of ik een kijkoperatie wil, dan kunnen ze het weefsel makkelijker vinden en dan verwijderen, risico is wel dat m’n eierstok dan volledig verwijderd moet worden, wat geen gevolg zou hebben voor m’n kinderwens. Of toch de medicatie, maar als die niet aanslaat dan volgt er als of een operatie.. allemaal ellende
Maar de arts is nog steeds positief dat ik zwanger kan worden dus dat is dan maar het lichtpuntje waar ik op dit moment aan vast hou
Wat een ellende allemaal Lexie, van zoveel blijdschap naar zoveel onzekerheid.
Veel sterkte met je beslissing vandaag. Ik hoop dat de artsen je goed kunnen adviseren.
Veel liefs!
Sterkte vandaag Lexie! Lastige beslissing, hopelijk wordt vandaag duidelijk wat het beste is.
Veel sterkte en wijsheid vandaag Lexie.
Het wordt een operatie.. wat een ellende zeg, maar ik begin me nu al wel weer beter te voelen. Misschien juist wel doordat er knopen zijn doorgehakt. Het ergste moet nu nog komen maar het einde is in zicht en dan is er weer een nieuw begin
Veel sterkte Lexie! Misschien dat je je inderdaad wat beter voelt doordat je nu weet wat er gaat gebeuren. Weet je al wanneer de operatie is?

Hier weer ongesteld geworden. Was er al vanuit gegaan want geloof er gewoon niet meer in dat het nog op de natuurlijke weg gaat lukken, maar toch erg teleurgesteld. Mezelf wel op wat lekkere wijntjes getrakteerd. En nu proberen de teleurstelling van me af te zetten en verder van de vakantie te genieten.
@marjaantje, geniet van je vakantie!

Morgen staat de operatie al gepland, het moet zo snel mogelijk ivm kans op bloedingen. Doodeng allemaal maar kort erna ga ik ook op vakantie en dan komt er een vette dikke streep onder deze periode en na de vakantie de volgende terugplaatsing

En Marjaantje, laat je a.u.b. niet bang maken door dit horror verhaal. De arts zei, de kans dat je een tweeling krijgt van een enkele embryo die terug geplaatst wordt is groter dan dit…
Sterkte Lexie!

Hier wakker geworden met bruine afscheiding, kan wel janken. Zo om 8u de verloskundige maar bellen. Ben zo bang dat het weer een miskraam is...
Sterkte met de operatie Lexie, hopelijk herstel je snel en heb je een fijne vakantie daarna. En dan op naar de volgende terugplaatsing. Wat bizar dat dit gebeurt is terwijl de kans zo ontzettend klein is.

Creating joy, dat is schrikken weer..wat zei de verloskundige?
Gezien de vorige miskraam opzelfde termijn en de stress die dat gaf mocht ik net voor een echo. Die lijkt goed en we zagen zelfs al een beginnend hartje. Ze gaf ook aan dat het nog een innestelingsbloeding kon zijn. Nu wachten op de volgende echo.
Fijn dat de echo goed was!!
Hoi meiden,

Ik lees nog steeds regelmatig mee en vind het zo leuk om steeds meer positieve berichten te lezen. Voor wie nog geen goed nieuws heeft, hoop ik zo dat het snel komt!

Ons zoontje is een paar weken geleden geboren en ligt lekker tegen mij aan terwijl ik dit typ. Dit gevoel gun ik echt iedereen!

Hij is thuis geboren en onze dochter is een trotse grote zus. Ons gezin is compleet, we genieten volop. :heart:
@Lexie, ik hoop dat de operatie goed is verlopen en dat je straks op vakantie even kan bijkomen van deze achtbaan.

@Marjaantje, logisch dat je het toch blijft hopen en het dan wederom teleurstellend is. Hopelijk heb je een heerlijke vakantie en kun je daarna snel starten met het traject.

@Creating, ik kan me voorstellen dat het echt even schrikken is. Gelukkig had je een goede echo. Hoeveel weken ben je nu? En wanneer is de volgende echo?

@Danajoe, kun je een beetje genieten van je verlof? Of heb je juist nog veel dingen die je moet/wil doen?

@Knofje, van harte gefeliciteerd! Mooi om te horen dat jullie zo lekker genieten.

Hier gaat alles goed. Bedankt voor de felicitaties/lieve berichtjes.
De testen zijn inmiddels opgelopen tot een knaltest. Dus ik durf het zelf ook steeds beter te geloven.
Met 7 weken een vitaliteitsecho.
@lauren wat fijn dat je testen oplopen! Super spannend en leuk!

@knofje Gefeliciteerd! Lekker genieten met je gezinnetje!

Volgens mijn app ben ik nu 6wk en 3dg. De echo was vergelijkbaar met dat termijn, ze had het over een paar dagen minder. Dus kan nog wat terug gezet worden. Volgende echo is volgende week zaterdag, dan als het goed is 7wk en 4dg.
Lang al niets meer gepost, niet zonder reden. Zwangerschap is geëindigd in een missed abortion en een miskraam bij 10 weken. Dit is inmiddels alweer een poos geleden, maar nog altijd niet ongesteld geworden. Wilde het wel even delen, zal hier dus ook langzamerhand weer wat meer zijn.

Ik zie ook een hoop positieve berichten, gefeliciteerd voor iedereen! En voor de mensen die nog bezig zijn, dikke knuffel.
Wat verdrietig @vlinderstruik! Heel veel sterkte! Hopelijk gaat alles snel weer terug naar normaal, maar kan mij voorstellen dat je lichaam daar even tijd voor nodig heeft.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven