Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.

29-05-2025 16:29 3076 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.5 met geklets.

Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.

Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
20-06-2025 21:40
Wat bedoel je?
Ik heb aangegeven dat ik me onveilig voelde in het MO topic, met redenen en de mods zijn het eens.
tweeling schreef:
20-06-2025 21:43
Jij bent slim, zo kan het dus ook
Heeft weinig met slim te maken, maar meer met te weinig eelt op mijn ziel.
Maar dan voel ik me dus idd niet veilig. Wat ik soms wel jammer vind.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 21:32
Je kunt je ook onveilig voelen omdat je niet meer durft te schrijven wat jij belangrijk vindt, omdat je weet dat je opponent altijd weer met een enorme veeg uit de pan gaat komen. Zal jij waarschijnlijk geen last van hebben maar het kan wel.
Dat begrijpelijk prima, maar dan kan je bedenken dat de discussie niets voor je is, een forum niets voor je is, oefenen met wel durven zeggen wat je wil etc.

Een forum verantwoordelijk maken voor jouw emotionele veiligheid vind ik nogal wat.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
20-06-2025 21:47
Dat begrijpelijk prima, maar dan kan je bedenken dat de discussie niets voor je is, een forum niets voor je is, oefenen met wel durven zeggen wat je wil etc.

Een forum verantwoordelijk maken voor jouw emotionele veiligheid vind ik nogal wat.
Hmmm. Ik heb je onlangs wel eens anders gehoord, maar goed het zal allemaal wel.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Moiren schreef:

Onzin. Als je geloof, je handelen, je wezen in twijfel wordt getrokken en zelfs afgekeurd. Dan vertel mij maar hoe ik dat moet doen. Weerbaarheidstraining ofzo. Het is niet dat ik nergens tegenin durf te gaan. Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen.
Solomio schreef:
20-06-2025 21:46
Heeft weinig met slim te maken, maar meer met te weinig eelt op mijn ziel.
Maar dan voel ik me dus idd niet veilig. Wat ik soms wel jammer vind.
Ja dat snap ik vind ik ook jammer voor jou.
En had ik eigenlijk niet verwacht bij jou, je lijkt altijd zo stoer en zeker van je zaak.
.
Ik begrijp wel wat Redhead70 bedoelt, afgelopen week stormde FV out of the blue na maanden afwezigheid een lopend topic in waar Redhead70 veelvuldig meeschrijft, ook vanuit persoonlijk oogpunt, dan kan wat FV geschreven heeft zeker wel onveilig hebben gevoeld.

En om dan te zeggen dat die discussie misschien niets voor je is, is wel wat kort door de bocht gezien de bijdragen van Redhead70 in dat topic.

(Sorry als ik het verkeerd heb Redhead70.)
Moiren schreef:

Ik snap nog steeds niet hoe jij kunt reageren op mij :P
Maar ik ben het met je eens, hoeveel ik niet geleerd heb op dit geliefde forum
.
Overigens was ik ook vaak op een bepaalde manier geïntimideerd door FV in sommige topics, dat ik gewoon niet mondig genoeg was om een degelijk weerwoord te geven waardoor ik me maar niet (meer) mengde in de discussie (algemeen of met haar.)
tweeling schreef:
20-06-2025 21:52
En had ik eigenlijk niet verwacht bij jou, je lijkt altijd zo stoer en zeker van je zaak.
En daar vergis je je dus echt in. Je kunt best zeker zijn van je zaak en je toch enorm kut voelen als mensen nare ad hominem dingen tegen je zeggen. Het vervelende is alleen dat mensen alles tegen je menen te kunnen zeggen, als je zeker bent van je zaak. Sterker nog: soms vinden ze dat je niet beter verdient.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
tweeling schreef:
20-06-2025 21:52
Tja, blijkbaar lees jij ook niet een laagje dieper.

David Dunning
Lady*Voldemort schreef:
20-06-2025 21:55
En daar vergis je je dus echt in. Je kunt best zeker zijn van je zaak en je toch enorm kut voelen als mensen nare ad hominem dingen tegen je zeggen. Het vervelende is alleen dat mensen alles tegen je menen te kunnen zeggen, als je zeker bent van je zaak. Sterker nog: soms vinden ze dat je niet beter verdient.
Precies. Mensen verwarren zekerheid met hardheid ofzo.
Ik meng me alleen maar in onderwerpen waar ik verstand van heb, dus sowieso zien mensen maar een klein deel van mij.

David Dunning
Redhead70 schreef:
20-06-2025 21:51
Onzin. Als je geloof, je handelen, je wezen in twijfel wordt getrokken en zelfs afgekeurd. Dan vertel mij maar hoe ik dat moet doen. Weerbaarheidstraining ofzo. Het is niet dat ik nergens tegenin durf te gaan. Ik ben echt niet op mijn mondje gevallen.
Gewoon net zo hard er tegenin gaan? Of gewoon stoppen met de discussie.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:

Hoezo wordt het forum verantwoordelijk gemaakt?

Je kunt je ook onveilig voelen en dat gewoon benoemen, zonder dat je het forum verantwoordelijk maakt.

David Dunning
MrsM schreef:
20-06-2025 21:53
Ik begrijp wel wat Redhead70 bedoelt, afgelopen week stormde FV out of the blue na maanden afwezigheid een lopend topic in waar Redhead70 veelvuldig meeschrijft, ook vanuit persoonlijk oogpunt, dan kan wat FV geschreven heeft zeker wel onveilig hebben gevoeld.

En om dan te zeggen dat die discussie misschien niets voor je is, is wel wat kort door de bocht gezien de bijdragen van Redhead70 in dat topic.

(Sorry als ik het verkeerd heb Redhead70.)
Ik lees niet mee op dat topic, maar FV heeft na haar laatste ban maanden niks meer gepost.
Dit forum is niet onveilig, de wereld staat in brand.
En dat ze misschien haar verhaal wilde delen ( nogmaals niet gelezen) kan ik nog wel voorstellen, al snap ik het niet.
.
tweeling schreef:
20-06-2025 21:55
Ik snap nog steeds niet hoe jij kunt reageren op mij :P
Maar ik ben het met je eens, hoeveel ik niet geleerd heb op dit geliefde forum
Huh?
Ruin it yourself.
tweeling schreef:
20-06-2025 21:59
Ik lees niet mee op dat topic, maar FV heeft na haar laatste ban maanden niks meer gepost.
En dat ze misschien haar verhaal wilde delen ( nogmaals niet gelezen) kan ik nog wel voorstellen, al snap ik het niet.
Mss gewoon stoppen met FV proberen te verdedigen?
Het ging niet om haar verhaal.

David Dunning
Solomio schreef:
Hoezo wordt het forum verantwoordelijk gemaakt?

Je kunt je ook onveilig voelen en dat gewoon benoemen, zonder dat je het forum verantwoordelijk maakt.
Door het overal te gaan benoemen en te verwachten dat er iets mee gebeurt.
In een discussietopic kan het nu eenmaal naar worden. Dan staf je wat over de grens gaat of je gaat wat anders doen lijkt me.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
20-06-2025 22:01
Door het overal te gaan benoemen en te verwachten dat er iets mee gebeurt.
In een discussietopic kan het nu eenmaal naar worden. Dan staf je wat over de grens gaat of je gaat wat anders doen lijkt me.
Zoals ik het zie heeft Redhead Actueel laten blokkeren. Dus ze is idd wat anders gaan doen.
Geheel zoals jij vindt dat het moet blijkbaar.

David Dunning
Solomio schreef:
20-06-2025 22:02
Zoals ik het zie heeft Redhead Actueel laten blokkeren. Dus ze is idd wat anders gaan doen.
Geheel zoals jij vindt dat het moet blijkbaar.
En deblokkeren en bij de kid gepost dat ze zich onveilig voelt en hier.

Prima hoor, lekker doen. Ik zeg alleen dat ik dat niet begrijp.
Ruin it yourself.
tweeling schreef:

Ik zou de posts van de afgelopen dagen dan even teruglezen, maar ik heb geen idee of er gewist is.

Hoe dan ook, ik begrijp Redhead70 in deze.
tweeling schreef:
Misschien kun je beter even haar posts in het MO topic teruglezen en dan je mening vormen.
Solomio schreef:
20-06-2025 21:56
Tja, blijkbaar lees jij ook niet een laagje dieper.
Oei lastig, ik ben vanaf kind al gewend om op die diepere laagjes te letten, maar het is wel zo dat ik hier kom voor mijn ontspanning.
dus een heleboel mis.
Maar ik lees soms wel diepere laagjes, alleen denk ik dan nog sommige stoer zijn.
.
Moiren schreef:
20-06-2025 22:03
En deblokkeren en bij de kid gepost dat ze zich onveilig voelt en hier.

Prima hoor, lekker doen. Ik zeg alleen dat ik dat niet begrijp.
Fijn dat jij daar geen last van hebt.

David Dunning
Solomio schreef:
20-06-2025 22:08
Fijn dat jij daar geen last van hebt.
Nou hè.
Ruin it yourself.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven