Gezondheid alle pijlers

Minerale zonnebrandcreme zónder vieze plakkerigheid

19-06-2025 17:12 87 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hebben jullie dé tip? Vanwege alle troep in normale zonnebrandcreme, zijn wij overgestapt op minerale zonnebrandcreme. Ik heb van naïf en dr.Leenarts. Ze zijn alleen allebei super wit, laten veel vieze vlekken achter in kleding én voelen enorm vies en plakkerig. Ik ben dus een zoektocht gestart naar minerale zonnebrandcreme die dat níet heeft. Nu vroeg ik dit net bij de schoonheidssalon en ik kreeg een merk aangeraden (colorescience) welke ik even geprobeerd heb op mijn hand. Er zat minimaal een kleurtje aan `(zodat ie geen witte waas had) en waarempel, hij was helemaal niet vies en plakkerig! Beetje jammer alleen dat ‘ie enorm duur is (60 euro voor 55 ml).

De grote vraag die bij mij rijst is dan ook: bestaat er ook zoiets in een normalere prijsklasse? Zeker ook omdat ik een tube van 60 euro aan kids mee naar school geven niet echt zo’n succes vind.

Tips zijn welkom!
Assiral schreef:
20-06-2025 08:08
Dat bepaald iemand altijd zelf nog. Daar hebben we jouw mening niet voor nodig.
Huh? Mijn mening is daar juist voor nodig. Jij duwt TO naar al die dure nonsens. Waarom is jouw mening wel nodig en de mijne niet?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij hebben momenteel de zonnebrandcrème van Loveli. Zoals de maakster zelf zegt, troepvrij. Maar weet niet of t voldoet aan je minralen-eis?
Hij trekt heel snel in, plakt niet en geeft geen waas. Dit is de eerste creme die ons echt bevalt en niet een voelbaar laagje op je huid legt dat t gevoel geeft dat t is afgesloten. Ze verkoopt ook een kleine tube om t uit te testen als je niet meteen de grote wil kopen.
Overigens zijn de andere producten die ze maken ook echt heel fijn.
Wij smeren hier deze, heel tevreden over

https://hemnature.com/collections/zonve ... haam-spf50
Catco schreef:
20-06-2025 08:51

He dankje! Niet vies en plakkerig dus?
Lauren Verster maakt de podcast “Beauty bullshit” en de aflevering van afgelopen week ging over zonnebrandcreme. Ze spreekt met deskundigen over wat er allemaal in de creme zit. Aanrader!
Lauren promoot nu ook medicijnen online, zo iemand zou ik niet vertrouwen, doet de vragendokter ook niet meer.

Kijk eens op sproetonline.

En op zonnebrand zijn ze heel streng, dus beter smeren met zogenaamde rommel dan met niks.
Jeetje, van argwaan jegens vaccinaties, is nu zonnebrandcrème aan de beurt?
Croma of een ander soort bakboter dan maar?
Solomio schreef:
20-06-2025 08:37
Huh? Mijn mening is daar juist voor nodig. Jij duwt TO naar al die dure nonsens. Waarom is jouw mening wel nodig en de mijne niet?
Ik duw helemaal niks door. Dit is waar TO naar vraagt. Niet naar jouw mening. Ze vraagt namelijk om die “dure nonsens” 😉
Bornholm schreef:
20-06-2025 08:42
Wij hebben momenteel de zonnebrandcrème van Loveli. Zoals de maakster zelf zegt, troepvrij. Maar weet niet of t voldoet aan je minralen-eis?
Hij trekt heel snel in, plakt niet en geeft geen waas. Dit is de eerste creme die ons echt bevalt en niet een voelbaar laagje op je huid legt dat t gevoel geeft dat t is afgesloten. Ze verkoopt ook een kleine tube om t uit te testen als je niet meteen de grote wil kopen.
Overigens zijn de andere producten die ze maken ook echt heel fijn.
Hun deo is ook top! Ook zonder troep.
Assiral schreef:
20-06-2025 09:30
Ik duw helemaal niks door. Dit is waar TO naar vraagt. Niet naar jouw mening. Ze vraagt namelijk om die “dure nonsens” 😉
En ik kan haar dat dus besparen.

David Dunning
Hartje567 schreef:
20-06-2025 08:54
Ik zou wel even goed naar de ingrediënten kijken want vaak geeft alleen titanium dioxide niet genoeg bescherming. Het geeft namelijk niet genoeg bescherming tegen UVA straling. Dan is een combinatie van zinkoxide en tintaniumdioxide een stuk beter. Dan maar een witte waas.

Ze zeggen ook dat je een dun laagje moet smeren terwijl je juist met mineraal dik moet smeren.
Solomio schreef:
20-06-2025 09:35
En ik kan haar dat dus besparen.
Ik neem aan dat iemand die vraagt om troepvrije zonnebrand zelf al onderzoek heeft gedaan naar de ingrediënten in zonnebrand, en daarom een weloverwogen keuze maakt om voor iets natuurlijks te kiezen. En daar is niks mis mee. Misschien niet jouw keuze, maar daarom niet een verkeerde of onzin.
Hartje567 schreef:
20-06-2025 08:54
Ik vind hem prima smeren.
Catco schreef:
20-06-2025 08:51

Daar zit wel Aluminiumoxide in. Dat behoort ook tot de chemicaliën.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Johanna schreef:
20-06-2025 11:20
En je punt is ?
Johanna schreef:
20-06-2025 11:20
Water ook ;)
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Catco schreef:
20-06-2025 11:45
En je punt is ?
Ik dacht dat ze een zonnebrandcrème zocht zonder "rotzooi". Dan is dit toch ook niet goed? Maar misschien zie ik het verkeerd.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Leslie Knobe schreef:
19-06-2025 17:50
Hier ook helemaal fan van Suncover van Jetske Ultee. Ik heb nu minerale crème van de postcodeloterij en die gebruik ik voor mijn gezicht. Maar die is me veel te duur en zal ik dus niet kopen ondanks dat ie goed bevalt.
Ja, die heb ik ook. Erg fijn inderdaad (en mineraal) maar helaas wel € 50 voor een tubetje: https://www.ik-skinperfection.nl/ik-min ... gJ0xvD_BwE

Zelf vind ik ook de SPF producten van Altruist fijn, maar die zijn niet mineraal. Wel goed, fijn en erg betaalbaar:
https://www.plein.nl/merken/altruist/?u ... gJYvfD_BwE
liliane13 wijzigde dit bericht op 20-06-2025 15:01
27.05% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Future fluid van Ultra Violette zie ik de laatste tijd veel op de socials gehyped worden, maar ook deze SPF is niet goedkoop (€44):

https://www.debijenkorf.nl/ultra-violet ... gKtrvD_BwE

Ik ben er zelf wel benieuwd naar!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Johanna schreef:
20-06-2025 13:59
Ik dacht dat ze een zonnebrandcrème zocht zonder "rotzooi". Dan is dit toch ook niet goed? Maar misschien zie ik het verkeerd.
Mijn reactie komt ook iets wat rot uit mijn toestenbord, maar goed TO vroeg om minerale zonnebrand en dit is er 1 van waar ik ervaring mee heb, in dit geval zeggen ze dat Aluminiumoxide van natuurlijke oorsprong zou zijn en dus niet chemisch dmv de bayer methode verkregen.

Idereen moet ook zelf weten wat je wel of niet gebruikt, persoonlijk wil ik graag zo min mogelijk parabenen en sulfaten in mijn produchten en die van de kinderen, wetenschappelijk bewezen of niet, ik voel me er prettiger bij , en ja dat is gevoel kan je niet uitleggen ;)
Assiral schreef:
20-06-2025 09:39
Ik neem aan dat iemand die vraagt om troepvrije zonnebrand zelf al onderzoek heeft gedaan naar de ingrediënten in zonnebrand, en daarom een weloverwogen keuze maakt om voor iets natuurlijks te kiezen. En daar is niks mis mee. Misschien niet jouw keuze, maar daarom niet een verkeerde of onzin.
:hihi:

David Dunning
Catco schreef:
20-06-2025 15:00
Mijn reactie komt ook iets wat rot uit mijn toestenbord, maar goed TO vroeg om minerale zonnebrand en dit is er 1 van waar ik ervaring mee heb, in dit geval zeggen ze dat Aluminiumoxide van natuurlijke oorsprong zou zijn en dus niet chemisch dmv de bayer methode verkregen.

Idereen moet ook zelf weten wat je wel of niet gebruikt, persoonlijk wil ik graag zo min mogelijk parabenen en sulfaten in mijn produchten en die van de kinderen, wetenschappelijk bewezen of niet, ik voel me er prettiger bij , en ja dat is gevoel kan je niet uitleggen ;)
Ah, dat maakt het anders. Ik koop ook wel producten zonder parabenen en sulfaten. Maar anderzijds koop ik ook producten die ik lekker vind ruiken.
Troepvrij betekent niet persé dat je luistert naar influencers die zeggen dat je overal kanker van krijgt. Het kan ook betekenen dat je producten wil gebruiken zonder irriterende stoffen zoals parfum en alcohol. Dat is althans wat het voor míj betekent.
Drackie schreef:
21-06-2025 03:34
Troepvrij betekent niet persé dat je luistert naar influencers die zeggen dat je overal kanker van krijgt. Het kan ook betekenen dat je producten wil gebruiken zonder irriterende stoffen zoals parfum en alcohol. Dat is althans wat het voor míj betekent.
Voor mij ook. Een tube zonnebrandcreme kopen van €50 slaat in mijn ogen nergens op. Er zijn inderdaad genoeg goedkopere varianten die (ook) geen parfum of alcohol bevatten want dat droogt echt je huid uit. Daarbij krijg ik daar ook tranende ogen van als ik dat smeer. Voor mij betekent zonder troep dan ook: geen alcohol en parfum.
Mousse28 schreef:
21-06-2025 06:58
Voor mij ook. Een tube zonnebrandcreme kopen van €50 slaat in mijn ogen nergens op. Er zijn inderdaad genoeg goedkopere varianten die (ook) geen parfum of alcohol bevatten want dat droogt echt je huid uit. Daarbij krijg ik daar ook tranende ogen van als ik dat smeer. Voor mij betekent zonder troep dan ook: geen alcohol en parfum.
Het gaat bij alcohol ook om hoe het geformuleerd is. Bij sommige zonnebrand droogt de alcohol teveel uit maar bij anderen weer niet. Ik heb de La Roche posay kinderversie en die droogt weer helemaal niet uit en ik krijg er geen traanogen van. Minerale zonnebrand heeft ook sneller de neiging om je huid uit te drogen (ik denk door de zinkoxide?)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven