Minerale zonnebrandcreme zónder vieze plakkerigheid
donderdag 19 juni 2025 om 17:12
Hebben jullie dé tip? Vanwege alle troep in normale zonnebrandcreme, zijn wij overgestapt op minerale zonnebrandcreme. Ik heb van naïf en dr.Leenarts. Ze zijn alleen allebei super wit, laten veel vieze vlekken achter in kleding én voelen enorm vies en plakkerig. Ik ben dus een zoektocht gestart naar minerale zonnebrandcreme die dat níet heeft. Nu vroeg ik dit net bij de schoonheidssalon en ik kreeg een merk aangeraden (colorescience) welke ik even geprobeerd heb op mijn hand. Er zat minimaal een kleurtje aan `(zodat ie geen witte waas had) en waarempel, hij was helemaal niet vies en plakkerig! Beetje jammer alleen dat ‘ie enorm duur is (60 euro voor 55 ml).
De grote vraag die bij mij rijst is dan ook: bestaat er ook zoiets in een normalere prijsklasse? Zeker ook omdat ik een tube van 60 euro aan kids mee naar school geven niet echt zo’n succes vind.
Tips zijn welkom!
De grote vraag die bij mij rijst is dan ook: bestaat er ook zoiets in een normalere prijsklasse? Zeker ook omdat ik een tube van 60 euro aan kids mee naar school geven niet echt zo’n succes vind.
Tips zijn welkom!
zaterdag 21 juni 2025 om 11:46
aluminiumoxide blijft de zelfde structuurformule hebben, of het nu natuurlijk is of geproduceerd. Geen verschil dus. (Als het wel verschillend was zouden ze niet dezelfde naam hebben)Catco schreef: ↑20-06-2025 15:00Mijn reactie komt ook iets wat rot uit mijn toestenbord, maar goed TO vroeg om minerale zonnebrand en dit is er 1 van waar ik ervaring mee heb, in dit geval zeggen ze dat Aluminiumoxide van natuurlijke oorsprong zou zijn en dus niet chemisch dmv de bayer methode verkregen.
Idereen moet ook zelf weten wat je wel of niet gebruikt, persoonlijk wil ik graag zo min mogelijk parabenen en sulfaten in mijn produchten en die van de kinderen, wetenschappelijk bewezen of niet, ik voel me er prettiger bij , en ja dat is gevoel kan je niet uitleggen![]()
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 21 juni 2025 om 18:20
Precies. Aluminiumoxide is aluminiumoxide.
Als je gelooft in dat verschil laat je je echt een beetje voor de gek houden.
zaterdag 21 juni 2025 om 18:58
Het verschil tussen Minerale (fysische) en Chemische filters is dat de eersten (naast absorberen) ook straling weerkaatsen en dat de chemische filters absorberen.
Er zijn minerale filters die men tegenwoordig als ‘troep’ zal zien zoals titaandioxide (in nanovorm) en chemische filters die men als troep zal zien xoals oxybenzon. En er zijn minerale en chemische filters die goed en veilig zijn bevonden vooralsnog.
Minerale filters die nanodeeltjes bevatten zullen een minder witte waas geven, maar zijn ook (potentieel) schadelijk bij inademing en schadelijk voor het milieu.
Het woord chemisch is ook een beetje misleidend, want eigenlijk worden alle soorten filters chemisch verwerkt en bereid.
Er zijn minerale filters die men tegenwoordig als ‘troep’ zal zien zoals titaandioxide (in nanovorm) en chemische filters die men als troep zal zien xoals oxybenzon. En er zijn minerale en chemische filters die goed en veilig zijn bevonden vooralsnog.
Minerale filters die nanodeeltjes bevatten zullen een minder witte waas geven, maar zijn ook (potentieel) schadelijk bij inademing en schadelijk voor het milieu.
Het woord chemisch is ook een beetje misleidend, want eigenlijk worden alle soorten filters chemisch verwerkt en bereid.
Where is my mind?
zaterdag 21 juni 2025 om 19:01
Daar gaat het in dit topic duidelijk niet over.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 19:17
Dit soort meningen schijnt TO niet te willen horen.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 20:14
Zinkoxide vind ik inderdaad ook niet fijn voor mijn huid.Elsy schreef: ↑21-06-2025 10:57Het gaat bij alcohol ook om hoe het geformuleerd is. Bij sommige zonnebrand droogt de alcohol teveel uit maar bij anderen weer niet. Ik heb de La Roche posay kinderversie en die droogt weer helemaal niet uit en ik krijg er geen traanogen van. Minerale zonnebrand heeft ook sneller de neiging om je huid uit te drogen (ik denk door de zinkoxide?)

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in