Napraat 2025.5 met geklets op de ark van Viva.
donderdag 29 mei 2025 om 16:29
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Welkom in napraat 2025.5 met geklets.
Even ter herinnering: hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Bashen van het andere Napraattopic staan we niet toe.
Let op: ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
overig/napraat-2-0-zonder-geklets/list_messages/504615#
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Moderator team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 21 juni 2025 om 20:51
zaterdag 21 juni 2025 om 21:15
Beste forummers,
We hebben net even snel een kort overleg gehad en het is ons allemaal inmiddels compleet onduidelijk wat jullie verwachtingen van ons zijn.
Afgelopen week wordt er gevraagd strenger te modereren op onaardige berichten. Wat we dus doen. Maar nu ineens niet meer moet?
Ik zet trouwens liever even snel een kort bericht in np zodat er gecorrigeerd kan worden dan dat ik mensen moet gaan waarschuwen of bannen.
Net zoals in het verleden werd gevraagd napraat los te laten en toen we dat deden werd er massaal gestaft om wel in te grijpen.
Er werd van meerdere kanten, door meerdere forummers gevraagd om napraat geen stamcafé 2.0 te laten worden. Toen er (waar meermaals excuses voor is aangeboden) werd verzocht het tot een minimaal te beperken kwam er ook flinke weerstand en hebben we dat losgelaten omdat de gevolgen daarvan te groot waren.
We gaan het in ieder geval voor dit weekend laten en even nadenken over hoe nu verder. Het liefste doen we de dingen in overleg en samenspraak en niet zoals onze voorgangers maar dat wordt op deze manier toch erg lastig als ik eerlijk ben.
En nee, we zijn er niet op uit om napraat te sluiten. Anders hadden we dat allang gedaan. We hebben namelijk geen reden nodig om de boel te sluiten. Oa. ik lees (over het algemeen) met plezier in dit topic mee. Voor de gezelligheid en geklets, informatieve aard en ook wat er zoals speelt op het forum wat misschien niet direct zichtbaar is. Maar ook om betrokken te zijn met wat er zoal in jullie levens afspeelt. Dus sluiten zou zonde zijn. Voor iedereen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
We hebben net even snel een kort overleg gehad en het is ons allemaal inmiddels compleet onduidelijk wat jullie verwachtingen van ons zijn.
Afgelopen week wordt er gevraagd strenger te modereren op onaardige berichten. Wat we dus doen. Maar nu ineens niet meer moet?
Ik zet trouwens liever even snel een kort bericht in np zodat er gecorrigeerd kan worden dan dat ik mensen moet gaan waarschuwen of bannen.
Net zoals in het verleden werd gevraagd napraat los te laten en toen we dat deden werd er massaal gestaft om wel in te grijpen.
Er werd van meerdere kanten, door meerdere forummers gevraagd om napraat geen stamcafé 2.0 te laten worden. Toen er (waar meermaals excuses voor is aangeboden) werd verzocht het tot een minimaal te beperken kwam er ook flinke weerstand en hebben we dat losgelaten omdat de gevolgen daarvan te groot waren.
We gaan het in ieder geval voor dit weekend laten en even nadenken over hoe nu verder. Het liefste doen we de dingen in overleg en samenspraak en niet zoals onze voorgangers maar dat wordt op deze manier toch erg lastig als ik eerlijk ben.
En nee, we zijn er niet op uit om napraat te sluiten. Anders hadden we dat allang gedaan. We hebben namelijk geen reden nodig om de boel te sluiten. Oa. ik lees (over het algemeen) met plezier in dit topic mee. Voor de gezelligheid en geklets, informatieve aard en ook wat er zoals speelt op het forum wat misschien niet direct zichtbaar is. Maar ook om betrokken te zijn met wat er zoal in jullie levens afspeelt. Dus sluiten zou zonde zijn. Voor iedereen.
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
zaterdag 21 juni 2025 om 21:18
zaterdag 21 juni 2025 om 21:22
zaterdag 21 juni 2025 om 21:23
Mods, het is al vaker gezegd: jullie kunnen het nooit goed doen.
Wat de een namelijk goed vindt, vindt de ander onduidelijk en andersom.
Dus: als mensen vinden dat er minder onaardig gepost moet worden krijg je commentaar van degenen die dat niet vinden als je daar iets over zegt.
En andersom.
Ik vind bijv helemaal niet dat er op napraat aardiger gepost moet worden en vond jouw/jullie ingrijpen dan ook nogal onnavolgbaar.
Maar anderen waren het er weer mee eens.
Ik vind consequent zijn ook niet zo belangrijk, duidelijkheid dan weer wel. Dus zeg vooral welke posts volgens jullie (te) onaardig waren, daar heb ik behoefte aan.
Maar anderen uiteraard weer niet.
Wat de een namelijk goed vindt, vindt de ander onduidelijk en andersom.
Dus: als mensen vinden dat er minder onaardig gepost moet worden krijg je commentaar van degenen die dat niet vinden als je daar iets over zegt.
En andersom.
Ik vind bijv helemaal niet dat er op napraat aardiger gepost moet worden en vond jouw/jullie ingrijpen dan ook nogal onnavolgbaar.
Maar anderen waren het er weer mee eens.
Ik vind consequent zijn ook niet zo belangrijk, duidelijkheid dan weer wel. Dus zeg vooral welke posts volgens jullie (te) onaardig waren, daar heb ik behoefte aan.
Maar anderen uiteraard weer niet.

When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 21:28
zaterdag 21 juni 2025 om 21:30
Dat betwijfel ik dan weer.Lady*Voldemort schreef: ↑21-06-2025 21:28Dat zijn natuurlijjk precies de types die nooit onaardig posten.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 21:33
Ik vond het een uitgesproken trol, maar vooral omdat ik het een ongeloofwaardig topic vond. Raar om zo upset te zijn als je vrouw iets wil wat jij ook doet.
Maar ik heb geen eerdere berichten van die TO gelezen.
Maar ik heb geen eerdere berichten van die TO gelezen.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 21 juni 2025 om 21:35
Volgens mij was het vooral Feow die vroeg te modereren op onaardige berichten?
Dan is het niet zo gek dat anderen daar op reageren
En er is toen een Napraat zonder geklets geopend voor degenen die niet wilden kletsen. Dus niet zo gek dat anderen reageren wanneer je het kletsen gaat beperken door een onderwerp verboden te verklaren.
Werd er toen Napraat werd losgelaten gestaft door de vaste schrijvers? Of door degenen die toch al nooit blij waren met Napraat? En die met staffen graag wilden laten zijn hoe boosaardig het vaak genoemde groepje wel niet was?
Ik denk dat iedereen baat zou hebben bij een duidelijkheid beleid. Dat maakt jullie werk een stuk aangenamer en voor ons is dat ook prettiger. En dat je altijd mensen zal hebben die het dan niet met dat beleid eens zullen zijn, dat is een feit. Dat is dan maar zo, maar dan is het wel duidelijk welke grenzen er zijn.
anoniem_686799d74b2fb wijzigde dit bericht op 21-06-2025 21:37
6.62% gewijzigd
zaterdag 21 juni 2025 om 21:40
Ja, op basis van de OP wel inderdaad. Was echt over de top. Maar dit was geen nieuwe TO. Hij postte een paar maanden geleden al dat zijn seksleven dood was en dat hij het met zijn vrouw over neuken met andere mensen had gehad. En dat ze dat wel wilden gaan 'verkennen'.
The impossible only takes a little longer
zaterdag 21 juni 2025 om 21:42
Des te raarder dat ie het nu blijkbaar alleen voor zichzelf geoorloofd vond.Mus schreef: ↑21-06-2025 21:40Ja, op basis van de OP wel inderdaad. Was echt over de top. Maar dit was geen nieuwe TO. Hij postte een paar maanden geleden al dat zijn seksleven dood was en dat hij het met zijn vrouw over neuken met andere mensen had gehad. En dat ze dat wel wilden gaan 'verkennen'.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 21 juni 2025 om 21:43
Was ook min of meer sarcastisch bedoeld. Niet onvriendelijk of onaardig natuurlijk, want dat mag hier niet meer. JIj schattebout

'Denk nou niet: "Ik ben te min, mijn leven heeft geen zin."
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
Want de kerst-klok luidt ook voor zo'n ei als jij.'
(Herman Finkers)
zaterdag 21 juni 2025 om 21:45
Snapte ik uiteraard, honnepon.Lady*Voldemort schreef: ↑21-06-2025 21:43Was ook min of meer sarcastisch bedoeld. Niet onvriendelijk of onaardig natuurlijk, want dat mag hier niet meer. JIj schattebout![]()
David Dunning
David Dunning