
Artikel teveel ontvangen
donderdag 26 juni 2025 om 13:28
Ik heb een bestelling gedaan bij een kledingwinkel (grote keten). Kleding ontvangen met daarbij een extra t-shirt in een kindermaat wat ik niet besteld had. Ik wil geen andere dingen retourneren, maar heb dus nu een shirtje in huis wat ik niet besteld heb en waar ik zelf niks mee kan. Klantenservice zegt dat ik het terug kan sturen met het retour label. Nu twijfel ik, want hoe milieuvriendelijk is het om dit shirtje nu weer terug te sturen, en wat gebeurt er dan mee? Gaat het alsnog verkocht worden of wordt het weggedaan? Je hoort de gekste dingen..
donderdag 26 juni 2025 om 13:33
donderdag 26 juni 2025 om 13:50
donderdag 26 juni 2025 om 13:51
Ik zou t niet terugsturen, het is 7 euro, retourkosten en verwerking retour kost waarschijnlijk meer in moeite en tijd.
Ik heb ooit een wat duurder artikel gekregen, wat ik niet besteld had. Dit retourneren ging lastig, want ik had t nooit besteld, kon daardoor geen retour aanmaken op t artikel. Toch retour gezonden en toen kreeg ik mails dat ik mijn geld terug zou krijgen, dus toen weer veel gedoe om dat te voorkomen.
Ik zou t daarom laten voor zo'n klein bedrag.
Ik heb ooit een wat duurder artikel gekregen, wat ik niet besteld had. Dit retourneren ging lastig, want ik had t nooit besteld, kon daardoor geen retour aanmaken op t artikel. Toch retour gezonden en toen kreeg ik mails dat ik mijn geld terug zou krijgen, dus toen weer veel gedoe om dat te voorkomen.
Ik zou t daarom laten voor zo'n klein bedrag.
donderdag 26 juni 2025 om 14:12
Hoe zou je andersom reageren?
"Beste mevrouw Minik, er ontbreekt bij uw zending 1 item twv €7. Helaas doen wij geen zendingen onder €20 en bedragen onder de €10 worden niet gecrediteerd. Bovendien is het een sales item dus ook een tegoedbon is hier niet van toepassing."
"Beste mevrouw Minik, er ontbreekt bij uw zending 1 item twv €7. Helaas doen wij geen zendingen onder €20 en bedragen onder de €10 worden niet gecrediteerd. Bovendien is het een sales item dus ook een tegoedbon is hier niet van toepassing."
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
donderdag 26 juni 2025 om 14:16
Dit vind ik wat anders, de "fout" ligt namelijk bij degene die het verstuurd heeft.
TO, ik zou het weggeven en daarmee mezelf een hoop gedoe besparen en de verstuurder een hoop kosten.
En dan heb ik het nog niet eens over het milieu.
.
donderdag 26 juni 2025 om 14:28
donderdag 26 juni 2025 om 14:39
Dit heb ik ook wel eens gehad. Het systeem is nog lang in de war geweestBixy schreef: ↑26-06-2025 13:51Ik zou t niet terugsturen, het is 7 euro, retourkosten en verwerking retour kost waarschijnlijk meer in moeite en tijd.
Ik heb ooit een wat duurder artikel gekregen, wat ik niet besteld had. Dit retourneren ging lastig, want ik had t nooit besteld, kon daardoor geen retour aanmaken op t artikel. Toch retour gezonden en toen kreeg ik mails dat ik mijn geld terug zou krijgen, dus toen weer veel gedoe om dat te voorkomen.
Ik zou t daarom laten voor zo'n klein bedrag.

Maar TO, als het artikel niet uit de verpakking is geweest, denk ik dat de kans toch wel groot is dat het gewoon weer in de verkoop komt. Dus ik zou het gewoon terugsturen.
donderdag 26 juni 2025 om 14:42
Iets met milieu enzoReisverslaafde schreef: ↑26-06-2025 14:28Vind het ook heel vreemd dat je het hier gaat vragen terwijl de eigenaar/klantenservice al heeft gezegd dat je het terug kan sturen.

Frankly my dear, I don"t give a damn
donderdag 26 juni 2025 om 15:21
donderdag 26 juni 2025 om 15:27
Ik heb Bol.com eens gevraagd wat ik moest met het artikel wat ze me te veel hadden gestuurd. Dat mocht ik houden gaven ze aan. Vond ik fijn: niet het gedoe van iets retourneren wat je helemaal niet had willen hebben maar ook geen schuldgevoel omdat het me eigenlijk niet toekwam. Was een artikel waar ik verder niks aan had, dus daar ging het me niet om. Ik heb het weggegeven.OgenvanTijgers schreef: ↑26-06-2025 15:21Ik heb ooit een bol.com artikel dat ik dubbel kreeg niet teruggestuurd. Waarschijnlijk had ik bij een retour het geld teruggekregen. Terwijl ik dan nog steeds een artikel had. Ik heb het mezelf niet aangedaan, foutjes worden nu eenmaal gemaakt.
donderdag 26 juni 2025 om 15:46
En kunnen ook gewoon hersteld worden, namelijk door het artikel netjes terug te sturen.OgenvanTijgers schreef: ↑26-06-2025 15:21Ik heb ooit een bol.com artikel dat ik dubbel kreeg niet teruggestuurd. Waarschijnlijk had ik bij een retour het geld teruggekregen. Terwijl ik dan nog steeds een artikel had. Ik heb het mezelf niet aangedaan, foutjes worden nu eenmaal gemaakt.
Raar gedoe, dit.
donderdag 26 juni 2025 om 15:58
Dit.Reisverslaafde schreef: ↑26-06-2025 15:39Vraag het dan niet als je alsnog je eigen plan gaat trekken, omdat het antwoord je niet bevalt.
Daarbij is het niet van jou, dus niet jouw keuze.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
donderdag 26 juni 2025 om 16:17
Wij hebben ooit via babydump 2x een dure kindereetstoel gekregen.
Contact via de klantenservice, maar het was blijkbaar te veel gedoe om er een op te halen en de klantenservice wenste ons veel plezier met de 2e stoel
(ging naar opa en oma).
Heel apart, maar inderdaad nooit meer wat van gehoord
Contact via de klantenservice, maar het was blijkbaar te veel gedoe om er een op te halen en de klantenservice wenste ons veel plezier met de 2e stoel
(ging naar opa en oma).
Heel apart, maar inderdaad nooit meer wat van gehoord
Frankly my dear, I don"t give a damn

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in