Keukendeurtjes verven, ervaring?
donderdag 26 juni 2025 om 22:16
Heeft iemand daar ervaring mee?
We hebben dit huis gekocht met een prima keuken. Alleen de frontjes zijn niet echt onze smaak. Het is een houtlook met veel knoesten. Mij te druk in onze toch al smalle keuken.
We kunnen nieuwe frontjes bestellen maar dan zitten we ook met de zijpanelen bij de hoge kasten. Dat gaat toch wel in de papieren lopen.
We kunnen het laten spuiten of zelf doen. Het klinkt goed als ik het zo lees: ontvetten, licht opschuren en flexa keukenkastjes verf met een roller aanbrengen.
Iemand dit gedaan en ervaring mee? Wordt het een beetje mooi en kan het tegen een klein stootje?
We hebben dit huis gekocht met een prima keuken. Alleen de frontjes zijn niet echt onze smaak. Het is een houtlook met veel knoesten. Mij te druk in onze toch al smalle keuken.
We kunnen nieuwe frontjes bestellen maar dan zitten we ook met de zijpanelen bij de hoge kasten. Dat gaat toch wel in de papieren lopen.
We kunnen het laten spuiten of zelf doen. Het klinkt goed als ik het zo lees: ontvetten, licht opschuren en flexa keukenkastjes verf met een roller aanbrengen.
Iemand dit gedaan en ervaring mee? Wordt het een beetje mooi en kan het tegen een klein stootje?
donderdag 26 juni 2025 om 22:27
donderdag 26 juni 2025 om 23:06
Mijn ouders hebben hem geschilderd en dat moet regelmatig even bijgewerkt worden. Vooral bij de handgreepjes, daar slijt het snel. Of je komt er met je nagel tegenaan en er is een chipje af zeg maar. Ik zou het dus professioneel laten doen dan, zodat het ook een blanke lak overheen gaat die dit soort slijtage tegen gaat. Of inderdaad laten wrappen.
vrijdag 27 juni 2025 om 07:20
Ik heb onze hele keuken geverfd. Was omdat we ooit zouden gaan verbouwen maar nog niet direct toen we in het huis kwamen wonen en ik de keuken echt afschuwelijk vond, geel met blauwe kastjes.
Ik vond het een vrij simpele maar tijdrovende klus want het was een grote keuken en ik ben nogal perfectionistisch dus alles eraf etc maar de verf bleef verder prima zitten, ook bij de handgrepen. Was inderdaad wel keukenkastenverf.
Ik vond het een vrij simpele maar tijdrovende klus want het was een grote keuken en ik ben nogal perfectionistisch dus alles eraf etc maar de verf bleef verder prima zitten, ook bij de handgrepen. Was inderdaad wel keukenkastenverf.
vrijdag 27 juni 2025 om 09:29
vrijdag 27 juni 2025 om 09:32
Mijn keuken heb ik ooit laten spuiten door een professioneel bedrijf. Ze kwamen de frontjes halen, beide zijden spuiten en ook weer ophangen. Kostte destijds 750 euro. Een zijpaneel heb ik zelf moeten verven. Op zich ging dat prima maar als je goed keek zag je wel het verschil met het professionele spuitwerk.
vrijdag 27 juni 2025 om 10:26
vrijdag 27 juni 2025 om 11:10
Heel goed schoonmaken, de juiste primer voor de ondergrond gebruiken, gronden, gronden en nog eens gronden, en 2 lagen lak (en tussendoor licht schuren). Dan moet het goed komen. Die primer is het belangrijkste. Als die niet geschikt is dan krijg je snel beschadigingen (de lak blijft dan domweg niet zitten.
Wij hebben het een paar jaar terug ook gedaan en het resultaat was niet slecht. Het waren wel deurtjes met een profiel er in en een nephoutnerf. Hele strakke deuren zou ik niet aandurven, daar zie je alle foutjes op.
Wij hebben het een paar jaar terug ook gedaan en het resultaat was niet slecht. Het waren wel deurtjes met een profiel er in en een nephoutnerf. Hele strakke deuren zou ik niet aandurven, daar zie je alle foutjes op.
vrijdag 27 juni 2025 om 11:28
Ik heb ze ooit zelf geschilderd en dat heeft enorm goed uitgepakt. Inderdaad, beetje schuren en met een roller aan de slag. Nu had ik wel iets geks gedaan, namelijk een verf op waterbasis gemengd met een verf op oliebasis, dat kan officieel natuurlijk niet maar het werd een hele leuke grijze pasta en de roller zorgde ervoor dat er "puppeltjes" op kwamen. Een meneer van de woningbouwvereniging heeft er ooit verbaasd naar gekeken en gevraagd of ik bij hun aan de slag wil als schilder. Het heeft keurig gehouden tot ik een nieuwe keuken kreeg.
.
vrijdag 27 juni 2025 om 11:32
Hier ook gedaan, het is echt ontzettend belangrijk om goed te ontvetten, goed te schuren en goede verf te gebruiken. Wij hadden extra matte verf, het merk weet ik niet meer maar me goed laten adviseren hierin. Ik was er blij mee, de keuken is van een kanariegeel naar mooie taupe gegaan. Maar ik hoor jou zeggen dat het probleem eigenlijk alleen de zijwanden is, in jouw geval zou ik denk ik kiezen voor andere keukenfrontjes, omdat dat altijd het onderhoudsvriendelijkst zal zijn en dan de zijpanelen verven in een passende kleur. Misschien dat dat een optie is?
vrijdag 27 juni 2025 om 22:47
zondag 13 juli 2025 om 21:46
Thnx!
Ik ben er heel blij mee.
Suggesties voor een kleurtje op de muur is welkom btw.
De muur waar nu wat kaartjes aan hangen, wordt met kurk bekleed, dat wordt een prikbord.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in