Ideale weersomstandigheden

01-07-2025 12:39 69 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat zijn voor jullie de ideale weersomstandigheden?

Ik trek het vandaag echt niet. Sowieso trek ik de hitte niet. Ik word er serieus een beetje ziek van. Ik word ontregeld, sloom, misselijk, algehele malaise is het. En toch lijkt het wel de norm om van zonnig weer te houden. Hoe vaak ik wel niet mensen hoor zeggen dat het weekend prachtig wordt met "die heerlijke zon" en op de radio hoor ik ook zo vaak: "het wordt een mooi vooruitzicht, morgen 28 graden zonder bewolking!"

Voor mij is dat allemaal al veel te warm.

Oh en de hooikoorts helpt er niet bij! :cry:
Susan schreef:
01-07-2025 16:37
In de zomer vind ik 25 graden wel genoeg, iets eronder vind ik fijner, liefst 17-23 graden. Ik hou ook niet van zonnen of aan het zwembad hangen. Als ik vrij ben heb ik het juist liever koeler, op mijn werk merk ik minder van de hitte, pas als ik naar huis ga. De temperatuur van vandaag vind ik echt tien keer niks. Ik kijk ook echt tegen die hete dagen op als ze worden voorspeld en ik tel af tot het weer koel wordt. Ik voel me dan echt minder lekker in mijn vel.

Het stomste vind ik mensen die zeggen "het is ook nooit goed" als je niet van hitte houdt.
O ja dat vind ik ook zo stom. Er is een hele hoop goed, maar geen hitte. Je hoort mij niet klagen als het 17 graden in de zomer is hoor
En 'die paar dagen dat het warm is' kun je ook beter niet tegen me zeggen
Ik houd erg van de zomer, maar vandaag is het me veel te gek qua temperatuur. Max 25 graden is voor mij ideaal. Goddank hebben we binnen airco en is het heerlijk koel.
Morgenavond moet ik werken en zie er nu al tegenop. (Wijkverpleging, het is nu bij veel van mijn cliënten echt heel warm in huis.) In de winter vind ik droge kou heerlijk, strakblauwe lucht en een zonnetje. Van die grijze miezerdagen houd ik helemaal niet van. Van de wisselende seizoenen houd ik wel. Graag wat gematigde temperaturen, niet te koud in de winter en niet te heet in de zomer.
Het liefst overdag graadje 20/22, Half bewolkt en dan snachts -10 voor de afkoeling in de nacht zodat we lekker slapen !
In Nederland ben ik slecht af..het is of warm of koud.
Ik heb een bloedhekel aan hitte maar ook aan kou.
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Djessy schreef:
01-07-2025 14:06
Tussen -10 en +18, windkracht 2, af en toe bewolkt, hier en daar wat regen, soms strak blauw en in de winter veel sneeuw.
Hier sluit ik me bij aan. Mag nog wel een beetje meer wind ;)
Maar mensen gaan voorbij
Een graad of 28 à 30, zon en weinig wind.
Kan ik ten minste in t-shirt naar buiten. Voor die 5 dagen per jaar dat ik zon shirt aan kan in dit land zonder vast te vriezen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Fijn:
Droog en zon en ik hoef weinig: -15 tot 28 graden

Droog en zon en actief: - 8 tot 24 graden

Vriezen en sneeuw: leuk (tenzij sneeuwstorm, maar we hebben het over NL hè)

Af en toe bui tot regelmatig een bui met droge perioden of gewoon een spatje: 12 tot 25 graden

Kan best:
Regen: vanaf 12 graden.

Stom:
- Actief en 25+
- Koud en regen
- Harde regen

Horror: -1 tot 5 graden met keiharde regen, hagel en harde wind. Niet te doen. Natte sneeuw ook stom.

35+: niet te doen. Ook horror.
Ik hou erg van de zomer, vind het altijd erg gezellig als het warm is, vooral de warme zwoele zomeravonden in de tuin! Ik kan over het algemeen ook wel tegen de hitte al moet je verder van mij dan ook weinig activiteit vragen, dan leef ik wel het tropische ritme zeg maar!

Maar als je me vraagt wat ik ideaal vind dan kom ik toch uit op 22-25 graden, zonnetje/wolkje en liefst een klein windje. Tussendoor een buitje vind ik ook geen ramp. En ik kan stiekem enorm van de herfst genieten. Storm en regen, haardje aan. Spelletjes spelen. Ja dat is ook wel mijn ding! Maar niet te lang ;-)
Badeendje92 schreef:
01-07-2025 12:51
Tussen de 25 en de 30 graden. En als ik niet hoef te werken vind ik 30+ ook niet erg.
Precies dit!
Al hoeft 35+ ook niet zo per se voor mij hoor.
Ik zweet me met dit weer ook kapot, ik slaap minder goed, en vind het wat benauwd.
Maar ik heb vooral last van andere mensen die last hebben van de hitte geloof ik :P

Ik vind 28 graden met zon, zonder benauwdheid en af en toe een briesje echt het perfecte weer. Dan ben ik echt compleet comfortabel :sun:
Ik kan overigens ook best genieten van een koude winterdag met een zonnetje, maar mijn kou tolerantie is niet zo geweldig. Ik vind rond het vriespunt wel koud genoeg.
Als het -2 of kouder is wil ik oprecht een winterslaap houden. Ik word dan vaak ook extreem moe, alsof mijn lijf echt teveel energie verbruikt om warm te blijven/worden.
Wat anderen wellicht nu omgekeerd hebben, dat het niet lukt om dat lijf en hoofd te laten functioneren in die hitte.
Johanna schreef:
01-07-2025 16:24
In de herfst kan het toch ook nog warm zijn? Of bedoel jij dat je de herfst met 10 graden en wat zon het fijnste vindt? Ik ben niet zo heel helder vandaag.
Zoiets inderdaad.
Rare reactie was het vooral, topic gaat over persoonlijke ideale weersomstandigheden en ik gaf de mijne aan en heb jij ineens over oorlog om weer.
Liv8 schreef:
01-07-2025 17:02
O ja dat vind ik ook zo stom. Er is een hele hoop goed, maar geen hitte. Je hoort mij niet klagen als het 17 graden in de zomer is hoor
En 'die paar dagen dat het warm is' kun je ook beter niet tegen me zeggen
Eens.

Je zal mijn niet horen miepen bij kou en regen en mist en zelfs na weken regen ben ik altijd nog gelukkiger met weer dan met warm weer en echt hitte. Zelfs voor en najaarszon kan ik best hebben.

Blijkbaar is dat echt heel erg moeilijk te begrijpen, beetje jammer.
Ik snap namelijk prima waarom mensen wel van warm weer houden ondanks dat ik het echt vreselijk vindt.
MissNuada schreef:
02-07-2025 11:46
Zoiets inderdaad.
Rare reactie was het vooral, topic gaat over persoonlijke ideale weersomstandigheden en ik gaf de mijne aan en heb jij ineens over oorlog om weer.
Dat was niet zo rot bedoeld. Ik bedoelde echt dat als mensen het weer zelf zouden mogen bepalen. Maar ik snap dat mijn reactie niet zo prettig was. Sorry.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
20-25 graden met zon en zonder wind. :sun:
vandaag en gisteren wel echt te warm. Gisteren aan het werk in een pand zonder airco en dan binnen-buiten-trap op-trap af kost wel heel veel energie.
Maar op een strandvakantie kan ik 30 graden zeker wel waarderen.

Gewoon thuis vind ik 25 graden met af en toe een wolkje het prettigst.
Weinig zon, want door zon warmt het op in huis, raak ik overprikkeld. Bewolking vind ik rustig. En dan een graad of 10. Wel een jas aan, niet megakoud.
Rond de 20 graden, beetje zon, beetje wind, 's nachts regen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Alles behalve dit!
Ik woon stedelijk in het zuidoosten van Brabant. Niet te doen gewoon.
Buiten een sauna en 's nachts straalt de hitte van de muren en straten af en blijft hangen.
Gisteren 39 en nu 37 graden, gevoelstemperatuur nog iets hoger.
Ik ben daar zo beroerd van.
Mijn lichaam trekt dat niet.
Dat komt mede door chronische aandoening en medicatie.

Ik houd wel van de seizoenen maar liever niet te extreem qua warmte en kou.
Maximaal 22 in de zomer en - 5 in de winter zou ideaal zijn.

De temperatuur waar ik fysiek gezien het beste bij functioneer is tussen de 0 en 10 graden.
Mijniebelle schreef:
02-07-2025 14:23
Weinig zon, want door zon warmt het op in huis, raak ik overprikkeld. Bewolking vind ik rustig. En dan een graad of 10. Wel een jas aan, niet megakoud.
Jij bent echt mijn soulmate op dit gebied 😅
Echt precies dit dus.
Liv8 schreef:
02-07-2025 14:52
Jij bent echt mijn soulmate op dit gebied 😅
Echt precies dit dus.
:high5:

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven