Vriendin gaat trouwen

20-07-2025 17:56 364 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ha,

Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.

Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.

Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
pina schreef:
21-07-2025 21:28
Ik snap wel dat TO hier geen bedragen van andermans jurk neer gaat plempen. Daarbij zegt het allemaal niets, het is allemaal relatief.
Mee eens.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
Ik hoop ook dat het een vergissing is.
Wat bizar. Ik neig naar bridezilla. 1 voor de jurk, 4 voor vrijgezellenfeest, 1 voor de ceremoniemeester, 1 als fotograaf en 3 voor de bruiloft. Er zijn mensen die denken dat hun bruiloft het event van het jaar is.

Ik geloof dat ik mijn geld niet zou schenken. Het gaat vast om een groter bedrag dan €50. Ik vind het geen sympathieke actie.
In dezelfde situatie gezeten, ik dacht dat het mijn beste vriendin was, samen op vakantie, haar jurk heeft maanden bij mij gehangen omdat haar aanstaande hem niet mocht zien, samen feestdagen vieren, kortom, heel close. Dacht ik. Tot ik niet uitgenodigd werd op haar bruiloft. Toen was het bij mij in één keer klaar.
"Boring conversation anyway"
BriannaF schreef:
22-07-2025 09:57
In dezelfde situatie gezeten, ik dacht dat het mijn beste vriendin was, samen op vakantie, haar jurk heeft maanden bij mij gehangen omdat haar aanstaande hem niet mocht zien, samen feestdagen vieren, kortom, heel close. Dacht ik. Tot ik niet uitgenodigd werd op haar bruiloft. Toen was het bij mij in één keer klaar.
Heb je het wel bespreekbaar gemaakt? Ik vraag me namelijk heel erg af wat er achter zoiets kan zitten.
Wat valt er dan nog te bespreken? Ze had die jurk ook in een hoes achter in een kast kunnen hangen, zoals iedereen dat doet, dat hoeft niet bij een vriendin. Dus ja, je schept een verwachting door iemand zo te betrekken.
Vivalafete25 schreef:
22-07-2025 10:12
Heb je het wel bespreekbaar gemaakt? Ik vraag me namelijk heel erg af wat er achter zoiets kan zitten.
Als ik zo aan de kant werd geschoven zou ik geen uitleg meer hoeven. Verbaas me er over hoe sommige vrouwen bijna in monstertjes veranderen als het hun bruiloft betreft. Waar komt dat vandaan?
NomenNesci0 schreef:
21-07-2025 17:55
Ja, dat lijkt me ook. Kan me haast niet voorstellen dat niet al tijdens het samen trouwjurken uitzoeken er niet al zoveel aanknopingspunten zijn geweest waarop er vraagtekens beginnen te ontstaan. Ten minste, ik weet niet hoe andere vriendinnen ouwehoeren, maar zoiets komt toch bovendrijven, tenzij opzettelijk verzwijgen.
Heb je helemaal geen vragen gesteld to? Was er niks wat zij zei wat voor verwarring zorgde en dat je daarop hebt doorgevraagd? Dan is het ofwel een misverstand en heb je -per ongeluk- geen kaartje ontvangen.
Anders kan het haast niet anders dat deze bruid heel goed wist hoe en wat en je gewoon in een illusie heeft gehouden om op dat moment geen moeilijk gedoe of ongemakkelijkheid te krijgen. Dan heeft ze met je meegeluld en de schijn hoog gehouden. En dat zou een echte naaistreek zijn.
Ik vraag me echt af hoe verwachtingen zo kunnen afwijken van elkaar en hoop maar op dat misverstand van kwijtgeraakt kaartje. Dan is het een storm in een glas water. En daar ben je het snelst achter door gewoon op de vrouw af te vragen hoe het nu eigenlijk zit.
het ligt echt niet aan TO hoor

Dat kun je door de volledige eensgezinde verontwaardiging echt wel constateren
pina schreef:
22-07-2025 10:15
Wat valt er dan nog te bespreken? Ze had die jurk ook in een hoes achter in een kast kunnen hangen, zoals iedereen dat doet, dat hoeft niet bij een vriendin. Dus ja, je schept een verwachting door iemand zo te betrekken.
ik zou ook wel nieuwsgierig zijn
Hoe het kan, dat je elkaar volledig verkeerd begrepen hebt
pina schreef:
22-07-2025 10:15
Nou ja, bespreken niet zozeer maar misschien een soort afsluitend "uitmaakgesprek". Dood laten bloeden kan natuurlijk ook.
Lila-Linda schreef:
22-07-2025 11:11

Het gaat er niet om aan wie het ligt, maar dat het best logisch is als zulke dingen ter sprake komen als je bijvoorbeeld die trouwjurk gaat passen.
Ik opt voor een Vivaveestje zodat TO de jurk toch nog kan dragen mocht ze niet zijn uitgenodigd.
Maysa schreef:
22-07-2025 11:40
Ik opt voor een Vivaveestje zodat TO de jurk toch nog kan dragen mocht ze niet zijn uitgenodigd.
Het gaat niet om de jurk van TO.
Dat was in het Barbados-topic.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
BriannaF schreef:
Ik vraag me wel eens af wat voor een soort mensen het zijn die dit soort dingen doen. Heel verdrietig om te lezen :(
Lila-Linda schreef:
22-07-2025 11:11

Ik zeg niet dat het aan to ligt.
Ik ben ook eensgezind verontwaardigd én vraag me af hoe het kan dat het tijdens gesprekken niet al eerder duidelijk is geworden, aangezien je doorgaans met elkaar kletst tijdens een happening als samen trouwjurken uitzoeken.
nomennesci0 wijzigde dit bericht op 22-07-2025 11:54
9.35% gewijzigd
Solomio schreef:
22-07-2025 11:41
Het gaat niet om de jurk van TO.
Dat was in het Barbados-topic.
Ow ja
NomenNesci0 schreef:
22-07-2025 11:52

Ik ben ook eensgezind verontwaardigd én vraag me af hoe het kan dat het tijdens gesprekken niet al eerder duidelijk is geworden, aangezien je doorgaans met elkaar kletst tijdens een happening als samen trouwjurken uitzoeken.
Dat zou je idd wel verwachten dat voor/tijdens/na het jurken passen dit soort dingen ter sprake komt . Bv ook dat je zelf nog op zoek moet naar een jurk voor het feest of wat ook je van plan bent te gaan dragen .
Je leest dit soort kwesties zelden van de andere kant:

‘Help, ik heb een vriendin uitgenodigd om een jurk uit te zoeken, maar nodig haar niet uit op bruiloft. Wat zeg ik tegen haar?’

Of:
‘Bruiloft verplaatst van Toscane naar Barbados. Tikkie sturen naar mensen die nu niet komen?’
Hier kom ik nog op terug
Kingsqueen schreef:
22-07-2025 12:14
Je leest dit soort kwesties zelden van de andere kant:

‘Help, ik heb een vriendin uitgenodigd om een jurk uit te zoeken, maar nodig haar niet uit op bruiloft. Wat zeg ik tegen haar?’

Of:
‘Bruiloft verplaatst van Toscane naar Barbados. Tikkie sturen naar mensen die nu niet komen?’
Waarschijnlijk omdat mensen dat van zichzelf heel normaal vinden en het dus niet nodig vinden om te toetsen. Immers, als je het ook maar een beetje raar zou vinden, zou je het waarschijnlijk überhaupt al niet doen.
Yildizlar2 schreef:
22-07-2025 11:55
Dat zou je idd wel verwachten dat voor/tijdens/na het jurken passen dit soort dingen ter sprake komt . Bv ook dat je zelf nog op zoek moet naar een jurk voor het feest of wat ook je van plan bent te gaan dragen .
ja door de bruid, maar ik vind het raar om te suggereren, dat TO dat gesprek op gang moest brengen
BriannaF schreef:
Echt bizar verhaal ook, wat zou er dan voor gedachtegang zitten bij dit soort mensen.
Lila-Linda schreef:
22-07-2025 11:12
ik zou ook wel nieuwsgierig zijn
Hoe het kan, dat je elkaar volledig verkeerd begrepen hebt
Ja, ergens snap ik dat ook wel weer. Mijn makke is dat ik bij zulke dingen al snel denk dat we een gesprek met allerlei rare excuses verzanden en dat ik dan vermoed dat ik daar dan geïrriteerder vandaan kom. Maar inderdaad, er zou een verklaring kunnen zijn.

(Dit gaat dus over het verhaal van degene die een jurk moest stallen, maar niet genodigd bleek. Niet over de kwestie van TO. Zijpaadje.)
BriannaF schreef:
Wauw, heb je de jurk tot aan de bruiloft laten hangen?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
pina schreef:
22-07-2025 12:54
Ja, ergens snap ik dat ook wel weer. Mijn makke is dat ik bij zulke dingen al snel denk dat we een gesprek met allerlei rare excuses verzanden en dat ik dan vermoed dat ik daar dan geïrriteerder vandaan kom. Maar inderdaad, er zou een verklaring kunnen zijn.

oh, grote kans hoor!
Tvp, ik ben invested
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven