Vriendin gaat trouwen
zondag 20 juli 2025 om 17:56
Ha,
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
Ik heb een vriendin sindsdat we 14 zijn. We hebben lief en leed gedeeld. Intussen is zij alweer een jaar of 9/10 samen met haar lieve vriend en gaan ze trouwen. Ik ben heel blij voor haar! Ze heeft me uitgenodigd om mee te gaan naar een afspraak om de bruidsjurk uit te zoeken. Ze is op 1 prachtige jurk verliefd geworden, maar die lag behoorlijk boven haar budget. Ik heb daarom aangeboden om als bruidscadeau dat verschil te betalen en dat waardeerde ze enorm. Het was echt een heel lief moment en ze was super gelukkig met de jurk.
Nu is het zo, dat de bruiloft er binnenkort aankomt... en ik ben niet uitgenodigd. Ze wilde het klein houden, vandaar dat zij en haar man ieder 3 vrienden hebben uitgenodigd. Nu is het haar feestje en bepaal je uiteraard zelf hoe je dit invult en dit respecteer ik. De keuze om flink te doneren aan haar bruidsjurk was daarnaast ook echt de mijne. Toch doet dit best wel pijn, omdat ik me toch afvraag waar ik sta als vriendin. Bij het uitzoeken van de bruidsjurk was trouwens verder alleen haar stiefmoeder aanwezig, geen andere vriendinnen. Ik heb het nog niet met haar besproken, wil dat wel nog gaan doen. Ik weet alleen niet echt wat hiervan te vinden.
Ik ben vooral benieuwd naar jullie ideeën hierover. Misschien verwijder ik later ivm herkenbaarheid nog wat details.
woensdag 23 juli 2025 om 18:36
Nou, dat. Maar daar denkt het gros van de laatste reageerders schijnbaar niet aan, want vooral zó nieuwsgierig en hopelijk worden ze niet langer in spanning gehouden.
Waar ben je, witte rook, en als er maar geen schuimspekkie wordt gedaan.
Wat een oprecht medeleven toch!
woensdag 23 juli 2025 om 18:43
Dat zou ook kunnen.
In ieder geval is TO ons niks verplicht. Een update zou prettig zijn, maar het gaat vooral om TO. Hopelijk gaat het goed met haar.
“Let’s enjoy the beautiful things we can see, my dear, and not think about those we cannot.” — Johanna Spyri
woensdag 23 juli 2025 om 18:50
Tja, je kunt het natuurlijk negatief uitleggen, maar mensen zijn ook gewoon betrokken.Peertjes schreef: ↑23-07-2025 18:36Nou, dat. Maar daar denkt het gros van de laatste reageerders schijnbaar niet aan, want vooral zó nieuwsgierig en hopelijk worden ze niet langer in spanning gehouden.
Waar ben je, witte rook, en als er maar geen schuimspekkie wordt gedaan.
Wat een oprecht medeleven toch!
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 23 juli 2025 om 21:12
Inderdaad. Het is toch bij ieder topic dat mensen om een update vragen? Raar om daar opeens over te vallen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 23 juli 2025 om 23:19
Nee, ik heb haar nooit meer (willen) gezien. Elke uitleg was op dat moment verkeerd geweest.Vivalafete25 schreef: ↑22-07-2025 10:12Heb je het wel bespreekbaar gemaakt? Ik vraag me namelijk heel erg af wat er achter zoiets kan zitten.
"Boring conversation anyway"
woensdag 23 juli 2025 om 23:24
Ja, dat wel. Ik was nog zo naïef om te denken dat ze op de dag zelf zou bellen met de vraag waar ik bleef. Ik ben wel naar het gemeentehuis geweest en het mooiste was dat haar oma mij zag en me bij haar riep toen er foto’s werden gemaakt, met de opmerking: kind, jij hoort er ook bij.
"Boring conversation anyway"
donderdag 24 juli 2025 om 00:12
Ja eens. Het is ook nog eens anoniem, we kennen elkaar niet in real live, dus hoe oprecht en betrokken zijn we nou helemaal vergeleken bij onze echte vrienden? Het is niet dat we jankend in ons bed liggen ‘s avonds ofzo. Maar dat hoeft toch ook helemaal niet.
donderdag 24 juli 2025 om 00:40
Dat stoort me in wel vaker in topics. Mensen doen altijd alsof ze er enorm kostbare tijd in hebben gestoken. Maar veel is gewoon nieuwsgierigheid. Is ook prima, natuurlijk.
donderdag 24 juli 2025 om 01:03
Ja, eens. Ik ben ook nieuwsgierig naar de afloop, maar het is aan TO om een reactie te geven en haar tempo te bepalen.Pimpelmeesje87 schreef: ↑24-07-2025 00:43Je mag wel vragen of er nieuws is lijkt me, maar oordelen over dat een TO niet reageert is wat anders.

En op een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat ze pas eind deze week haar vriendin zou spreken? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar kan dat mis hebben (ik heb nu ook niet meer terug gebladerd).
Hopelijk was het 'gewoon' een foutje met de post. Zo niet, dan is het wel erg wrang hoe dit is gegaan.
donderdag 24 juli 2025 om 03:11
Volgens mij zei ze "deze week". Kan dus ook nog vrijdag zijn maar volgens mij wordt er vanaf begin deze week al gebedeld om een update.Tja-Tja schreef: ↑24-07-2025 01:03Ja, eens. Ik ben ook nieuwsgierig naar de afloop, maar het is aan TO om een reactie te geven en haar tempo te bepalen.
En op een of andere manier heb ik in mijn hoofd dat ze pas eind deze week haar vriendin zou spreken? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben, maar kan dat mis hebben (ik heb nu ook niet meer terug gebladerd).
Hopelijk was het 'gewoon' een foutje met de post. Zo niet, dan is het wel erg wrang hoe dit is gegaan.

donderdag 24 juli 2025 om 07:20
En toen heeft ze het haar jurk opgehaald, op de dag en zoiets gezegd als bedankt hè en fijne dag ook vandaag? O als je wil mag je uiteraard best even bij gemeentehuis komen kijken.BriannaF schreef: ↑23-07-2025 23:24Ja, dat wel. Ik was nog zo naïef om te denken dat ze op de dag zelf zou bellen met de vraag waar ik bleef. Ik ben wel naar het gemeentehuis geweest en het mooiste was dat haar oma mij zag en me bij haar riep toen er foto’s werden gemaakt, met de opmerking: kind, jij hoort er ook bij.
Lijkt me echt hele absurde situatie, en feit dat ze dat zelf niet realiseerde.. bizar hoor.
donderdag 24 juli 2025 om 07:39
Oei sorry jongens, ik had jullie misschien even tussendoor moeten laten weten dat ik gisteravond had afgesproken met mijn vriendin.
Ik heb gevraagd of alles goed is gegaan met het versturen van de kaarten, omdat ik het fijn vind om te weten hoe, wat en waar en dat ik nog geen kaartje heb ontvangen. Daarop zei ze dat de kaarten allang verstuurd waren en dat ze heel blij was dat ik het even met haar dubbelcheckte! Dus het is gelukkig allemaal een storm in een glas water geweest. Er komt nog een kaartje mijn kant op.
Mijn hoofd had echt een loopje met mij genomen. Ik denk dat dit komt doordat ze me vorig jaar dus wel heel erg teleurgesteld heeft (en dat hebben we uitgepraat), maar de angst dat het nog eens gebeurt zit er dus nog wel in blijkbaar. Dat heb ik ook benoemd, maar dat is iets wat bij mij zit, want we hebben er destijds een goed gesprek over gehad en ze kan de tijd natuurlijk niet terugdraaien. Maar ze heeft me er dus heel erg graag bij! En dat is denk ik het belangrijkste.
En ik wil jullie heel erg bedanken, omdat jullie me scherp hebben gehouden en zo goed en fijn hebben meegedacht (en meegeleefd!). Als ik dit niet eerst even hier had besproken was ik er waarschijnlijk met veel meer emotie ingegaan. Met misschien ook wel bepaalde gevolgen van dien. Ben blij dat iemand zo helder was om te suggereren dat het waarschijnlijk aan de post ligt, wat dus ook zo blijkt te zijn.
Ik heb gevraagd of alles goed is gegaan met het versturen van de kaarten, omdat ik het fijn vind om te weten hoe, wat en waar en dat ik nog geen kaartje heb ontvangen. Daarop zei ze dat de kaarten allang verstuurd waren en dat ze heel blij was dat ik het even met haar dubbelcheckte! Dus het is gelukkig allemaal een storm in een glas water geweest. Er komt nog een kaartje mijn kant op.
Mijn hoofd had echt een loopje met mij genomen. Ik denk dat dit komt doordat ze me vorig jaar dus wel heel erg teleurgesteld heeft (en dat hebben we uitgepraat), maar de angst dat het nog eens gebeurt zit er dus nog wel in blijkbaar. Dat heb ik ook benoemd, maar dat is iets wat bij mij zit, want we hebben er destijds een goed gesprek over gehad en ze kan de tijd natuurlijk niet terugdraaien. Maar ze heeft me er dus heel erg graag bij! En dat is denk ik het belangrijkste.
En ik wil jullie heel erg bedanken, omdat jullie me scherp hebben gehouden en zo goed en fijn hebben meegedacht (en meegeleefd!). Als ik dit niet eerst even hier had besproken was ik er waarschijnlijk met veel meer emotie ingegaan. Met misschien ook wel bepaalde gevolgen van dien. Ben blij dat iemand zo helder was om te suggereren dat het waarschijnlijk aan de post ligt, wat dus ook zo blijkt te zijn.
viamia wijzigde dit bericht op 24-07-2025 07:42
1.81% gewijzigd
donderdag 24 juli 2025 om 07:41
Jeetje wat een rotervaring moet dat geweest zijnBriannaF schreef: ↑23-07-2025 23:24Ja, dat wel. Ik was nog zo naïef om te denken dat ze op de dag zelf zou bellen met de vraag waar ik bleef. Ik ben wel naar het gemeentehuis geweest en het mooiste was dat haar oma mij zag en me bij haar riep toen er foto’s werden gemaakt, met de opmerking: kind, jij hoort er ook bij.

donderdag 24 juli 2025 om 07:43
Wat fijn!viamia schreef: ↑24-07-2025 07:39Oei sorry jongens, ik had jullie misschien even tussendoor moeten laten weten dat ik gisteravond had afgesproken met mijn vriendin.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in