Ergernissen op de camping
donderdag 24 juli 2025 om 17:14
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
•
donderdag 24 juli 2025 om 19:58
Wij hadden vorig jaar dove mensen op de camping naast ons staan. De communicatie naar hun kinderen ( die wel konden horen) was ontzettend aanwezig en storend ( heel hard ook in de nacht naar hun kleine baby) Maar naar mate de dagen vorderde bleken het hartstikke leuke aardige mensen te zijn
. En was het ook veel minder storend in de loop van de tijd

Voor iedereen een groene tuin
donderdag 24 juli 2025 om 20:00
Leuk! Van die gedrapeerde, een dikke stok uit de rivier met in hangende bogen geknoopt touw eraan, verschillende kleuren, knopen en met franje, schelpen, gras, wat ik maar kan vinden.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
donderdag 24 juli 2025 om 20:01
MyLittlePony schreef: ↑24-07-2025 19:50dan snap ik de uitbarstingen van die pubers wel.
Vergeet niet: onthechten en medelijden!
(Ik plaag je, ik snap hoe frustrerend dit is)
Mededogen. Ik zoek het. In mijn tenen.
En ik heb beslist dat ik straks voor bedtijd vraag of ze rekening willen houden met het kleine grut dat op bed ligt.
Net even gevraagd aan de beheerder hoe vroeg het stil moet zijn en die wilde heel graag weten waarom ik dat vroeg. Er blijken al meerdere klachten te zijn geweest over dit gezin en ook al meerdere gesprekken met de beheerder. Die dan nu dus wel weer wilde gaan, maar ik vraag het liever gewoon zelf even.
•
donderdag 24 juli 2025 om 20:02
Floddertje schreef: ↑24-07-2025 19:56Ik erger me vandaag aan mijn manHij kijkt stomme anti-trumpfilmpjes en moet daar vervolgens dan heel hard om lachen.
Kan hij niks aan doen, zegt ie.
Ik kan die Trumpstem niet meer horen!
Stuur hem naar de camping!
•

donderdag 24 juli 2025 om 20:06
Frizz schreef: ↑24-07-2025 20:01Mededogen. Ik zoek het. In mijn tenen.
En ik heb beslist dat ik straks voor bedtijd vraag of ze rekening willen houden met het kleine grut dat op bed ligt.
Net even gevraagd aan de beheerder hoe vroeg het stil moet zijn en die wilde heel graag weten waarom ik dat vroeg. Er blijken al meerdere klachten te zijn geweest over dit gezin en ook al meerdere gesprekken met de beheerder. Die dan nu dus wel weer wilde gaan, maar ik vraag het liever gewoon zelf even.
Ik zou daar ook gewoon bij zeggen dat je het ook vraagt voor iedereen die nog even iets rustigs wil doen voor het naar bed gaan. Je vraagt het immers niet voor de buren maar voor jezelf.
donderdag 24 juli 2025 om 20:06
Ik heb wel een afleidende tip maar dan moet je er niet mee zitten dat ze je een beetje raar aankijken. Elke keer als je je eraan stoort maak je zelf een hoop lawaaiwat niet naar hun gericht is, maar wel opvalt. Dat kan met overdreven luide stem zijn : Hennie! Joehoe hiero, de thee is Klaaaaaaar. Tot ergens hard van schrikken met een gil Allememaggies wat een grote spin. Wel goed timen.

donderdag 24 juli 2025 om 20:09
Wat ik toch best opvallend vind: wij kamperen nu op de kop af 38 jaar, als jong stel, als ouders met steeds meer en daarna weer steeds minder kinderen en nu vooral als saai stel boomers. Tent, vouwwagen, caravan. En ik kan me niets herinneren dat verder ging dan een kort moment van milde irritatie. En niet eens zozeer omdat we ons amuseren met de herrie van de buren (hoewel dat best lollig kan zijn soms) maar omdat we echt zelden dat soort dingen hebben meegemaakt.
Onze meute hebben we overigens in alles, dus ook de camping, geleerd dat “best stil” goed genoeg kan zijn voor één kind, maar aangezien zij een half voetbalteam groot waren, “best stil” nog steeds enorm hinderlijk is voor andere mensen.
Onze meute hebben we overigens in alles, dus ook de camping, geleerd dat “best stil” goed genoeg kan zijn voor één kind, maar aangezien zij een half voetbalteam groot waren, “best stil” nog steeds enorm hinderlijk is voor andere mensen.
donderdag 24 juli 2025 om 20:11
Welke was je?
De meeste zijn echt mooi en fijn. Maar ook daar heb ik wel vreemde dingen meegemaakt. Er was eens een gezin waarvan ik dacht dat vader met 4 kinderen was, maar de oudste was blijkbaar zijn nieuwe vriendin. Ze hadden hele luide seks, óók in de familie-douche.
•
donderdag 24 juli 2025 om 20:12
Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑24-07-2025 20:06Ik zou daar ook gewoon bij zeggen dat je het ook vraagt voor iedereen die nog even iets rustigs wil doen voor het naar bed gaan. Je vraagt het immers niet voor de buren maar voor jezelf.
Ik vraag het voor mijn kleine grut en voor helemaal niemand anders. Want dat vind ik altijd zo’n zwaktebod, dat ‘anderen’ er ook last van zouden hebben.
•
donderdag 24 juli 2025 om 20:14
MyLittlePony schreef: ↑24-07-2025 20:09Wat ik toch best opvallend vind: wij kamperen nu op de kop af 38 jaar, als jong stel, als ouders met steeds meer en daarna weer steeds minder kinderen en nu vooral als saai stel boomers. Tent, vouwwagen, caravan. En ik kan me niets herinneren dat verder ging dan een kort moment van milde irritatie. En niet eens zozeer omdat we ons amuseren met de herrie van de buren (hoewel dat best lollig kan zijn soms) maar omdat we echt zelden dat soort dingen hebben meegemaakt.
Omdat je elke dag mediteert natuurlijk.
•
donderdag 24 juli 2025 om 20:15
Daar kijk je alleen filmpjes met oortjes in of een koptelefoon op.

•
donderdag 24 juli 2025 om 20:17
Ik heb het kamperen met een tent een paar jaar geleden gestaakt en ik weet dankzij dit topic weer precies waarom. Het ligt ook niet aan de andere mensen meestal, ik ben gewoon heel erg gevoelig geworden voor andermans gedoe. Ik zie er n tien minuten welk stel een huwelijkscrisis heeft bij wijze van spreken. En me ook hyperbewust geworden van mezelf. Zo vonden tijdens onze laatste kampeervakantie andere kinderen op het veldje onze hond eng. Ik maakte me daar helemaal druk om, hij was gewoon aangelijnd overigens. Seks in een tent kàn ik gewoon niet, ik schiet op slot. Er zitten zoveel leuke kanten aan kamperen maar het lukt me niet meer om ervan te genieten.
donderdag 24 juli 2025 om 20:19
Wij zitten op een kindercamping met onze pubers. Onze pubers vinden de kleintjes erg leuk, maar de ouders doen het helemaal verkeerd.
Het opvoeden gaat zo mislukken. Ze hebben 3 kinderen maar het oudste kind kan niks goed doen...we hebben een bingokaart gemaakt met de naam Joren. Gewoon sneu voor het mannetje. Er zit geen liefdevolle klank in de woorden. Alleen harde klanken en opdrachten. Dat irriteert.
Verder is het 30+ in de avond en dan gaan ze roken. Zonder wind blijft het hangen. Waarom roken mensen in vredesnaam bij hun kids in de buurt?
Het opvoeden gaat zo mislukken. Ze hebben 3 kinderen maar het oudste kind kan niks goed doen...we hebben een bingokaart gemaakt met de naam Joren. Gewoon sneu voor het mannetje. Er zit geen liefdevolle klank in de woorden. Alleen harde klanken en opdrachten. Dat irriteert.
Verder is het 30+ in de avond en dan gaan ze roken. Zonder wind blijft het hangen. Waarom roken mensen in vredesnaam bij hun kids in de buurt?
donderdag 24 juli 2025 om 20:20
Ik stuur je een pb!Frizz schreef: ↑24-07-2025 20:11Welke was je?
De meeste zijn echt mooi en fijn. Maar ook daar heb ik wel vreemde dingen meegemaakt. Er was eens een gezin waarvan ik dacht dat vader met 4 kinderen was, maar de oudste was blijkbaar zijn nieuwe vriendin. Ze hadden hele luide seks, óók in de familie-douche.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 24 juli 2025 om 20:22
Zou kunnen dat het helpt als je het de pubers zelf vraagt. Waarschijnlijk doen ze voor een vreemde met een goed argument meer - en liever- hun best dan voor papa en mama die "sowieso altijd al lopen te zeuren dat ze niks goed doen"Frizz schreef: ↑24-07-2025 20:01Mededogen. Ik zoek het. In mijn tenen.

donderdag 24 juli 2025 om 20:25
Een Onaangepaste kan je overal treffen, maar mijn ervaring is dat het op dat soort campings (zonder ook maar enige vorm van animatie, speelkastelen, etc) de kans wel echt een stuk kleiner is.Frizz schreef: ↑24-07-2025 20:11Welke was je?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
donderdag 24 juli 2025 om 20:26
Ai, ik kon zo slecht tegen dit soort taferelen. Voor mij al reden genoeg om niet te kamperen, hier dan steeds getuige van moeten zijn.Frizz schreef: ↑24-07-2025 19:55Oh wat ontzettend naar.
Ik had een keertje nieuwbakken ouders die heel hard tegen hun huilende baby schreeuwden in de nacht. Het kind was 4 maanden.
En eens ouders die meenden dat ze hun driftige peuter flinke lesjes moesten leren.
Dat an sich vond ik al heel zielig, maar daarna vertelden ze dat hij heel ernstig ziek was en medicatie gebruikte met als bijwerking een verminderde impulscontrole en heftige emoties. Het arme joch.

Herinner me overigens uit m’n jeugd nog een kampeervakantie met een stel met een meisje van een jaar of 5 naast ons, kind werd de hele dag afgesnauwd door moeder, kon werkelijk niks goed doen. Moeders was nogal fors gebouwd en zakte op een gegeven moment door dat opstapje voor de caravandeur.

donderdag 24 juli 2025 om 20:44
MyLittlePony schreef: ↑24-07-2025 20:23Oh dat helpt zeker. Ik ben vrij redelijk in staat mensen te zien als Gods geliefde kinderen, en ze puur daarom liefdevol te zien.
En het helpt óók dat je buren zien dat je een weirdo bent, niet helemaal jofel in het hoofd. Dat heeft een opmerkelijk rustgevend effect op je omgeving, serieus![]()
Hmmmmm ik ben wel aardig gek maar misschien heb ik dat nog onvoldoende tentoongespreid.
•

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in