Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
MyLittlePony schreef:
24-07-2025 20:09
Wat ik toch best opvallend vind: wij kamperen nu op de kop af 38 jaar, als jong stel, als ouders met steeds meer en daarna weer steeds minder kinderen en nu vooral als saai stel boomers. Tent, vouwwagen, caravan. En ik kan me niets herinneren dat verder ging dan een kort moment van milde irritatie. En niet eens zozeer omdat we ons amuseren met de herrie van de buren (hoewel dat best lollig kan zijn soms) maar omdat we echt zelden dat soort dingen hebben meegemaakt.

Onze meute hebben we overigens in alles, dus ook de camping, geleerd dat “best stil” goed genoeg kan zijn voor één kind, maar aangezien zij een half voetbalteam groot waren, “best stil” nog steeds enorm hinderlijk is voor andere mensen.

Ik kampeer al mijn hele leven. Al met ouders, als stel, met kinderen en nu dus weer zonder. En ik merk het de laatste jaren steeds vaker dat sommige mensen luidruchtiger zijn geworden.

Wat ons dit jaar opviel was dat hoe ouder de caravan was, hoe rustiger de kampeerders waren. Mensen die al jaren kamperen weten hoe storend lawaai kan zijn.

Waarmee ik overigens niet zeg dat alle mensen met nieuwe caravans verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor alle herrie op de camping.
Uiteindelijk is het gewoon vakantie voor iedereen. En het is leuk als mensen een beetje rekening met elkaar houden. Op de Appelhof op Terschelling verwacht ik geen vreedzame stilte, op een natuurkampeerterrein geen jbl-speakers en op de naturistencamping geen kleren.
Overigens zijn die laatste campings over het algemeen vrij stil, vooral als ze nogal streng in de naturistische leer zijn. Maar daar moet je je wel prettig bij voelen.
Si abra la puerta hay lobos.
VGM1980 schreef:
24-07-2025 18:26
Mensen naast ons hebben hun baby mee
En ja babies huilen en dat is rot voor de ouders. Deze huilt heel veel, ook s' nachts. Voor de ouders k*t, maar voor mij ook. De overkant heeft een jackrussel mee die blaft bij elke voorbijganger. Heel zen allemaal.
We hadden vorig jaar een busreis van 13 uur waarbij er ruim 12 uur een baby naast ons gehuild heeft. Echt vreselijk! Voor die ouders (en vooral baby) vast het allervervelendste. Maar waarom mensen sommige dingen ondernemen terwijl je niet weg kunt om anderen uit de overlast te halen, blijft me een raadsel.
Rabarbara schreef:
24-07-2025 21:39
Uiteindelijk is het gewoon vakantie voor iedereen. En het is leuk als mensen een beetje rekening met elkaar houden. Op de Appelhof op Terschelling verwacht ik geen vreedzame stilte, op een natuurkampeerterrein geen jbl-speakers en op de naturistencamping geen kleren.
Overigens zijn die laatste campings over het algemeen vrij stil, vooral als ze nogal streng in de naturistische leer zijn. Maar daar moet je je wel prettig bij voelen.

Eens. En ik vind juist het gekeuvel en plezier van anderen ook gewoon heel leuk. Net als de kleine gesprekjes met anderen.
Vorig jaar voor het eerst (als volwassene) gekampeerd en ook voor het laatst. Ik had er ontzettend goede herinneren aan uit mijn jeugd, maar als volwassene kan ik blijkbaar nergens meer tegen.

Op camping nr 2 tegenover ons een peuter die de hele dag en de halve nacht aan het jengelen was. Echt de HELE dag. De ouders liepen om de beurt rondjes over de camping met hem in de draagzak, ze zagen er vreselijk afgetobd uit. Dan denk ik echt... Wat doe je jezelf, maar ook ons, aan. Ga gewoon naar huis.
Karrota schreef:
24-07-2025 22:02
Vorig jaar voor het eerst (als volwassene) gekampeerd en ook voor het laatst. Ik had er ontzettend goede herinneren aan uit mijn jeugd, maar als volwassene kan ik blijkbaar nergens meer tegen.
Ik heb precies hetzelfde. Vroeger (van huis uit al) altijd kamperen en ik denk dat ik het zelf nog tot ergens halverwege de 30 heb gedaan. Ik moet er nu echt niet meer aan denken. Als ik beelden van een camping zie ben ik al blij dat ik er niet meer heen hoef. Maar misschien ben ik gewoon te verwend geraakt met andere manieren van op vakantie gaan. Geen tentje meer maar een comfortabel hotel, appartement of vakantiehuis.
Ik vond het kind dat zijn doedelzak meegenomen heeft op vakantie echt vreselijk! Hele dag door dat gejank. En hard dat dat gaat. Liep dat ventje de hele dag alle straatjes van de camping door. Maar meest asociale: er was een muziekoptreden, een bandje wat kwam spelen op de camping. Toen de sfeer er lekker in zat, ging dat ventje met zijn doedelzak er doorheen spelen om vervolgens met de pet rond te gaan. Waarom de ouders dit toelaten is me een vraag.
Hotgirlsummer schreef:
24-07-2025 20:26
Ai, ik kon zo slecht tegen dit soort taferelen. Voor mij al reden genoeg om niet te kamperen, hier dan steeds getuige van moeten zijn. :( Zou echt met buikpijn zitten daar.

Herinner me overigens uit m’n jeugd nog een kampeervakantie met een stel met een meisje van een jaar of 5 naast ons, kind werd de hele dag afgesnauwd door moeder, kon werkelijk niks goed doen. Moeders was nogal fors gebouwd en zakte op een gegeven moment door dat opstapje voor de caravandeur. ;-D Kind in een deuk natuurlijk, kwáád dat ze werd. En wij stikten ook van het lachen, snel de voortent in gedoken. :hihi:
Altijd leuk om dikke mensen uit te lachen natuurlijk.
Wij hebben wel eens medekampeerders verzocht of het rustiger kon. Mijn man weet dat altijd netjes te brengen en heeft ook zijn postuur wel mee denk ik. Maar een rustig maar duidelijk: "Jongens, zou het wat rustiger kunnen? Ik heb er last van" dat helpt vaak toch wel." Je hoeft niet alles goed te vinden, je kijkt het hele jaar uit naar vakantie en dat hoef je niet door zoiets te laten vergallen. Ik heb niet alles gelezen maar weet niet of verder trekken een optie is? Of de klacht neerleggen bij het beheer, als toespreken niet helpt en dan misschien een andere plaats op de camping?
Kamperen is voor mij per definitie inboeten op comfort, privacy, gemak etc. t.o.v. thuis plus ergernis aan andere lieden in de directe omgeving. Ik begrijp dat het voor sommige mensen helemaal leuk is, maar het moet je liggen denk ik. Als ik hier sommige verhalen lees... de horror. Zuurverdiende geld en tijd spenderen om op een veldje te zitten in een crappy onderkomen met risico op allerlei tokkie achtige asocialen om je heen om je aan te storen.
.
Loren schreef:
24-07-2025 18:58
Ik geniet juist altijd van het gratis entertainment dat campingburen me bieden door gewoon hun ding te doen :-).
Wij hebben nog steeds humor over een stel dat ruzie kreeg over de pannenkoeken. Mw pakt de hele bups kinderen mee in de auto, gooit er wat spullen bij en vertrekt. De wederhelft bleef mokkend achter in de vouwwagen op de camping. En waar die hele ruzie nou precies over ging…tja, pannenkoeken. Maar de clue ontging ons een beetje :mrgreen:
apiejapie schreef:
24-07-2025 22:43
Ik vond het kind dat zijn doedelzak meegenomen heeft op vakantie echt vreselijk! Hele dag door dat gejank. En hard dat dat gaat. Liep dat ventje de hele dag alle straatjes van de camping door. Maar meest asociale: er was een muziekoptreden, een bandje wat kwam spelen op de camping. Toen de sfeer er lekker in zat, ging dat ventje met zijn doedelzak er doorheen spelen om vervolgens met de pet rond te gaan. Waarom de ouders dit toelaten is me een vraag.
Waarom laat iedereen het toe?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
apiejapie schreef:
24-07-2025 22:43
ben je nou serieus? welke gek laat zijn kind nou doedelzak spelen??? dat wordt je als ouder zelf toch ook knettergek van??? Ik snap wel dat die ouders toelieten dat hij dat meenam, die dachten, we sturen dat kind de camping op en gaan zelf eindelijk een keer slapen.

Wij hebben zelf nooit last gehad op de camping, we krijgen van buren altijd te horen dat wij zo stil zijn en niemand ons hoort (zeggen onze buren thuis ook trouwens). TOTDAT we op de camping waren en ons kind (toen een baby) ziek werd. Hele nacht gehuild, echt was niet meer te stoppen wat we ook deden. Buurvrouw (oma leeftijd) kwam heel begrip vol langs ochtend erna, en heeft nog ontbijt meegenomen (heel lief), en een betoog van een uur waarom een ziek kind beter af was thuis....Halve camping was moe en chagerijnig (en begrijpelijk) maar we konden er echt niets aan doen.
Elisha schreef:
24-07-2025 20:00
Leuk! Van die gedrapeerde, een dikke stok uit de rivier met in hangende bogen geknoopt touw eraan, verschillende kleuren, knopen en met franje, schelpen, gras, wat ik maar kan vinden.
Wat gaaf zeg! Beetje macramé hippie jaren 70?
Voor iedereen een groene tuin
Taskmaster schreef:
24-07-2025 22:46
Normaal niet maar wel als ze kindjes van 5 de hele dag afzeiken en vervolgens karma treffen.
Taskmaster schreef:
Denk dat deze mevrouw ook dun uitgelachen zou zijn
Wat ik ook heel goor en irritant vind is dat veel mensen lopen te rochelen en gorgelen in het badhuis. Dat soort geluiden hoef ik niet perse te horen van anderen. Een paar vakanties geleden op de camping op Texel viel dat zo ontzettend op. Ik gorgelen en rochel nooit en man ook niet. Werd er echt af en toe onpasselijk van.
sprokkelientje schreef:
24-07-2025 18:22
Het kan aan mij liggen he...als 50 plusser zonder kinderen maar is het dan echt van deze tijd qua prikkels etc...dat heel veel kinderen vanaf dat ze kunnen praten...moeten gillen? Zonder, lijkt t wel, enige correctie, of wat dan ook..lijkt het wel.

Ja hoor, maak me maar af als niet moeder/ boomer etc. En vroeger reden er ook paardentrams.
Maar dat volume...pffff..gooi er nog ff 1 in: " dat hoefde ik vroeger niet te proberen hoor".
Zelfs niet op de alleenstaande boerderij van familie waar wij vaak logeerden en niemand er in principe last van had.
Nou geen idee eigenlijk, maar wij mochten van mijn moeder vroeger dus écht geen herrie maken buiten en nu vindt ze het heel normaal kindergedrag dat mijn neefje van 4 s ochtends om 7u al alles bij elkaar gilt op de camping, dus no way dat ik met ze mee naar de camping ga. :facepalm:
happyapple wijzigde dit bericht op 25-07-2025 08:45
0.11% gewijzigd
Ik vind kamperen heerlijk, althans, het rondtrekken met de camper. Wij blijven gemiddeld 2/3 nachten ergens staan en gaan dan weer verder. Soms 50 km verderop en soms 300 km verderop.

Dus als we eens ergens staan met overlastgevers dan is dat altijd maar voor paar nachten, omdat wij wel de honden bij hebben vragen we altijd een plekje achteraan in de rij/camping zodat mensen er zo min mogelijk last van hebben.

Maar het buitenleven, de hele dag, heerlijk. Praatje maken met anderen, spelletjes spelen in de avond, met de fiets de plaatsjes bezoeken, kan ik echt maanden volhouden zeg maar.

En ja dat is een beetje geven en nemen, dat hoort er ook een beetje bij op een camping. Zeker een camping gericht op kinderen, die slaan wij vaak over. Beetje een mix van camperplaatsen zonder voorzieningen, tot soms camping met zwembad als het echt warm is.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Rabarbara schreef:
24-07-2025 19:02
Ik denk dat de camping niet de beste plek is voor prikkelgevoelige types. Ik heb het echt geprobeerd, maar ik kan er niet aarden. Al zal dat ook aan de complicaties van mijn postuur, mijn atletische aard en het luchtbed liggen.
Een luchtbed zou mijn vakantie ook verpesten hoor :mrgreen:
sprokkelientje schreef:
24-07-2025 19:18
Nou dat...
Iedereen die maar ruimte inneemt en alleen maar neemt dus en niet geeft...wat ik in eerdere post ook zei met dat flatscreen. Wat voor voorbeeld geef je je kinderen dan? ( die er in dit geval niet bij waren) met dergelijk tokkie gedrag
Het ligt ook wel heel erg aan de camping. Wij komen op vrij kleine campings met meestal een simpel zwembad. Vaak niet eens animatie, veel tentkampeerders en vouwwagens. Heel gemoedelijk allemaal en rustig. Soms zit er eens iemand tussen die wat meer herrie maakt, maar over het algemeen kunnen we prima genieten van de rust op de campings waar we komen :)
Lilla schreef:
25-07-2025 08:19
Denk dat deze mevrouw ook dun uitgelachen zou zijn
Maar toch moet er even bij gezegd worden dat ze dik was.
Ik ga altijd in het voorseizoen naar de camping en dat is denk ik de beste aanrader die erbij zit. Dan zit je alleen tussen de senioren en in de weekenden af en toe wat Duitsers.

De grootste ergernis op de camping vind ik daarom ook blaffende honden. Als je hond niet opgevoed is, laat 'm lekker thuis dan.
Jesco schreef:
Kamperen is voor mij per definitie inboeten op comfort, privacy, gemak etc. t.o.v. thuis plus ergernis aan andere lieden in de directe omgeving. Ik begrijp dat het voor sommige mensen helemaal leuk is, maar het moet je liggen denk ik. Als ik hier sommige verhalen lees... de horror. Zuurverdiende geld en tijd spenderen om op een veldje te zitten in een crappy onderkomen met risico op allerlei tokkie achtige asocialen om je heen om je aan te storen.
Crappy onderkomen? Je hebt wel een heel apart beeld. Ik heb geen crappy onderkomen hoor :) Heerlijke caravan van ruim 7 meter, met vast bed, 3 pits gasfornuis, grote rondzit waar we met 3en ruim kunnen zitten (zelfs met 7 personen kan je er zitten), toilet, douche en een grotere koelkast dan thuis. Enige nadeel is dat er geen vaatwasser in zit :mrgreen: maar je kan het natuurlijk zelf zo crappy maken als je wil. We hebben onze tent al heel snel ingewisseld voor een caravan en nu sinds een paar jaar een gloednieuwe die van alle gemakken is voorzien. En ook met een tent of vouwwagen kan je het jezelf echt heel comfortabel maken tegenwoordig. Ook dat hoeft niet meer onder een crappy onderkomen te vallen.

Dat is dus ook wel 1 van mijn ergernissen, de vooroordelen over kamperen ;) inboeten op comfort, privacy, gemak. Het enige dat ik mis is de vaatwasser, al is het afwassen vaak nog best gezellig met andere kampeerders. Maar qua comfort en privacy merk ik weinig verschil. Het maakt me dan ook niet uit wat buren van me zien of horen op de camping. Wij zijn sowieso niet luidruchtig en als ze eens een gesprek opvangen, ik zie die mensen daarna toch nooit meer dus who cares.
irregular_choice wijzigde dit bericht op 25-07-2025 09:50
22.64% gewijzigd
Taskmaster schreef:
25-07-2025 09:34
Ik ga altijd in het voorseizoen naar de camping en dat is denk ik de beste aanrader die erbij zit. Dan zit je alleen tussen de senioren en in de weekenden af en toe wat Duitsers.

De grootste ergernis op de camping vind ik daarom ook blaffende honden. Als je hond niet opgevoed is, laat 'm lekker thuis dan.
Ik kan niet wachten tot we weer buiten het hoogseizoen kunnen gaan :) wij kozen dan juist van die hele grote campings uit met allerlei faciliteiten. Daar wil ik in het hoogseizoen niet heen, veel te druk en rumoerig. Maar in het voorseizoen sta je daar heerlijk rustig en heb je wel alle goede faciliteiten tot je beschikking.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven