Ergernissen op de camping
donderdag 24 juli 2025 om 17:14
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.
Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.
Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?
Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
•
zaterdag 26 juli 2025 om 12:13
Wel leuk om te lezen, mensen kunnen het namelijk niet echt geloven als ik het zeg. Maar wat een rotgeluid was dat zeg, zo'n doedelzak! Blijkbaar gaat niet iedereen voor zijn rust op vakantie helaas

zaterdag 26 juli 2025 om 12:19
Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2025 12:09Op vakantie wil je gewoon lekker zitten. Je moet er toch 3 weken op doorbrengen. En deze vond ze het lekkerst zitten. Dan ga ik niet zeggen “nee, je mag die stoel dus niet lekker zit want we kamperen en het moet goedkoop”. Kamperen kan je zo duur maken als je zelf wil, maar het is echt niet per definitie een goedkope manier van vakantie vieren. Zeker niet als je dus echt alles wat je er voor moet aanschaffen mee telt.
Op zulke dure stoelen zitten wij zelf ook niet dus een kind had dat zeker niet gekregen. Bij ons is ook nog een eis dat het zeer plat moet kunnen inklappen. Wij zitten op Crespo van 95 euro helemaal goed. Merkloos voetenbankje erbij.
zaterdag 26 juli 2025 om 12:53
Ja en hij liep er ook zo uitsloverig bij, kind: rot op!
Als mensen je niet geloven, stuur je ze maar naar mij, hahahaha.
Wij vertrekken morgen voor een weekje naar de zelfde camping, ik hoop dat hij er niet is.
zaterdag 26 juli 2025 om 12:57
zaterdag 26 juli 2025 om 13:16
Wij investeerden ook altijd in goede spullen. Voordeel: zo'n stoel gaat jaren mee. Als je de prijs deelt over het aantal vakanties dan ben je alsnog een stuk goedkoper uit.Irregular_Choice schreef: ↑26-07-2025 12:09Op vakantie wil je gewoon lekker zitten. Je moet er toch 3 weken op doorbrengen. En deze vond ze het lekkerst zitten. Dan ga ik niet zeggen “nee, je mag die stoel dus niet lekker zit want we kamperen en het moet goedkoop”. Kamperen kan je zo duur maken als je zelf wil, maar het is echt niet per definitie een goedkope manier van vakantie vieren. Zeker niet als je dus echt alles wat je er voor moet aanschaffen mee telt.
Wij hebben niet alles tegelijk aangeschaft. Begonnen met fietsvakanties, de meeste spullen leenden we van mijn schoonouders. In de loop van de jaren kochten we steeds wat bij. Een goede familietent is een grote uitgave, maar ook dan, als je er tien jaar mee kampeert ben je stukken voordeliger uit dan met een reguliere vakantie.
zaterdag 26 juli 2025 om 13:21
Ik snap ook werkelijk die ouders niet...echt niet.Charize1981 schreef: ↑26-07-2025 12:53Ja en hij liep er ook zo uitsloverig bij, kind: rot op!
Wij vertrekken morgen voor een weekje naar de zelfde camping, ik hoop dat hij er niet is.
Kinderen komen met een hoop weg maar dat is meer ihkv de ouders die dit bewerkstelligen: kijk eens hoe goed, tof, begaafd mijn kind is en de hele wereld zal dit weten....best triest eigenlijk, dat mannetje wist niet beter want brein etc nog niet volledig ontwikkeld. Maar dit soort ouders maken narcistische prinsjes en diva prinsesjes op latere leeftijd...die geen nee accepteren en per definitie goed gevonden willen worden...
Soort onbewust onbekwame kindermishandeling als je t mij vraagt.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
zaterdag 26 juli 2025 om 19:32
Ik hoop het voor je, dat je nu in rust daar kunt staan. Geef je goede hoop trouwens, wij komen meermaals per jaar op deze camping en Mr. Doedelzak is er normaal nooit. 1 keer was ook 1 keer teveelCharize1981 schreef: ↑26-07-2025 12:53Ja en hij liep er ook zo uitsloverig bij, kind: rot op!
zaterdag 26 juli 2025 om 21:10
Claudia2010 schreef: ↑26-07-2025 09:04Wij hebben zulke buren direct naast ons![]()
Wij zijn blij als ze op vakantie zijn.
Oh, wat vreselijk. Je zou er bijna om verhuizen.
Ik kan er bijzonder slecht tegen. En zelfs mijn man, die zich zelden ergert, ergerde zich er aan.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
zondag 27 juli 2025 om 11:43
De nieuwste golf vakantiegangers geeft ook meer overlast: kutmoeder, ruzies, boomboxen, gillende kinderen in een toiletgebouw.
Maar het zijn de leuke dingen die het kamperen zo leuk maken: eerste dag aankomst overladen met eten en drinken van de buren want zij vertrokken de volgende dag, buurkinderen die de hele dag langslopen en hallo zeggen (2 en 6) en ze zijn zo schattig, gesprekjes bij het afwassen, het buitenleven, ineens badminton spelen met wildvreemde kinderen want dat vonden ze zo leuk.
Maar het zijn de leuke dingen die het kamperen zo leuk maken: eerste dag aankomst overladen met eten en drinken van de buren want zij vertrokken de volgende dag, buurkinderen die de hele dag langslopen en hallo zeggen (2 en 6) en ze zijn zo schattig, gesprekjes bij het afwassen, het buitenleven, ineens badminton spelen met wildvreemde kinderen want dat vonden ze zo leuk.
zondag 27 juli 2025 om 11:57
zondag 27 juli 2025 om 12:14
Dat roept herinneringen op...lol. Lang geleden voor wij kinderen hadden gingen wij 1x per jaar een lang weekend kamperen met de autoclub.
Op zondag werden wij altijd op ludieke wijze gewekt. Met een draaiorgel bijvoorbeeld en een jaar met een doedelzak. Nou dan ben je wel wakker

Maar een hele vakantie? Daar zou ik moordneigingen van krijgen.
Wist je dat de oceaan zout is van alle tranen van onbegrepen haaien die alleen maar een knuffel willen?
zondag 27 juli 2025 om 12:20
We zaten in coronatijd eens in zo’n chalet op een Frans domein (mix van villa’s met privé zwembaden, chalets en camping).
Op dag twee kwam er een Frans gezin in het chalet naast ons. De godganse dag gekrijs van een viool (beginner). Ik kon er nog mee omgaan omdat ik het sneu voor dat mannetje vond dat hij op vakantie ook nog moest oefenen. Maar ik ben toch echt naar hen toe gelopen (en daarna naar de receptie) toen bleek dat het de moeder was die dagelijks een viool stond te onteren. Schijnbaar was ik en de Deense buurvrouw van de andere kant de grote zeikerd.
Zogenaamd hondvriendelijk maar een hondje van 6 kg moest continu met muilkorf aan een looplijn van max. 3 meter hangen (in de omheinde! Privé tuin). We kwamen er alleen nog om te slapen en zijn 1 week eerder vertrokken. De Nederlandse eigenaren wilden ook nog de borg halveren want ze ‘moesten’ de postzegeltuin op hondendrollen inspecteren. Ten eerste moest ik al 250,- extra betalen voor schoonmaakkosten vanwege hond, ten tweede kon je in één oogopslag zien dat in dat dorre gras niet 1 drolletje lag (alsof je zelf dat laat liggen). Ik heb mevrouw de foto’s onder de neus geduwd van de beschimmelde koelkastrubbers, de zooi in de vaatwasser en de beschimmelde houten keukenspullen. Gezegd dat als ik toch de helft van de borg kwijt zou zijn, ik die foto’s op iedere reviewsite zou plaatsen. Toen hoefde het niet meer. Eerste en laatste keer geweest.
Op dag twee kwam er een Frans gezin in het chalet naast ons. De godganse dag gekrijs van een viool (beginner). Ik kon er nog mee omgaan omdat ik het sneu voor dat mannetje vond dat hij op vakantie ook nog moest oefenen. Maar ik ben toch echt naar hen toe gelopen (en daarna naar de receptie) toen bleek dat het de moeder was die dagelijks een viool stond te onteren. Schijnbaar was ik en de Deense buurvrouw van de andere kant de grote zeikerd.
Zogenaamd hondvriendelijk maar een hondje van 6 kg moest continu met muilkorf aan een looplijn van max. 3 meter hangen (in de omheinde! Privé tuin). We kwamen er alleen nog om te slapen en zijn 1 week eerder vertrokken. De Nederlandse eigenaren wilden ook nog de borg halveren want ze ‘moesten’ de postzegeltuin op hondendrollen inspecteren. Ten eerste moest ik al 250,- extra betalen voor schoonmaakkosten vanwege hond, ten tweede kon je in één oogopslag zien dat in dat dorre gras niet 1 drolletje lag (alsof je zelf dat laat liggen). Ik heb mevrouw de foto’s onder de neus geduwd van de beschimmelde koelkastrubbers, de zooi in de vaatwasser en de beschimmelde houten keukenspullen. Gezegd dat als ik toch de helft van de borg kwijt zou zijn, ik die foto’s op iedere reviewsite zou plaatsen. Toen hoefde het niet meer. Eerste en laatste keer geweest.

zondag 27 juli 2025 om 17:33
Dat is ook heel zuur inderdaad! Wat een rot-timing van zo'n bui.Kaarsjevoordesfeer schreef: ↑27-07-2025 12:39Grote ergernis waar niemand wat aan kan doen: een uur voor vertrek/ opbreken tent nog een flinke bui over de tent. En dat nu al twee dagen op rij.
Ik ben er heel blij mee dat we tegenwoordig alles binnen kunnen drogen. Maar anders is het vaak echt plannen, soms zelfs dag eerder vertrekken zodat je niet met een natte tent thuis komt.
zondag 27 juli 2025 om 17:35
Zo'n viool lijkt me net zo irritant als een doedelzak. Ik snap niks van zo'n mensen.LemoosGaatDoor schreef: ↑27-07-2025 12:20We zaten in coronatijd eens in zo’n chalet op een Frans domein (mix van villa’s met privé zwembaden, chalets en camping).
Heb je goed aangepakt, die foto's van wat er niet goed was in het huis. Als de eigenaar gaat dreigen, kun jij het ook. Groot gelijk!
zondag 27 juli 2025 om 17:46
zondag 27 juli 2025 om 17:48
Strelizia schreef: ↑27-07-2025 12:14Dat roept herinneringen op...lol. Lang geleden voor wij kinderen hadden gingen wij 1x per jaar een lang weekend kamperen met de autoclub.
Op zondag werden wij altijd op ludieke wijze gewekt. Met een draaiorgel bijvoorbeeld en een jaar met een doedelzak. Nou dan ben je wel wakker![]()
Maar een hele vakantie? Daar zou ik moordneigingen van krijgen.

Hier in resort elke nacht en ochtend sproeien en maaien / snoeien etc. Lag ook naast een golfbaan

Voor iedereen een groene tuin
zondag 27 juli 2025 om 23:09
Ik houd van rustige avonden dus we letten goed op de regels als we een camping boeken. We merken dat men de regels en fatsoensnormen de laatste jaren steeds minder serieus neemt.
Vorig jaar zaten we op een natuurcamping met de regel: 22.00 fluisteren en om 24.00 stil.
Beheer liep vanaf 21.30 rondjes tot een uur of 1.
We hebben een heerlijk rustige vakantie gehad en gingen op tijd naar bed.
Dit jaar dezelfde camping geboekt, dezelfde regels, maar beheer loopt niet meer rond en onze nieuwe naaste buren zijn nog steeds volop aan het lachen gieren brullen (groep jonge mannen).
Ik erger mij kapot en er iets van zeggen lukt niet want ze doen alsof ze geen Nederlands en Engels spreken
Ik wil eigenlijk gewoon naar bed maar lig wakker.
De camping zit ook vol jonge kinderen en iedere keer als de mannen beginnen te lachen begint er ergens een kind te huilen.
Stiekem hoop ik dat de strenge beheerder van vorig jaar snel weer komt.
Ik kan er trouwens ook niet tegen dat alle wc's een vieze bril hebben met stront of bloed op de bril. HOE DAN?
Vorig jaar zaten we op een natuurcamping met de regel: 22.00 fluisteren en om 24.00 stil.
Beheer liep vanaf 21.30 rondjes tot een uur of 1.
We hebben een heerlijk rustige vakantie gehad en gingen op tijd naar bed.
Dit jaar dezelfde camping geboekt, dezelfde regels, maar beheer loopt niet meer rond en onze nieuwe naaste buren zijn nog steeds volop aan het lachen gieren brullen (groep jonge mannen).
Ik erger mij kapot en er iets van zeggen lukt niet want ze doen alsof ze geen Nederlands en Engels spreken
De camping zit ook vol jonge kinderen en iedere keer als de mannen beginnen te lachen begint er ergens een kind te huilen.
Stiekem hoop ik dat de strenge beheerder van vorig jaar snel weer komt.
Ik kan er trouwens ook niet tegen dat alle wc's een vieze bril hebben met stront of bloed op de bril. HOE DAN?
zondag 27 juli 2025 om 23:14
Mijn ergernis momenteel is vooral dat het maar niet droog en warmer wil worden. (NL)
Ik weet heus wel dat ik voor tropisch naar het buitenland had moeten gaan, maar dat vraag ik ook helemaal niet.
Maar 20 graden en iedere dag 1 of meerdere buien is gewoon wel een beetje pech.
Vorig jaar ook Nederland en toen was het zelfs een paar dagen 28 graden. Daar ben ik nu eigenlijk heel erg aan toe, ik ben zo koud in mn botjes van alle klammigheid.
En het stomme is: we blijven volgens planning nog een paar dagen, maar doordat het weer zo tegenzit, begon mijn man vanavond al met "och ik kan nu ook wel weer uitkijken naar mn eigen bed, en eigen douche". En ik ben het eigenlijk met hem eens, maar wil dat niet zijn want ik vind het zo zonde om de laatste 20% van je vakantie in een aftellende energie te zitten. Het is wel onze grote vakantie en we waren er zo aan toe.
Nou ja, nu het bed in, dicht tegen elkaar aan om warm te worden en morgen vol goede moed nog wat leuks doen om een beetje glitter aan de laatste dagen toe te voegen.
Ik weet heus wel dat ik voor tropisch naar het buitenland had moeten gaan, maar dat vraag ik ook helemaal niet.
Maar 20 graden en iedere dag 1 of meerdere buien is gewoon wel een beetje pech.
Vorig jaar ook Nederland en toen was het zelfs een paar dagen 28 graden. Daar ben ik nu eigenlijk heel erg aan toe, ik ben zo koud in mn botjes van alle klammigheid.
En het stomme is: we blijven volgens planning nog een paar dagen, maar doordat het weer zo tegenzit, begon mijn man vanavond al met "och ik kan nu ook wel weer uitkijken naar mn eigen bed, en eigen douche". En ik ben het eigenlijk met hem eens, maar wil dat niet zijn want ik vind het zo zonde om de laatste 20% van je vakantie in een aftellende energie te zitten. Het is wel onze grote vakantie en we waren er zo aan toe.
Nou ja, nu het bed in, dicht tegen elkaar aan om warm te worden en morgen vol goede moed nog wat leuks doen om een beetje glitter aan de laatste dagen toe te voegen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in