Ergernissen op de camping

24-07-2025 17:14 249 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
We staan op een heerlijke camping. Na een aantal dagen ben ik (dacht ik) enigszins ontspannen.

Maar ik word GEK van de overburen. Nu vind ik kamperen in die zin ook altijd wel interessant, want je leeft dicht op elkaar waardoor je ziet hoe het er in andere gezinnen aan toe gaat. In sommige gevallen hartstikke leuk, herkenbaar of juist heel anders wat me dan weer verwondert.

Waar ik vroeger jaren met pubers werkte en dat een hele leuke doelgroep vond vind ik de buurpubers echt Niet Te Doen.
Alles wat ze doen (zowel online als in het echt) moet op zeer hoog volume en ze zijn de hele dag aan het ruziën. De HOU-JE-BEEEEEHEEEEEEEK!’s vliegen me om de oren.
De volwassenen die erbij zijn hoor ik heel vaak SSSSHHHHHHHHHT! zeggen, maar het mag niet baten. Ook na 22 uur niet.

Ik hou me aanbevolen voor tips. Word ik nou gewoon een Gerda, of is dit echt geen normaal pubergedrag? Hoe kan ik me minder ergeren hieraan?

Nog dramatischere verhalen hou ik me ook voor aanbevolen.
Ja het is idd niet echt warm momenteel. We zijn naar Spanje geweest en zelfs daar was het max 30 graden. Vond ik niet erg overigens
Voor iedereen een groene tuin
Kaarsjevoordesfeer schreef:
27-07-2025 12:39
Grote ergernis waar niemand wat aan kan doen: een uur voor vertrek/ opbreken tent nog een flinke bui over de tent. En dat nu al twee dagen op rij.

Ja dat is echt shit. En een van de grootste redenen dat ik ben overgestapt op een caravan. Wat een gedoe!
Is het goed gekomen? Of staat je tent nu thuis te drogen?
Was afgelopen week bij kennissen op de camping, en die hadden al geklaagd dat de buren zo'n herrie maakten. Dus we zitten daar een spelletje te doen, zegt kennis opeens: Hoor je hoe een herrie ze maken? Ik: Eehh wat? O bedoel je dat. Ik had ze dus nog niet echt gehoord, voor mij was het achtergrond, en heb er verder geen last van gehad. maar als je je eenmaal begint te ergeren, kun je niet anders meer dan het horen. Ik denk dat ik me meer zou ergeren aan een blaffende hond, die zij misschien niet echt horen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Een paar jaar geleden stonden we op een kleinschalige camping in Fréjus. Prima camping. Rond 22:00 uur was het stil. Enige minpunt was dat de camping tussen twee giga campings lag. Dan had de camping links weer muziek tot 2 uur 's nachts, de andere dag had de camping rechts weer een disco avond.
En dat ging dus het hele seizoen door..
Laylamum schreef:
27-07-2025 23:14
Mijn ergernis momenteel is vooral dat het maar niet droog en warmer wil worden. (NL)
Ik weet heus wel dat ik voor tropisch naar het buitenland had moeten gaan, maar dat vraag ik ook helemaal niet.
Maar 20 graden en iedere dag 1 of meerdere buien is gewoon wel een beetje pech.
Vorig jaar ook Nederland en toen was het zelfs een paar dagen 28 graden. Daar ben ik nu eigenlijk heel erg aan toe, ik ben zo koud in mn botjes van alle klammigheid.

En het stomme is: we blijven volgens planning nog een paar dagen, maar doordat het weer zo tegenzit, begon mijn man vanavond al met "och ik kan nu ook wel weer uitkijken naar mn eigen bed, en eigen douche". En ik ben het eigenlijk met hem eens, maar wil dat niet zijn want ik vind het zo zonde om de laatste 20% van je vakantie in een aftellende energie te zitten. Het is wel onze grote vakantie en we waren er zo aan toe.

Nou ja, nu het bed in, dicht tegen elkaar aan om warm te worden en morgen vol goede moed nog wat leuks doen om een beetje glitter aan de laatste dagen toe te voegen.
Oh ik snap je helemaal hoor. Ik heb het zelf niet koud, maar ik word echt stapelgek van die enorme stortbuien de hele tijd en vooral midden op de dag ook. Als het dan nog s nachts viel.... Hopelijk hebben jullie toch nog leuke dagen
Frizz schreef:
27-07-2025 23:44
Ja dat is echt shit. En een van de grootste redenen dat ik ben overgestapt op een caravan. Wat een gedoe!
Is het goed gekomen? Of staat je tent nu thuis te drogen?

De tent (vouwwagen) heeft gisteren meteen al staan drogen op straat maar alle drie/vier-dubbellaagsdelen zijn nog niet droog genoeg voor de winterstalling dus vandaag nog een keer. Is alleen zo lastig omdat dat niet in eigen tuin kan en er vervolgens altijd katten tegenaan staan te sproeien als je er niet naast blijft staan.

Caravan willen wij niet, we willen slapen onder tentdoek. Dat heb ik vannacht echt gemist.
nlies schreef:
28-07-2025 00:01
Was afgelopen week bij kennissen op de camping, en die hadden al geklaagd dat de buren zo'n herrie maakten. Dus we zitten daar een spelletje te doen, zegt kennis opeens: Hoor je hoe een herrie ze maken? Ik: Eehh wat? O bedoel je dat. Ik had ze dus nog niet echt gehoord, voor mij was het achtergrond, en heb er verder geen last van gehad. maar als je je eenmaal begint te ergeren, kun je niet anders meer dan het horen. Ik denk dat ik me meer zou ergeren aan een blaffende hond, die zij misschien niet echt horen

Dat is wel waar denk ik. Zaterdagavond gingen wij naar bed en naast ons werd nog luid getelefoneerd op speaker, in het speeltuintje gilden nog kinderen. Er werd nog luidruchtig gevoetbald vlakbij én er stond verderop nog een radio fors hard te spelen. Toch sliep ik best snel want ik had de gedachte om me niet te ergeren. Het klonk ook allemaal soort gezellig, zo op de achtergrond.

Paar avonden eerder hadden onze buren regelmatig ruzie met de pubers. Daar werd de hele tijd geschreeuwd en dat klonk ook echt alsof ze naast mijn bed stonden te roepen. De jongens trokken ook takken van bomen omdat ze anders hun hangmat niet kwijt konden. De dames rookten naast de caravan maar precies zo dat de rook naar ons waaide. Dus die mensen zaten overdag al in mijn irritatiezone, dan kan ik rond bedtijd gewoon minder hebben.
ZomerVlinder schreef:
27-07-2025 11:57
Jaren geleden stond er een man met een dikke vette auto tegenover ons. Wanneer hij de auto open of dicht klikte dan gingen de koplampen een paar keer knipperen. Die schenen dus elke keer onze tent in.
Gelukkig ging hij maar 10 keer per avond iets uit zijn oh zo belangrijke auto halen..
Jezelf extra ergeren omdat het je zo amuseert?
@Kaarsjevoordesfeer

Dat soort campings zien ze me nooit meer terug.
Kleine kinderen die na 10 uur 's avonds nog lopen te gillen op een camping, mensen die überhaupt muziek afspelen zodat je wel mee moet luisteren, schreeuwende ouders die hun pubers niet onder controle hebben.. ik kan ook goed begrijpen waarom kindervrije hotels in opkomst zijn.
28-07-2025 07:42
De tent (vouwwagen) heeft gisteren meteen al staan drogen op straat maar alle drie/vier-dubbellaagsdelen zijn nog niet droog genoeg voor de winterstalling dus vandaag nog een keer. Is alleen zo lastig omdat dat niet in eigen tuin kan en er vervolgens altijd katten tegenaan staan te sproeien als je er niet naast blijft staan.

Caravan willen wij niet, we willen slapen onder tentdoek. Dat heb ik vannacht echt gemist.

Ja dat zei ik ook altijd. ;-D
Pioen00 schreef:
28-07-2025 08:34
@Kaarsjevoordesfeer

Dat soort campings zien ze me nooit meer terug.
Kleine kinderen die na 10 uur 's avonds nog lopen te gillen op een camping, mensen die überhaupt muziek afspelen zodat je wel mee moet luisteren, schreeuwende ouders die hun pubers niet onder controle hebben.. ik kan ook goed begrijpen waarom kindervrije hotels in opkomst zijn.

Het was zo'n typische camping voor één nacht. In de avond loopt het vol en in de ochtend bijna leeg. Wij hebben er twee jaar geleden naar volle tevredenheid vier dagen gestaan. Nu troffen we het gewoon niet. We stonden ook naast de speeltuin/pannaveldje, schuintegenover de pingpongtafel. Een plek die ik nooit zou kiezen maar nu wel blij mee was. Volle zon zodat de tent lekker kon drogen. (Wisten nog niet dat hij nog een keer nat zou gaan.)

Op die campings voor één nacht kun je het treffen (of juist niet) met de andere gasten. Je hebt ook wel eens dat iemand geen trekker door de douche haalt of geen wc-borstel door de pot en vervolgens doet niemand dat meer, want ze zijn er toch maar voor één nacht.
ZomerVlinder schreef:
27-07-2025 11:57
Jaren geleden stond er een man met een dikke vette auto tegenover ons. Wanneer hij de auto open of dicht klikte dan gingen de koplampen een paar keer knipperen. Die schenen dus elke keer onze tent in.
Gelukkig ging hij maar 10 keer per avond iets uit zijn oh zo belangrijke auto halen..
Herkenbaar...
Tegenover ons stond ook iemand met een grote luxe auto, tien keer per uur (nouja, 3-4x per uur) die schijnwerpers recht op ons zitje.
Ik heb er een doek voor gehangen, vond ie ongezellig. Ja, jammer dan. Ik zit liever in zon- of kaarslicht dan jouw obsessieve xenon-geflits.

Op een gegeven moment kon de auto niet starten, accu leeg, lampje laten branden. Moesten wij wel even om gniffelen.
Wel starthulp gegeven, met onze ouwe trouwe bak en startkabels, want die had ie niet 😂
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
28-07-2025 08:45
Op die campings voor één nacht kun je het treffen (of juist niet) met de andere gasten.
Klopt! En dan is het ook minder erg vind ik want oordopjes in en je weet toch dat je de volgende ochtend vroeg weg bent.
Hetzelfde geldt als je in de buurt van een drukke weg of spoorlijn staat. Voor een nachtje is dat prima.
28-07-2025 07:42
we willen slapen onder tentdoek. Dat heb ik vannacht echt gemist.
Ja, dat herken ik! Vreselijk die muren om me heen. Ik vind het zo fijn om s morgens wakker te worden en gelijk om me heen te kunnen kijken.

Om om topic te blijven: vorige week was ik aan het zwerven in Oost-Europa, en dacht ik er goed aan te doen om een nachtje naar een kleine camping te gaan. Deze camping was alleen voor wandelaars, dus er waren alleen een stuk of vijftien kleine tentjes. Begin van de avond ging de muziek keihard aan en ging het bier tanken beginnen. Rond negen uur waren de eersten stomdronken. Dit ging door tot drie-vier uur in de nacht. Ik spreek hun taal niet en zij spraken geen andere taal dan de eigen, dus een leuk gesprek was niet mogelijk. En dronken mannen aanspreken op hun gedrag heeft weinig zin. Dus dat werd een nachtje wakker liggen. Ach ja, gelukkig kon ik de volgende ochtend mijn rugzak op doen en vertrekken!
Instrumenten vind ik meestal wel leuk, maar alleen als iemand het goed kan, en gewoon eventjes, niet te lang.
Afgelopen weken op de camping gehoord:
gitaar (mooi), saxofoon, (ergerlijk, heel hard), klankschalen, (prachtig, maar na anderhalf uur werd ik er wel ippel van), dwarsfluit, (heel mooi) panfluit, (ook heel mooi), nog een gitaar, met zang (mooi)

Ergerlijk: de mensen die steeds half ruzie hadden, of misschien was dat gewoon hun manier van communiceren, en het toontje waarop hij dan 'LIEverd' zei, gevolgd door iets dat niet lief bedoeld was.
Het leven is een gekke samenloop van tegenstrijdigheden
Elisha schreef:
28-07-2025 09:02

Ergerlijk: de mensen die steeds half ruzie hadden, of misschien was dat gewoon hun manier van communiceren, en het toontje waarop hij dan 'LIEverd' zei, gevolgd door iets dat niet lief bedoeld was.
Zoiets wordt bij ons in het gezin dan echt jarenlang een mime. Ons gezin hangt ondertussen vast van aan elkaar gekoppelde mimes van vakanties. Het jaar rond duiken ze op.
ladywhistledown schreef:
27-07-2025 23:09

Ik kan er trouwens ook niet tegen dat alle wc's een vieze bril hebben met stront of bloed op de bril. HOE DAN?
Dit is wel echt heel erg asociaal van die mensen en zou voor mij een reden zijn om daar niet meer heen te gaan.
Om al hier genoemd is kamperen voor mij ook echt de gruwel.

Een aantal jaar terug ergens terecht gekomen waar ik wel 3 maanden had willen verblijven. Dat was echt geweldig. Mooie tent (huurtent) met eigen sanitair. hele ruime plekken, goed restaurant op de camping.. en vooral rust.

daarna trokken we door naar de hel op aarde... man man wat had ik het daar slecht naar mijn zin. zo`n massa camping (zeer bekend), met echt bergen schreeuwende lallende dronken mensen.

Tijdens de covid periode terecht gekomen op een camping in italie.. smorgens om 05.00 krijsende gillende kinderen, een moeder die de hele tijd schreeuwde: IK HEB OOK VAKANTIE... s'avonds om 23.30 ineens ergens kneiterhard: IK GA ZWEMMENNNNN IN BACARDI LEMONNNN..

nee, geef mijn portie maar aan fikkie..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Elisha schreef:
28-07-2025 09:02
Instrumenten vind ik meestal wel leuk, maar alleen als iemand het goed kan, en gewoon eventjes, niet te lang.
Afgelopen weken op de camping gehoord:
gitaar (mooi), saxofoon, (ergerlijk, heel hard), klankschalen, (prachtig, maar na anderhalf uur werd ik er wel ippel van), dwarsfluit, (heel mooi) panfluit, (ook heel mooi), nog een gitaar, met zang (mooi)

Een gitaar kan ik me nog iets bij voorstellen (ik weet het: muziekinstrument-discriminatie), maar waarom alle andere muziekinstrumenten meegenomen worden? Ik vind het echt opdringen van een hobby waar andere nogal veel last van kunnen ervaren. Je gaat als motorrijder toch ook niet continu burn-outs staan te trekken op de camping, ik noem maar wat? Ik zou horendol van zo'n klankschalen worden. Sowieso continu die repeterende geluiden, gekmakend. Enige waar die dingen op een camping imo goed voor zijn, is als wokpan te dienen als je die vergeten bent.
dolfje schreef:
28-07-2025 09:25
Dit is wel echt heel erg asociaal van die mensen en zou voor mij een reden zijn om daar niet meer heen te gaan.
Voor mij ook. Echt gatver de gatver. In Denemarken zie ik gelukkig het tegenovergestelde: overal openbare toiletten die (hoewel oud) wel hartstikke schoon zijn. Of dat nou op het strand, in de dierentuin of in een dorpje is. Overal hartstikke netjes, gratis, toiletpapier beschikbaar. Wat een verademing!
apiejapie schreef:
26-07-2025 19:32
Ik hoop het voor je, dat je nu in rust daar kunt staan. Geef je goede hoop trouwens, wij komen meermaals per jaar op deze camping en Mr. Doedelzak is er normaal nooit. 1 keer was ook 1 keer teveel
Goed nieuws inderdaad, hij is er niet.

We hadden overburen en die begonnen de dag graag met de radio aan. Ik heb maar geprobeerd me er niet aan te irriteren, het was gelukkig niet de hele dag. Ook waren ze vrienden met de mensen naast ons, dus er werd al vroeg op de dag heen en weer geroepen. Ze zijn nu weg gelukkig.

Mijn irritatie nu is dat het gisteravond met bákken uit de lucht kwam en het hele veld (en de voortent) blank staat. Ik zit gelukkig al anderhalf uur droog buiten en de voorspellingen lijken mee te vallen.
apiejapie schreef:
28-07-2025 09:33
Een gitaar kan ik me nog iets bij voorstellen (ik weet het: muziekinstrument-discriminatie), maar waarom alle andere muziekinstrumenten meegenomen worden? Ik vind het echt opdringen van een hobby waar andere nogal veel last van kunnen ervaren. Je gaat als motorrijder toch ook niet continu burn-outs staan te trekken op de camping, ik noem maar wat? Ik zou horendol van zo'n klankschalen worden. Sowieso continu die repeterende geluiden, gekmakend. Enige waar die dingen op een camping imo goed voor zijn, is als wokpan te dienen als je die vergeten bent.
Als je denkt dat het een goed idee is om een saxofoon mee te nemen ben je echt niet goed bij je hoofd idd. Sowieso, hou je instrumenten lekker thuis. Waarschijnlijk types als 'ik doe lekker waar ik zin in heb want daar heb ik recht op'.
.
Een keer in België. We hadden een huisje in corona tijd gehuurd, maar toen ging het park dicht. Uiteindelijk kregen we een voucher die we konden omzetten naar kampeerplek.

Op de site stond grote plekken, modern en verwarmd toiletgebouw. De plek was groot, maar het toiletgebouw was verschrikkelijk. Zo oud, onder de kalk, niet onderhouden en niet schoon. Toilet werd soms niet gepoetst, maar dan ging de deur op slot, douchekoppen waren ineens verdwenen waardoor er steeds minder gebruik van gemaakt kon worden. We betaalden meer dan €80 per nacht omdat we de voucher hadden gebruikt. Pokkeduur voor zo weinig en dan werden we ook nog gediscrimineerd want mensen van de camping mochten 1x per dag zwemmen en huurders huisjes onbeperkt. Ik heb mijn kinderen letterlijk over het hekje gezet en heel geïrriteerd geëist dat het ook onbeperkt werd. Dat was gelukt.

Met nog een kampeerder hebben we geklaagd over de staat toiletgebouw. De eigenaar zag het probleem niet. We hebben restitutie gevraagd en dat kregen we na heel wat soebatten. Met gierende banden naar huis.

Nadeel van dit park was de Belgische regelgeving volgens de andere kampeerder. Het was oorspronkelijk een camping en daarna zijn er huisjes bijgekomen. De camping moest blijven om de status vakantiepark te behouden. Maar dat was dus schijn..totaal geen onderhoud. Qua huisjes kon je geluk hebben want echt mooie en leuke huisjes, maar die kon met een beetje pech ook tegenover ern hek staan. Achter dat hek stonden de oudste huisjes met arbeidsmigranten die daar wel van een borrel hielden. Geen aanrader.
Jesco schreef:
01-08-2025 09:35
Als je denkt dat het een goed idee is om een saxofoon mee te nemen ben je echt niet goed bij je hoofd idd. Sowieso, hou je instrumenten lekker thuis. Waarschijnlijk types als 'ik doe lekker waar ik zin in heb want daar heb ik recht op'.
Precies. Ongelooflijk asociaal!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven