Douwe Bob spant kort geding aan tegen Yesilgöz

woensdag 6 augustus 2025 om 15:15

Ik ben heel benieuwd wat hieruit komt. De gedachtenpolitie zwabbert tegenwoordig alle kanten op, opgestookt door de socials. Maar dat een politica nota bene ooit op de post van Justitie, iemand op deze manier wegzet en schade toebrengt, ik vind daar wel wat van
Wat ik of wie dan ook verder van die actie van Douwe Bob vind(t) en of het handig is wanneer je vooral muziek maakt, doet er niet zoveel toe. Het is meer de buitenproportionele reactie van iemand die vanuit haar functie en ervaring toch wel beter zou moeten weten. Dus benieuwd hoe de rechter hierover zal oordelen. Ook voor toekomstige soortgelijke zaken. Je mening uiten welke richting uit dan ook wordt zo wel een penibele zaak.
Nu.nl:
Douwe Bob heeft een kort geding aangespannen tegen VVD-leider Dilan Yesilgöz. De 32-jarige zanger eist dat de politica een video verwijdert, waarin zij hem beschuldigt van Jodenhaat. Ook eist hij een rectificatie.
De advocaten van Douwe Bob laten via een persbericht weten dat Yesilgöz ondanks "herhaalde verzoeken" blijft weigeren de video in te trekken. Daarom ziet de artiest zich nu "genoodzaakt" dat via de rechter af te dwingen. Ook melden ze dat de zanger begin juli in stilte aangifte heeft gedaan van smaad, laster en belediging.
"Het is natuurlijk absurd dat de rechter hieraan te pas moet komen", zegt het management van Douwe Bob. "Dat Yesilgöz als vooraanstaand politica zo achter haar boodschap blijft staan is onbehoorlijk en onbegrijpelijk. Laat dit vooral niet normaal worden."
Yesilgöz plaatste de bewuste video, die hieronder te zien is, op X nadat Douwe Bob afgelopen juni op het laatste moment een optreden op een Joods voetbalevenement voor kinderen in Amsterdam had afgezegd.
Volgens de zanger was de beschuldiging van Yesilgöz "ongegrond en excessief" en zette die aan tot publieke afkeer. Douwe Bob had eerder gemeld dat hij naar aanleiding van het incident ernstig werd bedreigd.
                    Wat ik of wie dan ook verder van die actie van Douwe Bob vind(t) en of het handig is wanneer je vooral muziek maakt, doet er niet zoveel toe. Het is meer de buitenproportionele reactie van iemand die vanuit haar functie en ervaring toch wel beter zou moeten weten. Dus benieuwd hoe de rechter hierover zal oordelen. Ook voor toekomstige soortgelijke zaken. Je mening uiten welke richting uit dan ook wordt zo wel een penibele zaak.
Nu.nl:
Douwe Bob heeft een kort geding aangespannen tegen VVD-leider Dilan Yesilgöz. De 32-jarige zanger eist dat de politica een video verwijdert, waarin zij hem beschuldigt van Jodenhaat. Ook eist hij een rectificatie.
De advocaten van Douwe Bob laten via een persbericht weten dat Yesilgöz ondanks "herhaalde verzoeken" blijft weigeren de video in te trekken. Daarom ziet de artiest zich nu "genoodzaakt" dat via de rechter af te dwingen. Ook melden ze dat de zanger begin juli in stilte aangifte heeft gedaan van smaad, laster en belediging.
"Het is natuurlijk absurd dat de rechter hieraan te pas moet komen", zegt het management van Douwe Bob. "Dat Yesilgöz als vooraanstaand politica zo achter haar boodschap blijft staan is onbehoorlijk en onbegrijpelijk. Laat dit vooral niet normaal worden."
Yesilgöz plaatste de bewuste video, die hieronder te zien is, op X nadat Douwe Bob afgelopen juni op het laatste moment een optreden op een Joods voetbalevenement voor kinderen in Amsterdam had afgezegd.
Volgens de zanger was de beschuldiging van Yesilgöz "ongegrond en excessief" en zette die aan tot publieke afkeer. Douwe Bob had eerder gemeld dat hij naar aanleiding van het incident ernstig werd bedreigd.

woensdag 6 augustus 2025 om 15:38

Hij heeft eerder aangifte gedaan van smaad, laster en belediging.
Omdat het OM nog meer te doen heeft (en ook nog met een hack te maken heeft) zal dat niet meteen worden opgepakt. Vandaar vermoedelijk dit kort geding.
Tja iedereen vind er wat van, maar dat boeit niet zo erg. Is een juridisch vraagstuk:
valt wat er getweet is onder smaad, laster of belediging. Daarbij dan: is de zaak zo spoedeisend dat op basis van een kort geding die tweet verwijderd moet worden.
                    Omdat het OM nog meer te doen heeft (en ook nog met een hack te maken heeft) zal dat niet meteen worden opgepakt. Vandaar vermoedelijk dit kort geding.
Tja iedereen vind er wat van, maar dat boeit niet zo erg. Is een juridisch vraagstuk:
valt wat er getweet is onder smaad, laster of belediging. Daarbij dan: is de zaak zo spoedeisend dat op basis van een kort geding die tweet verwijderd moet worden.

woensdag 6 augustus 2025 om 16:48

Mooi zo, want dit bericht heeft veel narigheid voor Douwe Bob opgeleverd en hij is zeker geen jodenhater. Afspraken werden geschonden, dat is heel wat anders. Goed dat hij dit aanpakt, politici moeten eens afleren op elk relletje te reageren, daar zijn ze helemaal niet voor. Behalve populisten dan. Yesilgoz had beter moeten en kunnen weten, dat is nog het ergste! 
Je mening uiten kan nog prima, mits je geen ongefundeerde beschuldigingen doet.

woensdag 6 augustus 2025 om 16:52

Eens. Denk dat het de VVD ook nog wel aardig wat stemmen gaat kosten. Want daar was het natuurlijk om te doen, even snel scoren.LizzyLee schreef: ↑06-08-2025 16:48Mooi zo, want dit bericht heeft veel narigheid voor Douwe Bob opgeleverd en hij is zeker geen jodenhater. Afspraken werden geschonden, dat is heel wat anders. Goed dat hij dit aanpakt, politici moeten eens afleren op elk relletje te reageren, daar zijn ze helemaal niet voor. Behalve populisten dan. Yesilgoz had beter moeten en kunnen weten, dat is nog het ergste!

woensdag 6 augustus 2025 om 17:26

Sowieso raar dat die 'politici' zo druk zijn op X. Als ik op mijn werk de hele dag op facebook zit om mijn mening over iedereen en zijn moeder te verkondigen kan ik toch echt vertrekken. En dan ben ik nog maar een simpele wasvrouw zonder al te grote verantwoordelijkheden.

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

woensdag 6 augustus 2025 om 17:29

Was het maar eens een keer zo. Het verbaast me dat ze hun handen nog niet van dat mens hebben afgetrokken.mienbillekesjeuken schreef: ↑06-08-2025 16:52Eens. Denk dat het de VVD ook nog wel aardig wat stemmen gaat kosten. Want daar was het natuurlijk om te doen, even snel scoren.

woensdag 6 augustus 2025 om 17:30

woensdag 6 augustus 2025 om 17:31

Ik hoop dat de kiezer in het stemhokje af gaat rekenen met populistisch en ophitsend gebral en kiest voor redelijkheid en fatsoen. Yesilgoz is een ambitieuze tante die over lijken gaat. Zijn we het na-reis op na-reis al vergeten? Terwijl ze zelf haar gevluchte vader is nagereisd. Maar laat ze vooral aanblijven en dat de kiezer in het stemhokje wat minder VVD inkleurt. Het meest rechtse kabinet is een flop en de VVD mag ook nog afgerekend worden op de kabinetten Rutte.

woensdag 6 augustus 2025 om 17:36

woensdag 6 augustus 2025 om 17:36

Dit!Lady*Voldemort schreef: ↑06-08-2025 17:26Sowieso raar dat die 'politici' zo druk zijn op X. Als ik op mijn werk de hele dag op facebook zit om mijn mening over iedereen en zijn moeder te verkondigen kan ik toch echt vertrekken. En dan ben ik nog maar een simpele wasvrouw zonder al te grote verantwoordelijkheden.
Wat een debacle om je als politicus zo te kijk te zetten want 'mijn mening!'.
Echt te triest voor woorden.
                                    There is always something happening, and it's usually right now

woensdag 6 augustus 2025 om 17:45

Ja mooi he. Ze is ook jarenlang lid geweest van de SP, tot bestuursfuncties aan toe. Waar het is mis gegaan weet ik niet maar dat het goed mis is weet ik wel.MrsDuck schreef: ↑06-08-2025 17:31Ik hoop dat de kiezer in het stemhokje af gaat rekenen met populistisch en ophitsend gebral en kiest voor redelijkheid en fatsoen. Yesilgoz is een ambitieuze tante die over lijken gaat. Zijn we het na-reis op na-reis al vergeten? Terwijl ze zelf haar gevluchte vader is nagereisd. Maar laat ze vooral aanblijven en dat de kiezer in het stemhokje wat minder VVD inkleurt. Het meest rechtse kabinet is een flop en de VVD mag ook nog afgerekend worden op de kabinetten Rutte.
                                    Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

woensdag 6 augustus 2025 om 21:22

Lady*Voldemort schreef: ↑06-08-2025 17:45Ja mooi he. Ze is ook jarenlang lid geweest van de SP, tot bestuursfuncties aan toe. Waar het is mis gegaan weet ik niet maar dat het goed mis is weet ik wel.
Sterker nog. Die xxx is zelfs nog zeer actief geweest tégen het asielbeleid van Verdonk.
En aangezien ze zélf een kind van een vluchteling is, was dat een stuk logischer dan het populistische schreeuwerige opjut-gedrag wat ze nu op dat vlak laat zien.
Ik hoop dat de rechter korte metten met haar maakt. Een achterlijk, misselijk en naar mens is het.
Denk dat haar ouders (beiden actief op het vlak van mensenrechten geweest) niet al te trots op haar (zouden) zijn.
                                    moderatorviva wijzigde dit bericht op 07-08-2025 08:41

Reden: schelden

Reden: schelden
  1.18% gewijzigd

woensdag 6 augustus 2025 om 21:22

Ruben Brekelmans? Ik denk dat ze daarmee meer kans maken.Lady*Voldemort schreef: ↑06-08-2025 17:30Ze zullen niks beters hebben. En dat zegt eigenlijk al genoeg.
                                    If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will  die under tyranny.

donderdag 7 augustus 2025 om 00:17

Natuurlijk Team Douwe.  
Máár ik vraag me af of ze in het gelijk wordt gesteld met een kort geding. Ik heb geen juridische kennis, maar zo als leek lijkt het me dat er geen spoedeisend belang bij is. Want: wie leest die tweet nu (nog)?
Maar wellicht denkt Douwe: ‘Wat jij kan kan ik ook’, en berokkent hij zo wat reputatieschade bij Yesilgös net voor de verkiezingen.
                    Máár ik vraag me af of ze in het gelijk wordt gesteld met een kort geding. Ik heb geen juridische kennis, maar zo als leek lijkt het me dat er geen spoedeisend belang bij is. Want: wie leest die tweet nu (nog)?
Maar wellicht denkt Douwe: ‘Wat jij kan kan ik ook’, en berokkent hij zo wat reputatieschade bij Yesilgös net voor de verkiezingen.
                                    •

donderdag 7 augustus 2025 om 00:36

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in