Dochter 14.5 - tot hoe laat uit.

06-08-2025 19:16 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn dochter gaat af en toe uit. Gewoon de stad in met vriendinnen. De meesten van haar vriendinnen hoeven niet voor middernacht of 1 uur thuis te zijn. Ze kunnen niet met elkaar naar huis want iedereen woont net buiten de stad en heeft een andere terugweg.
Ik zei 23 uur tegen haar maar ze is het daar natuurlijk niet mee eens.
Hoe denken anderen erover op deze leeftijd?
Wat doen ze dan?
14.5 en dan zolang de stad in
Echt niet .
Wat is het plan om te doen?
Op een weekdag? Tijdens het weekend? In de vakantie?

Met een goed plan zou ze tijdens het weekend wat mij betreft best een keer - niet elke week - tot 12u weg mogen blijven.

Maar "gewoon wat hangen" is geen plan.

Extra tijd zou ze wat mij betreft overigens kunnen verdienen.
Door ouder worden, door zich te gedragen, door op tijd thuis te komen, ...
Laat eerst maar eens zien dat je om 23u of om 0u kan thuis komen, dat we geen klachten krijgen, dat je niet dronken of stoned thuis komt, ...
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Gewoon de stad in ? Waar komen ze binnen dan, op hun veertiende , behalve de bioscoop, de MC en de bowling ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als enige een uur eerder eeg moeten is nooit tof, maar hoe weet jij of het waar is dat dat de rest zoveel later mag ?
Uit? Niet in Nederland dan?
Star⁴ schreef:
06-08-2025 19:34
Uit? Niet in Nederland dan?
Bwah, ik gok dat dochter "hangen in een park met vriendinnen en een fles ergens losgekregen bessenjenever" ook ziet als uitgaan :-).
Is dit nu later?
Wissewis schreef:
06-08-2025 19:37
Bwah, ik gok dat dochter "hangen in een park met vriendinnen en een fles ergens losgekregen bessenjenever" ook ziet als uitgaan :-).
D'r moeder schrijft het.
Je wordt gepiepeld.

Al sinds het begin der tijden zijn het altijd die ouders van de anderen die het aan hun reet roest of de kinderen ooit nog thuis komen. Of huiswerk maken. Groente eten. Enzovoort
Het is hier super lekker weer en ze gaan wat eten, halen wat drinken, lopen wat rond. Ik ken de ouders van een aantal anderen en die mogen idd langer blijven.
flipvla75 wijzigde dit bericht op 06-08-2025 19:43
0.63% gewijzigd
Het is vakantie, geen gewone weekdag.
Wat gaan ze doen dan? Ergens in een parkje/speeltuintje hangen? Dan zou ik het echt niet goed vinden dat ze zo laat nog buiten rondhangt. En nog maar te zwijgen van de eventuele buurtbewoners die daar last van kunnen hebben i.v.m. gegil, (harde) muziek.

Heb zelf wel eens last van hangjongeren en andere mensen die hier snachts muziek gaan draaien, de buurt bij elkaar schreeuwen, besluiten te gaan stunten met een skateboard wat ook lekker veel herrie maakt. Ik snap nooit dat ouders dat allemaal maar goed vinden al zijn die vaak vast blij dat ze er zelf of de buren er geen last van hebben. Maar een ander uit de slaap houden is wel prima blijkbaar.
Toen ik die leeftijd had lag ik om 23u in bed.
Ze zijn in de stad. Er is een groot plein. Daaromheen zijn restaurantjes, terrasjes, van alles. Geen bewoners iig. Het is een grote trefplek.
En her is niet in NL
Flipvla75 schreef:
06-08-2025 19:41
Het is hier super lekker weer en ze gaan wat eten, halen wat drinken, lopen wat rond. Ik ken de ouders van een aantal anderen en die mogen idd langer blijven.
Zijn het goede, vaste vriendinnen van dezelfde leeftijd uit - in JOUW ogen - “ normale “ gezinnen ? Dan zou ik de tijd bijstellen naar de vroegste tijd van de andere meiden.
Het hangt voor mij van het kind af, en wat ze gaan doen. Oudste is 15, gedraagt zich verantwoordelijk, is altijd op tijd en hangt niet rond in de stad. Die mag best tot 1 uur als er bv feest in de stad is, en anders en uur of 11.

Jongste hangt rond met niet al te frisse types, is 13,5 en houdt zich slecht aan afspraken. Die moet om 22u binnen zijn, ik wil niet dan anderen last van heb hebben
Flipvla75 schreef:
06-08-2025 19:47
En her is niet in NL
Dan hebben meningen van hier weinig nut.
Hier chillen ze op die leeftijd bij iemand thuis. Tot een uur of 12. Rond hangen op straat daar ben ik geen fan van. En alleen naar huis fietsen al helemaal niet. Dan halen wij ze op.
Wissewis schreef:
06-08-2025 19:25

Extra tijd zou ze wat mij betreft overigens kunnen verdienen.
Door ouder worden, door zich te gedragen, door op tijd thuis te komen, ...
Laat eerst maar eens zien dat je om 23u of om 0u kan thuis komen, dat we geen klachten krijgen, dat je niet dronken of stoned thuis komt, ...
Deze vind ik wel goed eigenlijk.
Van mij mocht om 23u op die leeftijd. 1u zou ik te laat vinden. Een uitschieter naar 23u30, zou er wel in zitten als ze zich aan afspraken houdt, je de vriendinnen vertrouwt enzo.
Quincy2 schreef:
06-08-2025 19:47
Dan hebben meningen van hier weinig nut.
Voor mij wel. Heel anders is het hier niet.
Flipvla75 schreef:
06-08-2025 19:45
Ze zijn in de stad. Er is een groot plein. Daaromheen zijn restaurantjes, terrasjes, van alles. Geen bewoners iig. Het is een grote trefplek.
Maar heeft ze een zinnig antwoord op waarom ze daar tot 1u zou moeten hangen als ze er al is vanaf etenstijd?

Moest er nu nog een echte activiteit zijn, maar het is niet dat "hangen" persé tot 1u moet duren.
Of dat ze afhangt van haar vriendinnen om thuis te raken.
Is dit nu later?
Pimpelmeesje87 schreef:
06-08-2025 19:44
Toen ik die leeftijd had lag ik om 23u in bed.
Toen ik zo oud was schreven ze poep nog met een lange oe.

Dat vind ik altijd zo’n gelul : “ ik mocht niet dit of dat dus nu mag mijn jong het ook niet “ . Wil je dan nog effe je gram halen of zo ? Zo raar.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven