Man meerdere slippertjes

06-08-2025 10:40 113 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Even een nieuw account aangemaakt hier.
Ik ben er recent achter gekomen dat mijn man een slippertje had met een collega van hem. Beide veertigers, 20 jaar samen, 3 kinderen.

Hij kwam me op een avond vertellen dat hij met de vrouw in kwestie naar een hotel geweest is, en ze seks hadden. Hij doet al een paar maanden vreemd en afstandelijk, dus ik heb al een tijdje een vreemd onderbuikgevoel. Z'n trouwring niet dragen, me wat wegduwen, soms niet kunnen klaarkomen tijdens de seks, kort van stof..

Zij zit ook in een relatie. Hij vertelde me dat hij met mij verder wou. Hij was helemaal emotioneel en ik denk dat hij echt verliefd is op haar. Ik was zo verbouwereerd dat ik maar een paar vragen gesteld heb. Weet eigenlijk helemaal niet of ik veel wil weten of moet vragen..

Hij vertelt me niets uit zichzelf. Op de paar vragen die ik stelde, kreeg ik wel een antwoord maar ik vraag me enorm af of hij me wel alles verteld heeft. Na een paar dagen veranderde het verhaal al een beetje en moest hij bekennen dat het vaker gebeurd was. En niet veel later sprak hij plots ook van een eerder slippertje met nog een andere vrouw! Iemand die ik überhaupt ook ken, en ook zij heeft al jarenlang een partner.. Hij beweert dat dat echt eenmalig was..
En nu.. zit ik vast. Wat moet ik hiermee? Moet ik alles weggooien? Eraan werken? Mijn man verdient goed, hij is de grote kostwinner. We hebben het goed samen verder.. We zijn al zo lang samen. En de kinderen?

Ik zit met de handen in het haar. Het gekke is dat ik me meteen op hem gegooid heb. Ik wou hem voor mij hebben. Maar het voelt ook zo vies, alsof ik mezelf niet ben..

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zijn jullie eruit gekomen?
Hm, dat je zegt dat hij goed verdient doet me vermoeden dat jij financieel afhankelijk bent van hem. Misschien dat eerst aanpakken, dan worden beslissingen ook makkelijker.
Attraverso schreef:
07-08-2025 17:15
Er ontbreekt net heel veel. Voor mij geen relatie zonder hand in hand lopen, hartelijk zijn met elkaar en knuffelen.

Ja, dat dacht ik ook. Dat vind ik juist het allerbelangrijkste in een relatie. De romantiek, de intimiteit, de liefde naar elkaar toe, en dan los van de seks.
Hij heeft aangegeven verliefd op haar te zijn en even later, na verplicht opbiechten, walgt hij van haar? Alsof verliefdheid zo makkelijk overgaat, trap er vooral niet in Solaris!

En reken maar, je weet nog niet de helft van wat er tussen hen is gebeurd en wellicht ook zijn vorige slippertje(s)! Hij is nu de zogenaamde ‘kat in het nauw’ en probeert te redden wat er te redden valt, niets meer/minder!

En zoals anderen al schreven, niet fair haar de sloerie te noemen, maar ik weet inmiddels ook dat die andere partner (de bedrogene) dat nodig heeft om voor zichzelf goed te praten dat ze met de bedrieger wil doorgaan, want hoe kun anders daarvoor kiezen?!
Live Life to the fullest
lieve solaris, ik zou zeggen: kies voor jezelf. Je man heeft spijt, dat hij is gepakt. als hij meerdere keren niet jou de allerbelangrijkste vond en jou gaat vergelijken met andere, dan is het al voorbij. ooit was ik als je man. het was voor mij lastig te zien dat ik vasthield aan het vertrouwen maar dat de basis eigenlijk al beschadigd was. kies voor jezelf. dat hij goed verdient mag geen rol spelen
is een open relatie nog wat?

Ik zie het niet gebeuren dat hij de komende 20 jaar ineens wél trouw zou zijn.
Dan kan je er maar beter zelf ook van profiteren.

Je hoeft trouwens niet persé nu te beslissen om te scheiden.
Je kan over 5 jaar nog altijd beslissen dat je geen zin meer hebt in een man die je niet vertrouwt.
Dat is het risico dat hij genomen heeft door zijn pik meerdere keren elders te steken. Dat hij elk moment gedumpt kan worden.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
GeweldigWeer schreef:
07-08-2025 19:29
Hij heeft aangegeven verliefd op haar te zijn en even later, na verplicht opbiechten, walgt hij van haar? Alsof verliefdheid zo makkelijk overgaat, trap er vooral niet in Solaris!

En reken maar, je weet nog niet de helft van wat er tussen hen is gebeurd en wellicht ook zijn vorige slippertje(s)! Hij is nu de zogenaamde ‘kat in het nauw’ en probeert te redden wat er te redden valt, niets meer/minder!

En zoals anderen al schreven, niet fair haar de sloerie te noemen, maar ik weet inmiddels ook dat die andere partner (de bedrogene) dat nodig heeft om voor zichzelf goed te praten dat ze met de bedrieger wil doorgaan, want hoe kun anders daarvoor kiezen?!

Dat heeft ze reeds laten doorschemeren. To is van het type dat blijft, omdat ze gehecht is aan de levensstijl die hij biedt. De prijs daarvoor: een liefdeloos huwelijk waarin ze steeds een stukje van haarzelf inlevert.
Deze man komt veel te berekenend over met zijn zogenaamde biecht en van echt berouw lijkt geen sprake. Voordat To A kan zeggen bij de relatie therapeut is hij alweer bezig met zijn volgende verovering.
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ga ze allemaal rustig doornemen..
Ik weet inderdaad even niet wat ik ermee moet.. Alles even laten bezinken alleszins wel.

Desondanks alles zie ik hem wel nog steeds graag. We bouwden zoveel op. En de kinderen.. Kan ik het alleen.. zoveel vragen. Ik ben financieel echt niet afhankelijk van hem, dat niet. Iets in mij wil zo graag geloven dat hij me wel echt nog graag ziet, dat hij oprecht spijt heeft. Maar ik weet het inderdaad echt niet. Hij was of is echt verliefd op haar, dat zie ik aan hem.

Ik heb al veel gelezen ondertussen ook, maar vaak zeggen ze dat dat over gaat na een tijdje, zoals elke verliefdheid.. Hij heeft haar echt gezegd (en gestuurd) dat hij voor mij kiest en dat hij haar niet kan geven wat ze wil. Ze aanvaardt het moeilijk, merk ik. Hij is gestopt met antwoorden op haar berichten.
Solaris schreef:
07-08-2025 21:10
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Ik ga ze allemaal rustig doornemen..
Ik weet inderdaad even niet wat ik ermee moet.. Alles even laten bezinken alleszins wel.

Desondanks alles zie ik hem wel nog steeds graag. We bouwden zoveel op. En de kinderen.. Kan ik het alleen.. zoveel vragen. Ik ben financieel echt niet afhankelijk van hem, dat niet. Iets in mij wil zo graag geloven dat hij me wel echt nog graag ziet, dat hij oprecht spijt heeft. Maar ik weet het inderdaad echt niet. Hij was of is echt verliefd op haar, dat zie ik aan hem.

Ik heb al veel gelezen ondertussen ook, maar vaak zeggen ze dat dat over gaat na een tijdje, zoals elke verliefdheid.. Hij heeft haar echt gezegd (en gestuurd) dat hij voor mij kiest en dat hij haar niet kan geven wat ze wil. Ze aanvaardt het moeilijk, merk ik. Hij is gestopt met antwoorden op haar berichten.

Hij moet haar overal op blokkeren en never nooit meer contact zoeken met haar. Hij moet in therapie gaan, en aan jullie relatie gaan werken als hij jullie echt zo graag wil redden.

Ik denk dat je trekt aan een dood paard.
Die man voelt zich vast hartstikke begeerd, 2 vrouwen die hem (nog steeds) willen.

Ik zou hard wegrennen
Assiral schreef:
07-08-2025 22:25
[/b]

Hij moet haar overal op blokkeren en never nooit meer contact zoeken met haar. Hij moet in therapie gaan, en aan jullie relatie gaan werken als hij jullie echt zo graag wil redden.

Dit dus!!

Een doorstart kan alleen bij volledig verbreken van contact. Blokkeren, nummers wissen, sociale media verwijderen en niet meer daar werken. Verliefdheid is een verslaving.

En therapie natuurlijk. Hoe staat hij daarin??
zoetjerminder schreef:
07-08-2025 09:22
:facepalm:
Tja.
Solaris schreef:
07-08-2025 21:10

Dat is maar deeltje van het probleem waar je tegenaan kijkt hoor. Eens de roes van je 'overwinning' gaat liggen kan de onrust komen, vertrouw je hem nog? Als hij een beetje 'verdacht' doet met zijn telefoon, een beetje langer weg blijft dan normaal, een beetje afstandelijk doet . Kan je nog respect opbrengen voor hem na wat hij heeft gedaan? Nog seks hebben? Tijd zal raad geven maar niet denken dat alles zo maar terug zal worden als voorheen.
Assiral schreef:
[/b]

TO kan beter wat eigenwaarde kweken.
Assiral schreef:
[/b]

Idd.
TO kan beter wat eigenwaarde kweken.
Beste TO

Wat een verhaal zeg. Ineens staat je leven op zijn kop. En hoe ga je er dan mee om? Begrijpelijk dat je tijd nodig hebt en alles een plaats wil geven. Neem die tijd ook.

Wat ik lees of wil lezen: Een man die minimaal 2 slippertjes heeft gemaakt. Ik verwacht dat hij er meer heeft gemaakt. En nu waarschijnlijk eieren voor zijn geld kiest om er eerst één en vervolgens nummer twee op te biechten want het wordt nu wel heel warm onder zijn voeten nu één van zijn slippertjes met hem verder wil en het wel eens uit kan komen. Iemand zei het ook al, mogelijk mag jij de keuze maken nu om de stekker eruit te trekken.

Wat ik mis in je hele betoog is wat je man nu gaat doen? Hij is alleen zielig, heeft spijt, gaat het nu niet meer doen en echt hij wil er iets aan doen want hij gaat mee naar de relatietherapie. Maar wat gaat hij nu doen. Hij vergelijkt je met anderen die jonger en knapper zijn.

Ik wil je ogen openen. Je bent wel heel erg mild nog voor hem. Jij wil het oplossen, maar wil hij het ook. Dat zie ik niet. Je man lijkt al afgeschakeld.

Heel veel sterkte en een :hug:
Hij wil mee naar relatietherapie en is op dit moment zelf ook op zoek naar een therapeut. Van job veranderen is moeilijk voor hem, hij zit daar nu eindelijk goed na lang te hebben gezocht..

En ik zit me maar continu af te vragen.. Kan dit goedkomen? Ik ben er ondertussen achter dat er gewoon veel tijd naar de kinderen ging en dat ik misschien niet altijd attentief genoeg ben geweest en hem de nodige aandacht heb gegeven. Daar probeer ik nu wel mijn ding in te doen. Hij heeft dat wel opgemerkt en ik voel dat hij echt wel wil proberen om het beter te maken. De vraag is of we nog dichter bij elkaar kunnen komen weer. Al was het maar om nog een tijd gewoon goed voor de kinderen te zorgen. Gaat zo'n verliefdheid over, en hoe snel? En als dat lukt, gaat hij dan weer met z'n hoofd volledig in ons gezin zitten? Kan ik dit vergeven?
Seks lukt nog, raar maar waar. Ik walg een beetje van mezelf maar ik wil hem continu..

Ik besef dat het probleem echt wel bij hem ligt, en minder bij die vrouw in kwestie. En ik moet er met hem door, niet met haar. Ik geloof wel dat ze echt gaan scheiden, maar ik wil met haar niet spreken of er te veel over horen. Dat is een hoofdstuk dat me niet aangaat. Hij is zo te horen best boos op haar dus ik geloof dat het echt gestopt is. Dat ze hem gedwongen heeft dingen te vertellen heeft op dat vlak wel zijn ogen doen opengaan en doen beseffen dat zij ook geen engeltje is.
Solaris schreef:
08-08-2025 08:57
Hij wil mee naar relatietherapie en is op dit moment zelf ook op zoek naar een therapeut. Van job veranderen is moeilijk voor hem, hij zit daar nu eindelijk goed na lang te hebben gezocht..

En ik zit me maar continu af te vragen.. Kan dit goedkomen? Ik ben er ondertussen achter dat er gewoon veel tijd naar de kinderen ging en dat ik misschien niet altijd attentief genoeg ben geweest en hem de nodige aandacht heb gegeven. Daar probeer ik nu wel mijn ding in te doen. Hij heeft dat wel opgemerkt en ik voel dat hij echt wel wil proberen om het beter te maken. De vraag is of we nog dichter bij elkaar kunnen komen weer. Al was het maar om nog een tijd gewoon goed voor de kinderen te zorgen. Gaat zo'n verliefdheid over, en hoe snel? En als dat lukt, gaat hij dan weer met z'n hoofd volledig in ons gezin zitten? Kan ik dit vergeven?
Seks lukt nog, raar maar waar. Ik walg een beetje van mezelf maar ik wil hem continu..

Ik besef dat het probleem echt wel bij hem ligt, en minder bij die vrouw in kwestie. En ik moet er met hem door, niet met haar. Ik geloof wel dat ze echt gaan scheiden, maar ik wil met haar niet spreken of er te veel over horen. Dat is een hoofdstuk dat me niet aangaat. Hij is zo te horen best boos op haar dus ik geloof dat het echt gestopt is. Dat ze hem gedwongen heeft dingen te vertellen heeft op dat vlak wel zijn ogen doen opengaan en doen beseffen dat zij ook geen engeltje is.
Nee. Het is niet jouw schuld. Als hij vond dat je hem te weinig aandacht gaf, had hij dat met je moeten bespreken.
MissButterflyyy schreef:
07-08-2025 11:32

En je noemt vooral materialistische zaken,
Ja dit, ik lees nergens dat je hem zo leuk vindt en hem zal missen als het over zou zijn.
Frost schreef:
08-08-2025 09:00
Nee. Het is niet jouw schuld. Als hij vond dat je hem te weinig aandacht gaf, had hij dat met je moeten bespreken.
Nou inderdaad.
noorderlicht76 schreef:
07-08-2025 19:30
lieve solaris, ik zou zeggen: kies voor jezelf. Je man heeft spijt, dat hij is gepakt. als hij meerdere keren niet jou de allerbelangrijkste vond en jou gaat vergelijken met andere, dan is het al voorbij. ooit was ik als je man. het was voor mij lastig te zien dat ik vasthield aan het vertrouwen maar dat de basis eigenlijk al beschadigd was. kies voor jezelf. dat hij goed verdient mag geen rol spelen
Hoe lang is het dan nog verder gegaan thuis? heeft je vrouw je vergeven?
Zijn jullie naar relatietherapie geweest? Ik wil eigenlijk wel eens het perspectief horen van iemand langs de andere kant..
Misschien begrijp ik dan beter hoe mijn man denkt
dolfje schreef:
08-08-2025 09:01
Ja dit, ik lees nergens dat je hem zo leuk vindt en hem zal missen als het over zou zijn.
Nou ja, heel realistisch bekeken, als ik de reacties van TO lees, gaat daarin misschien ook wel de grootste verandering zitten. Dus vind het niet gek dat ze daar ook vooral aan denkt of benoemt. Het huis het comfort etc.

Zij leefden zo te lezen al heel lang in de gezinsmodus en wat minder in de partners modus. Dus zal ze ook niet noemen: ik ga de romantiek zo missen, het echte samen zijn, dat wij vandaag nog hand in hand liepen en dat morgen met een ander doet.

En denk dat dat voor TO misschien iets is geweest waarvan ze dacht, het zal voor ons beiden goed zijn zoals het is. Eerlijk gezegd vraag ik dat bij mijn partner ook niet na of "de romantiek/intimiteit/seks" niet wordt gemist en wij sinds bijna 13 jaar alleen nog vooral ouders zijn. En aan mij wordt dat ook niet gevraagd.
Ik vind wel als ik het zo lees dat je nu de schuld bij jezelf legt voor alles. Dat jij veel aandacht aan de kinderen gaf was geen permissie voor hem het buiten de deur te gaan zoeken. Heeft hij het ooit ter sprake gebracht dat hij zich te kort gedaan voelde qua aandacht tov de kinderen? Je draagt allerlei dingen aan om het bijna goed te praten wat hij heeft gedaan. Als hem dingen in jullie relatie niet aanstonden had hij dat met jou moeten bespreken, er samen met jou uitkomen en niet het bij een ander gaan zoeken. En nu continu seks met hem willen: het komt op mij echt over alsof jij er alles aan wil doen hem het naar de zin te maken. Helemaal prima, maar wat gaat hij bijdragen om de relatie weer goed te krijgen?
Solaris schreef:
08-08-2025 09:09
Hoe lang is het dan nog verder gegaan thuis? heeft je vrouw je vergeven?
Zijn jullie naar relatietherapie geweest? Ik wil eigenlijk wel eens het perspectief horen van iemand langs de andere kant..
Misschien begrijp ik dan beter hoe mijn man denkt
ik ben een vrouw, het duurde nog jaren voort, therapie en alles. wil je wel een dm sturen als je wil?
Praat je niets aan! Hij heeft dat gezin waar jij je tijd aan hebt besteed ook zelf mogelijk gemaakt om maar wat te noemen. En als hij vindt dat hij wat tekort komt (klinkt wel zielig... jaloers op de aandacht die je kinderen krijgen van je vrouw!) dan had hij dat kunnen bespreken, datenights kunnen regelen zodat jullie weer eens man en vrouw zijn ipv papa en mama. Wat je niet doet is je zak legen in een andere vrouw en dat bij meerdere. Jij gaat nu de schuld bij jezelf zoeken, maar hij is degene die jullie huwelijksgelofte heeft verbroken. Ik denk dat je Vlaams bent dus hoe het daar zit met woningen, alimentatie etc. weet ik niet maar ik zou dat wel gaan uitzoeken en hij mag voorlopig het huis uit. De basis van een goede relatie is voor mij vertrouwen en dat zou bij mij weg zijn.
dolfje schreef:
08-08-2025 09:01
Beter lezen, dat geeft TO in latere posts wel aan.
I wanna live my life with the volume full!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven