Man meerdere slippertjes
woensdag 6 augustus 2025 om 10:40
Even een nieuw account aangemaakt hier.
Ik ben er recent achter gekomen dat mijn man een slippertje had met een collega van hem. Beide veertigers, 20 jaar samen, 3 kinderen.
Hij kwam me op een avond vertellen dat hij met de vrouw in kwestie naar een hotel geweest is, en ze seks hadden. Hij doet al een paar maanden vreemd en afstandelijk, dus ik heb al een tijdje een vreemd onderbuikgevoel. Z'n trouwring niet dragen, me wat wegduwen, soms niet kunnen klaarkomen tijdens de seks, kort van stof..
Zij zit ook in een relatie. Hij vertelde me dat hij met mij verder wou. Hij was helemaal emotioneel en ik denk dat hij echt verliefd is op haar. Ik was zo verbouwereerd dat ik maar een paar vragen gesteld heb. Weet eigenlijk helemaal niet of ik veel wil weten of moet vragen..
Hij vertelt me niets uit zichzelf. Op de paar vragen die ik stelde, kreeg ik wel een antwoord maar ik vraag me enorm af of hij me wel alles verteld heeft. Na een paar dagen veranderde het verhaal al een beetje en moest hij bekennen dat het vaker gebeurd was. En niet veel later sprak hij plots ook van een eerder slippertje met nog een andere vrouw! Iemand die ik überhaupt ook ken, en ook zij heeft al jarenlang een partner.. Hij beweert dat dat echt eenmalig was..
En nu.. zit ik vast. Wat moet ik hiermee? Moet ik alles weggooien? Eraan werken? Mijn man verdient goed, hij is de grote kostwinner. We hebben het goed samen verder.. We zijn al zo lang samen. En de kinderen?
Ik zit met de handen in het haar. Het gekke is dat ik me meteen op hem gegooid heb. Ik wou hem voor mij hebben. Maar het voelt ook zo vies, alsof ik mezelf niet ben..
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zijn jullie eruit gekomen?
Ik ben er recent achter gekomen dat mijn man een slippertje had met een collega van hem. Beide veertigers, 20 jaar samen, 3 kinderen.
Hij kwam me op een avond vertellen dat hij met de vrouw in kwestie naar een hotel geweest is, en ze seks hadden. Hij doet al een paar maanden vreemd en afstandelijk, dus ik heb al een tijdje een vreemd onderbuikgevoel. Z'n trouwring niet dragen, me wat wegduwen, soms niet kunnen klaarkomen tijdens de seks, kort van stof..
Zij zit ook in een relatie. Hij vertelde me dat hij met mij verder wou. Hij was helemaal emotioneel en ik denk dat hij echt verliefd is op haar. Ik was zo verbouwereerd dat ik maar een paar vragen gesteld heb. Weet eigenlijk helemaal niet of ik veel wil weten of moet vragen..
Hij vertelt me niets uit zichzelf. Op de paar vragen die ik stelde, kreeg ik wel een antwoord maar ik vraag me enorm af of hij me wel alles verteld heeft. Na een paar dagen veranderde het verhaal al een beetje en moest hij bekennen dat het vaker gebeurd was. En niet veel later sprak hij plots ook van een eerder slippertje met nog een andere vrouw! Iemand die ik überhaupt ook ken, en ook zij heeft al jarenlang een partner.. Hij beweert dat dat echt eenmalig was..
En nu.. zit ik vast. Wat moet ik hiermee? Moet ik alles weggooien? Eraan werken? Mijn man verdient goed, hij is de grote kostwinner. We hebben het goed samen verder.. We zijn al zo lang samen. En de kinderen?
Ik zit met de handen in het haar. Het gekke is dat ik me meteen op hem gegooid heb. Ik wou hem voor mij hebben. Maar het voelt ook zo vies, alsof ik mezelf niet ben..
Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Zijn jullie eruit gekomen?
donderdag 7 augustus 2025 om 12:46
Ja, bij sommige figuren is dat gemis er altijd. Genoeg dit soort lieden gesproken die het thuis meer dan prima hebben maar constant zoeken naar spanning en bewondering, sommigen bijna dwangmatig. Dan is de ander niet het probleem maar zo iemand zelf.blijfgewoonbianca schreef: ↑07-08-2025 12:33Kennelijk missen ze vaak de waardering en de bewondering.
https://www.timdunant.nl/waarom-gaan-mannen-vreemd/
Niet zelden gaat het gepaard met andere kenmerken als gebrek aan zelfreflectie en ego gedoe. Dan is het handig om erachter te komen wat daar de oorzaak van is.
Daarnaast is waardering en bewondering in een relatie voor beiden fijn, de een heeft het meer nodig dan de ander. Als ook dat een probleem is, dan lijkt me dat het benoemen waard.
donderdag 7 augustus 2025 om 12:50
blijfgewoonbianca schreef: ↑07-08-2025 12:43Jemig, zeg.
Hij zal zich kapot schamen en in de piepzak zitten of zijn vrouw wel bij hem blijft. Wat had hij dan moeten doen : gillend van de pret aan de lamp gaan hangen ?
Er is een groot verschil tussen in de lamp hangen en als een geslagen hond rondlopen, volgens mij. Hij heeft er bewust voor gekozen om vreemd te gaan en zijn vrouw meerdere keren te belazeren, dan hoeft hij nu niet te doen alsof hij zo zielig is en hij het zo zwaar heeft. Althans, zo denk ik erover. iets met billen en blaren en een grote jongen zijn.
donderdag 7 augustus 2025 om 12:52
Hij zal het gerust zwaar hebben. Maar jij weet welke houding hij wel aan zou moeten nemen ?Ommetje schreef: ↑07-08-2025 12:50Er is een groot verschil tussen in de lamp hangen en als een geslagen hond rondlopen, volgens mij. Hij heeft er bewust voor gekozen om vreemd te gaan en zijn vrouw meerdere keren te belazeren, dan hoeft hij nu niet te doen alsof hij zo zielig is en hij het zo zwaar heeft. Althans, zo denk ik erover. iets met billen en blaren en een grote jongen zijn.
Van haatdragend zijn en vinger wijzen en afstoten is in ieder geval nog nooit een huwelijkscrisis beter geworden.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
donderdag 7 augustus 2025 om 12:52
donderdag 7 augustus 2025 om 13:08
Ook dat.
Maar TO moet zelf weten of ze nog verder wel gaan met hem of niet.
Het huwelijk kan alleen slagen als hij het contact met haar volledig verbreekt en jullie er samen aan gaan werken deze crisis te boven te komen: in therapie dus.
En aangezien ze collega’s zijn zal hij een andere baan moeten zoeken, of zij.
Levensgenieter

donderdag 7 augustus 2025 om 13:09
Hij zal het vast zwaar hebben. Het is alleen niet zo sjiek dat hij de andere vrouw afvalt, nu lijkt vooral naar de andere vrouw gewezen te worden. Daarmee legt hij de aandacht en verantwoordelijkheid buiten zichzelf wat de kans op herhaling vergroot.
Als hij wil veranderen en zijn huwelijk wil redden graaft hij (evt samen en in therapie) wat dieper naar dat gemis en onderzoekt wat de alternatieven c.q. oplossingen zijn om het vertrouwen weer terug te winnen.
Als hij wil veranderen en zijn huwelijk wil redden graaft hij (evt samen en in therapie) wat dieper naar dat gemis en onderzoekt wat de alternatieven c.q. oplossingen zijn om het vertrouwen weer terug te winnen.
donderdag 7 augustus 2025 om 13:20
Dit is toch logisch? Het is allemaal nog vers. Neem nu geen overhaaste beslissingen, neem de tijd en kijk op termijn of jullie samen verder kunnen. Je zou er wel voor kunnen kiezen om, vooralsnog tijdelijk, wat meer afstand te nemen van je man. Samen therapie kan zeker een optie zijn. Heb je waarschijnlijk ook voordeel bij als je besluit de relatie te beëindigen.
Gun jezelf ook de tijd om boos te zijn, maar uit boosheid neem je niet altijd de beste beslissingen. Gun jezelf om over de toekomst na te denken als de heftigste emoties zijn gezakt.
donderdag 7 augustus 2025 om 13:22
blijfgewoonbianca schreef: ↑07-08-2025 12:52Hij zal het gerust zwaar hebben. Maar jij weet welke houding hij wel aan zou moeten nemen ?
Van haatdragend zijn en vinger wijzen en afstoten is in ieder geval nog nooit een huwelijkscrisis beter geworden.
Als ik TO was, zou ik in ieder geval liever zien dat hij weer moeite voor me doet en voor zijn gezin, dan met zijn hoofd omlaag te lopen en de zieligheidskaart te trekken (althans zo interpreteer ik het bericht van TO)..
En ook van een slachtoffer rol aannemen en als een geslagen hond rondlopen is ook geen enkele huwelijkscrisis beter geworden.
Sterkte, TO! Je hoeft ook niet vandaag wat-dan-ook te beslissen he, neem je tijd om te bedenken wat jij wil.
donderdag 7 augustus 2025 om 13:30
Jeetje, empathische reactie wel. Iemand die net weet dat haar man meerdere keren is vreemdgegaan verwijten hoe ze reageert. Dat iemand zich druk maakt om basale dingen is best bekend fenomeen hoor. Ik geef het je te doen als je hele wereld ineens op z’n kop staat.chessnut schreef: ↑07-08-2025 12:24Hij heeft de smaak van het vreemdgaan blijkbaar goed te pakken. Waarschijnlijk was hij gewoon bang dat de dame in kwestie het aan jou zou vertellen, dus heeft hij het maar zelf opgebiecht. De komende tijd zal hij zich wel even koest houden, braaf mee naar therapie, om daarna gewoon weer hetzelfde te doen. Maar hey, je kunt tenminste wel meerdere keren per jaar op vakantie en blijven genieten van de comfort als je dit stuk van hem slikt. Dat is ook wat waard. Nou. Hieperdepiep!
En succes ermee.
donderdag 7 augustus 2025 om 13:35
Kwaad op zichzelf, bullshit. Kwaad omdat het uitgekomen is.Solaris schreef: ↑07-08-2025 12:14Hij liet wel al verstaan mee naar therapie te willen. Ik voel wel dat hij haar loslaat en met mij verder wil. Hij is heel kwaad op zichzelf, dat voel ik.
Ze stuurde hem inderdaad wel nog berichten, maar hij reageert niet meer. Ze werkt ondertussen ook niet meer op haar oude plek maar wel nog voor het bedrijf.
.
En nu negeert hij haar? Dat is wel heel laag naar haar toe. Als je ergens aan begint, sluit het dan ook goed af. Hij had haar al zover dat ze haar relatie aan het opbreken was. Dat doe je niet zomaar.
Je hebt alle recht om kwaad te zijn, op je man! Wat een lamzakkerig type.
I wanna live my life with the volume full!
donderdag 7 augustus 2025 om 15:38
Jouw leven staat op losse schroeven. Jij kunt niets geloven wat hij zegt. Want je weet waarschijnlijk nog niet eens de helft. Meerdere affaires binnen een huwelijk is geen vergissing. Dat laat zien dat er sprake is van een patroon en waarschijnlijk problematiek in hemzelf. Dat gaat niet zomaar weg. Daarvoor is langdurige behandeling en relatietherapie nodig. Je kunt er niet op vertrouwen dat hij nu spontaan het licht heeft gezien. Hij heeft die behoefte en die gaat niet zomaar weg.
Bedenk dat in een goede relatie iemand niet openstaat voor een ander. Dat hou je af of bespreek je met je partner. Zo goed was en is jullie relatie helaas niet. Willen jullie hier samen aan werken? Langdurige therapie, alle contacten volledig verbreken en nee hij kan daar niet meer blijven werken. Dat zou vanuit jou een harde eis moeten zijn. Wil hij dat niet dan zou ik richting de advocaat gaan. Of een open relatie voorstellen.
donderdag 7 augustus 2025 om 15:52
Why Happy Couples Cheat https://m.youtube.com/watch?v=gOu9Rwl-yxw
donderdag 7 augustus 2025 om 15:52
Solaris schreef: ↑07-08-2025 11:25we hebben het gewoon zo goed samen. Meerdere reizen per jaar, we kopen alles dat we willen. Hoe moet ik dat gaan opgeven, en ook voor de kinderen? Hij vindt alles een vergissing. Ik denk dat hij nu misschien wel ingezien heeft wat hij kwijt is. Volgens mij was het gewoon lust.
Hij kwam op dat vlak niets tekort, we hadden nog een frequent seksleven, dat is altijd zo geweest.
Hij is sowieso niet iemand die vlot praat over zijn gevoelens of wat er in hem omgaat..
Ik heb het nog tegen niemand verteld, noch tegen de kinderen of familie. Ik ben bang dat mijn familie hem dan helemaal niet meer zal moeten en dat het de situatie gewoon lastig maakt. Mijn ouders liepen al niet erg hoog op met hem.
Dan is er toch niks aan de hand? Jullie hebben het hartstikke goed samen en genieten van het leven. What's not to love?
donderdag 7 augustus 2025 om 16:21
The sarcasme, maar ja deze vrouw moet wakker geschud worden en anderzijds, steek je kop in de zand en open geen topics als je het zo goed hebt samen. Dan de andere vrouw die emotioneel uitgebaat is ook nog sloerie noemen. Tja, hij is zo zielig allemaal, Hij gleed per ongeluk uit en toen belandde hij in haar…..
Denk dat hij mega liefdesverdriet heeft of dat de ander misschien juist toch niet met hem verder wou klinkt het.
donderdag 7 augustus 2025 om 16:40
Dat gedrag van lamgeslagen zijn, er kapot van zijn enzovoort herken ik van mijn ex. Later kwam uit dat hij heel erge liefdesverdriet had. Het verhaal lag dus toch anders dan hij me wilde laten geloven.
Verder weet ik het niet, ja relatietherapie wat je al zei en dan per dag bekijken en niets overhaasts doen als je nog zo gek op hem bent.
Verder weet ik het niet, ja relatietherapie wat je al zei en dan per dag bekijken en niets overhaasts doen als je nog zo gek op hem bent.
donderdag 7 augustus 2025 om 17:15
Er ontbreekt net heel veel. Voor mij geen relatie zonder hand in hand lopen, hartelijk zijn met elkaar en knuffelen.Solaris schreef: ↑07-08-2025 11:33Hij zegt dat hij gewoon verliefd geworden is op die andere vrouw, die overigens jonger en slanker is dan ik.. Dat ze er was, hem begreep, dat hij ze aantrekkelijk en intelligent vond. Anders kan hij het niet uitleggen.
Hij ziet anderen hand in hand lopen en hartelijk zijn en wij doen dat niet meer, en hij mist dat. We knuffelen ook niet vaak, maar we doen best wel wat dingen samen, zoals reizen. Er is altijd seks geweest.. We zijn praktisch wel goed samen, maar ja de grote verliefdheid is er een beetje af. Maar we gaan nog samen op restaurant en op reis zonder de kinderen, dus het is niet dat daar iets ontbreekt.
Reizen kan ik met vriendinnen ook en seks is ook genoeg te vinden op dating apps.
Maar dat is geen excuus om vreemd te gaan. Hij moest daar samen met jou aan gewerkt hebben.
donderdag 7 augustus 2025 om 17:33
Eens. De sleutel naar samen verder kunnen is wel dat hij verantwoordelijkheid neemt voor zijn gedrag, moet willen achterhalen/ leren begrijpen wat dit gedrag triggert en zelf moeten besluiten hiermee aan de slag te willen gaan. Deels met zichzelf maar ook samen met jou. Met de billen bloot. Anders krijg je een herhaling van zetten ben ik bang.Zoefff schreef: ↑07-08-2025 13:09Hij zal het vast zwaar hebben. Het is alleen niet zo sjiek dat hij de andere vrouw afvalt, nu lijkt vooral naar de andere vrouw gewezen te worden. Daarmee legt hij de aandacht en verantwoordelijkheid buiten zichzelf wat de kans op herhaling vergroot.
En nog even ter verdediging van jou TO, er is helemaal niks mis met jouw argumenten om bij hem te willen blijven. Ook al zijn die deels praktisch/ financieel. Jullie hebben samen gewoon een fijn leven begrijp ik, en dat is ook heus wat waard. Hoop wel dat het jou ook lukt om bij jezelf naar binnen te kijken en goed na te gaan of en hoe het jou lukt om samen verder te kunnen gaan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in