Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.
woensdag 23 juli 2025 om 18:21

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.
Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
vrijdag 8 augustus 2025 om 09:38
Ik was dit topic al kwijt 
Gisteren zeiden een collega en ik tegen elkaar hoe fijn dit weer is: rond de 20 graden, bewolking en een windje.. Nog eventjes van genieten want begin volgende week wordt het weer HEET, vreselijk, absoluut geen zin in. Maar het scheelt inderdaad al heel veel dat het al augustus en niet juni ofzo..

Gisteren zeiden een collega en ik tegen elkaar hoe fijn dit weer is: rond de 20 graden, bewolking en een windje.. Nog eventjes van genieten want begin volgende week wordt het weer HEET, vreselijk, absoluut geen zin in. Maar het scheelt inderdaad al heel veel dat het al augustus en niet juni ofzo..
vrijdag 8 augustus 2025 om 10:12
vrijdag 8 augustus 2025 om 21:49
Nou vrolijk is wel een groot woord hoorflawed schreef: ↑08-08-2025 10:12In ben toch echt iets minder vrolijk gestemd.
Alleen nog maar vanaf vandaag 27,29 en dertigers met volgende week een paar 34.
Plaatselijke hittegolf wordt gemeld. Nachten van 20 en 21.
Of het nu juni of augustus is, dit is gewoon kut want afzien, niet slapen maar wel 40 uur werken. Bah!

Mijn hele 14daagse is nog een hittegolf en van 33 en 34 word ik nooit vrolijk.
Maar ik haal wel enige troost uit dat het geen juni is. Dan kan de hittegolf in ieder geval geen drie maanden duren.
En ik merk vandaag ineens dat het echt al vroeger donker is. Daar word ik wél vrolijk van. Nog twee weken en ik loop weer in het donker naar buiten 's ochtends
vrijdag 8 augustus 2025 om 22:14
Hier ook volgende week 34'ers, bah. Ik red deze temperaturen nog wel (vooral omdat het vroeger donkerder wordt), maar ben bang voor volgende week.flawed schreef: ↑08-08-2025 10:12In ben toch echt iets minder vrolijk gestemd.
Of het nu juni of augustus is, dit is gewoon kut want afzien, niet slapen maar wel 40 uur werken. Bah!
Pluviofiel|Firm believer of Karma
vrijdag 8 augustus 2025 om 23:43
zaterdag 9 augustus 2025 om 06:30
zaterdag 9 augustus 2025 om 09:25
Even graven in mijn geheugen...toen tikten we ook de 40 graden aan toch? Die zomer was echt niet normaal. Toen moest ik gewoon werken in de fabriek met ovens omdat we een "essentieel" bedrijf waren. Soms hielden de ovens het zelfs op vanwege de hitte.Sterrenstof74 schreef: ↑09-08-2025 06:30Hier helaas ook 33 en 34 in de voorspellingen. En paar keer nachttemperaturen van 21 graden. Gatverdamme![]()
Lijkt een vrij langdurige hittegolf te gaan worden...
In 2020 hadden we in augustus ook een hittegolf van zo'n 2 weken. Was er toen enorm beroerd van.
Pluviofiel|Firm believer of Karma

zaterdag 9 augustus 2025 om 09:33
Precies, ik raak er fysiek en mentaal uitgeput van. Afgelopen weken ging het redelijk maar nu zijn de weersvoorspellingen heftig.flawed schreef: ↑08-08-2025 10:12In ben toch echt iets minder vrolijk gestemd.
zaterdag 9 augustus 2025 om 12:12
40 was in 2019. Maar in 2020 werd het wel 37 graden. Zie mezelf weer kotsmisselijk op de bank liggen....Kidneybean schreef: ↑09-08-2025 09:25Even graven in mijn geheugen...toen tikten we ook de 40 graden aan toch? Die zomer was echt niet normaal. Toen moest ik gewoon werken in de fabriek met ovens omdat we een "essentieel" bedrijf waren. Soms hielden de ovens het zelfs op vanwege de hitte.
zaterdag 9 augustus 2025 om 19:44
Ja, heerlijk he! Ik vind het zo leuk dat het nog een beetje schemert als ik op sta en ik vind het ook heerlijk om in de winter de zon te zien opkomen als ik naar het werk ga. Op mijn werk hebben we trouwens geen airco (krijgen we volgend jaar waarschijnlijk gelukkig) en daar kan de temperatuur nogal oplopen. 27 graden was het er vandaag

zaterdag 9 augustus 2025 om 20:18
zaterdag 9 augustus 2025 om 20:57
Nou dit geluk heb ik ook dit jaar!
Vorig jaar weleens "gevlucht" omdat buurman wéér voor mijn gevel aan het werk was, nu niets. Verder in de buurt al een paar weken weinig geklus. Weinig bbq's, weinig vuurkorven, weinig feestjes (even gauw afkloppen). Dat geeft echt wat rust
zondag 10 augustus 2025 om 12:00
zondag 10 augustus 2025 om 13:40
Ik maak me ook beetje zorgen over het weer als mijn jongste weer naar school moet, hier gelukkig nog wel 16 dagen te gaan voor vakantie voorbij is maar..ze heeft ASS.
Ze noemen haar low support (dat is dus niet geen support) daarnaast gaat ze niet zo lekker op hitte, qua prikkels niet maar ook lichamelijk word ze er niet lekker van als te lang duurt. En de dagen duren van 8.30 tot 14.45 minimaal. Dat is te lang weten we uit ervaring.
En dit jaar dus brugklasser op een kleine maar reguliere school. Wel al besproken wat er aan passend onderwijs qua ondersteuning nodig is, zodat ze vanaf dag 1 wat ondersteuning heeft. Juist deze nieuwe periode zal ze toch de eerste paar weken tegen weekend aan echt helemaal ontregelt zijn, wat we ook voor steun bieden. Zo werkt dat nu eenmaal, we kunnen het alleen wat behapbaarder maken voor haar.
Maar als dan ook nog tering heet is op school (want geen enkele school in Nederland lijkt enige vorm van koeling te hebben) dan is ze na een uurtje of 2 al klaar met de week en als ze pech heeft wordt dat spugen en huilen op school.
Dat is helaas geen doemscenario, dat is de realiteit.
Merk dat voor mij heet weer niet fijn is maar ik kan daar mijn leven een beetje op aanpassen, zij niet.
Dus ik duim voor maximaal 20 graden tegen die tijd. Liever nog koeler..
Ik gun haar zo een redelijke normale kennismaking en de mogelijkheid tot vrienden maken en niet meteen een huilende kind is dat ziek naar huis moet in de eerste week.
Ze noemen haar low support (dat is dus niet geen support) daarnaast gaat ze niet zo lekker op hitte, qua prikkels niet maar ook lichamelijk word ze er niet lekker van als te lang duurt. En de dagen duren van 8.30 tot 14.45 minimaal. Dat is te lang weten we uit ervaring.

En dit jaar dus brugklasser op een kleine maar reguliere school. Wel al besproken wat er aan passend onderwijs qua ondersteuning nodig is, zodat ze vanaf dag 1 wat ondersteuning heeft. Juist deze nieuwe periode zal ze toch de eerste paar weken tegen weekend aan echt helemaal ontregelt zijn, wat we ook voor steun bieden. Zo werkt dat nu eenmaal, we kunnen het alleen wat behapbaarder maken voor haar.
Maar als dan ook nog tering heet is op school (want geen enkele school in Nederland lijkt enige vorm van koeling te hebben) dan is ze na een uurtje of 2 al klaar met de week en als ze pech heeft wordt dat spugen en huilen op school.
Dat is helaas geen doemscenario, dat is de realiteit.
Merk dat voor mij heet weer niet fijn is maar ik kan daar mijn leven een beetje op aanpassen, zij niet.
Dus ik duim voor maximaal 20 graden tegen die tijd. Liever nog koeler..
Ik gun haar zo een redelijke normale kennismaking en de mogelijkheid tot vrienden maken en niet meteen een huilende kind is dat ziek naar huis moet in de eerste week.
zondag 10 augustus 2025 om 16:45
Het is hier in het oosten nu 27 graden, en ik heb er al helemaal genoeg van. Ik dacht: laat ik nu maar het huis voor het grootste deel stofzuigen. Woensdag en donderdag wordt het hier 34 graden. Nou...ik heb het geweten: stofzuigen was nu eigenlijk al niet meer te doen. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Vreselijk!
De komende dagen houd ik me een beetje koest
De komende dagen houd ik me een beetje koest

maandag 11 augustus 2025 om 17:17
Ik ook.. het is hier nu 30 graden en het wordt nog warmer bah!
Krijg er echt een beklemmend gevoel van, voel me sowieso al een tijdje uitgeput ook door het afscheid nemen van mijn kat, veel verdriet onrust spanningen veel hoofdpijn en dan ook nog die warmte en lange dagen.
Met moeite een korte wandeling van intensiever sporten word ik al gauw niet lekker of krijg ik weer hoofdpijn dus je kunt ook niet opladen of even wat energie opdoen.
Je merkt gelukkig al wel een beetje dat het vroeger donker wordt maar tegen de tijd dat het schemert kun je eigenlijk alweer naar bed, mis echt mijn avonden en mijn rust, zeker nu ben helemaal klaar met de Zomer

Liever niet quoten, sterkte allemaal de komende dagen!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in