Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 260 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Ik was dit topic al kwijt :lol:
Gisteren zeiden een collega en ik tegen elkaar hoe fijn dit weer is: rond de 20 graden, bewolking en een windje.. Nog eventjes van genieten want begin volgende week wordt het weer HEET, vreselijk, absoluut geen zin in. Maar het scheelt inderdaad al heel veel dat het al augustus en niet juni ofzo..
In ben toch echt iets minder vrolijk gestemd.
Alleen nog maar vanaf vandaag 27,29 en dertigers met volgende week een paar 34.
Plaatselijke hittegolf wordt gemeld. Nachten van 20 en 21.
Of het nu juni of augustus is, dit is gewoon kut want afzien, niet slapen maar wel 40 uur werken. Bah!
flawed schreef:
08-08-2025 10:12
Of het nu juni of augustus is, dit is gewoon kut want afzien, niet slapen maar wel 40 uur werken. Bah!
Nou vrolijk is wel een groot woord hoor ;)
Mijn hele 14daagse is nog een hittegolf en van 33 en 34 word ik nooit vrolijk.

Maar ik haal wel enige troost uit dat het geen juni is. Dan kan de hittegolf in ieder geval geen drie maanden duren.

En ik merk vandaag ineens dat het echt al vroeger donker is. Daar word ik wél vrolijk van. Nog twee weken en ik loop weer in het donker naar buiten 's ochtends 😁
flawed schreef:
Hier ook volgende week 34'ers, bah. Ik red deze temperaturen nog wel (vooral omdat het vroeger donkerder wordt), maar ben bang voor volgende week.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Het licht (vroeger donker oid) is voor mij niet zo het issue.
Voor mij is echt de temperatuur het grote probleem. Overdag en in de nacht nog veel meer.
Dus ik baal echt enorm van late hittegolven en heb hier evenveel last van nu als in juni.
Hier helaas ook 33 en 34 in de voorspellingen. En paar keer nachttemperaturen van 21 graden. Gatverdamme :"-(

Lijkt een vrij langdurige hittegolf te gaan worden...

In 2020 hadden we in augustus ook een hittegolf van zo'n 2 weken. Was er toen enorm beroerd van.
Sterrenstof74 schreef:
09-08-2025 06:30
Hier helaas ook 33 en 34 in de voorspellingen. En paar keer nachttemperaturen van 21 graden. Gatverdamme :"-(

Lijkt een vrij langdurige hittegolf te gaan worden...

In 2020 hadden we in augustus ook een hittegolf van zo'n 2 weken. Was er toen enorm beroerd van.
Even graven in mijn geheugen...toen tikten we ook de 40 graden aan toch? Die zomer was echt niet normaal. Toen moest ik gewoon werken in de fabriek met ovens omdat we een "essentieel" bedrijf waren. Soms hielden de ovens het zelfs op vanwege de hitte.
flawed schreef:
Precies, ik raak er fysiek en mentaal uitgeput van. Afgelopen weken ging het redelijk maar nu zijn de weersvoorspellingen heftig.
Kidneybean schreef:
09-08-2025 09:25
Even graven in mijn geheugen...toen tikten we ook de 40 graden aan toch? Die zomer was echt niet normaal. Toen moest ik gewoon werken in de fabriek met ovens omdat we een "essentieel" bedrijf waren. Soms hielden de ovens het zelfs op vanwege de hitte.
40 was in 2019. Maar in 2020 werd het wel 37 graden. Zie mezelf weer kotsmisselijk op de bank liggen....
noekske74 schreef:
09-08-2025 09:33
Precies, ik raak er fysiek en mentaal uitgeput van. Afgelopen weken ging het redelijk maar nu zijn de weersvoorspellingen heftig.
Ik ook.
Sorry dat ik weer in herhaling wal, maar ik wordt gek van al die (hobby)klussers. Er is vanaf april amper een stil weekend geweest

Het wordt tijd dat iedereen weer lekker naar binnen gaat. :-D
Liv8 schreef:
08-08-2025 21:49

En ik merk vandaag ineens dat het echt al vroeger donker is. Daar word ik wél vrolijk van. Nog twee weken en ik loop weer in het donker naar buiten 's ochtends 😁
Ja, heerlijk he! Ik vind het zo leuk dat het nog een beetje schemert als ik op sta en ik vind het ook heerlijk om in de winter de zon te zien opkomen als ik naar het werk ga. Op mijn werk hebben we trouwens geen airco (krijgen we volgend jaar waarschijnlijk gelukkig) en daar kan de temperatuur nogal oplopen. 27 graden was het er vandaag :-(
Ik moet zeggen, dat het dit jaar stukken rustiger is buiten om ons heen. Hoe dat komt weet ik niet, maar fijn is het. Niemand zit 'savonds buiten, de feestjes blijven ook uit. Verbouwen of klussen wordt amper gedaan.

En het is inderdaad alweer vrij vroeg donker.
Risiebisi schreef:
09-08-2025 20:18
Ik moet zeggen, dat het dit jaar stukken rustiger is buiten om ons heen. Hoe dat komt weet ik niet, maar fijn is het. Niemand zit 'savonds buiten, de feestjes blijven ook uit. Verbouwen of klussen wordt amper gedaan.

En het is inderdaad alweer vrij vroeg donker.
Nou dit geluk heb ik ook dit jaar!

Vorig jaar weleens "gevlucht" omdat buurman wéér voor mijn gevel aan het werk was, nu niets. Verder in de buurt al een paar weken weinig geklus. Weinig bbq's, weinig vuurkorven, weinig feestjes (even gauw afkloppen). Dat geeft echt wat rust
12 graden :heart:
Ik hoop zo dat het ook echt alleen maar de 4 dagen echte hitte is en daarna ook echt terug gaat naar de beloofde 24 graden (nog te warm maar trek ik vaak nog als ik niet op heetst buiten hoef te zijn) want vaak wordt het dan ineens 2 weken pleurisheet ofzo.
Hier staan nu 6 dagen tussen de 29 en 33 en daarna 27-ers.
Het is nu al 25 en ik voel me al belabberd. Oh mensen, ik baal er zo van. Vooral dat ik me zo voel. Waarom trek ik dit toch zo enorm slecht.
Toen het in 2018 of 2019 een hele lange periode droog en bloedheet had, leek ik het beter te trekken dan nu. Waarschijnlijk zat ik toen nog niet in de overgang, maar denk dat de luchtvochtigheid ook veel lager was in die periode.
Ik maak me ook beetje zorgen over het weer als mijn jongste weer naar school moet, hier gelukkig nog wel 16 dagen te gaan voor vakantie voorbij is maar..ze heeft ASS.
Ze noemen haar low support (dat is dus niet geen support) daarnaast gaat ze niet zo lekker op hitte, qua prikkels niet maar ook lichamelijk word ze er niet lekker van als te lang duurt. En de dagen duren van 8.30 tot 14.45 minimaal. Dat is te lang weten we uit ervaring. :roll:

En dit jaar dus brugklasser op een kleine maar reguliere school. Wel al besproken wat er aan passend onderwijs qua ondersteuning nodig is, zodat ze vanaf dag 1 wat ondersteuning heeft. Juist deze nieuwe periode zal ze toch de eerste paar weken tegen weekend aan echt helemaal ontregelt zijn, wat we ook voor steun bieden. Zo werkt dat nu eenmaal, we kunnen het alleen wat behapbaarder maken voor haar.

Maar als dan ook nog tering heet is op school (want geen enkele school in Nederland lijkt enige vorm van koeling te hebben) dan is ze na een uurtje of 2 al klaar met de week en als ze pech heeft wordt dat spugen en huilen op school.

Dat is helaas geen doemscenario, dat is de realiteit.
Merk dat voor mij heet weer niet fijn is maar ik kan daar mijn leven een beetje op aanpassen, zij niet.
Dus ik duim voor maximaal 20 graden tegen die tijd. Liever nog koeler..

Ik gun haar zo een redelijke normale kennismaking en de mogelijkheid tot vrienden maken en niet meteen een huilende kind is dat ziek naar huis moet in de eerste week.
Het is hier in het oosten nu 27 graden, en ik heb er al helemaal genoeg van. Ik dacht: laat ik nu maar het huis voor het grootste deel stofzuigen. Woensdag en donderdag wordt het hier 34 graden. Nou...ik heb het geweten: stofzuigen was nu eigenlijk al niet meer te doen. Het zweet brak me aan alle kanten uit. Vreselijk!
De komende dagen houd ik me een beetje koest ;-)
Wij hebben de mobiele airco naar beneden gehaald. Deze hittegolf ga ik lekker in de airco zitten :bye:
Vrijdag ga ik het derde trimester in. Hopelijk wordt dit de laatste hittegolf tot november.
Missnuada, wat bizar he, dat al die scholen zó niet ingesteld zijn op warmte. Veel platte daken ook.

Ik hoop voor je dochter dat het meevalt.
Een pluviofiel met hart en ziel.
noekske74 schreef:
09-08-2025 09:33
Ik ook.. het is hier nu 30 graden en het wordt nog warmer bah!
Krijg er echt een beklemmend gevoel van, voel me sowieso al een tijdje uitgeput ook door het afscheid nemen van mijn kat, veel verdriet onrust spanningen veel hoofdpijn en dan ook nog die warmte en lange dagen.

Met moeite een korte wandeling van intensiever sporten word ik al gauw niet lekker of krijg ik weer hoofdpijn dus je kunt ook niet opladen of even wat energie opdoen.

Je merkt gelukkig al wel een beetje dat het vroeger donker wordt maar tegen de tijd dat het schemert kun je eigenlijk alweer naar bed, mis echt mijn avonden en mijn rust, zeker nu ben helemaal klaar met de Zomer :cry:

Liever niet quoten, sterkte allemaal de komende dagen!
Ik kom ook ff mee klagen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Allememaggies, wat is het al weer heet hier in huis 🥵

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven