Viva’s hondenveldje deel drie
zondag 10 augustus 2025 om 22:43
En daarnaast een lijst van uitgesloten aandoeningen ook al heb je vooraf alles overlegd qua testen en stamboom (HD-vrij). Maar een versleten gewricht was toen ineens weer ‘aandoening van de lijst’ ook al ging het om de knie.
maandag 11 augustus 2025 om 17:57
Ja wel sneaky die verzekeraars, zie het ook terug in reviews inderdaad. Potje maken betere optie dan inderdaad.LemoosGaatDoor schreef: ↑10-08-2025 22:43En daarnaast een lijst van uitgesloten aandoeningen ook al heb je vooraf alles overlegd qua testen en stamboom (HD-vrij). Maar een versleten gewricht was toen ineens weer ‘aandoening van de lijst’ ook al ging het om de knie.
maandag 11 augustus 2025 om 18:33
Verzekering is zeker goed als je niet zelf een potje kan opbouwen of als je niet al een potje of wat reserve hebt. Anders is zelf betalen goedkoper, je hoeft dan immers niet mee te betalen aan de mensen, gebouwen en aandeelhouders van de verzekering.
maandag 11 augustus 2025 om 18:38
Wij hebben wel een verzekering, maar niet in NL dus daar heb je verder niet zo heel veel aan
. Gelijk als pup een lifetime coverage plan gedaan, wat betekent dat zijn epilepsie geen pre-diagnosed illness was en daarom de medicatie dus wel vergoed wordt. Kunnen niet meer van verzekeraar wisselen daardoor. Volgens mij zit er een max van 5000 euro per jaar vet kosten bij-in. Plus dekking voor allemaal dingen die je nooit nodig hoopt te hebben. We hebben ook 500 euro voor kennel kosten, daar heeft Weim nog geen gebruik van gemaakt.
Edit; achteraf ben ik van mening dat we die verzekering niet hadden moeten doen, maar goed, nu kijk ik even een jaar 2 of aan hoe dit uitpakt.

Edit; achteraf ben ik van mening dat we die verzekering niet hadden moeten doen, maar goed, nu kijk ik even een jaar 2 of aan hoe dit uitpakt.
maandag 11 augustus 2025 om 20:37
Hier ook geen verzekering voor de honden
Heb een potje achter de hand, maar hoop dat niet nodig te hebben
Wat betreft meerdere honden
Kruimel is hier gekomen toen witje 3 jaar was.
In de vakanties hadden we papa witje hier altijd een x aantal weken en dan bloeide ze helemaal op
Kruimel vind ze wel wat druk, maar we merken dat, nu Kruimel bij de fokster is met haar puppy's, dat witje haar maatje mist
Heb een potje achter de hand, maar hoop dat niet nodig te hebben
Wat betreft meerdere honden
Kruimel is hier gekomen toen witje 3 jaar was.
In de vakanties hadden we papa witje hier altijd een x aantal weken en dan bloeide ze helemaal op
Kruimel vind ze wel wat druk, maar we merken dat, nu Kruimel bij de fokster is met haar puppy's, dat witje haar maatje mist
dinsdag 12 augustus 2025 om 09:19
Bedankt
Dit weekend kwam ik een foto van kruimel tegen van 3 jaar geleden
Toen was ze zelf zo'n lief pluizig pupje
En nu is ze zelf mama van die heerlijke bolletjes
Ik kan daar ook intens gelukkig van worden om er de hele tijd naar te kijken en met ze knuffelen
Kruimel was ook heel lief en voorzichtig met ze aan het spelen, zo mooi om te zien
Dit weekend kwam ik een foto van kruimel tegen van 3 jaar geleden
Toen was ze zelf zo'n lief pluizig pupje
En nu is ze zelf mama van die heerlijke bolletjes
Ik kan daar ook intens gelukkig van worden om er de hele tijd naar te kijken en met ze knuffelen
Kruimel was ook heel lief en voorzichtig met ze aan het spelen, zo mooi om te zien
dinsdag 12 augustus 2025 om 09:40
dinsdag 12 augustus 2025 om 12:30
dinsdag 12 augustus 2025 om 12:30
Die kent hij nog niet, maar mango, aardbeien, watermeloen, appel; letterlijk kwijlen van opwinding

dinsdag 12 augustus 2025 om 14:11
Ja Weim is ook gek op alle soorten fruit. Ik zat even op te zoeken of bramen OK zijn en er staat dat je ze grondig moet wassen voordat hond ze eet. Nou, dat geloof ik wel hoor, ze groeien hier onbespoten in het wild en hond blijft een beest, hij kan vast wel tegen eventueel wat vuil of een beestje.
dinsdag 12 augustus 2025 om 14:40
Van huis uit: van beste maatjes tot gewoon naast elkaar leven. Bij de katten was er wel vaker een machtsstrijd gaande. Ik heb een kat en hond die bijna even groot zijn en ze liggen naast/op elkaar in de mandjes, die twee gaan heel goed samen.letsgohome schreef: ↑12-08-2025 12:30Ik lees hier al wel eens mee maar heb een vraag. Ik heb nu een hondje (reutje (geholpen) van bijna 2 jaar) en een poes (geholpen) van 4 jaar. Graag zou ik er nog een hondje bij willen als maatje voor mijn hondje nu. Hebben jullie meerdere honden en / of katten en wat zijn jullie ervaringen?
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:00
Hier 2 honden die gek zijn op fruit, al vindt 1 appel minder. Bij meloen gaan ze voor me zitten en blijven ze me strak aankijken. Bij banaan reageren ze op de knak. Druiven krijgen ze niet. Heel slecht, maar dan zitten ze ook klaar.
Wat een schatjes die kleintjes zeg.
Hier gewoon een spaarpotje voor alles. Binnenkort moet daar de castratie van pipo weer van gedaan worden en in september de entingen van dokus. Door het jaar heen kosten ze best wat. Maar dat weet je tevoren, dus prima.
Wat een schatjes die kleintjes zeg.
Hier gewoon een spaarpotje voor alles. Binnenkort moet daar de castratie van pipo weer van gedaan worden en in september de entingen van dokus. Door het jaar heen kosten ze best wat. Maar dat weet je tevoren, dus prima.
dinsdag 12 augustus 2025 om 15:09
3 honden, 2 katten. De oudste kat duldt meer iedereen, net als de oudste hond. De jongste 3 zijn dikke maatjes.letsgohome schreef: ↑12-08-2025 12:30Ik lees hier al wel eens mee maar heb een vraag. Ik heb nu een hondje (reutje (geholpen) van bijna 2 jaar) en een poes (geholpen) van 4 jaar. Graag zou ik er nog een hondje bij willen als maatje voor mijn hondje nu. Hebben jullie meerdere honden en / of katten en wat zijn jullie ervaringen?

woensdag 13 augustus 2025 om 22:08
Het gaat erom of er urineresten van een vos op zitten. Vossen kunnen parasieten hebben die voor jouw hond en jou dodelijk kunnen zijn. Als je in een gebied zit waar de vossen die parasieten hebben, dan moet je boven vossenplashoogte plukken.*Bladoor* schreef: ↑12-08-2025 14:11Ja Weim is ook gek op alle soorten fruit. Ik zat even op te zoeken of bramen OK zijn en er staat dat je ze grondig moet wassen voordat hond ze eet. Nou, dat geloof ik wel hoor, ze groeien hier onbespoten in het wild en hond blijft een beest, hij kan vast wel tegen eventueel wat vuil of een beestje.
woensdag 13 augustus 2025 om 22:09
Ben jij niet zijn leukste maatje dan?letsgohome schreef: ↑12-08-2025 12:30Ik lees hier al wel eens mee maar heb een vraag. Ik heb nu een hondje (reutje (geholpen) van bijna 2 jaar) en een poes (geholpen) van 4 jaar. Graag zou ik er nog een hondje bij willen als maatje voor mijn hondje nu. Hebben jullie meerdere honden en / of katten en wat zijn jullie ervaringen?
donderdag 14 augustus 2025 om 08:51
Oja, dat doen we sowieso wel daar was ben ik me van bewust. Buiten dat eet ik ook mee en ik weet ongeveer de plashoogte van Weim

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in