Hoe liep jij een blauwtje en hoe erg was dat?
zaterdag 9 augustus 2025 om 23:40
Ik trap af: tijdens een skivakantie met een grote vriendengroep raakte ik helemaal verliefd op een man die via-via bij onze groep terecht was gekomen. Ik was single, hij had blijkbaar net een nieuwe vriendin (had ik begrepen van de vriend die hem had geïntroduceerd).
Het was leuk, spannend, we skieden veel samen maar ‘het’ moment deed zich steeds niet voor. Ik begon me af te vragen of ik zijn ‘signalen’ verkeerd interpreteerde en ik raakte steeds verwarder. Aan het eind van de week zaten we samen met vier anderen in een skilift. Nou ben ik niet de meest doortastende persoon op aarde, eerder terughoudend, maar deze man was zó leuk (en de sneeuw en de glühwein hielpen ook mee om mij in romantische sferen te brengen
) dus tijdens die laatste lift omhoog legde ik opeens mijn hand op zijn been. Inclusief skihandschoen. Het had toeval kunnen zijn, onoplettendheid, maar hij en ik wisten precies wat ik met dat gebaar bedoelde.
Er gebeurde niks, mijn hand bleef liggen, het leek uren te duren. We skieden uit de lift en gingen met ons groepje meteen terug naar het hotel. Hem heb ik nooit meer gezien omdat hij - zo begreep ik later van een van mijn vrienden - meteen zijn koffer had gepakt en terug naar huis was gereden. We zouden eigenlijk de dag erna pas met z’n allen vertrekken maar hij had gezegd dat hij per direct terug moest. Dat vond iedereen raar, maar oké, hij moest het verder zelf maar weten.
Een blauwtje, dus. Maar ook verwarrend. Omdat het zo ‘dramatisch’ afliep: hij had ook gewoon mijn hand kunnen weghalen en dat was dan duidelijk genoeg geweest. Nu vertrok hij halsoverkop terug naar huis en bleef ik achter met een groot vraagteken. Ik hoorde pas veel later dat zijn nieuwe vriendin zwanger was. Dat gaf mij het idee dat híj in elk geval het juiste had gedaan en dat ik op het verkeerde moment in zijn leven was gekomen (sowieso had ik nooit iets geprobeerd als ik dat geweten had).
Conclusie? Die is er eigenlijk niet. Ik deed iets stoms zonder de achtergrondinformatie te kennen, hij was verstandig (maak ik mezelf wijs, want misschien vond hij me helemaal niet zo leuk als ik dacht) en daarna ging het leven gewoon door. Het is al járen geleden. Ik kom hem af en toe nog wel eens tegen. Leuk en ongemakkelijk, we weten allebei dat er iets tussen ons gebeurd is waarover we het niet meer hebben maar - en soms staat zijn vriendin die inmiddels zijn vrouw is erbij - ik weet dat we dat moment in de skilift allebei niet zijn vergeten.
Ik heb maar één keer in mijn leven het voortouw genomen bij een man, namelijk deze man, en het was meteen de laatste keer
Jullie? Ooit een blauwtje gelopen en hoe kijk je erop terug?
Het was leuk, spannend, we skieden veel samen maar ‘het’ moment deed zich steeds niet voor. Ik begon me af te vragen of ik zijn ‘signalen’ verkeerd interpreteerde en ik raakte steeds verwarder. Aan het eind van de week zaten we samen met vier anderen in een skilift. Nou ben ik niet de meest doortastende persoon op aarde, eerder terughoudend, maar deze man was zó leuk (en de sneeuw en de glühwein hielpen ook mee om mij in romantische sferen te brengen

Er gebeurde niks, mijn hand bleef liggen, het leek uren te duren. We skieden uit de lift en gingen met ons groepje meteen terug naar het hotel. Hem heb ik nooit meer gezien omdat hij - zo begreep ik later van een van mijn vrienden - meteen zijn koffer had gepakt en terug naar huis was gereden. We zouden eigenlijk de dag erna pas met z’n allen vertrekken maar hij had gezegd dat hij per direct terug moest. Dat vond iedereen raar, maar oké, hij moest het verder zelf maar weten.
Een blauwtje, dus. Maar ook verwarrend. Omdat het zo ‘dramatisch’ afliep: hij had ook gewoon mijn hand kunnen weghalen en dat was dan duidelijk genoeg geweest. Nu vertrok hij halsoverkop terug naar huis en bleef ik achter met een groot vraagteken. Ik hoorde pas veel later dat zijn nieuwe vriendin zwanger was. Dat gaf mij het idee dat híj in elk geval het juiste had gedaan en dat ik op het verkeerde moment in zijn leven was gekomen (sowieso had ik nooit iets geprobeerd als ik dat geweten had).
Conclusie? Die is er eigenlijk niet. Ik deed iets stoms zonder de achtergrondinformatie te kennen, hij was verstandig (maak ik mezelf wijs, want misschien vond hij me helemaal niet zo leuk als ik dacht) en daarna ging het leven gewoon door. Het is al járen geleden. Ik kom hem af en toe nog wel eens tegen. Leuk en ongemakkelijk, we weten allebei dat er iets tussen ons gebeurd is waarover we het niet meer hebben maar - en soms staat zijn vriendin die inmiddels zijn vrouw is erbij - ik weet dat we dat moment in de skilift allebei niet zijn vergeten.
Ik heb maar één keer in mijn leven het voortouw genomen bij een man, namelijk deze man, en het was meteen de laatste keer

Jullie? Ooit een blauwtje gelopen en hoe kijk je erop terug?
zondag 10 augustus 2025 om 12:05
De jongens die ik vroeger leuk vond, vonden mij niet leuk. Als ik avances maakte was ik altijd dronken want nuchter durfde ik niet eens iemand aan te kijken.
Als dat allemaal gefilmd was en ik zou het nu terug zien, zouden mijn wangen vuurrood van schaamte zijn.
Eentje was een punker, een kraker. En ik een tutje. Ik nodigde hem uit voor mijn verjaardag die ik samen met mijn huisgenootje ging vieren. Hij zei 'Denk je dat het leuk wordt?' Hij kwam dus echt niet. Hahaha
Als dat allemaal gefilmd was en ik zou het nu terug zien, zouden mijn wangen vuurrood van schaamte zijn.
Eentje was een punker, een kraker. En ik een tutje. Ik nodigde hem uit voor mijn verjaardag die ik samen met mijn huisgenootje ging vieren. Hij zei 'Denk je dat het leuk wordt?' Hij kwam dus echt niet. Hahaha
zondag 10 augustus 2025 om 12:16
Wat afschuwelijk. Dit maakt me echt woest, vooral omdat de leerkrachten dit blijkbaar toegestaan hebben.apiejapie schreef: ↑10-08-2025 08:30Op de middelbare school was een jongen die ik erg interessant vond. In de pauze was ik steeds naar hem aan het kijken, maar echt aanspreken durfde ik niet. Hij zat een jaar hoger dus nog extra spannend. Na een tijd durfde ik hem een brief te sturen en omdat ik die bij hem afgeven te spannend vond, heb ik die in zijn tas gedaan. Toen ik later in de klas kwam was er een hoop gegniffel. Leraar vroeg wat er was; bleek hij eerst de brief aan zijn klas voorgelezen te hebben en daarna de brief aan mijn klasgenoot gegeven te hebben. Werd die brief nog in onze klas voorgelezen, waar ik bij zat. Ik was diep gekwetst. Door die jongen waar ik plotsklaps klaar mee was, de jongen in mijn klas die de brief voorlas, maar ook door de leerkrachten die dit toestonden. Ik was al zo onzeker en lag al niet zo best in de groep. Ik vond het vreselijk.
Wat moet jij je alleen gevoeld hebben toen

zondag 10 augustus 2025 om 12:22
Ik snap je heel goed! Volkomen onterecht, want hij is degene die zich moet schamen en ook die leerkrachten. Maar dat het zo voelt kan ik begrijpen.apiejapie schreef: ↑10-08-2025 08:50Wat kunnen sommigen toch eikels zijn! Op dat moment voelde het alsof alleen mij zoiets overkomen is. En daarna heb ik er, tot nu toe, nooit meer over gesproken. Toch soort schaamte voor mij, terwijl ik met mijn volwassen brein heel goed weet dat hij degene was (en in mijn geval vooral ook de leerkrachten) die zich onfatsoenlijk gedragen hebben. Maar als je je zo vernederd voelt, dan neem je dat stuk als schaamte mee, tenminste ik wel.
Benieuwd wat je gedaan hebt met dat Facebook-verzoek.
Ik heb hem gelijk geblokkeerd, na uitgebreid genoten te hebben van de foto’s waarop hij wel 60 leek

zondag 10 augustus 2025 om 12:29
EstelleGallois schreef: ↑10-08-2025 12:22
Ik heb hem gelijk geblokkeerd, na uitgebreid genoten te hebben van de foto’s waarop hij wel 60 leek![]()

zondag 10 augustus 2025 om 12:46
O, ik herinner me nog een blauwtje. Ik was door een jongen uitgenodigd voor een gala, inclusief hotelovernachting, dus meestal betekende zo’n uitnodiging dat er een wilde nacht bij hoorde. Ik had tegen die jongen gezegd dat ik een vriendje had (nog maar kort), oftewel: geen wilde nacht, maar hij wilde toch graag dat ik meeging. Leuk, een paar vriendinnen van mij gingen ook mee, en het werd een gezellig weekend. Zonder wilde nacht.
Na afloop nodigde ik hem uit om later die week iets te gaan drinken bij wijze van bedankje. Ik was hem eigenlijk wel erg leuk gaan vinden, dus ik was bloedzenuwachtig voor die date. Ik zie mezelf nog aan de bar in een verder leeg café zitten, en zitten, en nog langer zitten, en steeds maar weer een cocktail bestellen en kijken alsof ik dat wel vaker deed, helemaal opgedirkt in mijn eentje cocktails drinken, en toen ben ik om halftwaalf dronken op mijn hakken naar de uitgang gewankeld, en ik kon nog steeds niet geloven dat hij gewoon niet was komen opdagen
Toen ik hem er later op aansprak zei hij: oh, vergeten. Alsof dat heel normaal was. Mijn beginnende verliefdheid was meteen over. (Wel jammer dat hij inmiddels heel succesvol en steenrijk is).
Na afloop nodigde ik hem uit om later die week iets te gaan drinken bij wijze van bedankje. Ik was hem eigenlijk wel erg leuk gaan vinden, dus ik was bloedzenuwachtig voor die date. Ik zie mezelf nog aan de bar in een verder leeg café zitten, en zitten, en nog langer zitten, en steeds maar weer een cocktail bestellen en kijken alsof ik dat wel vaker deed, helemaal opgedirkt in mijn eentje cocktails drinken, en toen ben ik om halftwaalf dronken op mijn hakken naar de uitgang gewankeld, en ik kon nog steeds niet geloven dat hij gewoon niet was komen opdagen

Toen ik hem er later op aansprak zei hij: oh, vergeten. Alsof dat heel normaal was. Mijn beginnende verliefdheid was meteen over. (Wel jammer dat hij inmiddels heel succesvol en steenrijk is).
zondag 10 augustus 2025 om 14:37
Ik heb diverse blauwtjes gelopen in mijn leven, maar ik herinner me ook vooral inderdaad dat opdirken van vroeger als er een feestje was waar dan de crush van dat moment aanwezig zou zijn. Eindeloos met mijn haar teuten, flink veel make-up en sieraden, en als het even kon ook nog een korte rok met een zwarte panty of zoiets. Goed, het waren de jaren '80, maar dan nóg.
Geen wonder dat het op dat soort avonden nooit lukte. Na al dat getut was elke spontaniteit weg en lag het er duimendik bovenop dat ik hoge verwachtingen van die avond had

Na zevenhonderd jaren
zondag 10 augustus 2025 om 16:59
Toen ik een jaar of 16 was had ik een keer met een jongen gezoend en telefoonnummers uitgewisseld. Uiteindelijk halverwege de week gebeld en afgesproken dat we elkaar gewoon weer zouden zien bij de disco waar we altijd heen gingen, hij zou gewoon met zijn vrienden gaan en ik met mijn nichtje, maar we zouden bij de ingang op elkaar wachten. Hij was er nog niet op het afgesproken tijdstip en een kwartier later nog niet, wij vonden het stom om de hele tijd bij de ingang te blijven hangen, dus we zijn in de snackbar er tegenover gaan zitten toen we hem uiteindelijk zagen aankomen, ik denk pak hem beet een half uur later. Vervolgens zijn we met zijn allen naar binnen gegaan en hebben we elkaar binnen niet meer aangekeken. Ook nooit meer een woord met hem gewisseld. Dat was echt de meest mislukte net-niet-date ooit.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 12 augustus 2025 om 17:26
Geen idee of het echt een blauwtje is, maar een keer na een leuke date een afscheidsknuffel gegeven. Omdat ik niet heel gewenning ben met aanrakingen reageerde mijn lichaam totaal anders dan ik had willen reageren, op een afwijzende manier. Mijn hoofd vond die afscheidsknuffel helemaal niet erg, maar mijn lichaam vertelde wat anders.
Omdat ik het zelf niet goed snapte wat er gebeurde ook niet meer uit kunnen leggen waarom ik nou zo reageerde, en die jongen voelde zich er ook niet fijn bij en hebben we het daarbij maar gelaten. Wel jammer want de rest van de date was goed gezellig.
Omdat ik het zelf niet goed snapte wat er gebeurde ook niet meer uit kunnen leggen waarom ik nou zo reageerde, en die jongen voelde zich er ook niet fijn bij en hebben we het daarbij maar gelaten. Wel jammer want de rest van de date was goed gezellig.
dinsdag 12 augustus 2025 om 19:39
Ooit eens in mijn puberteit een liefdesbrief gestuurd naar een jongen, zonder adresgegevens van mezelf. Nooit een reactie opgekomen en later heb ik via via gehoord dat hij niet wist wie ik was 
Jammer hoor, het was een knappe super intelligente jongen, die vast een heel goede invloed op mij zou hebben gehad. Mijn moeder zou in haar nopjes zijn geweest, maar helaas speculaas.

Jammer hoor, het was een knappe super intelligente jongen, die vast een heel goede invloed op mij zou hebben gehad. Mijn moeder zou in haar nopjes zijn geweest, maar helaas speculaas.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in