Herfst/winterliefde voor de zomerhaters deel 12.

23-07-2025 18:21 357 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afbeelding

Hou je van kou, donker, regen, mooie herfstkleuren, leef je op bij mistige ochtenden, stille avonden..... Wees welkom en klaag, zeur en tier hier mee over de zomer, de hitte, de helbal, de lange avonden en alles wat je irriteert daaraan.

Maar deel ook vooral hoe je geniet van de herfst en de winter :heart:. Daar worden we blij van.

Samen slepen we ons en elkaar door de zomer en komen we bij in de herfst en winter....
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Zelfs als mensen weten dat je dit weer vreselijk vindt, is de primaire reactie van mensen toch om medelijden te hebben door het weer van de afgelopen weken (vakantie) en het weer nu (geen vakantie meer)
Liv8 schreef:
11-08-2025 17:48
Zelfs als mensen weten dat je dit weer vreselijk vindt, is de primaire reactie van mensen toch om medelijden te hebben door het weer van de afgelopen weken (vakantie) en het weer nu (geen vakantie meer)
Het zit er echt ingeramd hè, dat dit weer lekker en fijn en mooi is.
Blegh.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het enige dat ik nog een beetje prettig vind, is (electrisch) fietsen door het bos. Een stukje lopen is al niet meer te doen :|
Ja. Genieten moeten we. Van dit prachtige weer.
Ik trek het niet.
Ik heb een ontiegelijk drukke dag gehad. Drukke baan. Garage. Boodschappen. Slecht slapen.
Die schijthitte. Morgen 33, woensdag 35 en donderdag 34.

Bah. Kan beter even niet meer posten want zelfs voor hier ben ik te negatief. Doodongelukkig word ik ervan.
flawed schreef:
11-08-2025 19:05
Ja. Genieten moeten we. Van dit prachtige weer.
Ik trek het niet.
Ik heb een ontiegelijk drukke dag gehad. Drukke baan. Garage. Boodschappen. Slecht slapen.
Die schijthitte. Morgen 33, woensdag 35 en donderdag 34.

Bah. Kan beter even niet meer posten want zelfs voor hier ben ik te negatief. Doodongelukkig word ik ervan.
Gewoon blijven schrijven, tenzij je je er zelf slechter door gaat voelen natuurlijk.

Ik vind het ook ronduit k.u.t.

Waarom lijkt het hier niet gewoon een tijdje 23 graden én droog te kunnen zijn (voor de vakantiegangers die van mooi weer houden). Het is óf wisselvallig óf heet. Bah!

In huis loopt de temperatuur ook flink op. Niet fijn, want werk veelal vanuit huis en mijn al zeer vermoeide hoofd, heeft nu nog meer concentratieproblemen. Niet handig ook, want veel collega's hebben vakantie.

Het is dat het 'al' augustus is, maar anders had ik dicht tegen paniek/angstaanval gezeten. Warmte triggert dat helaas.
Ik snap het helemaal Flawed :hug:
Zeker als je dan ook nog een drukke dag/baan hebt niet te doen dan joh daar is dit topic voor!

En inderdaad Sterrenstof, het is of benauwd met regen/bewolking of weer gelijk te warm met zon pfff.
Die angst en paniekaanvallen ken ik, ik zit er helaas wel regelmatig tegenaan de afgelopen tijd, maar het iets vroegere donker helpt al een kleeein beetje maar kan voor mij niet snel genoeg gaan.
Ik heb dan wel de mazzel dat ik sinds 2 jaar een echt koel huis heb.
Appartement op de begane grond, raam op het zuiden met daarboven het balkon van de bovenbuurvrouw dat uitsteekt en de zon tegenhoudt.
Tis hier nu 23,5 graden.

Nadeel is dat het een vrij donker huis is daardoor.
En in tegenstelling tot veel zomerhaters hou ik wel heel erg van licht.

David Dunning
Ik ben ook een “rare” zomerhater hoor.
Ik houd ook van licht.
En ik ben ook niet dol op kou (hoewel ik nu de temperatuur graag naar een vriespunt zou zien dalen).
Ik hou van middelmatig. Tussen 10 en 20 ofzo. Af en toe wat regen hier en daar. Prima.
Maar liever vrieskou dan die afschuwelijke hitte. Er is geen ontsnappen aan.
flawed schreef:
11-08-2025 22:26
Ik ben ook een “rare” zomerhater hoor.
Ik houd ook van licht.
En ik ben ook niet dol op kou (hoewel ik nu de temperatuur graag naar een vriespunt zou zien dalen).
Ik hou van middelmatig. Tussen 10 en 20 ofzo. Af en toe wat regen hier en daar. Prima.
Maar liever vrieskou dan die afschuwelijke hitte. Er is geen ontsnappen aan.
Dat is idd het gekmakende eraan.
Kou kun je nog (deels) buitensluiten, maar warmte kun je niet ontwijken.

Ik heb een spierziekte en met kou heb ik wat meer last. Vervelend, maar gelukkig worden de winters steeds minder koud.

Met warmte heb ik echter veel meer spierklachten en dat kan fiks 'uit de hand lopen'. En dat moet ik maar gewoon ondergaan. (6)

Dus voor mij ook graag tussen de 10 en 25 (dat dan voor de zonerliefhebbers) graden. Maar dan wel graag 14 uur per dag licht.

David Dunning
Ik was bij Ikea. Heerlijk koel.

David Dunning
Mag ik even:

GAD.VER.DAM.ME !!!!!!!!!
Een pluviofiel met hart en ziel.
Solomio schreef:
12-08-2025 16:05
Ik was bij Ikea. Heerlijk koel.
Hier bij de Jumbo moet je je winterjas aan doen :wtf:
Een pluviofiel met hart en ziel.
Tanteslankie20 schreef:
12-08-2025 18:04
Hier bij de Jumbo moet je je winterjas aan doen :wtf:
Haha, in supermarkten is het altijd 'koel', maar volgens mij bij Appie het ergst.
Ik moet altijd binnen 2 minuten poepen dan. ;-D

David Dunning
Solomio schreef:
12-08-2025 18:08
Haha, in supermarkten is het altijd 'koel', maar volgens mij bij Appie het ergst.
Ik moet altijd binnen 2 minuten poepen dan. ;-D
Hier is de Jumbo het koudst, maar nog veel erger is de Hanos. Sterker nog, daar hangen dus winterjassen van de hanos die je aan kunt doen als je het koelgedeelte in loopt. En die heb je hard nodig.
Tanteslankie20 schreef:
12-08-2025 18:04
Mag ik even:

GAD.VER.DAM.ME !!!!!!!!!
Niks aan toe te voegen!
De hele dag alweer hoofdpijn :facepalm: weer niks uit handen krijgen, echt genieten.
Ik ben net teruggekomen van een lange reis in het noorden en heb echt een total shock to the system.

Eergisteren stond ik nog met m'n dikste fleece tot m'n oren naar de dolfijnen in een ijzige zee te kijken, nu staat het zweet op m'n gezicht terwijl ik de laatste wasjes draai.

Ik gun alle zomerliefhebbers echt dit weer en vind het leuk voor ze dat ze genieten... maar ik kan niet wachten tot de herfst en dan vooral de dagen dat er vanaf de middag een stoofpot op het vuur staat om je aan te laven als je rozig van de kou weer thuiskomt.
-
Vandaag 32, nu nog 27.
Klotezooi
Ik vind het afschuwelijk weer, het is weer zo benauwd.
Maar ik werd wel blij van de reacties onder een bericht van Ed Aldus (weerman van Rijnmond) . Hij vroeg of je team warme zomer of team gematigde zomer bent. Het merendeel was team gematigd en best wel veel,die aangaven vooral geen team zomer te zijn.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
Het is nog steeds 21 graden nu. Ik heb geen oog dichtgedaan en knallende koppijn.
Kan me nu naar werk slepen en me weer opmaken voor 33 graden en weer zo’n nacht. En morgen weer. Wat een ellende.

Echt genieten dit.
35 tot lokaal 36 vandaag hier in het uiterste zuiden.
Hittegolf sinds zaterdag en houdt volgende week nog aan.
Krijg er een paniekaanval van. Wat een verschrikking :"-(
Wat een kutweer zeg. Heb er enorm slecht van geslapen. Gelukkig heeft mijn therapiekamer goede airco dus die laat ik de hele dag flink blazen. Zie nu al op tegen de terugweg.
Ik heb wel geslapen want huis warmt langzaam op dus het was nog te doen gisterenavonden.
Maar die warmte kan dan niet meer zo kwijt daar heeft dan weer dagen echte koelte voor nodig.
Kom beneden om 8 uur en daar is nu wel al 27,5 graad en koeler krijg ik het niet meer. Dus morgen is dan 30 graden beneden en de dag erna weer warmer enz..En boven is het nog veel warmer, zeker op zolder. Blech.

Ik zie dat bij mijn schoonouders maar 25 graden wordt en komt de hele week niet boven de 27 graden. Fijn voor hen maar dan krijg ik weer de hele tijd apjes dat allemaal wel mee valt en waarom code rood ect.

Hun snappertje is dan spontaan stuk, je zal eens begrijpen dat waar ik woon al 8 graden warmer wordt en dat is nog in NH en dat in oosten en zuiden over al gemeen nog veel warmer word dan bij mij en helemaal veel warmer wordt dan bij hen.
Zo raar gedrag vindt ik dat....
Sommige mensen kijken niet verder dan hun neus lang is.

Hier binnen is het nu 25 graden. Gisteren de hele dag+avond de airco aan gehad. Straks gaat hij weer aan.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Onze is stuk gegaan en het is een herrieding. We hadden de functie dat meeste van water verdampte maar nu moet met een slang in een bak en met deze luchtvochtigheid moet de bak elk half uur leeg.

En als ik geen pijn zou hebben was dat voor deze zomer een prima oplossing geweest. Ook is de toon van brommen op de een of andere manier na een half uurtje de toon van mijn tinnitus ;-)

Moet zo even naar de fysio en gelukkig is daar in de behandelkamer en in de ruimte voor looptherapie, dus een uurtje redelijk koel. Ik neem mijn mobiele ventilator mee want vrees als ik daar na 12 uur naar buiten loop ik een dikke klap krijg.

Daarna maar de mobiele airco aan en oordoppen in en steeds bukken.

Is nog altijd beter dan en ook pijn hebben van warmte en dan ziek worden en moeten spugen. Nu blijft het bij extra pijn en darmklachten en een stomme piep.
Dus ik klaag maar half. ;-)

Voor iedereen die geen koelte kan vinden vandaag, aan de kust in NH is het beter te doen en anders heel veel sterkte. En ik hoop toch zo dat niet zo lang gaat duren als ze nu voorspellen.

Afbeelding
Ff naar de apotheek en de supermarkt geweest. :sun:

Vanmiddag om 15 uur met mijn oudste naar de huisarts. :'(

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven