Courgette schillen
donderdag 14 augustus 2025 om 16:47
donderdag 14 augustus 2025 om 17:00
Nou vooral dit, dat wordt toch één papperige zooi zonder schil?*Bladoor* schreef: ↑14-08-2025 16:47Het schilletje houdt juist de vrucht samen en geeft wat kleur/bite (smaak?) aan het gerecht. Zonder schil zou ik echt niet weten waarom ik een courgette zou gebruiken. Ok, ik snap wel dat courgette vulling geeft, maar nee zonder schil vind ik er vrij weinig aan.
En inderdaad, schil je een aubergine dan ook?
ps: ik schil komkommers ook niet.
donderdag 14 augustus 2025 om 17:50
Wat is de reden dat je m schilt? Ik vind een komkommer stiekem lekkerder zonder schil maar aan de schil van een courgette zit toch nul smaak? Eigenlijk zit er aan een courgette sowieso nul smaak.
Ik denk dat je vitamines verliest door het schillen (al weet ik niet precies hoe dat zit bij een courgette), zonde dus.
Ik denk dat je vitamines verliest door het schillen (al weet ik niet precies hoe dat zit bij een courgette), zonde dus.
.
donderdag 14 augustus 2025 om 19:12
donderdag 14 augustus 2025 om 19:33
Ik schil hem nooit. Nooit over nagedacht dat wel te doen. Zit niet "alle" smaak daar?
Ben nu heel benieuwd wat je gedaan hebt met je soep.

Stiekem hoop ik dat je de soep in tweeën hebt verdeelt en de helft met en andere helft zonder schil hebt gemaakt om te proeven of het verschilt... Maar zulke dingen doet wrs niemand behalve ik als ik voor zo'n mal dilemma sta... lol
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
donderdag 14 augustus 2025 om 20:33
De Grieken daarentegen maken de Tzatzitki wel met schil

Hier schil ik de courgette niet, en gebruik bijna wekelijks wel iets van courgette. Komkommer vind ik lekkerder zonder schil, maar ik neem meestal de moeite niet om hem te schillen en heb mezelf dus inmiddels aangeleerd met schil te eten.
donderdag 14 augustus 2025 om 20:51
Ik snij de courgette in stukjes, kook het in bouillon en pureer het. Tadaa, courgettesoep (met schil).
donderdag 14 augustus 2025 om 20:51
Ik snij de courgette in stukjes, kook het in bouillon en pureer het. Tadaa, courgettesoep (met schil).
donderdag 14 augustus 2025 om 21:17
Whahahaa te laat, jammerLunchLover schreef: ↑14-08-2025 19:33Ik schil hem nooit. Nooit over nagedacht dat wel te doen. Zit niet "alle" smaak daar?
Ben nu heel benieuwd wat je gedaan hebt met je soep.
Stiekem hoop ik dat je de soep in tweeën hebt verdeelt en de helft met en andere helft zonder schil hebt gemaakt om te proeven of het verschilt... Maar zulke dingen doet wrs niemand behalve ik als ik voor zo'n mal dilemma sta... lol

Maar ik heb hem toch maar gewoontegetrouw geschild
.
donderdag 14 augustus 2025 om 22:17
donderdag 14 augustus 2025 om 22:28
Ik schil 'm omdat ik de schil vaak heel naar vind aanvoelen, plakkerig en het ziet er in mijn beleving niet fris uit, veel plekjes en deukjes waar het lijkt of iemand zijn nagels erin heeft gestoken of zo. Zo liggen ze vaak allemaal dus geen kwestie van een betere uitzoeken of zo. Ik haal ze meestal bij de Jumbo of de AH hier. Als ik het dan schil dan voelt het voor mij frisser of zo. Qua bite maakt het me weinig uit, ik heb een probleem met mijn kaak dus dat het snotteriger word vind ik dan weer niet zo erg. Voor de smaak voeg ik het ook niet toe, meer voor vulling en vezels. Courgette is ook goed voor de stoelgang zeggen ze dus ja..
Aubergine lust ik niet dus wel of niet schillen is daarbij niet aan de orde.
Aubergine lust ik niet dus wel of niet schillen is daarbij niet aan de orde.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in