Courgette schillen

14-08-2025 16:33 78 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin inmiddels te denken dat ik de enige ben. Ik schil mijn courgette dus altijd met de dunschiller, net zoals ik dat doe bij een komkommer. Iedereen vind dat heel erg raar maar ik zal toch niet de enige zijn?

Courgette schillen

Totaal aantal stemmen: 197

Ja! (7%)
Nee! (93%)
ikbenhetzozat schreef:
14-08-2025 22:28
Ik schil 'm omdat ik de schil vaak heel naar vind aanvoelen, plakkerig en het ziet er in mijn beleving niet fris uit, veel plekjes en deukjes waar het lijkt of iemand zijn nagels erin heeft gestoken of zo. Zo liggen ze vaak allemaal dus geen kwestie van een betere uitzoeken of zo. Ik haal ze meestal bij de Jumbo of de AH hier. Als ik het dan schil dan voelt het voor mij frisser of zo. Qua bite maakt het me weinig uit, ik heb een probleem met mijn kaak dus dat het snotteriger word vind ik dan weer niet zo erg. Voor de smaak voeg ik het ook niet toe, meer voor vulling en vezels. Courgette is ook goed voor de stoelgang zeggen ze dus ja..

Aubergine lust ik niet dus wel of niet schillen is daarbij niet aan de orde.
Over het algemeen bevat de schil bevat juist de meeste vezels. En de hoeveelheid vezels maakt juist dat het goed voor de stoelgang is. Dus eigenlijk gooi jij juist het meest voedzame stukje van de groente weg.
Ik was hem gewoon goed, en omdat je het verhit is het voor mij prima. Maar als het goed voelt voor jou, moet je dit lekker doen toch? Het is jouw maaltijd.
Ben-ik-weer schreef:
17-08-2025 19:24
Ik gaar pompoen in de oven in stukken met schil. En als hij daarna soep wordt dan gaat die schil gewoon mee.
Ik ook. Echt eyeopener na veel bloedende vingers bij schillen van pompoenen 🎃
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
aikidoka schreef:
16-08-2025 17:43
Er zijn zeker wel gerechten waarin alleen het vruchtvlees van de aubergine gebruikt wordt, maar dat wordt dan gedaan door het gare vruchtvlees uit een geroosterde aubergine te lepelen en schrapen, die daarvoor dus dmv van een gril of gasvlam gegaard en geblakerd is.
Lekker baba ganoush.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven