Bewust kindvrij sinds 2010 deel 28
vrijdag 15 augustus 2025 om 17:40
Hahaha ik heb ook eerst de cijfers gecheckt toen ik de toon van het artikel las! Maar de cijfers kloppen. Ik denk ff fact check.
Ik lees elke dag zaken in de app van vriendinnen die me vies tegenvallen.
Leuke anekdote was dat een vriendin op reis is en de Duitse eigenaar van hotel haar kind in het Duits erop wees dat er eerst frühstuck moest worden gegeten en dan pas hupschen op de trampoline
. Dat hielp wel want kind was eerst aan het klagerig schreeuwen haha. Kind ook eerste Duitse les direct gehad
Ik lees elke dag zaken in de app van vriendinnen die me vies tegenvallen.
Leuke anekdote was dat een vriendin op reis is en de Duitse eigenaar van hotel haar kind in het Duits erop wees dat er eerst frühstuck moest worden gegeten en dan pas hupschen op de trampoline

vrijdag 15 augustus 2025 om 19:31
Ik denk dat het ook heel erg ligt aan de kringen waar je in bevind. Ik en partner zijn begin 30, en ik denk dat het overgrotr deel van onze vriendengroep niet van plan is kinderen te nemen. Het is ook een stuk makkelijker om die keuze te maken als je niet de enige bent. Ik heb ook tijdje in de omgeving bible belt gewerkt en heb een collega ooit een heel diep gesprek gehad over hoe zij spijt had van kinderen nemen. Nu zou ze nooit meer anders willen natuurlijk, maar als ze het opnieuw had kunnen doen twijfelt ze of ze wel kind had genomen.
Al snap ik ook dat dit maar klein percentage is van ouders, maar ik denk wel dat mensen sneller geneigd zijn er toch voor te gaan omdat het hoort en omdat iedereen het wilt/doet.
In mijn kindertijd kende ik meerdere volwassen koppels zonder kindererns. Zelfs 3 van de 4 kids uit het gezin waarin ik ben opgegroeid wilt geen kinderen :p dus bij mij heeft het er sowieso nooit ik gezeten.
Al snap ik ook dat dit maar klein percentage is van ouders, maar ik denk wel dat mensen sneller geneigd zijn er toch voor te gaan omdat het hoort en omdat iedereen het wilt/doet.
In mijn kindertijd kende ik meerdere volwassen koppels zonder kindererns. Zelfs 3 van de 4 kids uit het gezin waarin ik ben opgegroeid wilt geen kinderen :p dus bij mij heeft het er sowieso nooit ik gezeten.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in