Courgette schillen
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:41
Niet als je het gewoon even opbakt voor een gerecht.Henk-und-Roelie schreef: ↑15-08-2025 18:23Aubergine schillen?![]()
Dan hou je toch alleen nog maar wat 'snot' over als je het in de oven bereidt?
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:42
Huh? Gewoon met een dunschiller.
Die paarse schil is toch maar een milimeter ofzo dik? Waarom zou er dan niks van over blijven?
De reden heb ik al vermeld.
vrijdag 15 augustus 2025 om 18:44
O ok, die bereidingsmethode ken ik niet, ik snij ze eerst in plakken, maak inkepingen, strooi er wat zout over en laat ze dan wat indrogen. Daarna komt het marineren voordat ze de oven ingaan.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
zaterdag 16 augustus 2025 om 08:14
Hahahaha mijn moeder deed dat ook. Tot we vroegen waarom. Ze zei, dat doe je met sperziboontjes toch ook en die hebben ook twee van die puntjes! Daarna heeft ze het nooit meer gedaan
zaterdag 16 augustus 2025 om 11:35
Dan haal je de wortel en het schilletje van de mungboon eraf.
Zo raar is dat niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
zaterdag 16 augustus 2025 om 12:56
Surinaams misschien? Is daar heel gewoon. Indonesië ook, dacht ik.
pina wijzigde dit bericht op 16-08-2025 13:00
4.71% gewijzigd
zaterdag 16 augustus 2025 om 12:58
Ik heb van mijn leven nooit gerookt en ben in een rookvrij huishouden opgegroeid. Ik vind courgette werkelijk nergens naar smaken, ik zie het meer als vulling, dan iets anders. Ik moet er veel mee doen om er wat van te maken. Maar goed, ik eet vrij pittig.apiejapie schreef: ↑15-08-2025 08:39Rook jij toevallig? Mensen die roken hebben een stuk minder smaak, waardoor ze dingen als courgette als smaakloos kunnen ervaren. Voor mij (niet roker) zit er wel degelijk smaak aan een courgette hoor. Maar misschien geldt dat roken/niet roken voor jou niet en heb je een wat minder sterke smaak.
Ik schil meestal niet, hoewel ik wel weet dat de Fransen courgettes voor bijvoorbeeld courgettesoep, een beetje half half schillen, dus grofweg wat schil verwijderen, maar niet alles
zaterdag 16 augustus 2025 om 14:10
zaterdag 16 augustus 2025 om 14:18
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:30
Hoe krijg je dat sowieso in 's hemelsnaam geschild?Henk-und-Roelie schreef: ↑15-08-2025 18:23Aubergine schillen?![]()
Dan hou je toch alleen nog maar wat 'snot' over als je het in de oven bereidt?
Het enige wat ik geschild zou zien als ik aubergine zou proberen te schillen zijn mijn vingers.
Die aubergine is toch écht te beweeglijk en niet hard genoeg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
zaterdag 16 augustus 2025 om 17:43
zaterdag 16 augustus 2025 om 18:12
De schil van sommige soorten pompoen eet ik ook gewoon. Maar je bent niet dom als je liever zonder schil eet hoor. Sommige soorten aardappelen schil ik ook niet.
Bananenschil heb ik inderdaad ook nog nooit gegeten.
zaterdag 16 augustus 2025 om 18:19
Sperziebonen haren, ja dat doe ik zeker. Is iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Wij hadden thuis een grote moestuin met veel sperziebonen. In oogsttijd zaten we met het hele gezin bonen te haren. Heb ik fijne herinneringen aan.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in