Courgette schillen

14-08-2025 16:33 73 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin inmiddels te denken dat ik de enige ben. Ik schil mijn courgette dus altijd met de dunschiller, net zoals ik dat doe bij een komkommer. Iedereen vind dat heel erg raar maar ik zal toch niet de enige zijn?

Courgette schillen

Totaal aantal stemmen: 191

Ja! (6%)
Nee! (94%)
Courgette en aubergines schillen vind ik net zo gek als wat mijn schoonmoeder doet: aan twee kanten een stukje van de taugé verwijderen. Waarom?
Aubergine schillen? O_O
Dan hou je toch alleen nog maar wat 'snot' over als je het in de oven bereidt?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Henk-und-Roelie schreef:
15-08-2025 18:23
Aubergine schillen? O_O
Niet als je het gewoon even opbakt voor een gerecht.
Lookie schreef:
15-08-2025 08:48
Echt nog nooit gehoord dat iemand een aubergine schilt. Hoe dan? Die schil is toch hartstikke taai? Blijft er niks van over. En, waarom schillen als het toch tot moes wordt gestoofd?
Huh? Gewoon met een dunschiller.
Die paarse schil is toch maar een milimeter ofzo dik? Waarom zou er dan niks van over blijven?

De reden heb ik al vermeld.
Lexie_80 schreef:
15-08-2025 18:41
O ok, die bereidingsmethode ken ik niet, ik snij ze eerst in plakken, maak inkepingen, strooi er wat zout over en laat ze dan wat indrogen. Daarna komt het marineren voordat ze de oven ingaan.
apiejapie schreef:
15-08-2025 18:21
Courgette en aubergines schillen vind ik net zo gek als wat mijn schoonmoeder doet: aan twee kanten een stukje van de taugé verwijderen. Waarom?
Hahahaha mijn moeder deed dat ook. Tot we vroegen waarom. Ze zei, dat doe je met sperziboontjes toch ook en die hebben ook twee van die puntjes! Daarna heeft ze het nooit meer gedaan
Lexie_80 schreef:
15-08-2025 18:41
Als je het alleen even opbakt is het bittere zooi. Ach ja, smaken verschillen.
apiejapie schreef:
😂
"Jan, ik ga even de taugé doppen!"
apiejapie schreef:
Dan haal je de wortel en het schilletje van de mungboon eraf.
Zo raar is dat niet.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
KamilleT schreef:
16-08-2025 09:07
Slecht voor je maag ook, denk ik.
apiejapie schreef:
Surinaams misschien? Is daar heel gewoon. Indonesië ook, dacht ik.
pina wijzigde dit bericht op 16-08-2025 13:00
4.71% gewijzigd
apiejapie schreef:
15-08-2025 08:39
Rook jij toevallig? Mensen die roken hebben een stuk minder smaak, waardoor ze dingen als courgette als smaakloos kunnen ervaren. Voor mij (niet roker) zit er wel degelijk smaak aan een courgette hoor. Maar misschien geldt dat roken/niet roken voor jou niet en heb je een wat minder sterke smaak.
Ik heb van mijn leven nooit gerookt en ben in een rookvrij huishouden opgegroeid. Ik vind courgette werkelijk nergens naar smaken, ik zie het meer als vulling, dan iets anders. Ik moet er veel mee doen om er wat van te maken. Maar goed, ik eet vrij pittig.

Ik schil meestal niet, hoewel ik wel weet dat de Fransen courgettes voor bijvoorbeeld courgettesoep, een beetje half half schillen, dus grofweg wat schil verwijderen, maar niet alles
Biologische courgettes schil ik niet. Gewone wel. Aubergines zou ik nooit schillen, dan blijft er na bereiding niks over.
KamilleT schreef:
16-08-2025 09:07
Er is zowaar een optie tussen bittere zooi en snot.
apiejapie schreef:
😂 Ik moest hardop lachen. Alsof het sperzieboontjes zijn.
Fiorah schreef:
16-08-2025 14:10
Taugé doppen/schoonmaken wordt door velen ook gezien als dat je doet, net als sperziebonen doppen. Ik ken mensen die daarom geen bamipakket groenten kopen.
Lexie_80 schreef:
16-08-2025 13:58
Er is zowaar een optie tussen bittere zooi en snot.
Verrassend weinig.
Henk-und-Roelie schreef:
15-08-2025 18:23
Aubergine schillen? O_O
Hoe krijg je dat sowieso in 's hemelsnaam geschild?

Het enige wat ik geschild zou zien als ik aubergine zou proberen te schillen zijn mijn vingers.
Die aubergine is toch écht te beweeglijk en niet hard genoeg.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Er zijn zeker wel gerechten waarin alleen het vruchtvlees van de aubergine gebruikt wordt, maar dat wordt dan gedaan door het gare vruchtvlees uit een geroosterde aubergine te lepelen en schrapen, die daarvoor dus dmv van een gril of gasvlam gegaard en geblakerd is.
KamilleT schreef:
16-08-2025 17:20
Verrassend weinig.
Ik heb er geen moeite mee.
Nee, ik schil de courgettes ook niet.
Milestone schreef:
15-08-2025 12:08
Tja, ik zal wel dom zijn dan, maar ik zie de schil van een courgette net als die van een pompoen, aardappel of banaan. Die eet je niet, dus haal je eraf.
De schil van sommige soorten pompoen eet ik ook gewoon. Maar je bent niet dom als je liever zonder schil eet hoor. Sommige soorten aardappelen schil ik ook niet.

Bananenschil heb ik inderdaad ook nog nooit gegeten.
Fiorah schreef:
16-08-2025 14:10
Sperziebonen haren, ja dat doe ik zeker. Is iets wat ik van huis uit heb meegekregen. Wij hadden thuis een grote moestuin met veel sperziebonen. In oogsttijd zaten we met het hele gezin bonen te haren. Heb ik fijne herinneringen aan.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven