Hond in laten slapen
maandag 18 augustus 2025 om 09:11
Onze hoogbejaarde hond is sinds is gister dusdanig verslechterd dat we haar moeten laten inslapen. Omdat het zo plots is , kan het niet thuis vandaag. Morgen pas. Dat willen we haar niet aandoen. Er staat dus afspraak voor vandaag op de praktijk
Zouden jullie dan een vreemde dierenarts benaderen om te zien of het alsnog vandaag thuis kan (kans is klein vermoed ik )
Ik gunde het haar zo om thuis te blijven maar ik ga niet een dag wachten. Ze is zo oncomfortabel.
We hebben een hele fijne praktijk dus ik denk dat het proces wel prima zal verlopen. En ik weet ook niet of zij er veel van zal merken.
Ik heb dus “last” van mijn menselijke emoties en weet even niet zo goed wat ik wil.
Zouden jullie dan een vreemde dierenarts benaderen om te zien of het alsnog vandaag thuis kan (kans is klein vermoed ik )
Ik gunde het haar zo om thuis te blijven maar ik ga niet een dag wachten. Ze is zo oncomfortabel.
We hebben een hele fijne praktijk dus ik denk dat het proces wel prima zal verlopen. En ik weet ook niet of zij er veel van zal merken.
Ik heb dus “last” van mijn menselijke emoties en weet even niet zo goed wat ik wil.
maandag 18 augustus 2025 om 09:14
Ik zou er één telefoontje aan wagen naar een andere praktijk en anders naar de afspraak bij je eigen praktijk. Dan heb je voor je gevoel toch iets geprobeerd.
Sterkte!
En zoiets? https://www.dierrust.nl/?opendocument&g ... pnEALw_wcB
Sterkte!
nounou wijzigde dit bericht op 18-08-2025 09:16
Reden: Link toegevoegd
Reden: Link toegevoegd
41.94% gewijzigd
maandag 18 augustus 2025 om 09:20
Nounou schreef: ↑18-08-2025 09:14Ik zou er één telefoontje aan wagen naar een andere praktijk en anders naar de afspraak bij je eigen praktijk. Dan heb je voor je gevoel toch iets geprobeerd.
Sterkte!
Bedankt. Helaas zit deze niet in ons gebied. Er is op zo’n korte termijn niet of geen keus helaas.
maandag 18 augustus 2025 om 09:20
Met de ene hond wilde ik echt de auto niet meer in omdat die ineens zo slecht geworden was (maar dat was sowieso spoed), de andere had er niet zoveel last van, zolang ik er maar bij was (waren dus met twee, man reed en ik zat bij de hond) en die had ook niet zoveel last van de praktijk (sommige honden hebben daar hun hele leven al angst voor) dus daarmee ben ik naar de praktijk gegaan.
Dus, zou het vervoeren echt heel erg naar zijn dan zou ik kijken of een andere DA wel kan komen vandaag (zeg dan ook expliciet dat je eigen DA zeker wil euthanaseren, alleen niet thuis kan komen en ze ook mogen bellen om dat te controleren). Tenzij je hond bang is voor vreemden, dan lijkt het me geen goede optie. Je zult wel aardig rond moeten bellen verwacht ik.
Gaat het om angst voor de praktijk dan kan je hond in de auto geeuthanaseerd, bespreek dat van tevoren telefonisch.
En anders zo comfortabel mogelijk maken en gaan, neem ook een kleedje mee waar je hond op kan liggen in de praktijk.
Dus, zou het vervoeren echt heel erg naar zijn dan zou ik kijken of een andere DA wel kan komen vandaag (zeg dan ook expliciet dat je eigen DA zeker wil euthanaseren, alleen niet thuis kan komen en ze ook mogen bellen om dat te controleren). Tenzij je hond bang is voor vreemden, dan lijkt het me geen goede optie. Je zult wel aardig rond moeten bellen verwacht ik.
Gaat het om angst voor de praktijk dan kan je hond in de auto geeuthanaseerd, bespreek dat van tevoren telefonisch.
En anders zo comfortabel mogelijk maken en gaan, neem ook een kleedje mee waar je hond op kan liggen in de praktijk.
maandag 18 augustus 2025 om 09:46
Ik weet niet hoe belastend het ritje naar je eigen dierenarts is voor de hond? Ik zou het liefste naar mijn eigen dierenarts gaan. Ben 1 keer naar een vervanger gemoeten voor euthanasie van onze kat. Was toch niet zo fijn. En als de hond erg oncomfortabel is, dan is het voor het dier (en misschien ook voor jou) het beste als het snel gebeurt. Mijn kat van 20 ging vorig jaar ook ineens achteruit. De laatste uren waren vreselijk. Ik voelde me gewoon opgelucht dat het voorbij was
Heel veel sterkte vandaag met het afscheid!
Heel veel sterkte vandaag met het afscheid!
maandag 18 augustus 2025 om 11:16
Nee. Geen optie. Ze kan echt niet meer .. ik heb haar goed in de pijnstillers zitten. Ze
Ligt nu in het zonnetje te slapen. Ze is raar rustig moet ik eerlijk zeggen.
maandag 18 augustus 2025 om 14:23
Het zal zo stil zijn zonder haar. Bijna 14
We hebben haar dochter ook (11 jaar ) voor haar vind ik het ook zo sneu
maar ja.. maar extra aandacht geven de komende periode. We houden haar erbij zodat ze zelf kan zien dat haar beste maatje niet meer leeft.
Eind van de middag komt de dierenarts.
We houden haar vast tot het einde.

We hebben haar dochter ook (11 jaar ) voor haar vind ik het ook zo sneu

Eind van de middag komt de dierenarts.
We houden haar vast tot het einde.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in