Wat ga jij nu stemmen?

03-06-2025 09:41 2891 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer zover dames, het kabinet is alweer (bijna) gevallen. Waarschijnlijk moeten wij dan weer naar de stembus. Ik had vorige keer op de PvdD gestemd, maar sinds dat nauwelijks effect had op de uitkomst ga ik dit keer strategischer op een veel grotere linkse partij stemmen. Gaat iemand het ook over een andere boeg gooien? Of blijf je bij je vorige keuze?
fanta1996 wijzigde dit bericht op 03-06-2025 09:52
1.12% gewijzigd
Kaatje_Ka schreef:
16-08-2025 10:42
Vroeger stemde ik nog weleens strategisch om te proberen een bepaalde partij in de regering te krijgen. Dat doe ik niet meer, ik vind het nu veel belangrijker dat mijn stem goed vertegenwoordigd wordt. Ik stem op een kleine partij die niet veel kans maakt op regeringsdeelname, maar dat is dan maar zo. Ook in de oppositie kan mijn stem heel waardevol vertolkt worden.
Dat doe ik ook. Ik ga echt niet strategisch stemmen op een partij waar ik niet achter sta.
Dan is het maar zo. Het is dit of niet stemmen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Ik mis bij politici vooral de nuance, geen verhalen die het goed doen voor de bühne om maar aandacht te krijgen:

- alle asielzoekers het land niet meer in, grenzen sluiten
- hypotheekrente komt terecht bij de allerrijkste en moet z.s.m. naar 0
- nog meer regelingen inkomensafhankelijk maken

etc.
JA21 lijkt me een prima alternatief wanneer je ( economisch) rechts wil stemmen. Ik denk dat die partij nog wel eens behoorlijk kan groeien.

PvdA/gl zal ook flink groeien verwacht ik. Is ook wel een voorspelbare keuze op links.

Ik zie op dit moment eigenlijk geen partij die stevig genoeg is om met een gezond midden de boel in NL weer op de rit te krijgen. Terwijl ik denk dat we daar op dit moment toch het meest ver mee gaan komen, met een gematigd midden. Misschien een beetje als paars destijds.
Ik stem op de partij waarvan ik me het meest kan vinden in hun standpunten.
Het wordt dus weer SP.
Geeekess schreef:
19-08-2025 12:02
JA21 lijkt me een prima alternatief wanneer je ( economisch) rechts wil stemmen. Ik denk dat die partij nog wel eens behoorlijk kan groeien.
Als je racisme geen probleem vindt kan het een alternatief zijn (maar niet prima dus)
Danae schreef:
19-08-2025 12:57
Als je racisme geen probleem vindt kan het een alternatief zijn (maar niet prima dus)
Dat, ja. Die partij is toch echt wel onfatsoenlijk rechts, hoor. Annabel Nanninga wel eens gegoogled?
Ik las het partijprogramma. Zag daar eigenlijk geen racisme.
Ik denk dat ik dit keer ook op JA21 ga stemmen, tenzij Yesilgöz voor de verkiezingen nog vervangen wordt door bijv. Van der Burg of Karremans. Dan wordt het voor mij de VVD.
Geeekess schreef:
19-08-2025 13:16
Ik las het partijprogramma. Zag daar eigenlijk geen racisme.
Misschien niet in het partijprogramma maar de mensen die daar zitten hebben grotendeels geen fatsoenlijk verleden.
Het is voor mij toch meer FvD-zonder-complotten dan VVD-alternatief.
AnAppleADay schreef:
19-08-2025 13:34
Misschien niet in het partijprogramma maar de mensen die daar zitten hebben grotendeels geen fatsoenlijk verleden.
Het is voor mij toch meer FvD-zonder-complotten dan VVD-alternatief.
Het is PVV zonder Wilders. Belangrijkste doel: alle buitenlanders Nederland uit, en het liefst alle linkse Nederlanders ook.
Danae schreef:
19-08-2025 13:43
Het is PVV zonder Wilders. Belangrijkste doel: alle buitenlanders Nederland uit, en het liefst alle linkse Nederlanders ook.
Dat komt behoorlijk dichtbij.

De partijstandpunten staat hier: https://ja21.nl/standpunten

Als je de stukjes over EU en buitenlandbeleid leest dan weet je het al, en financieel is het helemaal een titatovenaar-programma. Bakken geld naar veiligheid, woningbouw en zorg en lagere lasten op de koop toe.

Maar ja, veel mensen willen op Ingrid Coenradie en Annabel Nanninga stemmen.
Danae schreef:
19-08-2025 13:43
pfffff
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Er duikt elke verkiezing wel een radicaal-rechtse splinterpartij op waar monkelend Nederland zich dan weer achter kan scharen.

Elke keer ook met dezelfde voorspelbare uitkomst: alle buitenlanders NL uit blijkt toch niet te kunnen en is, je verwacht het niet, ook nog eens niet het antwoord op alle problemen waar ons land mee kampt.
GriebusDus schreef:
19-08-2025 16:33
Er duikt elke verkiezing wel een radicaal-rechtse splinterpartij op waar monkelend Nederland zich dan weer achter kan scharen.

Elke keer ook met dezelfde voorspelbare uitkomst: alle buitenlanders NL uit blijkt toch niet te kunnen en is, je verwacht het niet, ook nog eens niet het antwoord op alle problemen waar ons land mee kampt.
Veel mensen stemmen op emotie. Met de mond willen ze meestal een stabiel en realistisch beleid, maar in de praktijk hollen ze mee met de "redder" van het moment.

Na Pim, Rita, Thierry, Caroline en Pieter zijn de ogen nu gericht op Geert en Ingrid.
Ik weet wel op wie ik zeker niet ga stemmen, GL/PvdA. Maar op wie wel heb ik nog geen idee van.
Johanna schreef:
19-08-2025 16:45
Ik weet wel op wie ik zeker niet ga stemmen, GL/PvdA. Maar op wie wel heb ik nog geen idee van.
Heel verstandig.
Daar zou ik heel onverstandig op kunnen zeggen.

Wat een rare opmerking
DronkenAardbei schreef:
19-08-2025 16:46
Heel verstandig.
Nee, JA21 is zo'n goede keuze :facepalm:
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Johanna schreef:
19-08-2025 16:45
Idem.
Ik heb net het concept programma van gl PvdA gelezen en ik vond het zo slecht nog niet. Ondanks dat ik niet mag stemmen, maar man wel, verdiep ik me altijd. Man neigt nu weer naar SP, worden gewoon leuke discussies hier samen. Ja21 is een wolf in schaapskleren partij. Het is eng wat ze net niet opschrijven, maar wel met de mond uitdragen.
Wat een "goed onderbouwde meningen" allemaal, one-liners en diepe zuchten.
Hela schreef:
19-08-2025 16:55
Wat een rare opmerking
Ja nogal.
.
GriebusDus schreef:
19-08-2025 16:33

ik heb nog nergens gelezen dat "alle buitenlanders" nederland uit moeten, behalve dan bij de echte hele grote halve zolen. Bij Ja21 lees ik dat nergens. Dat is framen wat je doet en erg onbehoorlijk. Ik heb de pvv en fvd niet gelezen, en dat ga ik ook niet doen, maar zelfs daar kan ik me niet voorstellen dat ze schrijven dat "alles buitenlanders het land uit moeten". maar wie weet vergis ik me, geef eens een link waar dat ergens staat?
grenada wijzigde dit bericht op 19-08-2025 17:18
19.69% gewijzigd
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Vanielje schreef:
19-08-2025 17:05
Wat een "goed onderbouwde meningen" allemaal, one-liners en diepe zuchten.
Ja, net zo goed onderbouwd als jouw mening... Pffff.
Redhead70 schreef:
19-08-2025 17:05
Ik heb net het concept programma van gl PvdA gelezen en ik vond het zo slecht nog niet. Ondanks dat ik niet mag stemmen, maar man wel, verdiep ik me altijd. Man neigt nu weer naar SP, worden gewoon leuke discussies hier samen. Ja21 is een wolf in schaapskleren partij. Het is eng wat ze net niet opschrijven, maar wel met de mond uitdragen.
Ik vind ze te radicaal links. Te snel willen veranderen wat meer tijd nodig heeft. Niet nadenken over de gevolgen van zo snel willen veranderen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven