Uitgerekend zomer 2025

18-12-2024 10:13 306 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo,

Afgelopen week ben ik erachter gekomen dat ik zwanger ben van ons eerste kindje. Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen en zoek daarom vrouwen die mee zouden willen schrijven en uitgerekend zijn in de zomer 2025. Ik zelf ben in augustus uitgerekend.
NaamLeeftijdHoeveelste?UDJ/MBijzonderheden
EmilyInParijs381e kindje21-08-2025M1-4 20 weken echo
Kikix311e kindje18-08-2025M16-1 8 weken echo
DanaJoe341e kindje30-07-2025J10-3 20 weken echo
I2I89351e kindje17-08-20251-4 20 weken echo
Tessa1991342e kindje18-08-202515-1 8 weken echo
Zeeschelp1-3e en 4e kindje-M/MGeboren: 24-01-2025
With_Love361e kindje13-08-20254-2 13 weken echo
Severus_Snape363e kindje20-08-202531-3 20 weken echo
Ava_92302e kindjeeind juliM
emilyinparijs2 wijzigde dit bericht op 11-03-2025 09:52
65.25% gewijzigd
Spannend Severus!

Ik zou willen dat dat soort dingen als strippen en vliezen breken etc voor mij makkelijker zouden zijn. Door mijn vaginisme durf ik dat niet aan… vind het daardoor wel lastig om te beslissen waar ik goed aan doe als de zwangerschap echt nog veel langer gaat duren. Nu met 40+1 durf ik het nog wel even aan te kijken, maar over een dag of 5/6 moet ik toch gaan nadenken over andere opties…
Dat snap ik helemaal. Bij de oudste ben ik ingeleid maar meteen met infuus. Dus geen ballonnetje of vaginale pilletjes. Is dat wellicht nog bespreekbaar? Ik k reeg wel een forse weeenstorm dat is wel iets om rekening mee te houden.
"After all this time?" "Always."
Ja dat is zeker bespreekbaar, maar idd het risico op een langere bevalling en een weeënstorm… Nouja, fingers crossed dat de kleine man het aanvoelt en zichzelf de komende dagen uit zichzelf gaat melden. Woensdag nog een controle-afspraak bij de verloskundige, dus dan komt het vast ter sprake.

Hopelijk duurt het bij jou ook niet al te lang meer! ☺️
l2l89 schreef:
18-08-2025 21:25
Spannend Severus!

Ik zou willen dat dat soort dingen als strippen en vliezen breken etc voor mij makkelijker zouden zijn. Door mijn vaginisme durf ik dat niet aan… vind het daardoor wel lastig om te beslissen waar ik goed aan doe als de zwangerschap echt nog veel langer gaat duren. Nu met 40+1 durf ik het nog wel even aan te kijken, maar over een dag of 5/6 moet ik toch gaan nadenken over andere opties…
Heel eerlijk? Het plaatsen van de ballon met een eendenbek en een tangetje verliep enorm soepel, ze deden het heel rustig aan en met naar mijn idee heel veel glijmiddel.
Ook het vliezen breken ging alleen het haakje naar binnen en geen vingers ofzo.
Mogelijk dat het ook wel aan de ervaring van de gynaecoloog ligt die het doet hoor, maar het is zeker mogelijk zonder vingers.

En de tabletjes mocht ik gewoon oraal innemen, dus ook weer niks vaginaal. Daar kreeg ik ook wel wat weeën van dus als ik het over mocht doen dan had ik het infuus sowieso geweigerd.
Het infuus was meteen een weeënstorm.
Hallo allemaal,

Het is even geleden en ik zie dat de eerste kindjes al geboren zijn! Gefeliciteerd voor jullie.

Hier nog even een update van mij. Inmiddels 39 weken zwanger en ben een hele tijd niet online geweest en dat had helaas alles met mijn zwangerschap te maken.

Vanaf ongeveer 20 weken sloeg mijn stemming om en kreeg ik een prenatale depressie. Gelukkig heb ik daar goede begeleiding in en is dit inmiddels met medicatie redelijk onder controle. Toen dat net een beetje weer op orde was, werd ik ziek door de hormonen.

Vanaf week 32 ben ik begonnen met overgeven wat niet stopte. Daarnaast kreeg ik zware hoofdpijn waar niets tegen hielp maar waardoor ik niets meer kon dan liggen. Ook kwam daar duizeligheid bij wat het helemaal zwaar maakte en ik amper nog kon bewegen. Zelfs omdraaien in bed was al te veel. Mijn vriend heeft in deze periode heel veel gedaan, maar voor hem was het ook zwaar met en fulltime baan ernaast. Gelukkig hebben we ook volop hulp gehad van mijn ouders, wat zeker handig is gezien ik niet mee mag autorijden.

Ik heb meerdere controle gehad en met het kindje was in is alles gelukkig goed. Inmiddels heeft dit alles er wel voor gezorgd dat ik het mentaal weer minder trek, dit is inmiddels ook besproken met d begeleiding van d Pop-poli waar ik deze week een afspraak hebben om een plan te maken wanneer ik ga bevallen (met inleiden dus).

Al met al een spannende week dus. Las dat het voor een aantal ook spannend wordt succes! , hoe is het met iedereen?
Jeetje wat een heftig verhaal Emily. Dan vallen de pijntjes hier echt in het niet hoor. Goed denk ik dat je inleiding gepland gaat worden, hopelijk geeft dat wat rust en kun je na je bevalling mentaal ook weer aan het herstellen.

Ik ben vanmorgen bij de verloskundige geweest. Helaas niet kunnen strippen want geen ontsluiting. Baarmoedermond was wel verkort dus er gebeurt wel iets, en ze kon het hoofdje voelen. Alleen te weinig tegendruk om echt iets te kunnen. Vrijdag terug en dan een nieuwe poging als het nog nodig is. Wel fijn om te weten waar we staan zeg maar, al zegt het niets over het verloop en wanneer de bevalling begint.
"After all this time?" "Always."

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven