Meer met een griep(je)?
dinsdag 19 augustus 2025 om 21:51
Afgelopen vrijdag een heerlijke dag aan het strand gehad. Einde dag voelde ik dat mijn neus helemaal dicht ging zitten, en voelde ik lichte keelpijn opkomen.
Die nacht werd ik om 01:00 bibberend wakker, en die ochtend had ik 39 graden koorts.
Mega verkouden, keelpijn, oorpijn, hoesten, tranende ogen. Wat voelde ik me ellendig.
Vandaag voel ik me iets beter, maar nog steeds snotverkouden, en verhoging. En het vervelendst vind ik dat mijn verkoudheid altijd op mijn oor slaat. Zelfs bij een kleine verkoudheid. Steken, en ze zitten dicht waardoor ik aan één kant een piep hoor, en aan de andere kant m’n hartslag continue hoor. Oh wat word ik daar chagrijnig en onrustig van zeg, wát een naar gevoel.
Ik ben afgelopen winter helemaal niet ziek geweest, dus ik heb me al heel lang niet zo slecht gevoeld. Ik kan me er ook altijd slecht aan toegeven, en me heel erg opwinden om het feit dat ik me slecht voel. En bij het gevoel van koorts slaat een lichte paniek in, wil ik het wegstoppen, en dat het zo gauw mogelijk verdwijnt. Dit heeft z’n redenen natuurlijk, maar wat ben ik dan tegen mezelf in gevecht. Kortom, laat dit voorlopig weer even het laatste griepje of verkoudheidsvirus zijn.
Nog meer last van virussen/infecties oid? Ik heb om me heen al meerdere kennissen en familieleden gehoord die ook een aantal dagen koorts hebben gehad en flink verkouden zijn geweest.
Die nacht werd ik om 01:00 bibberend wakker, en die ochtend had ik 39 graden koorts.
Mega verkouden, keelpijn, oorpijn, hoesten, tranende ogen. Wat voelde ik me ellendig.
Vandaag voel ik me iets beter, maar nog steeds snotverkouden, en verhoging. En het vervelendst vind ik dat mijn verkoudheid altijd op mijn oor slaat. Zelfs bij een kleine verkoudheid. Steken, en ze zitten dicht waardoor ik aan één kant een piep hoor, en aan de andere kant m’n hartslag continue hoor. Oh wat word ik daar chagrijnig en onrustig van zeg, wát een naar gevoel.
Ik ben afgelopen winter helemaal niet ziek geweest, dus ik heb me al heel lang niet zo slecht gevoeld. Ik kan me er ook altijd slecht aan toegeven, en me heel erg opwinden om het feit dat ik me slecht voel. En bij het gevoel van koorts slaat een lichte paniek in, wil ik het wegstoppen, en dat het zo gauw mogelijk verdwijnt. Dit heeft z’n redenen natuurlijk, maar wat ben ik dan tegen mezelf in gevecht. Kortom, laat dit voorlopig weer even het laatste griepje of verkoudheidsvirus zijn.
Nog meer last van virussen/infecties oid? Ik heb om me heen al meerdere kennissen en familieleden gehoord die ook een aantal dagen koorts hebben gehad en flink verkouden zijn geweest.
dinsdag 19 augustus 2025 om 22:01
dinsdag 19 augustus 2025 om 22:06
dinsdag 19 augustus 2025 om 22:08
Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb al een tijdje keelpijn en vorige week was ik mijn reukvermogen kwijt. Aangezien twee collega’s positief testten op corona (zij hadden nog wel testen), ga ik er vanuit dat ik dat ook had. Niet thuis gebleven overigens, ik had alleen keelpijn, een dicht oor en kon niet meer ruikenPimpelmeesje87 schreef: ↑19-08-2025 22:01Hoeveel keelpijn heb je?
https://www.hln.be/gezondheid/het-versp ... ~a49d257e/

dinsdag 19 augustus 2025 om 23:12
Yep, vorige maand ook corona gehad. Flink ziek. 2 weken later noro.KamilleT schreef: ↑19-08-2025 22:08Dat wilde ik ook zeggen. Ik heb al een tijdje keelpijn en vorige week was ik mijn reukvermogen kwijt. Aangezien twee collega’s positief testten op corona (zij hadden nog wel testen), ga ik er vanuit dat ik dat ook had. Niet thuis gebleven overigens, ik had alleen keelpijn, een dicht oor en kon niet meer ruiken![]()
woensdag 20 augustus 2025 om 07:21
Ah, dat zou heel goed kunnen!Pimpelmeesje87 schreef: ↑19-08-2025 22:01Hoeveel keelpijn heb je?
https://www.hln.be/gezondheid/het-versp ... ~a49d257e/
woensdag 20 augustus 2025 om 11:33
Oh ja hier ook al inmiddels drie weken aan het vechten tegen een verkoudheid. Eerst keelpijn en verhoging, daarna een week droge hoest en met momenten geen smaak en nu nog steeds verstopte neus en een dicht oor.
Misschien toch ook meer dan een verkoudheid? Het is in mijn geval mild, maar wel hardnekkig.
Misschien toch ook meer dan een verkoudheid? Het is in mijn geval mild, maar wel hardnekkig.
woensdag 20 augustus 2025 om 12:29
Zou goed de nieuwste zomercorona kunnen zijn.Skellar schreef: ↑20-08-2025 11:33Oh ja hier ook al inmiddels drie weken aan het vechten tegen een verkoudheid. Eerst keelpijn en verhoging, daarna een week droge hoest en met momenten geen smaak en nu nog steeds verstopte neus en een dicht oor.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in