Lazybed, zelesta, happybed … is het wat?
donderdag 21 augustus 2025 om 10:38
Tijd om alle dekbedovertrekken van alle pubers in huis te vervangen, bye bye cars en disney. Dekbedovertrekken zijn best prijzig en al helemaal wanneer je zoals ik er een stuk of 10 wil kopen. Nu dacht ik, waarom koop ik niet zo een dekbed zonder overtrek, qua kosten zal het gelijk zijn aan de dekbedovertrekken die ik wil aanschaffen en het lijkt mij ook makkelijker maar…
Zijn ze echt zo fijn? Gaan ze wel lang mee als je ze wekelijks wast? Zijn de standaard varianten warm genoeg (bijvoorbeeld de easybed van Zelesta) en mijn grootste vraag is ga je er niet ontzettend onder zweten aangezien het overgrote deel is gemaakt van microvezel? Je hebt ook katoen varianten alleen heb je dan minder keus en is het veel duurder.
Hoor graag ervaringen…misschien dat er goedkopere opties zijn dan de genoemde merken
Zijn ze echt zo fijn? Gaan ze wel lang mee als je ze wekelijks wast? Zijn de standaard varianten warm genoeg (bijvoorbeeld de easybed van Zelesta) en mijn grootste vraag is ga je er niet ontzettend onder zweten aangezien het overgrote deel is gemaakt van microvezel? Je hebt ook katoen varianten alleen heb je dan minder keus en is het veel duurder.
Hoor graag ervaringen…misschien dat er goedkopere opties zijn dan de genoemde merken
donderdag 21 augustus 2025 om 10:43
Ik heb dan weer al mijn dekbedden vervangen door deze, vind ze heerlijk slapen. Al twee logees gehad die ze ook meteen voor thuis hebben gekocht, dus ik zal niet de enige zijn. En dus geen last van zweterigheid.
Het is blijkbaar echt iets persoonlijks, dus de beste optie lijkt me wachten tot er een aanbieding is en met eentje proberen.
Het is blijkbaar echt iets persoonlijks, dus de beste optie lijkt me wachten tot er een aanbieding is en met eentje proberen.
donderdag 21 augustus 2025 om 10:47
Wij hebben sinds een week het verkoelende dekbed van zelesta. Toen het buiten 30+ graden was vond ik ‘m alsnog iets zweterig, maar zeker beter dan mijn normale dekbed. Voor de huidige temperaturen vind ik het heerlijk. Maar in de herfst gaan we gewoon weer terug naar een normaal dekbed, ik vind het gevoel van een katoenen dekbedovertrek toch net wat lekkerder.
donderdag 21 augustus 2025 om 10:48
Ik ken iemand die ze had en ze weer weggedaan heeft.
Ze bleef wassen en drogen met die dingen. En vond ze ook veel minder comfortabel dan een gewoon dekbed.
Waarom wil je trouwens 10 dekbedhoezen kopen? Twee per kind is toch wel prima om mee te beginnen, kun je altijd in de loop der tijd wat bij kopen.
Ze bleef wassen en drogen met die dingen. En vond ze ook veel minder comfortabel dan een gewoon dekbed.
Waarom wil je trouwens 10 dekbedhoezen kopen? Twee per kind is toch wel prima om mee te beginnen, kun je altijd in de loop der tijd wat bij kopen.
donderdag 21 augustus 2025 om 10:59
donderdag 21 augustus 2025 om 11:36
Die van Zelesta gaan aan de naden wel lelijk worden na een jaar ofzo.
donderdag 21 augustus 2025 om 11:46
donderdag 21 augustus 2025 om 11:51
Ik heb er een van zorgmatras. Prima ding, degelijk en netjes. Ideaal voor in onze camper. Maar het is elke keer weer wennen hoe licht dat ding is. Is wel warm genoeg, zweten valt wel mee.
Als deze niet in de camper ligt, ligt deze op het logeerbed. Ik slaap daar weleens vanwege snurkende man. Gene last van zweten, wel dus dat het wat licht is.
Voor zorgmatras gekozen omdat zij toentertijd zo'n beetje als enige met instopstrook konden leveren. Nu kunnen meer bedrijven dat. Het bedrijf was erg meedenkend met ons.
Zorg wel dat je een dekbed koopt dat past bij de grote van je wasmachine.
Als deze niet in de camper ligt, ligt deze op het logeerbed. Ik slaap daar weleens vanwege snurkende man. Gene last van zweten, wel dus dat het wat licht is.
Voor zorgmatras gekozen omdat zij toentertijd zo'n beetje als enige met instopstrook konden leveren. Nu kunnen meer bedrijven dat. Het bedrijf was erg meedenkend met ons.
Zorg wel dat je een dekbed koopt dat past bij de grote van je wasmachine.
donderdag 21 augustus 2025 om 12:11
Ja ik ben extreem, alles of niets

Ik heb 4 pubers dus 2pp en dacht koop er meteen 2 extra
donderdag 21 augustus 2025 om 12:23
Ik heb een set compacte synthetische exemplaren (niet pufferig, maar vrij strak) en vind ze ook te klef tijdens de zomer. In de winter vind ik ze weer te koud, dan gaat er een extra dekbed overheen - tijdens herfst en voorjaar verder prima. Ik heb ze nu, gebruik ze, maar zou er niet opnieuw voor kiezen ivm wassen en drogen.
donderdag 21 augustus 2025 om 12:30
donderdag 21 augustus 2025 om 12:32
Dan is het een logisch aantal. Maar je zal vaker moeten wassen omdat er simpelweg niet 2 in je wasmachine passen. En ik denk dat je nu wel vaak wasgoed van 2 bedden bij elkaar gooit.Strawberry_shortcake schreef: ↑21-08-2025 12:11Ja ik ben extreem, alles of niets![]()
Ik heb ze zelf trouwens niet. Wel gekeken maar steeds waren de mooie uitverkocht en zag ik alleen maar lelijke.
donderdag 21 augustus 2025 om 12:33
donderdag 21 augustus 2025 om 12:39
Ik weet niet wat de plannen van je pubers zijn; maar wellicht investeer je nu enorm in 1 persoons beddengoed en krijgen ze volgend jaar een vriendje/vriendinnetje en mag je weer gaan investeren in 2 persoons beddengoed?
Misschien even meenemen in je overwegingen, mocht je dat niet al gedaan hebben...
Misschien even meenemen in je overwegingen, mocht je dat niet al gedaan hebben...
.
donderdag 21 augustus 2025 om 12:40
weten je pubers dat ze straks geen keus meer hebben en altijd hetzelfde dekbed?Strawberry_shortcake schreef: ↑21-08-2025 12:11Ja ik ben extreem, alles of niets![]()
als ze dat geen punt vinden is 1 hoes pp ook genoeg, teluitjewinst
donderdag 21 augustus 2025 om 12:41
donderdag 21 augustus 2025 om 12:54
Ik zou voor dekbedovertrekken eens bij de Action kijken. Heb daar vorige week een dekbedovertrek gekocht van katoensatijn voor €12,99. Slaapt heerlijk. Misschien blijft deze niet zo lang mooi als mijn dekbedovertrek van beddinghouse maar ach je slaapt eronder.
Ik moet in mijn overtrekken echt niet iets hebben waar polyester in zit, dan zweet ik me meteen kapot. Ooit in een hotel geslapen die dekbedden had van polycotton ofzo, wat een ellende. Zoiets als dit met polyester zou dus ook niks voor mij zijn en ik vraag me af of het snel genoeg droogt in de herfst/winter/lente als je geen droger hebt.
Ik moet in mijn overtrekken echt niet iets hebben waar polyester in zit, dan zweet ik me meteen kapot. Ooit in een hotel geslapen die dekbedden had van polycotton ofzo, wat een ellende. Zoiets als dit met polyester zou dus ook niks voor mij zijn en ik vraag me af of het snel genoeg droogt in de herfst/winter/lente als je geen droger hebt.
donderdag 21 augustus 2025 om 13:24
Dit inderdaad. Wat vinden je kinderen? Want als ze vinden dat het een zalig dekbed is, dan zullen ze niet staan te springen om te wisselen naar een alternatief.Lila-Linda schreef: ↑21-08-2025 12:40weten je pubers dat ze straks geen keus meer hebben en altijd hetzelfde dekbed?
als ze dat geen punt vinden is 1 hoes pp ook genoeg, teluitjewinst
Het lijkt mij wel meer gedoe om te wassen dan een gewoon dekbedovertrek. Ze zijn groter en zwaarder, dus lijkt mij ook lastiger als je geen droger hebt? En jullie zijn dan ook met meer mensen, dus dat is dan nog meer wassen en drogen.
Daarnaast een dekbedhoes is ook niet zo duur. IKEA heeft leuke dekbedhoezen van 200x200 cm met kussenslopen voor minder dan 20 euro. De meesten zijn minder dan 30 euro. Dus voor 10 ben je 300 euro kwijt en ben je weer voor jaren klaar.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 21 augustus 2025 om 13:24
Dit. Leuk dat je nooit meer een hoes om je dekbed hoeft te doen (al vind ik dat niet zoveel werk als sommigen zeggen), maar je moet er wel meer wassen voor draaien, wat niet persé praktisch is. Zeker als je elke week een schoon bed wil.
Bovendien word ik erg blij van katoenen lakens/dekbedhoes dus geen Zelesta oid voor mij.
donderdag 21 augustus 2025 om 13:33
Wij hebben Zelesta in de camper (wordt door meerdere mensen gebruikt, ik vind het wel prettig om dan alles goed te kunnen wassen) en ik vind het maar zo-zo. We hebben het zomerdekbed. Dat is wel erg dun, waardoor je er niet onderuit zweet en het voelt ook niet perse heel warm, maar het is toch wel duidelijk erg synthetisch en ik word dan evengoed snel plakkerig.
Ik vind ze ook snel lelijk worden. Ze waren na 2 keer wassen al aan het pillen.
Voordeel is wel dat ze echt snel droog zijn. Half uurtje aan de lijn en kurkdroog.
Voor thuis vind ik het absoluut geen optie.
Ik vind ze ook snel lelijk worden. Ze waren na 2 keer wassen al aan het pillen.
Voordeel is wel dat ze echt snel droog zijn. Half uurtje aan de lijn en kurkdroog.
Voor thuis vind ik het absoluut geen optie.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in