Probleem: oxazepam niet leverbaar, help!
vrijdag 25 juli 2025 om 17:42
woensdag 20 augustus 2025 om 13:34
Mag jij best onzin vinden. Verandert niks aan het feit dat Ina verschillende medisch onjuiste informatie en conclusies posts.
vrijdag 22 augustus 2025 om 17:13
vrijdag 22 augustus 2025 om 18:37
lila01 schreef: ↑22-08-2025 17:13Ik voel me hartstikke ellendig door de Aurobindo. Huisarts adviseert me om helemaal te stoppen. (slik 5 mg oxazepam Teva, al jarenlang, heel af en toe iets meer)
Hij verwacht dat ik ongeveer een week ontwenningsverschijnselen zal hebben.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden...
Dat is ook wel het algemeen geldende advies, die middelen zijn eigenlijk helemaal niet geschikt om langer dan 2-4 weken (meer dan af en toe) te gebruiken.
Heb je met de HA besproken hoe het stoppen eruit zou zien, of enkel: stoppen en weekje last en dan klaar? Want je slikt het niet voor niks neem ik aan, dus dan past het wel om dan ook iets anders met de oorzaak te doen.
Heb je al eens gelezen op de site van Jellinek? https://www.jellinek.nl/alcohol-drugs-g ... iazepinen/
Dat gaat ook over voorbereiden, eventueel het stoppen combineren met een andere behandeling (bijv. ivm spannings-/slaapklachten). Zeker als je er al niet erg happig op bent om te stoppen lijkt het me wel een stuk beter om je erover in te lezen en fijne begeleiding bij te hebben.
vrijdag 22 augustus 2025 om 21:38
Weekje last en klaar was zijn idee. Dat is ook wat me een beetje stoort. Hij heeft het me zelf al die jaren (om een reden) voorgeschreven en weet dat ik sporadisch eens max 10 mg neem ipv de dagelijkse 5 mg en ik kreeg niet de kans ( was snel telefonisch consult) om het daar nog verder over te hebben.
Hij vond de dosis blijkbaar zo laag ( en daardoor minder interessant) dat hij verder niet aanbood om volgende week of zo te laten weten hoe het gaat.
Voel me nu gedwongen om te stoppen nav van het niet-leverbaar zijn van mijn gebruikelijke merk.
Valt me echt heel rauw op mijn dak.
Had het liever heel langzaam en op mijn eigen moment gedaan.
Bedankt voor je info!
vrijdag 22 augustus 2025 om 21:45
zaterdag 23 augustus 2025 om 12:25
lila01 schreef: ↑22-08-2025 21:38Weekje last en klaar was zijn idee. Dat is ook wat me een beetje stoort. Hij heeft het me zelf al die jaren (om een reden) voorgeschreven en weet dat ik sporadisch eens max 10 mg neem ipv de dagelijkse 5 mg en ik kreeg niet de kans ( was snel telefonisch consult) om het daar nog verder over te hebben.
Hij vond de dosis blijkbaar zo laag ( en daardoor minder interessant) dat hij verder niet aanbood om volgende week of zo te laten weten hoe het gaat.
Voel me nu gedwongen om te stoppen nav van het niet-leverbaar zijn van mijn gebruikelijke merk.
Valt me echt heel rauw op mijn dak.
Had het liever heel langzaam en op mijn eigen moment gedaan.
Bedankt voor je info!
Dat begrijp ik, het zou mij ook flink gestoord hebben. Misschien heeft hij gelijk hoor en is de dosis inderdaad zo laag dat je er na een weekje 'klaar' mee bent. Ik zou het zelf wel fijn vinden om dat wat beter te kunnen bespreken, dus wellicht toch nog een afspraak willen. Maar ja, ondertussen voel je je beroerd op de aurobindo, dus dan is er misschien toch wel wat te zeggen voor het advies van de HA, om het gewoon maar te doen. Wellicht is het gewoon een hele mooie kans om er vanaf te komen.
Maar ik denk dat ik dan zelf wel alvast een afspraak zou willen maken over het vervolg, al is het maar om een vinger aan de pols. Best kans hoor dat de oxa 'niks' meer deed door gewenning en je het straks (zoals de HA eigenlijk zegt) niet eens mist. Maar liever dat ik dan al een afspraak zou hebben staan dan dat ik weer zou moeten wachten op een plekje. Dan kunnen we iig meteen bespreken of er nog iets nodig is (andere aanpassing medicatie of wellicht beter nog: andere maatregelen tav slaap-/spanningsklachten).
Hoe sta je er nu in, na je een beetje ingelezen te hebben (en je beroerd te voelen op de aurobindo) over de verslaving en het afkicken van benzo's?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in