Stedentrip waarheen?

24-08-2025 12:35 40 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn moeder en ik willen een stedentrip gaan maken in het najaar. Een combinatie van wat bekijken en relaxen voor een paar dagen.
Mijn moeder heeft beperkte mogelijkheden maar kan wel een poosje wandelen.

Niet; Rome, Wenen, Oslo, Parijs, Antwerpen

Ik heb geen budget vastgesteld. Vanwege de ziekte van mijn moeder is vliegen mogelijk maar niet op grote hoogte daarmee valt bijvoorbeeld New York ook af.
Auto zou ook prima zijn trouwens.

Er zijn zoveel mogelijkheden dat we een beetje verdwalen. Misschien heeft iemand recente ervaringen of tips en hoor ik deze graag. Dank!
Misschien met de trein naar een leuke Duitse stad of wellicht Londen?
Lissabon vond ik een mooie combinatie van (llekker aan het water) relaxen en wat bekijken. Wij zaten daar op een woonboot(je). Dat was heel ontspannen.

Iets dichterbij vind ik Berlijn ook easy going. Ik weet niet wat je onder najaar rekent, maar vooral in de adventstijd is Berlijn leuk met de kerstmarkten.
Wat versta je onder wat bekijken? Musea of natuur of nog wat anders? Kortgeleden in Bilbao geweest en vond ik een leuke stad. Guggenheim museum en nog wat andere musea, rivier dwars door de stad met parkjes, het kabeltreintje naar boven met daar uitzicht over de hele stad, pincho's eten op een terras. Weet niet hoe het weer er is in de periode dat jullie willen gaan maar echt een aanrader en volgens mij ook echt een stad in opkomst voor stedentrips.
Salzburg of Praag.
Ik vind Praag en Edinburgh hele mooie steden!
Praag is leuk en niet super duur.
Ook een goed tramnetwerk.
Madrid. Nog lekker weer, maar niet te warm in het najaar. Goed OV en wat cultuur.
Praag of Porto. Of wat dichterbij: Maastricht.
Bladeren vallen niet, ze dansen naar de aarde.
Lekker dichtbij Brugge of Groningen.
Edinburgh is heel leuk of Londen en dan combineren met een musical.
Voor wat nazomerzon Barcelona of Florence.
Vliegen naar bestemmingen valt dan in 99% van de gevallen af. Een vlucht naar bijvoorbeeld Barcelona vliegt even hoog als een vlucht naar New York.
San Sebastian.
Madrid vonden wij ook een heerlijke stad. En Boedapest is ook leuk!
Düsseldorf, Keulen, Berlijn, Brussel zijn allemaal goed aan te reizen steden. Als je iets verder weg wil zijn Bazel en Zürich ook leuk. Al deze steden zijn ook goed te doen met de trein.
Hamburg? Goed aan te rijden, en beperkte wandelafstanden. Genoeg te zien, prima restaurants

Geen zin in lopen, neem zo'n relaxte hop-on-bus
Met de eurostar naar Londen en dan de metro pakken naar verschillende dingen.
Nice. Vast nog lekker weer, de trein is daar heel goed geregeld , waardoor je alle kanten op kunt. Je kunt vliegen maar wellicht ook met de trein die kant op? Auto zou ook nog kunnen.
margreetder schreef:
24-08-2025 13:57
Vliegen naar bestemmingen valt dan in 99% van de gevallen af. Een vlucht naar bijvoorbeeld Barcelona vliegt even hoog als een vlucht naar New York.
Dit dus. Vliegen valt dan helemaal af lijkt mij.
Ik zou met de Eurostar naar Londen gaan.
Lekker met de auto naar Brugge!
Ik ben fan van Spaanse steden zoals Valencia, Madrid, Sevilla, Granada, Bilbao en een heleboel kleinere plaatsen, allemaal fantastisch! Zo gezellig, echt Spaans. Malaga en Barcelona, ook mooi maar te toeristisch en minder echt de traditionele Spaanse sfeer.
Helsinki? Vet mooi en niet te groots..
Oh, ik lees net niet vliegen😬. Met de trein naar Berlijn? Of Kopenhagen? München of Innsbruck?
sneeuwvrouw schreef:
24-08-2025 16:02
Helsinki? Vet mooi en niet te groots..
Over 2 weken ga ik erheen 😊
Brugge en Kopenhagen zijn erg leuk. Gezellige sfeer. Maastricht is mooi. Leiden, leuke boottochtjes.
Wil je ook wat meer omgeving zien, dan is Trier en de Moezel samen ook leuk.
girasole3 schreef:
24-08-2025 16:10
Over 2 weken ga ik erheen 😊
Heel tof!! Het zwembad in de haven is leuk, of de wekelijkse markt in de haven of de Kauppahalli! Een cider drinken in Kapelli, of een kaneelbroodje bij café Rigatta. Of naar het Faser café. En alle mooie winkels met Marimekko en Moomin.

Ohh, ik ben jaloers!!!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven